Nieuwe trailer komt op de markt! Wat vinden jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:47

Hij doet mij een beetje aan een denken :+

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:53

lrtj_ schreef:
Hij doet mij een beetje aan een denken :+

Aan een wat? :')

Esperanza
Blogger

Re: Nieuwe trailer komt op de markt! Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:54

Ja, aan een wat?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:14

Een caravan

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:00

Een paarden sleurhut ??

sistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:05

Binnenkant vind ik erg mooi, buitenkant wat minder. Zou hem persoonlijk ook niet kopen. Hou het wel op een simpele veewagen!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:12

Raam in de voorkant vind ik juist weer een plus. Zijkant dan weer minder. Mijn ervaring is dat veel paarden eerder schrikken van dingen die ze aan de zijkant plots zien. Waterbak ben ik ook niet voor te vinden. Voerbakken zie ik persoonlijk niet direcht het nut van in. Beter een goed systheem voor het hooinet op te hangen. Verder vraag ik mij af of er rekening gehouden is met grote paarden waarvoor je zowel de borststeun als de achtersteun kunt verhogen. Verder ben ik meer voor zeiltje boven de laadklep dan die vaste klep. paarden kunnen daar makkelijk hun hoofd aan stoten. Zeker van die reuzen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 11:01

Esperanza schreef:
CK88 schreef:
Nou het grappig is, dat er bij deze trailer afvoer in de vloerbakken zit, kijk maar op de foto, je kunt het water zo laten weg lopen. Ik zag de functie er zelf niet zo van in, maar nu je het zegt..

Ik zie ze! Maar nu het volgende, deze komen uit in de zadelkamer. Dan moet je er dus een emmer onder zetten ofzo, want de zadelkamer kun je niet schoonspuiten omdat het water er niet uit kan. (Dat is bij mijn trailer ook al zo onhandig) Nu kan je er natuurlijk gewoon een sopje doorhalen maar ik als luilak vind alles in 1x schoonspuiten wel handig := Even met je had het zand er uit vergen kan ook al niet.

Maar goed dat is spijkers op laag water zoeken.

Nog even over die bandenspanning... is zo veel echt nodig? Die 4 bar? Ik heb er dacht ik 2,6 in ofzo....

Ligt aan het type band, maar wat op deze trailer zit is tot max 4,5 bar. Dit is een extra zware uitvoering band. Loodindex 105 .De afvoer gaat van de voerbakken valt op de grond onder de trailer, die komt niet uit in de zadelkamer.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 11:02

petraaken schreef:
Raam in de voorkant vind ik juist weer een plus. Zijkant dan weer minder. Mijn ervaring is dat veel paarden eerder schrikken van dingen die ze aan de zijkant plots zien. Waterbak ben ik ook niet voor te vinden. Voerbakken zie ik persoonlijk niet direcht het nut van in. Beter een goed systheem voor het hooinet op te hangen. Verder vraag ik mij af of er rekening gehouden is met grote paarden waarvoor je zowel de borststeun als de achtersteun kunt verhogen. Verder ben ik meer voor zeiltje boven de laadklep dan die vaste klep. paarden kunnen daar makkelijk hun hoofd aan stoten. Zeker van die reuzen.

De promo heeft dit nog niet, maar het origineel kun je de stangen op 3 verschillende standen zetten.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 11:03

CK88 schreef:
petraaken schreef:

De promo heeft dit nog niet, maar het origineel kun je de stangen op 3 verschillende standen zetten.

Deze trailer is zo hoog genoeg paard stoot zijn hoofd niet :) maar een zeil ipv klepje zou wel kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 00:10

Die ramen aan de zijkant lijken mij levensgevaarlijk... Wat ze niet zien schrikken ze ook niet van.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 07:32

[***] schreef:
Die ramen aan de zijkant lijken mij levensgevaarlijk... Wat ze niet zien schrikken ze ook niet van.

Ze zitten de kijken of de tint donkerder kan bij de ramen zodat ze niet zoveel zien. Maar deze trailer is intensief gebruikt en geen enkel paard had er problemen mee. Inderdaad in Amerika is de hele zijkant open.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 08:52

Mijn paard heeft nu ook kleine raampjes, maar t bevalt ons prima.. evenals het zijltje boven de laadklep..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:39

Wat in Amerika kan hoeft in nl niet te kunnen met ons type sportpaarden. Ik zou die gok nooit nemen

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:48

Wuis schreef:
Ik denk dat grote ramen vooral voor de mens bedoeld zijn: Het ziet er 'mooi' uit, en wij dénken dat paarden het fijn vinden, want dan kunnen ze ''zo lekker buiten kijken''.
Maar ik vrees dat paarden zich alleen maar kapot schrikken, met alle gevolgen van dien.

