Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikke schreef:Tuihanti schreef:de mondi is geen 4x4 maar wel een heerlijke trekauto
Oh? Volgens mij is de Mondeo gewoon met 4x4 leverbaar. dat je die in NL niet tweedehands zult vinden is een ander verhaal.
hotchocolat schreef:De captiva hebben we vandaag ook gezien (hij had er heeeel veel staan) was alleen gesloten toen wij er waren.
Hij ziet er echt goed uit en prijstechnisch heel erg aantrekkelijk.
Mijn collega rijd ook chevrolet en is er heel tevreden mee
Ilsiie schreef:Dat is wel waar... Alleen lijkt het mij niet verstandig om met een aanhanger die (veel) zwaarder dan de auto is te gaan rijden. Mocht er dan iets mis gaan, is de kans dat de aanhanger er met de auto vandoor gaat een stuk groter dan wanneer dat gewicht gelijk is (of dan wanneer de auto zwaarder is)..
DMZSniper schreef:Je kunt goedkoop een oudere Ford kopen,
ikke schreef:meggiemeg schreef:Even een vraag aan ikke, hoop dat jij het antwoord hier op weet:
Hoe kan er zoveel verschil inzitten aan wat een auto mag trekken hier in NL en in België als we praten over exact dezelfde auto? Er zit aardig wat verschil tussen dat gewicht zeg maar. Het betreft een XC70 D5 Cross Country. Auto's zijn exact hetzelfde wat motorinhoud enzovoorts
Dat heeft te maken met typegoedkeuringen. Daar kan per land anders over gedacht worden.
bumper1988 schreef:hey
ik rij al heel lang met mijn bmw 3 serie station e46 2.0 l. Ik moet zeggen hij rijd als een zonnetje met een trailer erachter. Ik heb er ook al eens een aanhanger achter gehad met 2500kg zand erop, mag ie niet hebben maar hij blijft goed lopen dus ik raad je een bmw aan perfecte blokken liggen erin kan veel hebben.
groetjes jordy
Huertecilla schreef:DMZSniper schreef:Je kunt goedkoop een oudere Ford kopen,
Nóg beter een oude SsangYong Korando/Musso. Met name de Musso is een ongekroonde trek-kampioen. Ze kosten geen dról in NL en zijn verbazend zuinig te maken met eenvoudige aanpassingen welke geen probleem bij de apk opleveren.
Je moet alleen een garage vinden welke weet wat ze doen met deze autos. De (Mercedes) techniek is betrouwbaar doch je moet er wel mee bekend zijn.
Eirikur schreef:Hmm.... "vroegah" waren MB's prima trekauto's. Alle marktkooplui, oudijzerhandelaren en andere mensen die, al dan niet beroepsmatig, zware aanhangers moesten trekken, hadden er één of wilden er één. Geen idee of dat nog steeds zo is. Het zou zomaar kunnen, vanwege de hang naar gunstige verbruiks- en emissiecijfers, dat er ook in Mannheim gerommeld is met compressie- en overbrengingsverhoudingen, ten koste van de prestaties als trekauto. On the downside: het zijn heel lang notoire roestbakken geweest, maar ik mag aannemen dat ze dat, met de moderne verzinktechnieken die tegenwoordig overal in de autoindustrie worden gebruikt, inmiddels wel onder controle hebben gekregen.
Duhelo schreef:Eirikur schreef:Hmm.... "vroegah" waren MB's prima trekauto's. Alle marktkooplui, oudijzerhandelaren en andere mensen die, al dan niet beroepsmatig, zware aanhangers moesten trekken, hadden er één of wilden er één. Geen idee of dat nog steeds zo is. Het zou zomaar kunnen, vanwege de hang naar gunstige verbruiks- en emissiecijfers, dat er ook in Mannheim gerommeld is met compressie- en overbrengingsverhoudingen, ten koste van de prestaties als trekauto. On the downside: het zijn heel lang notoire roestbakken geweest, maar ik mag aannemen dat ze dat, met de moderne verzinktechnieken die tegenwoordig overal in de autoindustrie worden gebruikt, inmiddels wel onder controle hebben gekregen.
normaal zou roest geen probleem meer (mogen) zijn.
Ik denk dat hij kwa motorinhoud wel voldoende zal hebben (mijn mazdatje trekt het nl ook zonder problemen), maar het eigen gewicht van de auto is "maar" 1450 kilo (trailer plus paard is ergens een 1600 kilo, auto mag er 1800 trekken)
Mijn Mazda is top om te trekken, maar komt wat tekort in eigen gewicht (1250 kilo op papier), het voelt allemaal wat wiebelig aan. geen idee of dit bij een dergelijke Mercedes beter zal zijn?