pony kwijt, en nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: pony kwijt, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:38

ben benieuwd of wat het JL je geadviseerd overeenkomt met hetgeen floortjeM hier gemeld heeft?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:42

Vanaf je computer is het érg makkelijk om te zeggen ''haal de pony op'' en een ''ik zou niet zonder pony weggegaan zijn''.

FladieShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:45

Er is meer aan de hand dan dat TS verteld.
Want Ts weet zelf ook dat er meer aan de hand was met de pony dan dat ze hier verteld. En dat wat ze hier verteld ook niet allemaal waar is.

Maar verder ga ik me hier niet in mengen.

Jiskaa

opisop_shop schreef:
ben benieuwd of wat het JL je geadviseerd overeenkomt met hetgeen floortjeM hier gemeld heeft?

Als ik TS was zou ik dat niet hier melden in het topic. Het is al bekend dat dit topic bekend is bij de manege eigenaresse. Dan gooi je je eigen glazen in.

Sterkte TS, hoop dat het goed komt

Cardy

MaddiHappy schreef:
Ik heb dus geprobeerd die pony daar weg te halen, de eerste x eindigde het in een verhitte discussie, de 2e keer werd ik opgesloten..

Precies wat ik dus al dacht...
Ik denk echt dat hier meer dingen speelt. Het gaat erom wat er daadwerkelijk afgesproken is en zolang iets niet zwart op wit staat is het hun woord tegen de jouwe.

Zou je kunnen aangeven wat er nou precies toentertijd is afgesproken en hoe lang geleden dit is?
Wat ik eruit begrijp is dat je afgesproken hebt dat je pony's daar gestald werden omdat je daar stage liep, de ene pony betaalde je gewoon stalling voor de andere (waar het nu om gaat) zou gebruikt worden voor de manegelessen. Hierdoor hoefde je niks te betalen, maar mocht je jou pony niet meer als "eigen" zien in de periode?

Nu is je stage periode beïndigd, is dit omdat het niet meer ging of omdat je stage periode voorbij was?

Nu na 3(?) maanden ga je weg daar, maar mag je niet jou pony meenemen voordat je de kosten hebt betaald.

Zelf krijg ik het idee dat er voor een x tijd afgesproken is om de pony te gebruiken voor de manege en in die tijd heb je weinig zeggenschap over je pony en kost het je niks. Na die periode zou je de pony weer mee mogen nemen. Nu wil je eerder stoppen met deze regeling en de manege wil zijn/haar kosten verhalen bij je aangezien de regeling eerder stopt.

Ik kan er totaal naast zitten, maar hoe warm zit ik?

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:46

FladieShop schreef:
Want Ts weet zelf ook dat er meer aan de hand was met de pony dan dat ze hier verteld. En dat wat ze hier verteld ook niet allemaal waar is.

En waarom kom je dan olie op het vuur gooien? Beetje kinderachtig dit hoor.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:50

FladieShop schreef:

Ken je ts dan, uit eerdere berichten lijkt het daar niet op.

Niet dat ik het niet met je eens ben, ik geloof ook wel dat er meer is, maar zoals je het nu stelt lijkt je precies te weten hoe en wat.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:28

Giolli schreef:
marleen_usar schreef:
Er moet meer zijn anders had ze dat toch allang gedaan?

Dat is dus ook wat ik denk. Iedereen met gezond verstand had die pony al lang op gehaald.

Niet iedereen heeft zoveel lef als jij....

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:30

Het gaat niet om lef, gaat verdorie over je eigen pony. Waar je elke euro keihard voor hebt moeten vechten. Wat nou lef?

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:32

Mee eens. Ik vind verhitte discussies aangaan meer lef hebben dan je eigen pony mee nemen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:36

MaddiHappy schreef:
Ik heb dus geprobeerd die pony daar weg te halen, de eerste x eindigde het in een verhitte discussie, de 2e keer werd ik opgesloten..

Terug gaan tijdens een manege les waarin je pony mee loopt. Na de les pony pakken en aanrijden. En verderop de pony inladen en naar huis.

Lijkt mij niet dat ze stampij zullen maken waar klanten bij zijn.

MaddiHappy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 17:50

Dat ik werd opgesloten was ook vlak na een les, was idd van plan haar zo weg te rijden maar helaas..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:51

En wat is nu je plan?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:58

Maar het gaat toch niet om lef, kom op het is je eigendom.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:01

Zo te lezen zijn er genoeg mensen die de pony wel even op kunnen halen voor TS, aangezien het toch zo simpel is! :)

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:01

Heb je aangifte gedaan?
Zo ja, dan kun je misschien wel politie begeleiding of bemiddeling krijgen bij het ophalen van je pony krijgen?
Als het waar is, en ik zeg als, dan moet je het er niet bij laten zitten hoor. Dat is gewoon vrijheidsberoving en ook nog eens harstikke gevaarlijk.
Hebben ze altijd een slot op lissie staldeur? Want met een brand kan dat heel gevaarlijk zijn..
Heb je ook geen goede kennissen binnen die manege? Die zogenaamd even een stukje met haar kunnen gaan wandelen ofzo?
Laatst bijgewerkt door xSogno op 13-02-14 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:02

Het is niet zo simpel om maar even je Pony zomaar op te halen. Erg voorbarig om dat allemaal te roepen. Erg makkelijk ook als je zelf niet in die situatie verkeerd. Vraag me überhaupt af of dat wijs is om te doen.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:02

Giolli schreef:
En wat is nu je plan?

