Paard gekocht onder valse voorwendselen !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:32

safina schreef:
NikkiTazz schreef:
Gewoon al 12 pagina's lang alleen maar mensen die het wel beter weten en beter kunnen... Goh, zullen we eens een trainingsstal gaan oprichten waar jullie allemaal kunnen gaan werken?!

Houd er ajb mee op! TS heeft zijn best gedaan voor het beestje!

Er schuilt nog altijd die dromerige Penny in het onbewuste van menig Bokker. De droom om de heldhaftige ruiter te zijn die met liefde en geduld het vertrouwen van het paard kan winnen, een onbreekbare band op kan bouwen en het wilde paard kan temmen. En die droom eindigt steevast met een zadelloze galop op het strand, met wapperende manen en ondergaande zon. Of een gouden medaille op de olympische spelen. En natuurlijk vooral de verslagen blikken van al die mensen die het bij het verkeerde eind hadden en niet in dit bijzondere paard geloofden. :D

Jij bent leuk, ik heb zo gelachen :D

SanneJas schreef:
wat me opvalt aan de advertentie:
braaf gereden, goede springer etc.

Maar ik zie vervolgens geen enkele foto van een bereden paard. Alleen een filmpje van vrij springen.

ik heb een mailtje gestuurd of er ook foto`s/filmpjes zijn van het paard onder het zadel.

Jij bent ook leuk, gewoon bijdehand reageren en vragen om footage :D

BigOne

Re: Paard gekocht onder valse voorwendselen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:39

Ts en ex, door verder niet in te gaan op de vraag of ze ook op de foto is gezet, vooral de bovenlijn ga ik er van uit dat dit niet gebeurt is. Gemiste kans als het inderdaad zo is want dan had je een veel gerichtere keuze kunnen maken.

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:51

Ik had het ook al een paar kwer gevraagd, maar maar besloten om volledig onderzocht dan maar te lezen als ja. Paard is op de foto gekomen, mag aannemen dat de Da ook snapt dat het niet aan de benen ligt en dus idd de bovenlijn op de foto gezet heeft. Paard heeft er toch niks meer aan nu.

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:05

Ondertussen nog nieuws over het paard of over de 'dreiger' ??
Ik had dezelfde keuze gemaakt! Als het paard verder nog gezond is maar een super fokmerrie zou kunnen zijn, why not?? Dat is dan toch het perfecte plaatje?
Heel erg zonde dit!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:37

Omdat de kans reëel is dat ze dat karakter door geeft en je dan dus met twee paarden zit die niet gereden kunnen worden en van baas naar baas gaan?

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 18:06

Die ruiter he die je op de filmpjes ziet, die heeft menig "probleem" paard goed gekregen. Ga mij niet vertellen dat hij niet kan rijden! Hij weet donders goed wat hij doet, Het is de buurman van gert van 't hof en persoonlijk ben ik meer fan van deze ruiter dan van gert, want hij gaat niet met een groen paard met giga publiek zadelmak maken en binnen een half uur springen.
Ik vind het een super goede keuze om het paard hier door te hebben getest...

En mensen die vaak probleem paarden hebben of zadelmakmaakpaarden die hebben niet de zelfde zit als een ruiter die een braaf paardje heeft en lekker kan gaan zitten om het mooie plaatje te krijgen, dat is op deze momenten echt verre van belangrijk hoor!

Zweepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 18:10

Ayasha schreef:
Jouw post geeft imo weer dat het dier O der voorwaarde dus best wil werken. Maar dat iets rerug mis gegaan is toen. Heb jij haar toen ook niet meer goed gekregen?

Nee, na die vakantieperiode is het nooit meer goed gekomen! SAM98 heeft haar best gedaan en ook daar had ze de goeie momenten maar ze bleef echt steeds argwanend, onrustig en ook explosief gevaarlijk en onbetrouwbaar om op te rijden, voor je er erg in had kreeg je een achterwaartse kopstoot of kwam ze spontaan omhoog.... Ik zou niet graag willen dat iemand haar koopt voor zijn of haar dochter die net begint met paardrijden... "ze stond te koop als braaf te rijden en kan leuk springen".

Zweepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 18:14

bigone schreef:
Ts en ex, door verder niet in te gaan op de vraag of ze ook op de foto is gezet, vooral de bovenlijn ga ik er van uit dat dit niet gebeurt is. Gemiste kans als het inderdaad zo is want dan had je een veel gerichtere keuze kunnen maken.

