Mijn moeder heeft mijn paard meegenomen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Mijn moeder heeft mijn paard meegenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 00:17

Als de moeder niet aan haar kinderen kan denken, wat is de reden dan jij vindt dat je als kind je moeder trouw moet blijven?

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 02:00

santie schreef:
Mijn gouden tip is... LEZEN! Ik VRAAG of ze niet een beetje overdrijft, ik vind dit niet perse!
Wat voor nachtmerries heb je dan? Want ik heb nergens gelezen dat deze man haar ook maar iets heeft misdaan en kon zij het eerst prima met hem vinden. Bij een scheiding zijn de kinderen al snel geneigt om de nieuwe partner allerlei "akelige" kwaliteiten toe te schuiven. Dat word hier wel erg makkelijk over het hoofd gezien, moeder en X zijn gruwelijk bezig en verder word er niet gekeken. Elk verhaal heeft 2 kanten, zo ook dit verhaal.

Ze heeft het over nachtmerries. Van nachtmerries kun je je behoorlijk rot voelen, zelfs als je hele leven over roosjes gaat.
's nachts verwerken je hersenen dingen die je overdag hebt meegemaakt en dit worden dromen. Er staat nergens dat wat ze droomt ook waar is, ik snap jouw reactie over het overdrijven dan ook niet.
Dromen staan toch sowieso los van de werkelijkheid.
Maar blijkbaar, en logisch ook, speelt deze situatie veel in het hoofd van TS wat resulteert in de nachtmerries. Je gaat mij niet wijs maken dat jij fijne dromen zou krijgen van dit soort situaties.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 05:59

santie schreef:
Mijn gouden tip is... LEZEN! Ik VRAAG of ze niet een beetje overdrijft, ik vind dit niet perse!
Wat voor nachtmerries heb je dan? Want ik heb nergens gelezen dat deze man haar ook maar iets heeft misdaan en kon zij het eerst prima met hem vinden. Bij een scheiding zijn de kinderen al snel geneigt om de nieuwe partner allerlei "akelige" kwaliteiten toe te schuiven. Dat word hier wel erg makkelijk over het hoofd gezien, moeder en X zijn gruwelijk bezig en verder word er niet gekeken. Elk verhaal heeft 2 kanten, zo ook dit verhaal.

Je VRAAGT of ze niet een beetje overdrijft ? Logische vraag ook !! Is het zo moeilijk voor jou om te begrijpen dat je juist in je dromen alles verwerkt en dat het juist LOGISCH is dat er nachtmerrie's komen in zo'n situatie ?

Mijn gouden tip is.......als je geen begrip op kunt brengen voor iemand in zo'n situatie, reageer dan de volgende keer niet. Jou VRAAG heeft absoluut geen meerwaarde en neigt naar het onfatsoenlijke !!!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 10:17

Hopelijk is TS vandaag met goede moed op vakantie naar Marokko gegaan :j *\o/*

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:26

Bassenqua schreef:
santie schreef:
Wat voor nachtmerries heb je dan? Want ik heb nergens gelezen dat deze man haar ook maar iets heeft misdaan en kon zij het eerst prima met hem vinden. Bij een scheiding zijn de kinderen al snel geneigt om de nieuwe partner allerlei "akelige" kwaliteiten toe te schuiven. Dat word hier wel erg makkelijk over het hoofd gezien, moeder en X zijn gruwelijk bezig en verder word er niet gekeken. Elk verhaal heeft 2o kanten, zo ook dit verhaal.

Je VRAAGT of ze niet een beetje overdrijft ? Logische vraag ook !! Is het zo moeilijk voor jou om te begrijpen dat je juist in je dromen alles verwerkt en dat het juist LOGISCH is dat er nachtmerrie's komen in zo'n situatie ?

Mijn gouden tip is.......als je geen begrip op kunt brengen voor iemand in zo'n situatie, reageer dan de volgende keer niet. Jou VRAAG heeft absoluut geen meerwaarde en neigt naar het onfatsoenlijke !!!

Gezellig, bokt :7

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 09:49

Veel plezier in Marokko, geniet er even van!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:02

uhm, ben ik dan de enige die het heel lief vind van de moeder om aan te bieden dat ze het paard mag rijden?
Aangezien mams ook weet dat dochter het paard mist?

santie stelt in mijn ogen ook een heel normale vraag, bij sommige reacties denk ik ook van "meid, maak het niet erger dan het is, jullie proberen allebei om te gaan met de situatie. Geef elkaar dan daar ook de ruimte voor ipv alles af te schieten."

Verder hebben x en moeder een eigen leven en wat ze allemaal doen draait niet alleen om de ts (heel bot gezegd).
Vraag me ook af waar de vader in dit verhaal is, en de overige familie.
Het lijkt zo net alsof de ts veel alleen moet verwerken en dat is helemaal niet goed.

TS, veel plezier in Marokko

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:12

Nee hoor, minikatje, dat vind ik ook.

Denk namelijk dat er in topictitel al een grote fout staat, om te beginnen.
Moet dat niet zijn: Mijn moeder heeft HAAR paard meegenomen ?

Praat het niet goed, maar heb ook begrip voor de moeder, ik zou me andersom namelijk ook niet laten chanteren of ringeloren door mijn dochter als ik haar was ;)

Dat ts het niet aan kan en hulp moet zoeken, is duidelijk !
Zeker als ze er zo naar over gaat dromen, is dat toch een teken dat ze het overdag niet kan bolwerken en probeert de boel te verdringen ?
Dat heeft m.i. ook niets te maken met overdrijven :n

Meid, ik hoop dat je het even van je kunt afzetten in Marokko, geniet er zoveel mogelijk van !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:23

O het is moeders paard, dan ligt het toch wat anders...pubertijd speelt ook mee en dan wordt alles anders dan de werkelijkheid geinterpreteerd door emoties dochter en moeder moet er aan dat dochter in andere fase zit, niet meer ja en amen, maar eigen mening en eigen wil, dus meer eigen persoonlijkheid.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:42

De moeder houdt zich zo te zien niet aan de afspraken. Heeft misschien door dat ze door het wegnemen van het paard haar dochter niet aan zich kan binden, geeft stukjes toe en trekt dan weer terug. Heel vervelend dat ze nu heel dichtbij gaan wonen, maar als de moeder zich niet aan haar afspraken houdt en ze toch iedere keer met zijn tweeen bij dat paard willen zijn als de dochter wil rijden, dan zou ik niet rijden. Want ik kan ts ook heel goed begrijpen, als deze afspraak al niet wordt nagekomen, wat gaat er nog meer volgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:49

Situatie voor TS is beroerd, haar leven wordt door scheiding moeder op haar kop gezet, maar we horen alles van een kant...kennen moeder niet...misschien is ze heel anders dan hier wordt voorgedteld...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:43

Ik denk dat je toch een hele goede indruk van iemand krijgt op grond van de dingen die iemand doet.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:45

We kennen toch geen achtergronden, Cassidy ?
En horen het verhaal ook maar van één kant ...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:20

moeder biedt toch aan dat ts het paard mag rijden? :)
je hoort alles van 1 kant (door de bril van de ts) , maar helaas zijn er veel meer kanten aan dit verhaal

ik kies geen kant in dit verhaal, scheidingen zijn vooral in het begin voornamelijk verwijten naar elkaar gooien.
hopelijk vind ts wat rust in marokko.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:32

Ook al horen we het maar van één kant, de andere kant zullen we domweg niet horen, en dan vind ik dat de moeder van ts haar nogal wat door haar strot duwt. Ze mag niet zelf aangeven dat ze (binnen een week nadat haar ouders uit elkaar zijn gegaan) nog niet toe is aan contact is met moeders samen met haar nieuwe vriend ook al is dat een oude bekende, is toch anders dat het een bekende is die ineens met je moeder slaapt. Moeders reageert daarop door het paard weg te halen en elke keer opnieuw contact te willen forceren via het paard. Als je als volwassen mensch even nadenkt dan snap je toch dat het kind haar hele wereld op de kop staat en dat een beetje tijd het minste is wat je haar kan geven toch.

Ze mag het paard rijden idd, maar alleen als ze happy family speelt met X en moeders samen die dan tegelijk op stal zijn. Lekker relaxed rijden wel. :+

KelseyxJay13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:39

Misschien zien we het alleen van de kant van TS maar je hoort gewoon je kind niet te chanteren. :(

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:52

Breghje schreef:
Ook al horen we het maar van één kant, de andere kant zullen we domweg niet horen, en dan vind ik dat de moeder van ts haar nogal wat door haar strot duwt. Ze mag niet zelf aangeven dat ze (binnen een week nadat haar ouders uit elkaar zijn gegaan) nog niet toe is aan contact is met moeders samen met haar nieuwe vriend ook al is dat een oude bekende, is toch anders dat het een bekende is die ineens met je moeder slaapt. Moeders reageert daarop door het paard weg te halen en elke keer opnieuw contact te willen forceren via het paard. Als je als volwassen mensch even nadenkt dan snap je toch dat het kind haar hele wereld op de kop staat en dat een beetje tijd het minste is wat je haar kan geven toch.

Ze mag het paard rijden idd, maar alleen als ze happy family speelt met X en moeders samen die dan tegelijk op stal zijn. Lekker relaxed rijden wel. :+

Maar wat je nu schrijft is precies zoals TS het zegt. Wie zegt dat de moeder "happy family" wil "spelen"? Dat is een letterlijke insinuatie die je van de TS overneemt.
Misschien zoekt de moeder wel gewoon toenadering tot haar dochter. ;)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:41

Even het "happy family" weggelaten, maar als dochter aangeeft wat meer tijd nodig te hebben om aan deze situatie te wennen moet daar ook wel gehoor aan gegeven worden. Ze is geen machine en haar wereld is wel even helemaal op zijn kop gezet. Ik denk dat het heel verstandig is dat ze eerst alles in haar hoofd weer rustig krijgt, dan zullen de nare dromen van zelf ook weer verdwijnen.

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:10

Hopelijk krijg je je paardje snel terug!
Ik vind dat je moeder veel te snel gaat en te veel verwacht van je. Het is dan wel 'maar' een scheiding, maar dat kan ook heel zwaar zijn emotioneel. En dan al helemaal als je moeder meteen een nieuwe vriend heeft. Ik vind het raar dat je moeder niet begrijpt dat je tijd nodig hebt. Als moeder zijnde zou je je eigen kind alle tijd moeten geven die je nodig hebt.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 23:49

KelseyxJay13 schreef:
Misschien zien we het alleen van de kant van TS maar je hoort gewoon je kind niet te chanteren. :(

Ik ben ervan overtuigd dat dit verhaal 2 kanten heeft, waarv er maar 1 verteld en ervaart word.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 08:02

pinto_1 schreef:
Breghje schreef:

Maar wat je nu schrijft is precies zoals TS het zegt. Wie zegt dat de moeder "happy family" wil "spelen"? Dat is een letterlijke insinuatie die je van de TS overneemt.
Misschien zoekt de moeder wel gewoon toenadering tot haar dochter. ;)

Klopt, maar waarom kan moeder geen respect tonen voor haar dochter of rekening houden met haar dochter die aangeeft (zelfs al meerdere malen) dat ze er nog niet aan toe is haar te zien met X?? Dan kan moeder toch ook alleen met haar afspreken om dingen door te praten ipv meteen het paard weg te halen en haar te dwingen tot contact met X.

En uiteraard horen we nu alleen hoe zij het ervaart, maar is dat belangrijk dan om iemand die het nodig heeft gewoon te steunen ipv meteen het naadje van de kous te moeten weten? Ts komt op mij niet hysterisch of als een drama queen over. En hoe je het ook draait of keert, als je ouders gaan scheiden is dat klote. Zeker als je moeder binnen een week ofzo al een ander heeft, daar gaat níemand relaxed mee om, kom op zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:05

Iedereen praat alsof ze beide partijen kennen, respect is een iets wat je pas kan beoordelen als je er bij bent..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:23

Maar een hoop praten ook alsof ze de situatie zelf hebben meegemaakt en dat hebben er maar weinig, en van daaruit wordt er dan dus al geroepen dat de nachtmerries van TS overdreven zijn.

Ze komt op mij ook niet als een drama queen over, en ja, ze kon X dan al voor dit hele gebeuren maar het is raar om je moeder ineens met een ander zo te zien en om dat ineens te accepteren. Wat het verhaal van de moeder dan ook is, dat hoeft geen enkel kind in 1x te verkroppen. Kleine moeite voor de moeder om zélf naar stal te komen zonder X erbij, als ze met z'n 2en langs de kant gaan kijken zou ik het ook vertikken om te rijden als ik X nog niet zou willen zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:27

Maar titel zegt, mijn moeder heeft MIjN paard meegenomen, blijkt paard van haar moeder te zijn die ze mag rijden, is toch net iets anders, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:30

russel schreef:
Maar titel zegt, mijn moeder heeft MIjN paard meegenomen, blijkt paard van haar moeder te zijn die ze mag rijden, is toch net iets anders, toch?

Ja, dit wordt in het topic dan ook gecorrigeerd toch? TS was behoorlijk overstuur toen ze het topic plaatste, maar als je het topic of in ieder geval de berichten doorleest zie je al dat daar veel meer rust in komt. Als zij continu voor het paard zorg heeft gedragen (fysieke zorg dan ,geen financiele zorg) snap ik best dat het op zo'n moment even aanvoelt als 'jouw' paard.

Of het paard nou van haar of haar moeder is, in zo'n situatie hoor je er te zijn voor je dochter, je eigen geluk heb je dan al voor gekozen en dan is het tijd om ook voor het geluk van je dochter even te kiezen en dus een 'ontmoeting' uit te stellen tot het moment waar je kind eraan toe is. En je kind win je echt niet voor je door d'r alleen te laten rijden als moeders én X er allebei zijn, want puber of niet, dan zou ieder gekwetst mens het wel vertikken om te gaan rijden. Je bent op zo'n punt al kwetsbaar, en dan wordt je er ook nog mee geconfronteerd op het moment dat jij dat nog niet aankan.