Mij lijkt het beste plan om het hier niet neer te zetten ;)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:09

Ik vind wel dat er makkelijk wordt gedacht, hoor..TS is 17 he! Daarbij is het niet altijd zo makkelijk. Ik heb het zelf aan de hand gehad, met mijn Fries. Had haar in huurkoop, eigenaar wilde onder het contract uit. Nou, mooi niet. (alles stond overigens op papier maar stelde ook niet veel voor achteraf). Aangetekende brieven erbij en al..en telefonisch contact (gesprek heb ik opgenomen) waarin ik aangaf dan akkoord te gaan met terugbetaling van het door mij betaalde bedrag (ik mocht kiezen: 3000 bijbetalen en paard mee, of door mij betaalde kosten terug). Wist van tevoren al dat hij het geld niet had enfin...ik kom daar,laad de spullen uit. Neem afscheid van mijn paard en moet mee naar zijn huis. Alwaar ik een ander contract onder mijn neus kreeg, nl. de kosten die mijn bijrijdster mij betaald had werden in mindering gebracht. Nou doei. Ik naar stal gelopen.. Alwaar een vriendje van de pensioneigenaar mij wel in elkaar wilde timmeren...helaas: ik had zoiets van: kom maar op. Dan heb ik je, maar hij hield zich toen toch maar in. Wilde met mijn paard een buitenrit gaan maken, maar paard werd me uit de handen getrokken, politie is erbij geweest en die gaven aan dat ze zelfs als ik zonder twijfel kon aantonen dat het mijn paard was, ze niks mochten doen...civiele zaak en op het moment dat zij erbij komen kunnen ze niks anders doen dan handhaven van de situatie zoals die is. Ze stonden overigens wel aan mijn kant, en toen ik de rijdende rechter had ingeschakeld en de tape had laten horen was het snel klaar :). (nog met commentaar van pensioneigenaar: ik snap niet dat je dat op hebt genomen...we moeten elkaar toch kunnen vertrouwen? jaja). Maar goed.lang verhaal kort. Ik sta daar dus als volwassen vrouw. En kreeg het ook niet voor elkaar. (overigens ook meegemaakt dat mensen hier de palen uit mijn weide trokken, paarden konden dus weg...politie gebeld en die was er net toen ze weer terugkwamen...ze konden niets doen...palen waren van het erf (lagen in hun auto), en moest ze via civiele zaak terughalen als ik dat wilde...idioot, maar zo is het).

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:31

Interessant topic, ik heb t/m pagina 7 gelezen en daarna was ik er wel klaar mee :').
Iedereen die ervan overtuigd is dat een paspoort een eigendomsbewijs is: reageer alsjeblieft niet meer in dit soort topics.
En nee, jezelf een paard toe te eigenen en vervolgens de kosten voor dat paard te betalen, maakt je geen eigenaar, dat zou fraai wezen, dan kunnen we allemaal wel een paard gaan stelen, die een mooi plekje geven, alle kosten gewoon netjes per maand betalen en woehoe een paard erbij gratis en voor niets!

Nou vind ik het, als rechtenstudente, wel lastig om zelf advies te geven aan de TS, omdat ik het hele verhaal niet precies weet en dat maakt het heel moeilijk om te kunnen oordelen..
Ik vraag me ook af of het een rol speelt dat de manege houder is van het paard, waardoor het dus überhaupt nooit eigenaar kan worden, dit zou het toch ook een stuk makkelijker moeten maken?
Zoals ik het verhaal lees, ben ik van mening dat de TS juist wél sterk staat, alleen wil ik me daar verder niet over uiten, omdat ik het hele verhaal niet ken.
Maargoed ik zou toch even richting het juridisch loket gaan, of contacten met een juriste via bokt, ik heb al gezien dat hulp aan de TS werd aangeboden, wat uiteraard top is dat iemand er zo de tijd voor wilt nemen!! +:)+
Ik ben wel heel benieuwd hoe het uiteindelijk gaat aflopen, het is een vervelende situatie dit, voor beide partijen.
Desbetreffende manege ben ik geen fan van, maar dat zegt niks

MaddiHappy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 18:53

Mijn advocaat zal deze zaak verder afhandelen. Verder zal ik zelf hier niet veel posten, om te voorkomen dat ik word beschuldigd van smaad. Het is totaal niet mijn bedoeling om de manege zwart te maken oid, het enige wat ik wil is mijn beessie terug.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:57

Volkomen duidelijk. Post je wel even hoe het allemaal is afgelopen, nadat dat is gebeurd?

Ik wens je heel veel sterkte en een spoedige en probleemloze terugkeer van jouw pony!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:00

Nou....ik hoop voor je dat wat dreigen door je advocaat genoeg gaat zijn... wil je het wel laten weten als je wat meer zekerheid hebt?

Heel veel succes :j

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:02

Hevonen schreef:
Zit toch helemaal geen logica in. Stel: ik steel een of ander beroemd paard. Weet hem langer dan zes maanden verborgen te houden en te voeren en dan zou ie wettelijk van mij zijn? Pff

Ik zou overigens wel willen dat paarden, met dezelfde rechtsgeldigheid als bij auto's op de naam van de eigenaar werden gesteld. Het komt voor mij vaak heel erg vaag over allemaal.

Ik neem aan dat als jou paard word gestolen je daar wel aangifte doet bij de politie??

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:16

moyra schreef:
Giolli schreef:
En wat is nu je plan?

Mij lijkt het beste plan om het hier niet neer te zetten ;)

Je hebt gelijk. _O-