Paard had idd niks aan hoofd/atlas en nek/hals, rug.... "srry" voor de verlate reactie! Maar dacht dat ik in grote lijnen al had aangegeven dat we heel veel al met haar hadden gedaan!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 18:21

Zweepje schreef:
Geloof me ze was helemaal onderzocht van top tot hoef... Veearts-Foto's, Fysio, Tandarts, zadelmaker en ga zo maar door, alles was tip top in orde lichamelijk... Zit echt tussen haar oortjes... Volgens de eerste eigenaresse is degene die haar toentertijd heeft ingereden niet goed met haar omgegaan.
En dat stukje is er nooit meer bij haar echt eruit gegaan.
Ik heb zelf nu nog 1,3 hectare grond bij mijn huis maar ik ga verhuizen en heb strak niet meer die faciliteit om twee paarden te houden (1 gaat er wel mee). Dus het leek mij geweldig als W-Vonia de rest van haar leventje nog bij iemand kon slijten die er net zo goed voor zou zorgen als ik. En als er dan iemand op je pad komt die beloofd er goed voor te zorgen.
Idealistisch.... JA - Naïef... TJA
Ik ga vanuit dat ik iemand kan vertrouwen als ik daar een afspraak mee maak! Dat ik mijn kop flink gestoten heb hierin is duidelijk en als ik haar terug kon kopen voor het geld wat ik ervoor gekregen heb, had ik haar allang opgehaald en naar de eeuwige groene weide gebracht. Mij ging het niet om het geld maar dat ze oud en happy in de wei kon rond huppelen met een veulentje aan haar zij! Dat is wat die MF mij beloofd had.

Misschien geven deze youtube filmpjes wat verheldering waarom ik niet wil dat ze aan iemand verkocht wordt als "braaf" te rijden paard en snappen jullie waarom ze van hand op hand nu gaat!

http://www.youtube.com/watch?v=2DD9qYBB-pg

http://www.youtube.com/watch?v=7tovC0It2dY

wow :wow: :wow:

Hoe hard moet je paard schreeuwen en de ruiter die erop zit negeert het compleet, je ziet duidelijk dat dit paard zich gevangen voelt tienduizend keer aangeeft dat hij de ruimte nodig heeft en de ruiter zit zelf als een blok spanning (zo ziet het eruit) houdt de teugels stevig vast... pff als je op dat paard let vind ik dat hij het heel lang vol houdt voordat ie op z'n achterbenen gaat en dat ie netjes zn rondjes loopt. Ik had echt heel iets anders verwacht TS... Ik denk echt als ik dat filmpje zie: Laat los, ga rijden, naar voren, ontspanning! Ik voel helemaal mee wat daar gebeurd.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 18:38

Wow..... ik zou zeggen koop het paard en doe het ff voor......als je had gelezen, had je geweten dat het zeker ook bij een lange teugel gebeurd en daarbij zie je een paard met een verhaal - die je ff anders rijdt dan het huis, tuin en keukenpaard om te proberen niet te verongelukken. ..

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:03

Juist de mensen die de afgelopen pagina's reageren zijn het probleem.

Zolang er in de paardenwereld mensen zijn die denken dat ze het wel even oplossen, ookal is er al van alles geprobeerd, blijft er markt voor dit soort paarden.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:39

ruitje schreef:

Zolang er in de paardenwereld mensen zijn die denken dat ze het wel even oplossen, ookal is er al van alles geprobeerd, blijft er markt voor dit soort paarden.

Idd, goed gezegd.
Ik zit me hier vreselijk te verwonderen hoe meisjes van rond de 20 commentaar leveren op de ruiter van het filmpje...
Ben benieuwd hoe die op dit paard rond zouden komen.
Ik zie niks verkeerds in wat de ruiter doet, ik heb er alleen maar respect voor.
Ik denk dat er niet veel mensen zijn die dat paard überhaupt zo een rondje kunnen laten lopen.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:40

bigone schreef:

Oh Bigone, mijn nederige excuses dat ik niet heel de dag op bokt hang om te kijken of ik ergens gelijk op moet reageren. Maar TS heeft inmiddels al antwoord gegeven gelukkig!

Idd, na de vakantie is het niet meer goed gekomen, hebben na ruim jaar te horen gekregen bij toeval dat deze vakantieruiter toch de dingen heeft gedaan wat niet de bedoeling was. Wat er verder is gebeurd, zal altijd een raadsel blijven. En zoals TS ook heeft aangegeven ook nog naar een andere africhter geweest, ook hier kwam ze omhoog en wilde zich laten omvallen.

Maar om on-topic naar de openingspost terug te gaan. Volgens mij was TS zijn hoofdzakelijkste doel van dit topic, om anderen te waarschuwen, dat als zij geinteresseerd zouden zijn op in dit paard, dat zij gewaarschuwd zou zijn, dat zij NIET het brave en makkelijke te rijden paard is, zoals in de advertenties stond.

Toch denk ik wat fokmerrie betreft, als je hierbij de juiste hengst zoekt, dat er een prachtveulen uit kan komen, met veel potenties en met een gouden karakter. Maar goed, dat terzijde.

Dat het paard een ernstig trauma heeft is wel duidelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:49

Nano05 schreef:
bigone schreef:

Oh Bigone, mijn nederige excuses dat ik niet heel de dag op bokt hang om te kijken of ik ergens gelijk op moet reageren. Maar TS heeft inmiddels al antwoord gegeven gelukkig!

