Opgelicht, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aural

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:31

Wat een circus, je zou toch hopen dat zoiets gewoon normaal moet kunnen.
Als je er niet uitkomt met de verkoper (wat triest is) dan kan je ook zo weinig...

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:37

Prima dat ze gelogen heeft kan.
Maar je gaat toch geen andermans dingen houden?
Misschien ben ik van de oude stempel, maar als ik zo deed als TS had ik allang een schop onder me kont gehad van me ouders.

En wie zegt dat het wel meevalt?
Ts kan zoveel zeggen.
Er wordt al pagina's lang foto's gevraagd, heb jij die al gezien?

Snollygoster

Re: Opgelicht, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:41

Ik vraag niet naar foto's Vrouwke, ik ga ervan uit dat ik TS hierin kan geloven op haar woord. Als je zo gaat beginnen kan je hier in geen enkel topic nog van de waarheid uitgaan. Waarom zou TS zich nog bij ons moeten verantwoorden? Ze heeft al aangegeven wat ze ermee gaat doen en wacht nu nog antwoord van de verkoper af, immers gebruikt ze het hoofdstel ook niet eens, dus roepen dat het diefstel eb oplichting is is niet correct. Ik zou precies hetzelfde reageren, ze heeft de verkoper drie redelijke opties aangeboden, maar als die nergens mee wilt instemmen is dat haar probleem. Ze heeft er haar probleem van gemaakt van het moment dat ze het hoofdstel heeft opgestuurd zonder eerst het geld af te wachten, harde les voor haar dus.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:43

vrouwke schreef:

Ze wil het niet houden :) Ze wil alleen geen extra kosten maken om andermans opzettelijke fout te herstellen. En dat lijkt me geheel begrijpelijk.

Citaat:
Ts kan zoveel zeggen.

Ik voel hier een beetje 'blaming the victim'.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:44

vrouwke schreef:
Prima dat ze gelogen heeft kan.
Misschien ben ik van de oude stempel, maar als ik zo deed als TS had ik allang een schop onder me kont gehad van me ouders.

Ts kan zoveel zeggen.

Maar ze wil ook andermans spullen niet houden. De verkoper mag ze zo ophalen of tegen verzendkosten (want het is niet Ts haar schuld dat de verkoper heeft gelogen) opsturen.

Je weet inderdaad niet of Ts de waarheid spreekt of niet, maar je kunt nu eenmaal niet alles nagaan... je moet er bij topics even vanuit gaan dat Ts de waarheid spreekt en anders heeft ze zichzelf ermee en kloppen al onze adviezen en meningen die we geven natuurlijk ook niet meer. Maar nogmaals iedereen kan overal liegen, dus dan zou je nooit advies o.i.d. kunnen geven...

Over de foto's: Die zou ik denk ik ook niet plaatsen. Is toch niet nodig, wat heeft dat voor meerwaarde? En het is toch weer een moeite, ik heb niet zomaar even een foto gemaakt en die op bokt gezet. Daar ben ik toch wel minimaal een half uur mee bezig.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:46

Natuurlijk heb ik geen contacten met de verkoper. Maar ook niet met ts.
Ik bekijk een verhaal graag van twee kanten.
En ik ben er niet zo voor om mensen zwart te maken.
Er is geen cent betaald dus wat is dan de oplichting in deze?
De verkoper heeft netjes het pakketje opgestuurd als pakket waarschijnlijk omdat ts dit graag wilde.
En het product voldoet niet aan de verwachtingen/beloftes, er wordt meer dan voldoende gewaarschuwd voor het kopen van goedkope spullen en dat als je zeker wilt zijn je gewoon moet gaan kijken, maar er is beloofd dat de steentjes erin zouden zitten dus daar mag ts dan van uit gaan. Ik vind dat ze in haar recht staat door het niet te houden en dus niet tot echte koop over te gaan. Maar dat stukje eigen verantwoordelijkheid dus het retourneren vind ik voor haar zelf. Als je hier geen zin in hebt of dit te riskant vind heb je niks op marktplaats te zoeken dan moet je naar een winkel je product vast houden en uitzoeken dan zie je dus wat je krijgt. In dit geval zijn beiden toch wel dom geweest en daar betaal je dan ook beiden de prijs voor. de verkoper de prijs van het opsturen en de koper weer van het terug sturen dit heen en weer sturen heeft dan best wel wat gekost maar beiden parijen waren waarschijnlijk overtuigd van het product en hadden daar alle vertrouwen in.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:53

Niemand wordt hier zwartgemaakt, TS vermeld nergens een identiteit van de verkoper of wat dan ook, ze vraagt gewoon wat ze met de situatie moet doen en dat weet ze ondertussen ook al. Dit is het laatste wat ik erover zeg, tijd hierin steken heeft volgens mij geen nut. Waxmeltsenzo, Tcm62 en Vrouwke kunnen elkaar allemaal de hand geven, valt geen rede bij in te brengen :evaw:

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:54

vrouwke schreef:
Tcm62 schreef:
En mijn punt is dat we dat allemaal maar voor zoete koek aannemen.....feit is nl wel dat koper nog geen cent betaald heeft en voelt zich opgelicht....hoe zit dat? Is ze wel koper dan? Lijkt mij meer op zicht...

