Cookies schreef:Ach nee, een of andere sukkel achter een bureau heeft dit in zijn/haar opperste wijsheid bedacht. In de praktijk is het 3 keer niks.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
miriam2105 schreef:ik lees veel reacties dat het gaat over het paspoort afgeven aan de stalhouder maar je hebt neem ik aan toch ook een kast (zadelkamer) waar je dan evt. je paspoort kan bewaren? Je geeft hem dan niet af en toch is hij bij je paard.
ponyparadijs schreef:Nou fransje23 het is zelfs nog 'erger' je mag je eigen pony niet eens op het pad hebben staan zonder chip en paspoort
RHReiner schreef:Citaat:Nou heb ik mijn paard niet gekocht maar zelf gefokt, dus niet mijn eigendom heb geen ver(koop)contract
Kromme redenering hoor dat kan ook niet kloppen.
Dan kun je bij een notaris een eigendomsbewijs laten opstellen.
Dit is in Duitsland al jaren heel normaal.
secricible schreef:newt schreef:Mooi handig. Paspoort afgeven en de volgende dag je paard weg.. en geen poot om op te staan. (Ik denk altijd weer t ergste haha) Ik begrijp dat ze willen dat het paspoort bij t paard moet. Maar van mij kregen ze het niet enkeld een kopie. Heb ze overigens ook niet mee de auto in. Blijf heen en weer wisselen.
Dat is je goed recht, maar ben je dan ook bereid om de boete te betalen?
fransje23 schreef:Paspoort is geen eigendomsbewijs dus voor stelen maakt het uiteindelijk niet uit.
Overigens moeten mensen met ongechipt dieren wel uit gaan kijken. Zonder chip en paspoort mag het dier niet vervoerd maar dus ook niet geslacht en zelfs voor het destructiebedrijf heb je een chipnummer nodig anders willen ze het kadaver in principe niet ophalen.
fransje23 schreef:Paspoort is geen eigendomsbewijs dus voor stelen maakt het uiteindelijk niet uit.
Overigens moeten mensen met ongechipt dieren wel uit gaan kijken. Zonder chip en paspoort mag het dier niet vervoerd maar dus ook niet geslacht en zelfs voor het destructiebedrijf heb je een chipnummer nodig anders willen ze het kadaver in principe niet ophalen.
rumay schreef:fransje23 schreef:Paspoort is geen eigendomsbewijs dus voor stelen maakt het uiteindelijk niet uit.
Heb 3 paarden laten inslapen er is nog nooit bij de Rendac naar een chip gevraagd sterker nog een schaap zonder oornummer nemen ze ook gewoon mee.
Percy schreef:Die dieren die de Rendac ophaalt gaan ook niet de voedselketen in dus zo interessant is het paspoort dan helemaal niet.
Koper schreef:Percy schreef:Die dieren die de Rendac ophaalt gaan ook niet de voedselketen in dus zo interessant is het paspoort dan helemaal niet.
Maar als ze wel een paspoort had gehad had jij nu dus een paspoort zonder bijbehorend paard gehad. Dat paspoort had je dan mooi voor een willekeurig paard kunnen gebruiken. Bij voorbeeld een gestolen paard wat je dan met een (uiteraard vals) paspoort kunt verkopen.
Het is juist logisch dat júíst de Rendac het paspoort wil hebben. Of anders dat op de één of andere waterdichte manier aan de uitgevende instantie wordt doorgegeven dat het paard niet meer leeft.
tamary schreef:Rendac chauffeur komt zijn wagen niet uit. Geen tijd voor en ik denk ook ivm hygiëneregels. Dan wordt chip e.d. controleren lastig. Correct afmelden is verantwoordelijkheid eigenaar en als die frauderen wil zal die altijd wel een manier vinden.
tamary schreef:Rendac chauffeur komt zijn wagen niet uit. Geen tijd voor en ik denk ook ivm hygiëneregels. Dan wordt chip e.d. controleren lastig. Correct afmelden is verantwoordelijkheid eigenaar en als die frauderen wil zal die altijd wel een manier vinden.
fransje23 schreef:tamary schreef:Rendac chauffeur komt zijn wagen niet uit. Geen tijd voor en ik denk ook ivm hygiëneregels. Dan wordt chip e.d. controleren lastig. Correct afmelden is verantwoordelijkheid eigenaar en als die frauderen wil zal die altijd wel een manier vinden.
Maar je moet wel een chipnummer doorgeven bij het aanmelden van het dier voor het ophalen. Dat nummer staat vervolgen ook op dat Daaoverzicht wat je bij de rekening krijgt, in ieder geval afgelopen kwartaal. Voorheen deden ze inderdaad niet zo moeilijk. Kan je natuurlijk wel een chipnummer van een ander dier doorgeven...
Koper schreef:Percy schreef:Die dieren die de Rendac ophaalt gaan ook niet de voedselketen in dus zo interessant is het paspoort dan helemaal niet.
Maar als ze wel een paspoort had gehad had jij nu dus een paspoort zonder bijbehorend paard gehad. Dat paspoort had je dan mooi voor een willekeurig paard kunnen gebruiken. Bij voorbeeld een gestolen paard wat je dan met een (uiteraard vals) paspoort kunt verkopen.
Het is juist logisch dat júíst de Rendac het paspoort wil hebben. Of anders dat op de één of andere waterdichte manier aan de uitgevende instantie wordt doorgegeven dat het paard niet meer leeft.
ruitje schreef:Gelukkig blijken de meeste klanten iets meer vertrouwen te hebben dan bokkers. Paspoorten stromen binnen nu op stal. Als je het niet wil is dat wat ons betreft ook prima maar dan moet je wel ondertekenen dat jij de boete betaald.
Joki schreef:Ruitje en hoe ga je het doen met de uitgifte van de paspoorten. Dat is mijn grootste probleem ik wil te allen tijde bij mijn paspoort kunnen. Het is voor mij niet ongewoon om 3x per week met de trailer op pad te zijn. En als ik pech heb met mijn starttijden kan het voorkomen dat ik om half zes of zes uur al moet laden en ook dan wil ik mijn paspoort kunnen pakken