Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Amanda schreef:Iemand wees mij ook nog op de Subaru Forrester. Ook een interessante auto. Net wat meer gewicht en trekkracht, maar ook nog redelijk betaalbaar. Dan wordt het in aanschaf alleen een wat ouder model, puur financieel gezien.
scooby09 schreef:Dat is toch de reden dat ik een zwaardere heb gekocht wilde graag meer marge hebben.
Citaat:Ikke hoe zit dat met die koppel.?
Wat zijn goede waardes of verschilt dat per merk.
epic_gram schreef:Ik rijd met een Ford Transit, mag geloof ik meer dan 2000 kg trekken.
original_ schreef:Bedankt voor de reacties, ik ga even verder researchen, het zou overigens om een nieuwer model gaan, van 2008 of jonger
ZozoChanel schreef:Op dit moment heb ik een Citroen Xsara 1.9 diesel en mijn trailer weeg 620kg en ik zou hem alleen willen gebruiken voor korte afstandjes op de binnenwegen met lichte ponies er in. Mijn grotere/zwaardere paarden vervoer ik er niet mee.
Voor grotere afstanden neem ik de Volvo station van mijn schoonvader, dat is wat veiliger
Zijn er meer mensen die een relatief lichte auto +lichte trailer rijden? Voor korte afstandjes?
ikke schreef:Juist een nieuwe toko ontdekt die, weer, plaatdelen kan leveren die een poos niet leverbaar waren.
Duhelo schreef:Gelukkig is, als het goed is, mijn renault trafic besteld.
Duhelo schreef:dat doe ik momenteel (Mazda 323f, leeggewicht 1250 kilo, mag 1400 aan de haak, trailer eraan van 600 kilo + trekpaard erin, dus op het randje van overbeladen (trekpaarden zijn gelukkig relatief klein))
Ik raad het niet echt aan, voor mijn doel lukt het momenteel (5 km naar de manege via binnenwegen), maar grotere afstanden zijn echt geen pretje, en het gevoel dat er niks over is is niet echt aangenaam.
Het trekken op zich doet de auto heel vlotjes, maar wegligging is minder.
Gelukkig is, als het goed is, mijn renault trafic besteld.