Er wordt niet betaald!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Re: Er wordt niet betaald!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 19:06

denk dat je schon vader ook wel gelijk heeft laura
Maarja ik zou helemaal uit mijn vel schietten als ik met die gastjes aan tafel moet gaan zitten....

Ben benieuwt wat je gaat doen

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 19:10

amyz schreef:
anders loop je toch het risico dat ze alsnog gaan betalen en zit jij waarschijnlijk met een dubbel gevoel. je paardje staat daar dan wel na alle nare ervaringen en wie weet wat ze nog meer niet kunnen betalen...

Ik kan ook wel vragen als we daar zijn of ik haar mag zien. Als ze er slecht uitziet kan ik alsnog de boel laten ontbinden en haar meenemen. Dan komt het niet eens tot een gesprek.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 19:56

En de kosten dan als je daar heen gaat, of om te praten dan wel op te halen?
Stel ze betalen dan alsnog, geen poot meer om op te staan voor jou, einde verhaal.
Stel ze zeggen toe te betalen, maar doen dat uiteindelijk niet...., neem je het gesprek op?, heb je er iemand van buiten bij, als onafhankelijke derde? Laat je ze iets tekenen waaruit die afspraak zal blijken?
Stel ze betalen helemaal niets meer en dan.... (voor niets er heen gereden (km bijhouden, tankbon), dan later er heen om pony te halen?
Als je er toch heen gaat, breng dan na afloop een bezoekje bij een Duits politiebureau (alleen als men niets wil), en vraag daar info op, hoe het e.e.a. daar in elkaar steekt, bij wie je moet zijn in geval van.................
Wie zegt dat deze mensen je willen ontvangen?
Ze reageren nu nergens meer op toch?
Uitleg waarom ze niet willen betalen kunnen ze ook telefonisch geven, ook zo'n gesprek kun je opnemen, scheelt in ieder geval kosten van het reizen, zeker in jouw/jullie positie.
Wat een narigheid, bah!!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 17:28

Een soortgelijk verhaal komt me bekent voor. Een handelaar bij ons op stal heeft dit jaar ook een paard verkocht (met contract ivm uitvoer) aan nederlanders in duitsland, hij had een aanbetaling gehad en verder....... Hij is na 4 maand verhaal gaan halen bij die mensen (met vrachtwagen) Paard was er niet meer. Blijkt dat ze hem veel duurder door verkocht hadden. Handerlaar heeft aangifte gedaan van diefstal, het loopt nog. Ik heb geen idee of het dezefde mensen zijn (duitsland is groot en er wonen genoeg nederlanders)

Ik wil je "bang" maken, maar je weet waar de pony staat? Zo ja, staat ze er nog?? Als je niet weet waar ze staat en de mensen die haar "gekocht" hebben willen niet vertellen waar ze staat, en je bent er al met trailer, hoe dan verder? Dit loopt eigenlijk al veel te lang.

Ik wens je veel succes toe.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 17:36

Maar hoe willen ze dat paard verkopen dan?
Er zit geen paspoort bij of niets..... Geen chipnr, terwijl hij wel gechipt is...

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:46

Ik zie nog een klein addertje;
Als je de koopovereenkomst per direkt ontbindt, moet je zorgen dat ze direkt terugkomt. Niet wachten tot 1 januari.
Namelijk is dan per direkt de pony weer jouw eigendom, dat betekent:
1. dat alle risico weer voor jou is
2. dat alle kosten (ook die pensionstalling vanaf nu) voor jouw rekening is.
Volgens mij gooi je dus je eigen glazen in als je de overeenkomst eerst ontbindt en vervolgens hen een paar weken geeft voor het terugbrengen.

met andere woorden;
Ofwel je geeft ze een nieuw ultimatum en stelt meteen dat bij niet betalen per 1 januari de koop automatisch ontbonden is en dat ze dan dezelfde dag jouw pony terug dienen te brengen. Zo niet, kom je hem halen. Je moet dan wel die 400 euro terug betalen maar je kunt in je brief aangeven dat je de kosten op dat bedrag in mindering zult brengen.