Ik heb nog niet het hele topic doorgelezen, maar wil toch vast even reageren op de grote ramen. Ik heb regelmatig een trailer gebruik waar de hele voorplaat van de neus doorzichtig was. Dit scheelt enorm met het laden van jonge dieren omdat het niet zo opgesloten voelt. Met het rijden nooit last van gehad, de dieren vinden dit echt niet eng!
Wij mensen moeten niet verzinnen wat paarden eng vinden ;-)

Ik vind het een super gave trailer en echt een vernieuwing van het huidige aanbod! Als wij onze trailer moeten gaan vervangen zou ik deze wel in het echt willen bekijken :j De luxe snufjes zijn misschien allemaal niet noodzakelijk, maar daarom kunnen ze nog wel erg prettig zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:57

Ik heb een gewone trailer zonder open voorkant en mijn jonge paarden laden allemaal zonder problemen. Incl. de veulens.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 10:52

[***] schreef:
Wat in Amerika kan hoeft in nl niet te kunnen met ons type sportpaarden. Ik zou die gok nooit nemen

Dat zegt dan meer over jouw opvoeding en handeling van je paarden dan over de trailers......

Onze paarden vinden zo'n voorruit helemaal top! Ouwe Sok stond altijd helemaal scheef op de vrachtwagen om maar door de voorruit mee te kunnen kijken. Als we dan bijna thuis waren, herkende ze de omgeving en ging ze hinniken.......

Chantal1609

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 10:55

Mooi vind ik hem niet, het lijkt een beetje op een carvan vind ik :P
zou het voor een paard fijn zijn met zoveel ramen erin?
de ruimte erin is wel echt super!
die waterbak is helemaal luxe!
ik denk dat als hij er net even iets anders uit gezien had hij het nog beter zou doen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 11:03

wij hebben nu een Ifor met voorlader en dies echt super , alles kan eruit van schotten en je zet de voorlader open ..daardoor is de trailer ruim en licht ..zo leren wij onze veulens en jonge paarden gewoon doorlopen langs achter erin en doorlopen en vooraan eruit ) laden en NOOIT geen problemen , integendeel als we aankoppelen gaan aale paarden hinniken om mee te mogen voor een ritje trailer ..moet altijd stiekum lachen op evenementen als mensen zoveel problemen hebben met lachen ..die van ons staan ongeduldig te wezen als we de val openen :+
Ik vind die grote ruiten en veel lichtinval dus een heel groot voordeel

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 11:16

ikke schreef:
Als we dan bijna thuis waren, herkende ze de omgeving en ging ze hinniken.......

Daar heb ik die van mij ook op betrapt :))! Die staat hooi te knabbelen en mee te kijken.

Overigens vraag ik me af of het qua 'wagenziekte'/anticipatie misschien nog verschil maakt. Ik heb daar zelf namelijk last van maar zolang ik meekijk is het goed te doen (zit het liefst dan ook zelf achter het stuur). Wellicht dat paarden ook beter kunnen anticiperen op bochten als ze auto al de andere kant op zien gaan, ze kunnen de link gaan leggen tussen wat ze zien en wat ze daarna voelen.

F_OrumsterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 11:25

Nu het toch al zo'n luxe trailer is, misschien een soort blindeer functie op de ramen maken?
Kunnen de eigenaren van stresspaarden het evt verduisteren.

Wat betreft het argument dat het net een caravan is, daar zie ik er heeeel wat van rondrijden dus zo beschamend vinden mensen dat blijkbaar niet :P

Ik vind het wel een mooi ding hoor, maar ik zou een goedkoop trailertje uitzoeken want ik hoef niet zoveel luxe.

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 11:29

Ik vind 'm wel mooi hoor! Ruilen tegen mijn Henra?? :D

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 11:29

Iejoorr schreef:
Ik vind m niet heel mooi := veel te ''flitsend''.
Binnenkant klinkt wel mooi :)

Je kan beter een flitsend paard hebben in gewoon vervoer. dan andersom..
Soms zie je prachtige combinaties rijden..(uiterlijk)
en dan... komt het paard er uit.. :(:)

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:58

ceasario schreef:
Iejoorr schreef:
Ik vind m niet heel mooi := veel te ''flitsend''.
Binnenkant klinkt wel mooi :)

Je kan beter een flitsend paard hebben in gewoon vervoer. dan andersom..
Soms zie je prachtige combinaties rijden..(uiterlijk)
en dan... komt het paard er uit.. :(:)

Wat heeft dat er nu mee te maken? Het is niet omdat jij het een lelijke knol vindt dat het baasje dit ook vindt :)

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:08

Wauw! wat een superding!
of dat ie nou mooi is of niet, alles erop en eraan vind ik wel handig. ik zou de waterleiding tijdens het rijden wel afsluiten, maar op wedstrijd terrein ideaal, en een voerbak ook. tja solarium maakt het natuurlijk wel weer overdreven, maargoed. en dat vele licht met al die ramen aan de voorkant vind ik juist een uitkomst. wat dacht je van al die paarden die niet in een donkergat durven te stappen, zal dit toch makkelijker en geruststellender zijn:) ik denk echt dat dit het op de markt ookw el erg goed gaat doen! maar ben inderdaad wel benieuwd naar de prijs van deze wagen?