Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maanling schreef:@GC: Volgens mij was dat eigenlijk wel heul aardig bedoelt van sensje...
Prisca schreef:Kan je voor een foto zorgen van de zijkant?. Ik ben benieuwd hoe ze eruit ziet?.
suleilitha schreef:Prisca schreef:Kan je voor een foto zorgen van de zijkant?. Ik ben benieuwd hoe ze eruit ziet?.
Bladzijde 1 van het topic.....
GamblersCup schreef:Ja, maar dit is geen verkoop topic. Het ging eigenlijk om de beschrijving van de situatie. Of het paard door een foto/het uiterlijk daar dan een meerwaarde of juist niet aan geeft, doet er hier niet toe.
GamblersCup schreef:Ja hoor, wijzer geworden wel. Ten eerste: je pikt ze er zo uit, die mensen die denken het allemaal wel te weten, het paard te min vinden en zelf waarschijnlijk in de sport zitten dus geen idee hebben van recreatiepaarden. Die zijn er al uitgefilterd.
superwoman schreef:hmm. ik denk dat sommige mensen uit de sport die hier reageren meer met verkoop bezig zijn (geweest) dan andere. Juist de recreatie-ruiter is niet bezig met de markt.
Met de verkoop van sportpaarden krijg je ook veel recreatie-ruiters.
imo is de bijdrage van die mensen juist erg interessant.
Ook over het fokmerrie -idee. Fokken kost veel geld, dat moet je doen met een goede merrie in goede conditie.(spieren) Anders gaat dat zéker ten koste van je merrie. Het dekgeld kost hetzelfde, dus dan is een goed predicaat-papier belangrijk. Mensen die fokken met minder papier, fokken vaak vanuit de hobby, want ze hebben een merrie . Als iemand een fokmerrie ZOEKT dan zoekt men een merrie met predicaten.
imo wordt er hier licht ook gedacht over fokken.
GamblersCup schreef:De Hannoveraner-fokker in kwestie was vast niet speciaal op zoek naar een fokmerrie, maar heeft al een interessant voorstel gedaan, alleen al om de afstamming. Dus ik denk niet dat iedereen unbedingt die predicaten wil.
Ik doelde meer op het feit dat sportpaarden in andere prijsklassen vallen en daardoor naar heel andere dingen gekeken wordt. Of veel strenger. En als dit paard op die manier bekeken wordt, tja, dat werkt niet. Dan moet je kijken naar wat het doel zou zijn met dit paard, en het doel waar het dier voor verkocht wordt daar maakt een dik spronggewricht niet uit, als het niet erfelijk is. Maar dat krijg je er bij sommige mensen niet in.
Prisca schreef:Klopt merendeel van de recreatie ruiters zien een mooi hoofdje en zeggen aaahhh lief en hebben interesse. Mensen die verder zijn en wat meer sport rijden kijken ook verder die zien dat been kijken naar andere zaken als een recreatie ruiter. Daardoor zal hij voor een recreatie ruiter wel waarde hebben en voor een sport ruiter niet. Tja denk dat dat wel mooi is van dit topic heb je van beide kanten een beeld en trek je de midden weg.
Een broodfokker zal misschien niet zoveel interesse hebben een hobby fokker die goed bezig is misschien wel.
, was het antwoord. Omdat je goed en correct wil blijven rijden ook al is het recreatie. Ze zeiden je leert jezelf toch door de jaren heen ongemerkt fouten dingen aan en we willen het wel goed blijven doen. En ook op bokt hoor ik dat zeer regelmatig dat men daarom nog trouw lest. Maar de neiging overal is toch een beetje neer te kijken op de recreatieruiter wat niet terecht is naar mijn mening. Ook ik ga weer lessen van de winter met een klein groepje op een paard waar je een klein kind op kan laten hobbelen en die je al je foute handelingen vergeeft. Dus dan zou deze recreatieruiter moeten zeggen, nee hoor hier hoef ik niet op te leren rijden en vervolgens verder hobbelen maar,dat is dus niet zo. Ik mis nu eenmaal het competitieve gevoel zeg maar, hou niet van wedstrijden op welk gebied dan ook of ben gewoon niet sportief genoeg...
Het gaat hierbij dus niet over alle recreatie- ruiters, maar over degene die alleen kijken naar het hoofd.
superwoman schreef:Maar bij die groep heb ik de ervaring dat zij niet zo heel goed kunnen rijden. Wat wel belangrijk is voor een relatief groen paard.
suleilitha schreef:Oh en Superwoman, een dik spronggewricht is geen garantie voor hoge dierenartsrekeningen en een paard met pijn, dat hoeft echt niet zo uit te pakken.
Perrokai schreef:ik vind dat je het per ruiter moet beoordelen en niet over een hele groep.