Ofwel je kiest ervoor de overeenkomst helemaal niet te ontbinden maar gewoon je geld te innen. Dan ga je nu naar een deurwaarder (dus niet een incassobureau). Bij kleine zaken tot een vordering van 5000 euro ben je geen advocaat nodig, dus als het tot een rechtszaak komt, zijn de kosten nog wel overkomelijk.
Ik zou wel even bij een deurwaarder informeren wat de haken en ogen zijn, gezien het feit dat de pony nu in Duitsland staat.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 13:29

Er lopen genoeg gekken rond die er zo een nieuwe chip in stoppen (inc. spuit zijn deze via een duits bedrijf gewoon te koop via web). Nieuwe chip er in ander paspoort (vaak ook geen probleem) nieuwe naam en afstamming (welke je maar wilt, leuk grapje bij eventuele DNA test) en handtekening al dan niet van een echte veearts, klaar is klara.

Er loopt ergens een paard rond aangekocht als goed dressuur paard, de nieuwe eigenaar wou weten waar het paard weg kwam. (wegens zeer twijfelachtige niveau, zou m2 moeten zijn, was nog geen b waard) De veearts vond 3 chip's in z'n nek. Bleek uit gegevens van werkelijke chip dat het een duitse draver was en dat ie voor de dood weg gedaan was. Na vraag leerde dat het paard gevaarlijk in omgang was. Hadden ze lichtelijk al ondervonden.

Ik zeg niet dat het in dit geval ook zo is. Er zijn nog steeds eerlijke mensen. :(:)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 13:32

Sodeju dat is ook een raar verhaal (geeft te denken hoe kundig je bent als koper zijnde; een b-niveau draver aanzien voor een m paard?)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 14:34

aikon schreef:
Er lopen genoeg gekken rond die er zo een nieuwe chip in stoppen (inc. spuit zijn deze via een duits bedrijf gewoon te koop via web). Nieuwe chip er in ander paspoort (vaak ook geen probleem) nieuwe naam en afstamming (welke je maar wilt, leuk grapje bij eventuele DNA test) en handtekening al dan niet van een echte veearts, klaar is klara.

Er loopt ergens een paard rond aangekocht als goed dressuur paard, de nieuwe eigenaar wou weten waar het paard weg kwam. (wegens zeer twijfelachtige niveau, zou m2 moeten zijn, was nog geen b waard) De veearts vond 3 chip's in z'n nek. Bleek uit gegevens van werkelijke chip dat het een duitse draver was en dat ie voor de dood weg gedaan was. Na vraag leerde dat het paard gevaarlijk in omgang was. Hadden ze lichtelijk al ondervonden.

Ik zeg niet dat het in dit geval ook zo is. Er zijn nog steeds eerlijke mensen. :(:)

Ik weet niet hoe en wat ze controleren momenteel in Duitsland...
Maar als je een paspoort aanvraagd kun je dat niet zomaar zelf doen, dat gebeurd door een schetser, net als in NL...
Of die schetser ook controleerd op een transponder als je aangeeft dat je voor een brandmerk bent, dat is een ander verhaal...

tenminste, zo is mij uitgelegd na navraag over de I&R regeling in Duitsland

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:22

Mijn pony's zijn 2 en 3 jaar geleden gechipt door de veearts, maar niet geschetst, wel gecontroleert of er niet al een chip in zat. Zat er wel al 1 in dan deed ie er niet moeilijk over en chipte nog maals, en zou dan gewoon een nieuw paspoort krijgen.

Mijn zusje had een whels-arabier veulen niet gechipt gekocht en zocht naar info over chippen op het net. Een man mailde haar dat hij tegen een zacht prijsje haar pony kon chippen, maar dan kreeg het wel een tinker paspoort. Deze man maakte zich bekent als zijnde veearts!

