Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
chrispy schreef:Misschien is het hier in het topic als is verteld maar daar heb ik dan overheen gelezen(a).
Ik heb een 2 paards böckmann gekocht uit 94. Nu laten de kit naden wat los en wil ik eigenlijk alles opnieuw gaan kitten. Welke kit kan ik het beste nemen ?
Ook had ik laats mijn paard aan de trailer vast gezet (handrem stond er bij de trailer op) en mijn paard ging hangen en trok de trailer zo een paar cm naar achteren is dit normaal of moet ik echt heel nodig de remmen na laten kijken? En is daar niet een makkelijk trucje voor om zo dit te controleren?
Groetjes Christel

Citaat:de beste kit die je kunt gebruiken om af te kitten is sikaflex 521 UV.
Deze kit wordt door professionele carrosseriebedrijven ook gebruikt en niet zonder reden; een betere kit is er niet.
verkooppunten even googelen. 300 ml tube zo rond de 8 euro 600 ml worst zo rond de 12 euro verkrijgbaar in wit, grijs en zwart.
Citaat:remmen:
ik gok met 95% zekerheid dat je de remmen even na moet stellen d.m.v. de bout aan de achterzijde. alles bij elkaar een werkje van 15 minuten.
Remmen nastellen:
Trailer opbokken
aan de achterzijde van de grondplaat zit een boutkop (17mm uit mijn hoofd).
[ [url=http://www.anhaengerhandel.de/bilder/radbremse.jpg]Afbeelding[/url
als deze met de klop mee wordt gedraaid wordt de remvoering dichter tegen de trommel gedraaid.
aandraaien tot je het wiel niet meer of heel zwaar kunt draaien, dan een halve slag losdraaien tot je het wiel weer vrijloopt.
schurende geluiden zijn niet erg tenzij deze de vrijloop van het wiel beinvloeden.
dit bij alle 4 wielen doen.
gap schreef:Sikaflex is inderdaad een goed merk, maar voor zover wij weten is deze kit absoluut niet ammoniakbestendig, dus deze zal oplossen na verloop van tijd!!!!!!
gap schreef:Het is altijd goed om elkaar tips te geven, maar wij wij raden absoluut af om bouten te gaan stellen zonder dat je weet hoe de staat van de remmen is!!!Dus eerst de remmen schoonmaken en controleren ( een langere klus dan 15 min) en DAARNA dus pas de bout gaan stellen, anders loop je het risico dat je de remmen af gaat stellen terwijl er nog vuil tussen zit, dus geen goede afstelling!!!!
Tuihanti schreef:ps. laatst nog een waarschuwingsbrief van Knott gekregen over het in omloop zijn van imitatie remschoenen. deze vallen onder de oude regeling 90 en worden afgeraden te gebruiken vanwege problemen met slijtage van de trommel. handjes af van de de imitatie dus.
chrispy schreef:Ook had ik laats mijn paard aan de trailer vast gezet (handrem stond er bij de trailer op) en mijn paard ging hangen en trok de trailer zo een paar cm naar achteren is dit normaal of moet ik echt heel nodig de remmen na laten kijken? En is daar niet een makkelijk trucje voor om zo dit te controleren?
Groetjes Christel
Tuihanti schreef:lieve ikke,
Als je zo goed weet hoe trailerremmen werken moet je toch ook weten dat als de handrem er op staat (zoals ze ook verteld) kan de vrijloop niet los kan komen. Oploopremmen werken alleen in voorwaardse richting, handrem in beide richtingen (ook handig als de trailer op een helling staat)
het gaat om een Böckmann van 1984 waar zoals ik mij kan herinneren een Knott AVO as onder.
deze hadden destijds geen inspectieopening.
Dan nogmaals en de laatste keer, schoonmaken is niet nodig om af te stellen.
sorry hoor Tuilhanti, jij doet net of je alle wijsheid in pacht heb, en opmerkingen als je huiswerk maar eens goed maken, raken kant nog wal, ik schreef je DUIDELIJK dat VOOR ZOVER WIJ WETEN er geen sikaflex kit bestaat die ammoniakbestendig is, en dat halen we uit de KLANTENINFORMATIE , en de info tussen bedijven onderling, maarja wij staan open voor meningen en informatie van anderen, dus bedankt voor je informatie.Maar dat kun je ook op een andere manier brengen sjonge zeg
Tuihanti schreef:ja, accoord, de opmerking was te scherp. bij deze excuus.
Wij hebben sinds jaren een hechte relatie met Sika (omzet van de kit en lijm mer dan 100.000 Euro per jaar.
Sika gaat aangaande de hechtingseigenschappen en chemische bestendigheid behoorlijk ver aan de zekere kant zitten. Dit is dan ook de reden dat wij een eigen lab hebben om bepaalde eigenschappen te testen. Niet alleen op chemische bestendigheid maar ook op temperatuur, shore hardheid, hechting etc. als er aan de batch iets mis is zijn de implicaties voor ons nogal groot.
vinden wij!!!
nieuwe info is dus nooit verkeerd
Hartelijk dank daarvoor!. 
chrispy schreef:Als je voor kwaliteit wilt gaan: Theo Stet in Heerhugowaard.(...) Ik zou mijn trailer graag weg willen brengen maar ben nog op zoek naar een bedrijf in de buurt van hoorn (nh). suggesties zijn welkom
chrispy schreef:Zo een heleboel informatieHartelijk dank daarvoor!.
Ik wil inderdaad graag veilig op pad ik heb de trailer overgekocht van een veehandelaar die er geregeld mee weg ging, ik heb geen idee hoe het met de onderhoud zit. Zijn zoon werkte wel in die soort werk en hier en daar zijn er wel dingen aan vervangen etc.
Ik zou mijn trailer graag weg willen brengen maar ben nog op zoek naar een bedrijf in de buurt van hoorn (nh). suggesties zijn welkom
Ik dacht alleen als het nu een makkelijke handeling is om je remmen bij de stellen of te testen dan kunnen we dat misschien zelf doen.
Ik las ergens dat iemand uitleg gaf over het type rem wat er bij deze trailer onder zou zitten en daar werd het bouwjaar 84 vernoemd. Hij is alleen uit 94 misschien typ foutje?
Zover alvast bedankt!
@ gap kan ik de onderdelen die jullie verkopen ook ergens op internet vinden?
geen probleem!! loulou schreef:ziet er netjes uit tamarant. ik hoop dat de verf goed blijft zitten. ik ben benieuwd naar het eindresultaat, is hij al af?

Gulpje schreef:Hallo!
Onze trailer is onlangs helemaal nagekeken en goed bevonden door een erkend bedrijf. Erg fijn en veilig gevoel. Nu moeten we alleen de laadklepmat nog vervangen en dan is het weer een plaatje. Ik ben al druk bezig om te kijken welke matten we kunnen aanschaffen en heb een aantal goede mogelijkheden gevonden. Nu de lijm nog. Ergens op Bokt las ik iemand die zei twee componentenlijm en slotbouten. Kan ik de twee componentenlijm en slotbouten gewoon bij de Gamma halen?