Haflingerhengst gekocht en na aankoop veel problemen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:03

Rocamor schreef:
GabberGill schreef:
Ik zal je heel eerlijk vertellen dat ik dacht dat het paard van binnen naar buiten is nagekeken. Ik ga ook ff niks meer beantwoorden tot ik haar gesproken heb en precies weet wat er gebeurd is. Ik zie vanmiddag ook zijn keuringsrapport en paspoort eigenlijk voor het eerst. Dus misschien is het dan ook duidelijker voor mij.

Dus technisch gezien ben je hier een hele rel aan het ontketenen op basis van non-informatie?

En technisch gezien kan het dus nog best zo zijn dat het paard minder mankeert dan wat hier beweerd werd?

En heb je uberhaupt meegeluisterd met het gesprek tussen je vriendin en de vorige eigenaren? Want het zou zo maar kunnen dat ze dat ook naar haar hand heeft gezet en de boel heeft verdraaid?

Dit dus.

Als het echt je paard niet is was het vast met de beste bedoelingen, maar je helpt hier helemaal niemand mee TS :o

Anoniem

Re: Haflingerhengst gekocht en na aankoop veel problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:17

Volgens mij is het enige wat echt belangrijk is in dit hele verhaal dat het paard - dat volgens de dierenarts chronisch pijn lijdt - elke dag dat zijn leven langer moet duren ook de pijnstillers krijgt om deze dagen door te komen.
Als de vorige eigenaresse het paard verkocht heeft omdat hij te druk/wild zou zijn en de huidige eigenaren vinden hem juist heel rustig en 'lief', dan kun je er met dit medische strafblad er vrij zeker van zijn dat het lief zijn vooral veroorzaakt wordt door niet willen bewegen omdat dat teveel pijn doet.

Ergens snap ik nog dat mensen die geld voor het paard laten gaan het paard ook zo lang mogelijk in leven willen houden als dat hun extra geld door terugverkoop oplevert. Ik vind het ook aardig van de TS dat zij zelf het paard op eigen kosten had willen laten inslapen - maar aangezien dat niet meer mag dan hoop ik toch echt dat iemand (eigenaresse? TS?) genoeg begaan is bij het paard om voor het verlengen van de pijn ook pijnstillers aan hem te geven?
Weet je daar misschien al meer over? Want dat lijkt mij op dit moment het allerbelangrijkst voor het paard zelf...

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 13:20

Ik mag toch aannemen dat als ik me zo inzet voor een paard dat er in ieder geval correcte informatie mijn kant opgestuurd wordt. Dat verwacht ik wel van een vriendin waar ik al 14 jaar mee omga.

Daarbij wilde ze het paard zelf houden, dus in mijn ogen vreemd als hij nu voor onzin weggaat.

Of ben ik nou gek :o

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 13:24

Ik heb gisteren te horen gekregen dat de veearts heeft gezegd dat hij nog niet de dusdanige heftige pijn heeft, maar als hij langer doorloopt dat de pijn wel ondragelijk zou worden.

Als het aan mij lag was hij echt al 2 weken geleden ingeslapen. Ik zie duidelijk dat hij wel zeker last heeft. Misschien niet dusdanig heftig dat hij niet meer loopt, maar het vrolijke gaat er met de dag meer vanaf.

Ik weet ook dat het me zo bezighoudt omdat hij naast me staat en ik een andere planning voor hem zou hebben.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:26

Maar wat heeft hij nu juist?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:26

Ja dat mag je aannemen.

Maar vind je heel eerlijk, nou zelf ook dat er zulke correcte en betrouwbare info jouw kant opkomt?

Waar wat te halen valt (financieel), zijn hele volksstammen ineens niet zo heel correct meer, helaas.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:27

maar niet pijnloos dus.....en zoals de da het gezegt heeft concludeer ik dat hij niet ver meer van ondragelijke pijn af zit, dus waar hij nu mee loopt is al vrij behoorlijk dus.......althans; zo zou ik het opvangen in ieder geval.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:27

Maar wat heeft hij nu juist?