Er zijn nog meer gevallen bekent van paarden met meer dan 1 chip.
Zoek een veearts die wat bij wil verdienen, en klaar. Vergeet niet dat er in de paardenwereld veel zwart geld om gaat en er altijd mensen zijn die wel willen verdienen.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:08

Meid wat een gedoe zeg, ik kan je helaas geen advies geven, wilde je alleen even succes wensen, hoop dat het opgelost wordt.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:24

Misschien een idee om naar de dichtstbijzijnde sportschool te gaan, daar een wandelende kleerkast vragen of ie mee wil om of 1* geld op te halen, willen/kunnen de "nieuwe eigenaren" dat niet, gelijk koopcontract ontbonden verklaren of 2* pony per direct terug eisen ze hebben lang genoeg tijd gehad. Meneer de kleerkast hoeft alleen aanwezig te zijn, dat intimideert al genoeg, en je heb gelijk een onafhankelijke getuige.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 11:56

Citaat:
Mijn zusje had een whels-arabier veulen niet gechipt gekocht en zocht naar info over chippen op het net. Een man mailde haar dat hij tegen een zacht prijsje haar pony kon chippen, maar dan kreeg het wel een tinker paspoort. Deze man maakte zich bekent als zijnde veearts!

:j Dat was ikke en de pony is nooit geschetst :n terwijl hij echt bond was

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:01

Bond??

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 13:12

pff zit echt te twijfelen wat ik nu moet doen. Moet ik nog contact proberen te zoeken om te praten? Of zal ik de brief waarin ik het contract laat ontbinden op de bus doen? Ik weet het even niet meer.... ;(

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:19

Ik denk persoonlijk dat je genoeg gepraat hebt. En het heeft niks geholpen.

Ik zou die brief op de bus doen. Het heeft nu lang genoeg geduurd.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:29

ik zou ook niet gaan wachten tot 1 jan.
ik denk dat je er rekening mee moet houden dat je zelf de pony op moet halen.
volgens mij laten de kopers het daar op aan komen.
brief op de bus,wanneer je de pony terug wilt zul je zelf aktie moeten ondernemen.
ik zou er niet te lang meer mee wachten.
de kopers denken dan....ow dit gaat mooi,ze komt toch niet.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 16:09

Citaat:
Bond??

Bont ook :+

Ik vint dat jij die brief moet posten. Niet kunnen betalen betekend vast ook dat ze de pony niet naar behoren kunnen verzorgen. Pony dus lekker terug halen!

Maar dat zou ik doen..

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 17:48

Mijn tante zegt dat ik heen moet gaan met trailer en de ontbinding meenemen. Anders heb ik straks kans dat ze haar snel verkopen of verhandelen als ik het opstuur en er gaat nog weer tijd overheen. Misschien is dat wel een goed idee. Mochten ze moeilijk gaan doen, kunnen we nog naar de duitse politie.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:05

ben ik helemaal met je tante eens.

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:50

Ik zou deze week nog actie ondernemen! Je laat dit nu, denk ik. al te lang voortslepen/ In juni verkocht je haar en we zitten nu in december!
Brief meenemen en pony ophalen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:52

In ieder geval actie ondernemen nu :)
Op zich kun je als ze haar verkopen, die E400 ook nog gewoon op ze verhalen; dat zij haar verkocht hebben , ontbind jullie overeenkomst niet toch?!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:56

Ik zou haar inderdaad zelf gelijk gaan ophalen zodra je het contract ontbind, je weet niet wat ze ermee van plan kunnen zijn!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:57

Ik weet trouwens niet of ze de stalkosten kunnen terug eisen als jij het contract onbindt?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:10

stalkosten kunnen ze gelukkig niet terug eisen, zou wel een hele rare wereld worden anders :P