Is dit paard te verkopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Is dit paard te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:04

Me too. Het hoeft echt niks genetisch te zijn...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:15

Nou HBVisser zonder foto kan ik al helemaal geen idee geven. Zonder foto kan ik niet zien hoe dik ze is en dus . Wat de ene dik vind vind de andere mager.

Maak een een goede foto van de zijkant en begin dit topic opnieuw ik ben benieuwd naar het verschil.

Ieder paard is te verkopen maar ja bedrag en tijd ??.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 13:15

Maanling schreef:
@GC: Volgens mij was dat eigenlijk wel heul aardig bedoelt van sensje... Bloos

Vast wel, anders schrijf je zoiets niet. Wist alleen niet waar dat nu precies op sloeg.

Even voor de duidelijkheid: ik schreef dat alle eerlijke antwoorden waar ik wat aan had op prijs gesteld worden. Dat zijn dus niet alleen de positieve reacties, maar ook dingen die misschien helemaal niet zo leuk zijn, als het ontdekken van een dikker gewricht. Maar ook die worden op prijs gesteld, daar kan ik wat mee en op die manier kan ik ook duidelijk en completr zijn naar geinteresseerden. Er wordt maar weer gelijk gezegd dat "TS alleen maar positieve dingen wil horen, pech maar hier krijg je ook negatieve dingen te horen". Slaat dus nergens op, ik heb dit topic niet geopend om mijn paard de hemel in te laten prijzen. Sterker nog, omdat ik al wist dat het geen ideaal paard is voor vele (niet meer piepjong, nog niet doorgereden) wilde ik meningen hebben, zowel positief als negatief.

Alleen wat HBVisser al schreef, ik zit niet op grove reacties te wachten, en die worden hier wel gepost. Heeft geen zin, want A. ik doe er niets mee, en B. de melding ligt al bij een moderator. Doe toch gewoon normaal naar elkaar.

Zoals gezegd, de opmerkingen waar ik wat mee kon, heb ik gebruikt en paard staat nu te koop. Alleen niet op Bokt, want ik heb natuurlijk helemaal geen zin in dit soort reacties in een verkooptopic.
PB's zijn welkom, n.a.v. dit topic. En die krijg ik dan ook. Van mensen, zoals ik al eerder aangaf, die het topic gelezen hebben en dus precies weten hoe of wat. Prettige gedachte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:20

Ik vind het alleen maar goed van je, GC, dat je je paard elders te koop hebt staan.
Het was met mijn opmerking over het gewricht ook absoluut niet de bedoeling om je paard de grond in te boren...
Verder kun je inderdaad niets met groffe reacties die nergens op slaan.
Veel succes verder met de merrie en ik hoop dat je hierna een leuk dier kunt kopen waar jijzelf wel mee uit de voeten kunt!!!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:21

Kan je voor een foto zorgen van de zijkant?. Ik ben benieuwd hoe ze eruit ziet?.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:26

Prisca schreef:
Kan je voor een foto zorgen van de zijkant?. Ik ben benieuwd hoe ze eruit ziet?.

Bladzijde 1 van het topic.....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 13:26

Ik heb hier geen andere foto's, zit op mijn werk.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:29

suleilitha schreef:
Prisca schreef:

Bladzijde 1 van het topic.....

Liefst een recentere foto voor het goede beeld. Dus stand ook goed. Zo'n foto doet zooooooooooveel bij de verkoop.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 13:39

Ja, maar dit is geen verkoop topic. Het ging eigenlijk om de beschrijving van de situatie. Of het paard door een foto/het uiterlijk daar dan een meerwaarde of juist niet aan geeft, doet er hier niet toe.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:39

Ik heb er wel een maar die doet denk meer fout dan goed want daar is ze net bevallen. Mag ik TS?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:43

GamblersCup schreef:
Ja, maar dit is geen verkoop topic. Het ging eigenlijk om de beschrijving van de situatie. Of het paard door een foto/het uiterlijk daar dan een meerwaarde of juist niet aan geeft, doet er hier niet toe.

Weet ik maar geeft voor de vraag wel een beter beeld van het paard?. Zo'n topic starten zonder een goede foto heeft eigenlijk weinig zin.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 13:43

Heeft geen zin denk ik, ze verwacht de verkoopfoto's. Dus hoe ze gepresenteerd wordt. En dat is niet met die van de bevalling. Haha!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:47

Dat niet nee, maar ik heb er toevallig 1 tussen zitten waar ze met haar zijkant ipv achterkant op staat.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:51

Jammer

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:56

GamblersCup schreef:
Ja hoor, wijzer geworden wel. Ten eerste: je pikt ze er zo uit, die mensen die denken het allemaal wel te weten, het paard te min vinden en zelf waarschijnlijk in de sport zitten dus geen idee hebben van recreatiepaarden. Die zijn er al uitgefilterd.

hmm. ik denk dat sommige mensen uit de sport die hier reageren meer met verkoop bezig zijn (geweest) dan andere. Juist de recreatie-ruiter is niet bezig met de markt.
Met de verkoop van sportpaarden krijg je ook veel recreatie-ruiters.
imo is de bijdrage van die mensen juist erg interessant.