Je gaat me echt niet vertellen dat de dierenarts geen diagnose heeft maar wel zegt in te laten slapen?
Als de benen niet op foto zijn gezet, is het daar en tegen wel moeilijk om een diagnose te stellen, of de dierenarts moet rontgenogen hebben?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:29

of het dier is gewoon zo slecht dat foto's eigenlijk al niet meer nodig zijn.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:31

Ts zei juist dat het paard nog niet zo veel pijn heeft op het moment, dus daar twijfel ik aan.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 13:33

Ik ga zometeen zijn rapport doorkijken en dan meld ik dat gelijk.

Er is een diagnose gesteld maar ik heb daar weinig duidelijkheid over.

Die veearts blijkt naar zijn been gekeken te hebben voor en toen zei hij. Dit is niet zijn probleem maar dat zijn zijn achterbenen. Mijn vriendin vroeg toen hoe en wat en daarop antwoorde hij dat het vele dingen kunnen zijn maar de manier van neerzetten en bepaalde bewegingen in het been gaven weinig goeds door. Hoe hij het noemde weet ik niet meer. Kan het zijn dat het vergroeiingen zijn die later uiten in slijtage? Hij zei toen dus dat het eigenlijk zinloos was en dat dit paard geen pijnloos leven gaat krijgen als hij blijft staan. Daarop is er nog gevraagd of hij wel de weide op zou kunnen en toen heeft hij geantwoord dat het momenteel wel kan maar het moet geen maanden duren omdat de pijn zal toenemen en ondragelijk zal worden.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:33

klopt, maar direct spreekt ze zichzelf ook tegen met opmerkingen als; ik zie toch echt dat hij er last van heeft...en...het vrolijke gaat er nu per dag toch wel af

En eerder in het topic maakte ze ook al een opmerking die zei dat het dier er heel wat meer last van heeft dan op het eerste gezicht lijkt.

Die opmerkingen geven toch wel aan dat het dier in ieder geval toch flink wat pijn ervaart.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 05-10-16 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:33

Tja, zo was mijn ruin op een gegeven moment ook zo slecht. Ben blij dat ik dan een veearts heb die verder kijkt dan zijn neus lang is (mijne bleek een horizontale "mollengang" in zijn hoef te hebben, die we pas na een aantal keren bekappen "vonden". Maar inmiddels wel scans en kreupelheidsonderzoek laten verrichten.... )

Met andere woorden: kan me niet voorstellen dat een arts op klinisch beeld zomaar besluit om euthanasie te adviseren (tenzij het van de buitenkant goed zichtbaar is, zoals een gebroken been ofzo)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 13:34

22 juli is hij gekeurd en het is vandaag 5 oktober. Je merkt nu al duidelijk verandering in zijn humeur dus ik denk dat je nu toch richting het pijnlijke punt gaat.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:35

Wait a sec: 22 juli gekeurd door de nieuwe eigenaar? Dus dan stond die stempel er ook nog niet in voor aankoop?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:35

Dat wil ik ook zeggen, ik kan wel geloven dat er dierenartsen zijn die dat doen, maar of die dan correct zijn??

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:37

Ik had persoonlijk een seconde opinie gevraagd bij andere dierenarts mét foto's. Hoe kan hij deze conclusie trekken als er geen foto's gemaakt zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:38

GabberGill schreef:
Als het aan mij lag was hij echt al 2 weken geleden ingeslapen. Ik zie duidelijk dat hij wel zeker last heeft. Misschien niet dusdanig heftig dat hij niet meer loopt, maar het vrolijke gaat er met de dag meer vanaf.

Maar heeft hij dan nu pijnstillers?
En zo niet: als je had aangeboden om hem op jouw kosten in te laten slapen en je bent zo bij hem betrokken, zou je dan niet die hypothetisch inslaapkosten om kunnen zetten in pijnstillerkosten?

