Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:@xApple: succes dan met de zware studie. Oja, je krijgt op dag 1 al te horen dat je het droombeeld van 'dierendokter' en rijk worden uit je hoofd moet zetten... dat is de realiteit niet...
Rijk worden, dan kan je beter de humane geneeskunde kiezen of nog beter: word tandarts of orthodontist! Er zijn tig beroepen die heeeeeel wat meer verdienen en vele malen minder zwaar zijn.
aerdenhout1 schreef:Monica_1987 schreef:
Wat grappig hier kun je beter met een DA te doen hebben dan met een huisarts dan wel niet om de kosten.
Maar dierenarts staat teminste binnen 15 min op de stoep. Huisarts mag je blij zijn dat je over een paar uur nog zelf langs ken komen.
Maar goed ik betaal graag extra als ze er zo snel staan en hier is de dierenarts van de paarden een stuk goedkoper als die van onze hond en die van de paarden komt dan nog wel aan huis en met de hond moet je zelf langskomen. Maar goed voor een goede dierenarts betaal je nu eenmaal wat meer.
Ik weet niet waar jij woont, maar binnen 15 minuten na het bellen op de stoep is hier nog nooit gelukt volgens mij!
Ook als een paard koliek heeft duurt het toch minstens een 1/2 uur voor er een binnen rijd.
En bij zware koliek is dat lang kan ik je vertellen!!...heel erg lang als je moet wachten met een paard dat veel pijn heeft.
Ik begrijp natuurlijk dat het verkeer ook niet meewerkt..ik zit op de enige weg naar Zandvoort en als het b.v mooi weer is...je snapt hem al..staat hier alles vast!
.Flappie30 schreef:Hier een dierenarts die een aantal jaren in loondienst als paardenpracticus heeft gewerkt. Het lijken misschien enorm hoge rekeningen maar zoals door sommige onder jullie gelukkig wel wordt ingezien is dat er achter die dierenarts die bij jullie op de stoep staat, vaak een heel team op een praktijk zit. Ernaast zijn de aankopen van moderne apparatuur ook niet zo goedkoop. Loopt vaak in de 10.000 euro's.
Ernaast vind ik het jammer dat er van ons wel verwacht wordt dat we op een zondag voor soms het minste en geringste komen opdraven voor, in mijn geval als in loondienst zijnde, echt niet zo veel geld als jullie wel denken. Als ik soms de uren die ik effectief aan het werk was in een weekend uitrekende tgo de uurvergoeding kwam ik nog niet aan een paar schamele euro's/uur. Laat ons maar zwijgen op de roofbouw die je tijdens zo'n weekenddienst op je lichaam pleegt. Dagen van 18 u of meer non stop werken waren voor mij doodnormaal in een weekenddienst, 700-900 km op 2 dagen tijd rijden en ernaast was ik erg blij als ik eens een nacht door kon slapen. Doen onze huisartsen dit voor ons ??? Nee, als ik hier in NL naar de huisartsenpost wil voor in mijn ogen best iets serieus in een weekend, moet ik eerst langs een soort telefonische examencomissie en mag ik blij zijn als ik langs mag komen.
Ik ben ondertussen uit de praktijk gestapt omdat ik na 5 jaar al fysiek gesloopt was en dit gewoon niet te combineren viel met een gewoon sociaal leven. Mag daar dan misschien enige financiële vergoeding tegenover staan ?! Dierenartsen verdienen sowieso al het slechtste van al de universitair opgeleiden (statistieken uit zowel België als Nederland).
En het is heus niet zo als een dierenarts een weekenddienst heeft gedraaid, dat deze een paar dagen vrij is doorheen de week zoals in de meeste beroepen wel het geval waar weekenddiensten worden gedraaid.
Verder las ik ook nog iets over extreem hoge voorrijkosten als die maar een kwartier van je deur woont: al ooit eens bedacht dat wij niet van thuis komen, maar misschien van een klant die helemaal aan de andere kant van je uitrijgebied woont ? En dat je dat doorheen de week lekker kan plannen, maar in een weekenddienst het regelmatig gebeurd dat je van A naar B rijdt en dan terug richting A moet voor een nieuw spoedgeval ? Mag daar dan een extra bedrag tgo staan ... Mij lijkt het wel...
ik vind dat die kosten wel in rekening gebracht mogen worden 
Citaat:Dat zal best maar moet dit dan doorberekend worden aan de klant die maar 15 minuten bij jullie vandaan zit, ik vind eerder dat diegene die zo ver weg zit dit op zijn rekening moet krijgen.
Citaat:In jouw geval kan ik me goed voorstellen dat je ermee gestopt bent.
heb ik voor mijn hond ook.
ik heb stage gelopen bij een dierenarts praktijk en ik was er na een week wel over uit dat het niets voor mij was (en dat lag echt niet aan het feit dat ik bijna flauwviel bij een castratie haha) Citaat:maar mee betalen aan alle mooie apparatuur die ik niet gebruik of niet wil gebruiken hoeft van mij niet. als ik dat wel wil prima dat het dan duurder is.