sflj schreef:Je moet gewoon zorgen dat je je rijbewijzen en spullen voor elkaar hebt. En helemaal met het vervoer van paarden, zoek je toch niet steeds de grenzen (van de wet, voertuig, rijbewijs, whatever) op? Dan wil je toch op safe spelen?
Daarin moet ik bokker huertecilla gelijk geven; mensen willen zo graag met hun paard op pad en zoeken dan maar de goedkoopste / eenvoudigste manier om dat voor elkaar te krijgen. Maar of dat ook verantwoord is voor het paard, henzelf, de andere weggebruikers....
Wat ik wil zeggen; zorg voor een fatsoenlijke combinatie van voertuigen. Een deugdelijke trailer, een dikke auto er voor, een chauffeur met de benodigde papieren én de ervaring om met die voertuigen + levende have te rijden!
Heb je al die dingen niet? (tot je beschikking) Doe dan je paard, je omgeving en jezelf een plezier en blijf thuis!
Helder
Daar ben je zélf verantwoordelijk voor en niet ´Ikke´ die vindt dat het allemaal makkelijk kan als je maar genoeg vermogen hebt.

Je moet toch altijd een eerste keer op pad met de combi. Ik heb mijn E en hoop binnenkort een auto te kopen die een trailer mag trekken, ik heb geen ervaring met een paard in de trailer maar zal me er toch aan moeten wagen (en ja ik vind het nu al spannend
) Dus papieren en materieel moet absoluut in orde zijn, ervaring krijg je pas in de praktijk.