Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

superwoman schreef:Narya schreef:Kijk, het verdient niet de schoonheidsprijs, de manier waarop er met dit paard omgegaan wordt.. maar het is niet het eerste noch het laatste paard dat om lichamelijke gebreken teruggedaan wordt. Het enige wat TS te verwijten valt imo, dat er geen gedegen onderzoek wordt gedaan naar het hoe en het wat.
1)Het niet onderzoeken van de zogenaamde "lichamelijke gebreken", want tot nu toe is het helemaal niet duidelijk waarom dit paard kreupel is.
Dit paard is pas na 3 weken kreupel geworden, dus dat lijkt mij niet iets wat de handelaar had kunnen weten. Beetje voorbarig om het paard terug te willen geven op lichamelijke gebreken.
2)niet voldaan hebben aan het onderzoeksplicht
3)handelaar uitmaken voor oplichter terwijl hier geen bewijs voor is en zelfs geen aanleiding![]()
4)schadevergoeding vragen????![]()
kan er denk nog wel wat vinden waarbij de ts wat te verwijten valt...
Electra63 schreef:Dat weet je nooit Stef, misschien is het een goede (eerlijke) handelaar maar hij kan ook een oplichter zijn. Ik ken hem niet, dus ik kan daar niet over oordelen.
Dat TS een onduidelijk verhaal hier heeft neergezet en niet slim heeft gehandeld, lijkt mij duidelijk.
Hij had het paard moeten laten keuren en nadat er klachten kwamen, had hij een duidelijke diagnose moeten laten vaststellen door de DA.
Vast staat in ieder geval, dat het een raar verhaal is met waarschijnlijk het paard die de dupe is.
Immers hij is kreupel en er is geen duidelijke diagnose gesteld.
Narya schreef:Ik verwijt hem niet dat hij een paard dat niet langer aan zijn eisen voldoet niet wil houden (in het geval dat het paard daadwerkelijk HKO heeft), alleen de manier waarop (het niet onderzoeken van of er daadwerkelijk iets aan de hand is), daar ben ik het niet mee eens.
Adri schreef:Als ex-paardenspeurder moet ik toch even reageren. Tot zover ik kunnen lezen heb is nergens een naam genoemd, hoe kunnen Bokkers dan de handelsstal inlichten
Naam wordt genoemt + links van paarden die op een advertentie site aangeboden worden. Via die advertentie site is het doodeenvoudig om contact met de handelaar op te nemen. Daarbij speel ik ook helemaal geen rechter. Ik stel alleen iemand ervan op de hoogte dat zijn/haar naam door het slijk gehaald wordt.stef schreef:Adri schreef:Als ex-paardenspeurder moet ik toch even reageren. Tot zover ik kunnen lezen heb is nergens een naam genoemd, hoe kunnen Bokkers dan de handelsstal inlichten
Dan heb je niet goed gelezenNaam wordt genoemt + links van paarden die op een advertentie site aangeboden worden. Via die advertentie site is het doodeenvoudig om contact met de handelaar op te nemen. Daarbij speel ik ook helemaal geen rechter. Ik stel alleen iemand ervan op de hoogte dat zijn/haar naam door het slijk gehaald wordt.
Dat TS de volle laag krijgt is ook logisch, we hebben 100den keren verzocht of hij nu eens duidelijk het verhaal wilde doen, wát er nou precies aan de hand was. Echter, daar moeten we nog steeds op wachten, dus tja.
witte41 schreef:Er zijn momenteel 60 gedupeerden die zoiets voorgehad hebben bij deze handelsstal (XXX) heb een melding gedaan om alle gedupeerden met elkaar een bundel te maken via een oproep op kapaza.be,
Volgende week komt er een verslag over in het nieuwsblad.
jackiejtjj schreef:heb je geen contract getekend met eem jaar garantie op je paardje???
Electra63 schreef:jackiejtjj schreef:heb je geen contract getekend met eem jaar garantie op je paardje???
En een gratis onderhoudbeurt?
Adri,
De harde opstelling van sommige bokkers hier, komt omdat TS begon over rotstraal als verborgen gebrek.
Later bleek het HKO te zijn zonder dat er foto's zijn gemaakt. Toen bleek het chipnummer weer niet te kloppen. Enz.
Als hij (man van 35 jaar) normaal zijn vragen had gesteld en antwoord had gegeven op vragen, dan was er niets aan de hand geweest.
Maar als je een topic opent met beschuldigingen, dan kan je vragen of kritiek verwachten.
Zoals ik al zei, er is er maar één de dupe, en dat is het paard, jammergenoeg.
Of hij moet inderdaad lekker op de wei lopen, hopenlijk zonder pijn, want zonder juiste diagnose weet je dat ook niet.