Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
josie schreef:Dies: met 2 of 1 paard er in?
Milan_lover schreef:Ik kom eventjes binnen vallen![]()
Ik ga langzaam opzoek voor een auto om een trailer te kunnen trekken, ivm mijn opleiding.
Weten jullie een redelijk zuinige (vooral in het dagelijkse gebruik) auto, die makkelijk 2 paarden kan trekken?
Ik kom heel veel SsangYong's tegen, zijn dat een beetje goede auto's?
Milan_lover schreef:Dat vraag ik ook niet, maar er is wel een verschil tussen de benzine leegzuipen, of nog redelijk zuinig kunnen rijden zonder trailer, en dan hoeft hij echt niet 1 op 23 te kunnen rijden zoals de auto die we nu hebben
Milan_lover schreef:Ik ben zelf totaal niet in de auto's, dus daarom stel ik mijn vraag hier, welke auto's zijn aan te raden? Dat het duur is is wel duidelijk, maar je kunt altijd de kosten proberen te drukken, aangezien ik toch redelijk veel zal moeten rijden
Milan_lover schreef:Ik kom eventjes binnen vallen![]()
Ik ga langzaam opzoek voor een auto om een trailer te kunnen trekken, ivm mijn opleiding.
Weten jullie een redelijk zuinige (vooral in het dagelijkse gebruik) auto, die makkelijk 2 paarden kan trekken?
letrow schreef:Milan_lover schreef:
is wel een sterke auto, de 2.9D (diesel) is van Mercedes en mag geremd 2800 kg trekken. Ik weet alleen niet of je een diesel zoekt. Het blok is van mercedes en dat is een prima motorblok.
Tuihanti schreef:ik snap waar die urban legend van die mercedes weg komt maar het is niet helemaal correct...
even ter verduidelijking:
de 2.9 die in de eerste SsangYongs waren verbouwd waren de oude OM 602 motoren met wervelkamer die mercedes tot 1993 heeft gebouwd. Deze werden voor SsangYong in licentie gebouwd door AVL GmbH uit Graz (oostenrijk)
de benzinemotoren 6 in lijn zijn de oude M104 motoren van mercedes die ook in licentie zijn gebouwd (tot 2007). Daarna is deze vervangen door de M112 V6 die ook door AVL GmbH uit Graz in licentie wordt gebouwd.
de 2.7 is een eigen ontwikkeling van SsangYong, gebaseerd op het oude 2,9 liter OM602 onderblok waarbij ze de boring hebben verlaagd waardoor er een cilinderlinhoud van 2696 cm³ ontstond. Hierop hebben ze een eigen ontwikkelde cilinderkop met 4 kleppen per
cilinder gemonteerd en een eigen common-rail inspuiting.
Ookal lijkt de diesel op de eerste blik op de OM612 van Mercedes is het toch een eigen ontwikkeling van Ssangyong die niets te maken heeft met de genoemde mercedes diesels.
En inderdaad zijn de versnellingsbakken ook niet overgenomen van Mercedes maar de handbak wordt gemaakt in Mexico bij Tremec en de automaat in Australie bij ION Automotive Systems in australie.
Een groot nadeel naast de door de paardenman al beschreven problemen is het beschikbaar zijn van onderdelen. je moet er niet raar van opkijken dat je soms enkele weken moet wachten voordat een onderdeel beschikbaar is.
Tuihanti schreef:en nog een keer...Tuihanti schreef:ik snap waar die urban legend van die mercedes weg komt maar het is niet helemaal correct...
even ter verduidelijking: