Hoeveel vragen aan bijrijder?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LrssRwnkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:23

Nibbit schreef:
LrssRwnkl schreef:
ik zou juist wel willen dat ze les nemen, van mezelf haha :Y)

Tsja maar dan heb je dus wel de tijd om daar te zijn, kun je net zo goed zelf rijden :D

zie posts op vorige blz ;)

edit, 2 pagina's terug inmiddels :=
Laatst bijgewerkt door LrssRwnkl op 01-06-10 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 17:24

Elco schreef:
Wie wilt er 1 a 2 dagen per week een paar uur op mijn kind passen.? Maar ik vraag wel 50 euro per maand hier voor.!! Wie heeft er intresse.?

Hoezo is voor je plezier rijden hetzelfde als op een kind passen? Je doet het voor je plezier, niet omdat het perse moet.

Lekker scheve vergelijking zeg.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:26

xxappiexx schreef:
Elco schreef:
Wie wilt er 1 a 2 dagen per week een paar uur op mijn kind passen.? Maar ik vraag wel 50 euro per maand hier voor.!! Wie heeft er intresse.?

Hoezo is voor je plezier rijden hetzelfde als op een kind passen? Je doet het voor je plezier, niet omdat het perse moet.

Huh ik vat hem even niet.?

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 17:27

Elco schreef:
xxappiexx schreef:

Huh ik vat hem even niet.?

Dat een paard in mijn ogen nog steeds 4 benen heeft en een baby maar 2, alleen al daarom klopt de vergelijking niet :P

Nibbit

Re: Hoeveel vragen aan bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:29

Een baby moet je ook 'voeren' en 'uitmesten'
grappige discussie :D

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 17:29

Nibbit schreef:
Een baby moet je ook 'voeren' en 'uitmesten'
grappige discussie :D

Maar mijn paard hoef je niet te voeren en uitmesten. Dat doe ik zelf.
Weer een rede waarom die vergelijking niet klopt.

Margy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:30

Ik volg deze discussie met veel interesse omdat ik met hetzelfde 'probleem' zat. Wat bij mij heeft meegespeeld toen mijn paard en ik uiteindelijk 'de klik' met een meisje vonden, was hoeveel ze eigelijk kon besteden aan bijdrages. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar hier hebben de meeste meisjes van 16 jaar geen bijbaantje door de week omdat ze het al druk hebben met school. Daarnaast krijgt dit meisje niet veel zakgeld (zo'n 25 euro per maand) en doet ze in de zomer een maand vakantiewerk. Omdat ik ook vond dat ze wel iets mocht bijdragen maar niet al haar geld wou opslorpen/ haar ouders verplichten om het te betalen, zijn we tot een bedrag van 15 euro per maand overeengekomen. Hiervoor rijdt ze 2 keer per week en doet ze de gewone verzorging voor en na het rijden. Wanneer ik het druk heb met mijn studie, neemt zij het uitmesten van de wei en het geven van hooi en water op zich, waarna ze uiteraard niks betaald. Dit vond ik bij ons een mooie deal!

Samengevat mijn standpunt: Ik vind dat een kleine bijdrage moet kunnen onder andere vanwege de hobby en verantwoordelijkheidsargumenten maar vindt dat dit wel aangepast moet zijn aan hetgeen de bijrijdster kan betalen!

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:31

[/quote]

Huh ik vat hem even niet.?[/quote]

Dat een paard in mijn ogen nog steeds 4 benen heeft en een baby maar 2, die vergelijking gaat dus niet op[/quote]

Mijn kind heeft wel 2 armpjes en 2 beentjes dus samen 4

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 17:32

Elco schreef:

Huh ik vat hem even niet.?[/quote]

Dat een paard in mijn ogen nog steeds 4 benen heeft en een baby maar 2, die vergelijking gaat dus niet op[/quote]

Mijn kind heeft wel 2 armpjes en 2 beentjes dus samen 4[/quote]

Blijft hij er ook totdat ie 80 is op lopen en poept hij tig kilo per dag? Dan mag jij jou kind ook een paard noemen ;)

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 17:34

Margy_x schreef:
Ik volg deze discussie met veel interesse omdat ik met hetzelfde 'probleem' zat. Wat bij mij heeft meegespeeld toen mijn paard en ik uiteindelijk 'de klik' met een meisje vonden, was hoeveel ze eigelijk kon besteden aan bijdrages. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar hier hebben de meeste meisjes van 16 jaar geen bijbaantje door de week omdat ze het al druk hebben met school. Daarnaast krijgt dit meisje niet veel zakgeld (zo'n 25 euro per maand) en doet ze in de zomer een maand vakantiewerk. Omdat ik ook vond dat ze wel iets mocht bijdragen maar niet al haar geld wou opslorpen/ haar ouders verplichten om het te betalen, zijn we tot een bedrag van 15 euro per maand overeengekomen. Hiervoor rijdt ze 2 keer per week en doet ze de gewone verzorging voor en na het rijden. Wanneer ik het druk heb met mijn studie, neemt zij het uitmesten van de wei en het geven van hooi en water op zich, waarna ze uiteraard niks betaald. Dit vond ik bij ons een mooie deal!

Samengevat mijn standpunt: Ik vind dat een kleine bijdrage moet kunnen onder andere vanwege de hobby en verantwoordelijkheidsargumenten maar vindt dat dit wel aangepast moet zijn aan hetgeen de bijrijdster kan betalen!

Dat zou te bespreken zijn ja. Ik hoef er niets aan te verdienen. Het gaat me meer om wat jij zegt in je laatste zin. Dus als ze niet meer dan 15 euro per maand kan missen zou ik het ook prima vinden. Maar de meeste meiden van 16 hebben hier een bijbaantje en hebben wat meer te besteden dan 25 euro per maand. Vandaar dat ik op dat bedrag uitkwam.

Sambucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:40

Ik vind het normaal als er een bijdrage wordt gevraagd. Je gebruikt immers ook de spullen van de eigenaresse. En mocht ze door mij toedoen een vee arts nodig hebben o.i.d.
Ik heb zelf ook een verzorgpaard van 2x p.w en ik betaal 50 euro per maand.
Ik denk ook dat je serieuzere mensen aantrekt die ervoor willen betalen. (De uitzonderingen daar gelaten!!) Hoe vaak hoor je niet dat er bijrijdster niet meer komen opdagen e.d?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:40

Blijft hij er ook totdat ie 80 is op lopen en poept hij tig kilo per dag? Dan mag jij jou kind ook een paard noemen ;)[/quote]

Maar stel jij hebt een dag geen tijd en je vraagt aan een stalgenoot of hij/zij jouw paard een dag wilt doen vraag je dan hier ook geld voor of geef haar een aardigheidje omdat ze jou uit de brand heeft geholpen.???

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:43

Dat jullie het nu echt zó raar vinden om een kleine bijdrage te vragen. Op de manege laten ze je toch ook niet gratis vrijrijden?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:43

Elco schreef:

kijk maar uit met wat je aanbied. debielen genoeg die jouw kind wel willen berijden,wat een achterlijke opmerking zeg!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 17:44

Elco schreef:
Blijft hij er ook totdat ie 80 is op lopen en poept hij tig kilo per dag? Dan mag jij jou kind ook een paard noemen ;)

Maar stel jij hebt een dag geen tijd en je vraagt aan een stalgenoot of hij/zij jouw paard een dag wilt doen vraag je dan hier ook geld voor of geef haar een aardigheidje omdat ze jou uit de brand heeft geholpen.???[/quote]

Dat is toch een heel ander verhaal? Ik zou haar daarvoor bedanken ja, voor 1 dag al meteen een aardigheidje geven is een beetje overdreven. Toen ik nog met mijn paard op pension stond hielpen we elkaar regelmatig. Dan ben je constant aardigheidjes aan kopen :D
Als het om een vakantie ofzo zou gaan zou ik er wel wat voor geven natuurlijk. Maar dan heb je die mensen ook echt nodig, ik wordt dan uit de brand geholpen.

Dat is nu niet het geval.

Margy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:44

Ligt er natuurlijk aan hoe goed je contact met stalgenoten is, maar hier doe ik dan gewoon iets terug voor mijn weimaatje! Een keer extra mesten in haar plaats of een dagje voor haar paard zorgen. Iedereen kan toch wel eens een keer niet?

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:45

Momenteel heb ik een topbijrijdster voor 3 dgn in de week. Ben dolgelukkig met haar en dat vertel ik haar regelmatig. Ze helpt me super met de algemene verzorging (ik heb er twee) en rijd en lest met de ruin. Hij is gek van haar en zij van hem. Beide zijn dolgelukkig met elkaar. Ze betaald mij 70 euro per maand en helpt dus met de verzorging. Daarintegen probeer ik haar zoveel mogelijk kennis over te brengen. Als iemand bij mij betrouwbaar, verantwoordelijk, lief en enthousiast blijkt krijgen ze veel vrijheid. Het geld wordt gebruikt voor zijn extra's (osteo, tandarts enz, het is een opknapper ;-) ) zo wordt iedereen er beter van...

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:48

suus_ schreef:
Dat jullie het nu echt zó raar vinden om een kleine bijdrage te vragen. Op de manege laten ze je toch ook niet gratis vrijrijden?

Nee maar een manege is een bedrijf waar geld mee verdiend te worden..
Maar een eigen paard heb je voor je eigen plezier, en als je daar zelf geen tijd voor heb, moet je daar dus niet aan beginnen..

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:51

Dat vind ik ook hoor, als je weet dat je geen geld en tijd hebt moet je geen paard nemen.

Al bedoel ik meer dat bijrijdsters ook hun hobby uitoefenen, ze maken gebruik van een heel paard waar alles mee mag en ook van de dure spullen waarop slijtage komt. Elke dag dat t beestje leeft kost ook geld en waarom zou je voor op een sportvereniging wel moeten betalen maar bij een particulier niet terwijl je wel op andermans kosten gebruik maakt van alles.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:52

tsja... als je je paard aan iemand wilt verhuren is het inderdaad een ander verhaal.

Bovendien; je kunt het natuurlijk altijd probéren; geld vragen. Zelf zou ik het nooit doen.

Al was het maar omdat ik liever iemand help met zijn paard dan dat die persoon mij denkt te helpen. Dat heb ik laatst dus nog gehad; ik reageerde op een advertentie waarin om hulp werd gevraagd... later werd het omgedraaid alsof die persoon míj een plezier deed door mij op die paarden te laten rijden. Toen was ik er al snel klaar mee (ik mestte overigens ook uit; niet per sé mijn lievelingstijdverdrijf)

Als jíj iemand zoekt; ben jij er dus mee geholpen. Tenzij het om het geld gaat; dan is er sprake van marketing.

Dan moet je in een eventuele advertentie dus ook duidelijk zijn vind ik: "paard te huur" dus of "paardrijden aangeboden", en niet "bijrijder gezocht" want dat laatste gaat uit van een hulpvraag; en niet van een aangeboden dienst. Anders vraag je imo om problemen.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:54

mirgino schreef:
Elco schreef:

kijk maar uit met wat je aanbied. debielen genoeg die jouw kind wel willen berijden,wat een achterlijke opmerking zeg!

Zou je misschien wat normaler kunnen reageren aub..

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:59

Elco schreef:

ja

*sarcastische modus aan*

Ik heb nog wel drie hondjes in de aanbieding voor wie geen hond kan hebben wegens financiele of andere redenen! Je betaalt maar 10 euro per keer uit wandelen gaan!!! Ja kom nou; zo'n riem slijt ook hoor... en ze moeten toch eten he }>

Misschien dat ik nog wat paarden erbij moet nemen; gewoon 3 bijrijders per paard á 100 euro per maand (ach een paard kan best twee keer op een dag lopen, toch?) kassa!!!

*sarcastische modus weer uit*

AMarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:00

Als je een bijrijder zoekt voor 1 - 2 keer in de week is niet veel. En om dan geld te vragen tjah weet niet. Mij lijkt het verstandiger als je zegt van he ik wil wel dat je gaat lessen bij mijn instructeur. Dan leert je bijrijder nog wat en je weet dat je paard gereden word zo als jij dat wilt. Die lessen kosten ook best wat. Lijkt me dat beter, dan word jou paard nog getraind en dat meisje word er ook beter van.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:01

@Elco

denk zelf eerst na voordat je zo`n opmerking plaatst.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:02

AMarijn schreef:
Als je een bijrijder zoekt voor 1 - 2 keer in de week is niet veel. En om dan geld te vragen tjah weet niet. Mij lijkt het verstandiger als je zegt van he ik wil wel dat je gaat lessen bij mijn instructeur. Dan leert je bijrijder nog wat en je weet dat je paard gereden word zo als jij dat wilt. Die lessen kosten ook best wat. Lijkt me dat beter, dan word jou paard nog getraind en dat meisje word er ook beter van.

:j
hier ben ik het dus mee eens

en op deze manier heb ik het dus ook geregeld +:)+