Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Laat die verzekering gewoon zijn werk doen en wacht af wat het resultaat daarvan is. Waratje schreef:Even voor de beeldvorming, jouw rechtsbijstandsverzekering zegt op basis van jouw verhaal dat je een zaak hebt, maar als de menner een heel ander verhaal heeft (andere interpretatie van de gebeurtenissen) kan het zijn dat zijn verzekering (en hijzelf) dat heel anders zien. Uiteindelijk heb jij alleen het verhaal van je bijrijdster en een kapot paard, maar heb je ook het verhaal van de kant van de menner gehoord?
Daarnaast denk je toch ook na over behandelingen en de kosten daarvan voordat je zo'n traject ingaat? Want ook al wordt er bepaald dat hij onzorgvuldig heeft gehandeld, betekent dat niet per definitie dat hij ook maar alle kosten mag betalen. Kan best zijn dat er een (flink) deel bij jou blijft liggen.
Het is absoluut een kl*te situatie waar je inzit met als lichtpuntje dat je paard netjes geneest, maar een beetje minder snel zijn met je conclusies over anderen zou beter overkomen. Is ook beter voor je eigen bloeddruk, trouwensLaat die verzekering gewoon zijn werk doen en wacht af wat het resultaat daarvan is.

Kuggur schreef:Verzekeringen zijn in tegenstelling tot wat veel mensen (zoals bovenstaande poster) schijnen te menen géén liefdadigheidsinstelling. Als de verzekerde in kweste (in dit geval de menner) niet aansprakelijk wordt gesteld voor de geleden schade dan zal zijn verzekering niet uitkeren.
Anoeska schreef:Ik snap het nog niet helemaal. Jij hebt hen aansprakelijk gesteld, maar zij zetten dat niet door naar hun verzekering? Ze doen er eigenlijk helemaal niks mee?
MiraLooks schreef:kan iemand mij uitleggen hoe ik foto's invoeg ?? dan kan ik laten zien wat ik bedoel..
KingYasFenn schreef:De aanspanning mag al helemaal niet op het fietspad....
aanvechten zeg ik. want de aanspanning behoort zich gewoon op de weg te bevinden. ( en eventueel op menpaden). Ik heb altijd geleerd gekregen dat als fietspaden zeker niet zijn bedoeld voor aanspanningen. En als je niks anders kan omdat er een grotere weg is met hoge snelheden, betekend dat voor een aanspanning een andere weg nemen...