Idd, na de vakantie is het niet meer goed gekomen, hebben na ruim jaar te horen gekregen bij toeval dat deze vakantieruiter toch de dingen heeft gedaan wat niet de bedoeling was. Wat er verder is gebeurd, zal altijd een raadsel blijven. En zoals TS ook heeft aangegeven ook nog naar een andere africhter geweest, ook hier kwam ze omhoog en wilde zich laten omvallen.

Maar om on-topic naar de openingspost terug te gaan. Volgens mij was TS zijn hoofdzakelijkste doel van dit topic, om anderen te waarschuwen, dat als zij geinteresseerd zouden zijn op in dit paard, dat zij gewaarschuwd zou zijn, dat zij NIET het brave en makkelijke te rijden paard is, zoals in de advertenties stond.

Toch denk ik wat fokmerrie betreft, als je hierbij de juiste hengst zoekt, dat er een prachtveulen uit kan komen, met veel potenties en met een gouden karakter. Maar goed, dat terzijde.

Ik vind dit topic anders zeer vermakelijk hoor :D :')

En vols mij staat ts redelijk sterk in de schoenen om die gekke uitspraken niet te persoonlijk op te vatten :P

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:56

Misschien is het ook een idee om een bericht over haar op Facebook te plaatsen. Dat bereikt ook veel mensen, ook over de grens.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:05

Al denk ik ook dat de waarschuwing ook juist mensen zal trekken doe dit "onbegrepen" paard willen gaan temmen omdat ze het zoveel beter weten..

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:09

Oh dat weet ik wel zeker Joolien dat hij dat kan :( }>

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:31

ruitje schreef:

Nee, het probleem ligt nog steeds bij de mensen die denken dat als het een baarmoeder heeft er mee te fokken valt omdat ze het zelf niet aankunnen zo'n dier te laten hemelen. Mensen die overtuigd zijn dat het dier niet meer te rijden is maar 'm toch verhandelen. Die zijn nog steeds de oorzaak van dat probleem. :) Niet de kopers van dit paard want die zijn, als ik het verhaal van TS goed begrijp, steeds voor gelogen dat het een braaf springpaard is.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:55

sneeuwpop schreef:
Wow..... ik zou zeggen koop het paard en doe het ff voor......als je had gelezen, had je geweten dat het zeker ook bij een lange teugel gebeurd en daarbij zie je een paard met een verhaal - die je ff anders rijdt dan het huis, tuin en keukenpaard om te proberen niet te verongelukken. ..

Waarom dan zulke filmpjes plaatsen..? Lijkt me dat je dan ook wel een filmpje maakt waar de ruiter wel de ruimte geeft aan het paard.
HET IS NOOIT DE SCHULD VAN HET PAARD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:11

kan jij het beter dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:16

saskiakefie schreef:
sneeuwpop schreef:

Waarom dan zulke filmpjes plaatsen..? Lijkt me dat je dan ook wel een filmpje maakt waar de ruiter wel de ruimte geeft aan het paard.
HET IS NOOIT DE SCHULD VAN HET PAARD

Ik mag geen grapje over je onderschrift maken hè? :D

Het is nooit de schuld van het paard. Dat paard gedraagt zich niet opzettelijk en bewust op deze manier, dat doen dieren nou eenmaal niet. Maar als het niet de schuld van het paard is, is het automatisch de schuld van de ruiter? Of zou het ook gewoon een heel moeilijk paard kunnen zijn, waarbij iedereen op zijn manier zijn uiterste best heeft gedaan om er toch iets van te maken? Iets dat helaas niet gelukt is. En is een schuldvraag dan relevant? Nee toch?

Zweepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 21:23

sneeuwpop schreef:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Zweepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 21:29

Nano05 schreef:
bigone schreef:

Thxs "Ex" van TS =:)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:38

safina schreef:
Ik mag geen grapje over je onderschrift maken hè? :D

Het is nooit de schuld van het paard. Dat paard gedraagt zich niet opzettelijk en bewust op deze manier, dat doen dieren nou eenmaal niet. Maar als het niet de schuld van het paard is, is het automatisch de schuld van de ruiter? Of zou het ook gewoon een heel moeilijk paard kunnen zijn, waarbij iedereen op zijn manier zijn uiterste best heeft gedaan om er toch iets van te maken? Iets dat helaas niet gelukt is. En is een schuldvraag dan relevant? Nee toch?

Ja hoor ga je gang :D

Nee schuldvraag is niet relevant, alleen ik had na al die verhalen gewoon een heel ander paard verwacht, die gewoon ineens stijl naar boven komt, maar dit is toch heel wat anders en lijkt me zeker wel op te lossen maar niet door gewoon te doen alsof er geen probleem is zoals in het filmpje. Ik schrok ervan omdat ik echt zie hoe dit paard schreeuwt als het een hond was geweest had ie alles bij elkaar gejankt en werd er wel naar geluisterd. Misschien oordeel ik te snel, echter ik beschrijf wat ik op het filmpje zie en ik snap niet dat TS dan niet een ander filmpje heeft...

KnoLLyBoLLy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:41

Ik zie op de filmpjes toch echt een paard wat ontzettend onregelmatig loopt met de achterbenen,vooral rechtsom is het tegen het kreupele aan! ;( |(