Je bent koper als je hebt betaald...

Ik ben het dus met Tcm62 eens.

Voor de meeste die zeggen dat TS gelijk heeft,
Stel dat het andersom is, je hebt een hoofdstel naar iemand gestuurd en die is er niet mee eens, heeft hem niet eens betaald en er wordt gezegd: stuur maar geld of kom hem maar ophalen.
Wat zouden jullie doen? Je zegt dan toch ook niet: laat maar zitten?
Ik denk een topic openen met: Iemand een hoofdstel gestuurd, maar ze wil hem niet maar ik krijg hem ook niet terug.
Maar jij zou ook doelbewust liegen??? Want dat heeft de verkoper gedaan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:55

waxmeltsenzo schreef:
De verkoper heeft netjes het pakketje opgestuurd als pakket waarschijnlijk omdat ts dit graag wilde.

Aanname, die nergens op gebaseerd is EN nergens toe leidt. Volstrekt niet belangrijk in deze situatie.

Citaat:
er wordt meer dan voldoende gewaarschuwd voor het kopen van goedkope spullen en dat als je zeker wilt zijn je gewoon moet gaan kijken,

Blaming the victim dus :j

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:56

Snollygoster schreef:
Niemand wordt hier zwartgemaakt, TS vermeld nergens een identiteit van de verkoper of wat dan ook, ze vraagt gewoon wat ze met de situatie moet doen

Precies en als je een vraag steld verwacht je volgens mij reacties, die reacties zullen niet altijd aansluiten bij je eigen gevoel.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:01

waxmeltsenzo schreef:
Snollygoster schreef:
Niemand wordt hier zwartgemaakt, TS vermeld nergens een identiteit van de verkoper of wat dan ook, ze vraagt gewoon wat ze met de situatie moet doen

Precies en als je een vraag steld verwacht je volgens mij reacties, die reacties zullen niet altijd aansluiten bij je eigen gevoel.
Dus verdraaien we de boel om bij je eigen gevoel te blijven, chapeau.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:03

Shadow0 schreef:
waxmeltsenzo schreef:

Aanname, die nergens op gebaseerd is EN nergens toe leidt. Volstrekt niet belangrijk in deze situatie.

Er staat waarschijnlijk en is dus geen aanname maar een uitgesproken gevoel.
Anders had er gestaan dat ts dit zo wilde. In plaats van waarschijnlijk.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:05

Hoe plaats jij waarschijnlijk dan in deze context? Los van het feit dat TS dit niet heeft gevraagd, wat dat deel dus sowieso tot een aanname maakt.

Birdie60

Snollygoster schreef:
Niemand wordt hier zwartgemaakt, TS vermeld nergens een identiteit van de verkoper of wat dan ook, ze vraagt gewoon wat ze met de situatie moet doen en dat weet ze ondertussen ook al. Dit is het laatste wat ik erover zeg, tijd hierin steken heeft volgens mij geen nut. Waxmeltsenzo, Tcm62 en Vrouwke kunnen elkaar allemaal de hand geven, valt geen rede bij in te brengen :evaw:

Misschien zijn we alle 3 ouder dan jullie en kijken er anders tegen aan.

BeFunny

Ailill schreef:
waxmeltsenzo schreef:

Er wordt hier niks verdraaid dat is iets wat je mij nu al meerdermalig in mijn schoenen wilt schuiven, maar lezen is niet je sterkste kant geloof ik?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:11

waxmeltsenzo schreef:
Ailill schreef:

Er wordt hier niks verdraaid dat is iets wat je mij nu al meerdermalig in mijn schoenen wilt schuiven, maar lezen is niet je sterkste kant geloof ik?
Blijkbaar kijkt vrijwel iedereen binnen dit topic hetzelfde naar jouw berichten, staat los van mijn begrijpend lezen vaardigheden.

Overigens is spellen blijkbaar een zwakke kant; meerdermalig is geen bestaand woord, meerdere malen klinkt beter.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:13

vrouwke schreef:
Snollygoster schreef:
Misschien zijn we alle 3 ouder dan jullie en kijken er anders tegen aan.
Juist, want boven 30 heb je opeens de wijsheid in pacht :j

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:13

Jeetje, waar je een discussie om kan hebben. Iedereen heeft recht op een andere kijk op de situatie, ook al is die niet algemeen geaccepteerd.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:20

Nee Ailill, maar vroeger werd je wel anders opgevoed als nu.
Dat heeft niks met wijsheid in pacht te maken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:22

Ailill schreef:
Hoe plaats jij waarschijnlijk dan in deze context? Los van het feit dat TS dit niet heeft gevraagd, wat dat deel dus sowieso tot een aanname maakt.

Waarschijnlijk omdat een hoofdstel ook als brievenbuspakje verzonden kan worden, ts aangaf dat je dan geen verzendbewijs krijgt en waarschijnlijk gedacht heeft dat dat zo is maar nu zal ik dus gaan gissen maar daar zat mijn gevoel. Dat ts mogelijk gevraagt heeft om track and trace code. En door er waarschijnlijk aan toe te voegen laat ik weten dat ik dat niet weet maar dat dat mijn gevoel is en dus geen vast staand feit.
Het feit dat alle dingen die we netjes proberen te weerleggen weggemoffeld worden met ts dit en ts dat, vind ik jammer is ts uiteindelijk niet mee gebaat. En het kan mij echt niks schelen wat ts doet.

Ik geloof dat ts eerlijk is. Alleen dat ts niet helemaal op de hoogte is. Je loopt een risico met kopen op afstand en als je heel lang wacht met een product terug sturen loopt ze nog kans dat de verkoper haar gaat beschuldigen van het mollesteren van het hoofdstel het feit dat er nog geen cent betaald is in alleen maar in het nadeel voor ts. De verkoper heeft nu troeven in handen. Ik zou het dus zo snel mogelijk opsturen en het verlies van de verzending gewoon op me nemen en het als wijze les zien. Anders kan het uiteindelijk een duurder grapje worden. Als het voor ts een principe kwestie is kan ze haar verhaal altijd weerleggen bij marktplaats maar dat werkt wel beter als ze zelf alles netjes afgehandeld heeft.

Het zou helpen als men niet meteen zwart denkt als een reactie niet direct positief is uiteindelijk plaats ik de reacties om ts op weg te helpen.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 26-08-15 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:24

vrouwke schreef:

Maar dat was dus wel vroeger en dit is nu (niet vroeger). Dus begrijp niet helemaal wat je daarmee wil zeggen?

Ts ik geef je nogmaals groot gelijk, ik zou wel een mailtje sturen naar marktplaats met wat er aan de hand is. Dan ben je haar misschien voor (als ze je gaat aangeven bij marktplaats) en zullen ze je niet (zomaar) verwijderen of iets anders met je account doen.
Niet bang worden hoor, je hebt groot gelijk. Volgensmij zouden heel veel mensen dit doen als ze in jouw situatie zitten.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:25

vrouwke schreef:

Interessante uitspraak. Ik zal maat niet dezelfde fout maken als sommigen hier en aannames gaan doen over wat je dus eigenlijk zegt... ;-)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:29

vrouwke schreef:

Dan nu*

Wat wordt er persoonlijk in gegaan op mensen zeg.. 'Lezen is niet je sterkste kant' etc.
Geloof ook niet dat TS daar iets aan heeft.

Ik ben van mening dat de verkoopster niet heeft voldaan aan haar plichten als verkoopster (zeggen dat het product compleet is, wat het dus niet is. Terwijl TS er nog nadrukkelijk om heeft gevraagd). Lijkt me dus dat de verkoopster hier van op de hoogte was, en dat zij dan nu een probleem heeft om haar (incomplete) hoofdstel terug te krijgen.. Tja, dat vind ik haar eigen schuld.

En nu zullen er mensen zeggen 'Het hoofdstel is niet incompleet want je kan er wel mee rijden!'. Dat is een ander verhaal. Het was voor TS belangrijk dat alle steentjes er in zitten.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:29

waxmeltsenzo schreef:
Het feit dat alle dingen die we netjes proberen te weerleggen weggemoffeld worden met ts dit en ts dat, vind ik jammer is ts uiteindelijk niet mee gebaat. En het kan mij echt niks schelen wat ts doet.

Ben benieuwd wat er dan wordt weggemoffeld met ts dit en ts dat?

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 17:50

Jeetje zeg, ik dacht dat het netjes was om even te laten weten hoe het is 'afgelopen' aangezien er hier heel veel mensen waren (en zijn) die probeerden te helpen. Dat zou ik zelf ook leuk vinden als ik op een topic reageer, maar blijkbaar denken sommigen daar anders over.

Op vrouwke, tcm en waxmeltsenzo na, wil ik iedereen nogmaals bedanken voor het meedenken. En verder ben ik niet van plan hier nog te reageren, sommige mensen zijn gewoon niet tot rede vatbaar, en willen toch alleen maar alles wat je uit probeert te leggen tegen je gebruiken, is gebleken helaas.