En hoe zien zijn dagen eruit: staat hij met vriendjes op de wei, wordt er nog iets mee gedaan qua wandelen, of is het zo'n paard dat niemand meer wil en dus ook niet meer zijn box uitkomt?

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:39

En met zo'n uitleg zou ik dus echt geen genoegen nemen...
Ik heb er hier twee staan die volgens de DA totale wrakken zouden moeten zijn, de ene heeft een neurologisch probleem maar loopt vrolijk zware dressuurtrainingen, de andere is zo mismaakt als maar kan maar huppelt in vrijheid vrolijk over 1m40-1m60, beide spelen en spurten ze vrolijk door de weide met de rest... Dus de initiële indruk van een Da zegt niet altijd alles...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:41

Als het spat of artrose is en hij staat op stal dan is het niet te verwonderen dat hij niet goed loopt en zijn humeur te wensen over laat. Dat is nefast voor hem.

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:42

pfff wat een topic zeg...

als ik jou vriendin was zou ik me verlies nemen, paard laten slachten, heb je iig nog iets terug, en case closed....

het gaat om een klein bedrag....

en wat die veearts heb gedaan weet ik niet, maar heeft die in een wit boek gestudeerd ofzo? zonder zwarte teksten???

TS het is aardig van je dat je zo met het dier te doen hebt, maar trek je handen er lekker vanaf en laat het ze uitzoeken... dat beest gaat niet zomaar dood van de pijn....

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:46

Rocamor schreef:
Tja, zo was mijn ruin op een gegeven moment ook zo slecht. Ben blij dat ik dan een veearts heb die verder kijkt dan zijn neus lang is (mijne bleek een horizontale "mollengang" in zijn hoef te hebben, die we pas na een aantal keren bekappen "vonden". Maar inmiddels wel scans en kreupelheidsonderzoek laten verrichten.... )

Met andere woorden: kan me niet voorstellen dat een arts op klinisch beeld zomaar besluit om euthanasie te adviseren (tenzij het van de buitenkant goed zichtbaar is, zoals een gebroken been ofzo)

o dat denk ik ook niet hoor...maar na alle tegenstrijdigheden en het uiteindelijk toch gewoon om geld blijkt te gaan, zou het me ook niet verbazen dat ts dat verhaal maar te horen heeft gekregen omdat de gedupeerden zelf er zo beter van af willen komen. Zo komen ze minder harteloos over; zo van ja we wilden op zich best foto's laten maken, maar da raadde dat al af, omdat dat zinloos zou zijn. Staat nu al vast dat de schade onomkeerbaar is.

Dus om nu onze klauwen te gaan richten op de da die nu overkomt als iemand die zonder fatsoenlijk onderzoek ff adviseert een paard in te laten slapen......nee, na alles in dit topic neem ik dat niet zo maar meer aan

maar dat het dier wel degelijk pijn lijd, komt toch wel duidelijk uit de opmerkingen van ts naar voren
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 05-10-16 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:47

Het maakt ook eigenlijk geen bal uit van wie het dier is, de eigenaren moeten zich de ogen uit hun hoofd schamen. Er word alleen naar de centen gekeken, logisch maar voor dit bedrag een dier laten lijden!!!!! En als je bestaan afhangt van 1000 euro dan moet je geen paard aanschaffen.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:49

Ik heb zo het idee dat de koper zich gewoon zwaar mispakt heeft en het paard en het op deze manier zo snel mogelijk (en zonder verlies) terug wil kwijt geraken...
Jonge hengst die uit de kudde komt zomaar op een pensionstal zetten waar hij ineens van de merries moet blijven, ik kan me moeilijk inbeelden dat dit zonder slag of stoot gaat...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:51

Rocamor schreef:
kan me niet voorstellen dat een arts op klinisch beeld zomaar besluit om euthanasie te adviseren (tenzij het van de buitenkant goed zichtbaar is, zoals een gebroken been ofzo)

Of spat. :D Dat is prima - afhankelijk van de mate waarin - aan de buitenkant te zien, ook door de manier van lopen.