Ook over het fokmerrie -idee. Fokken kost veel geld, dat moet je doen met een goede merrie in goede conditie.(spieren) Anders gaat dat zéker ten koste van je merrie. Het dekgeld kost hetzelfde, dus dan is een goed predicaat-papier belangrijk. Mensen die fokken met minder papier, fokken vaak vanuit de hobby, want ze hebben een merrie . Als iemand een fokmerrie ZOEKT dan zoekt men een merrie met predicaten.
imo wordt er hier licht ook gedacht over fokken.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 15:15

De Hannoveraner-fokker in kwestie was vast niet speciaal op zoek naar een fokmerrie, maar heeft al een interessant voorstel gedaan, alleen al om de afstamming. Dus ik denk niet dat iedereen unbedingt die predicaten wil.

Ik doelde meer op het feit dat sportpaarden in andere prijsklassen vallen en daardoor naar heel andere dingen gekeken wordt. Of veel strenger. En als dit paard op die manier bekeken wordt, tja, dat werkt niet. Dan moet je kijken naar wat het doel zou zijn met dit paard, en het doel waar het dier voor verkocht wordt daar maakt een dik spronggewricht niet uit, als het niet erfelijk is. Maar dat krijg je er bij sommige mensen niet in.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 15:23

superwoman schreef:
hmm. ik denk dat sommige mensen uit de sport die hier reageren meer met verkoop bezig zijn (geweest) dan andere. Juist de recreatie-ruiter is niet bezig met de markt.
Met de verkoop van sportpaarden krijg je ook veel recreatie-ruiters.
imo is de bijdrage van die mensen juist erg interessant.

Ook over het fokmerrie -idee. Fokken kost veel geld, dat moet je doen met een goede merrie in goede conditie.(spieren) Anders gaat dat zéker ten koste van je merrie. Het dekgeld kost hetzelfde, dus dan is een goed predicaat-papier belangrijk. Mensen die fokken met minder papier, fokken vaak vanuit de hobby, want ze hebben een merrie . Als iemand een fokmerrie ZOEKT dan zoekt men een merrie met predicaten.
imo wordt er hier licht ook gedacht over fokken.

Klopt merendeel van de recreatie ruiters zien een mooi hoofdje en zeggen aaahhh lief en hebben interesse. Mensen die verder zijn en wat meer sport rijden kijken ook verder die zien dat been kijken naar andere zaken als een recreatie ruiter. Daardoor zal hij voor een recreatie ruiter wel waarde hebben en voor een sport ruiter niet. Tja denk dat dat wel mooi is van dit topic heb je van beide kanten een beeld en trek je de midden weg.

Een broodfokker zal misschien niet zoveel interesse hebben een hobby fokker die goed bezig is misschien wel.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:15

GamblersCup schreef:
De Hannoveraner-fokker in kwestie was vast niet speciaal op zoek naar een fokmerrie, maar heeft al een interessant voorstel gedaan, alleen al om de afstamming. Dus ik denk niet dat iedereen unbedingt die predicaten wil.

Ik doelde meer op het feit dat sportpaarden in andere prijsklassen vallen en daardoor naar heel andere dingen gekeken wordt. Of veel strenger. En als dit paard op die manier bekeken wordt, tja, dat werkt niet. Dan moet je kijken naar wat het doel zou zijn met dit paard, en het doel waar het dier voor verkocht wordt daar maakt een dik spronggewricht niet uit, als het niet erfelijk is. Maar dat krijg je er bij sommige mensen niet in.

Dat het geen recreatie-paard is, wil al zeggen dat die andere manier van kijken al gedaan is. Voor en recreatie ruiter is het karakter erg belangrijk en vaak ook dat ze er zo mee weg kunnen rijden.
Het rij-niveau van een recreatie ruiter is over het algemeen wel degelijk lager dan van een sportruiter.

Of de dikke sprong erfelijk is of niet, wel is belangrijk of het paard er last van gaat krijgen. Zowel met dracht als met rijden. Dit paard heeft nog niks gedaan, dus kan een D.A ook weinig zeggen of het paard er last van gaat krijgen. Ook voor een recreatie-ruiter is dat belangrijk om te weten.

Natuurlijk is niet iedereen hetzelfde en zoals die fokker hoef je er maar 1 tegen te komen die je paard koopt, hetzelfde geld voor recreatie-ruiters. Echter als je vraagt of er markt voor is, tja die is volgens mij vrij klein, waardoor dat de prijs drukt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:18

Prisca schreef:
Klopt merendeel van de recreatie ruiters zien een mooi hoofdje en zeggen aaahhh lief en hebben interesse. Mensen die verder zijn en wat meer sport rijden kijken ook verder die zien dat been kijken naar andere zaken als een recreatie ruiter. Daardoor zal hij voor een recreatie ruiter wel waarde hebben en voor een sport ruiter niet. Tja denk dat dat wel mooi is van dit topic heb je van beide kanten een beeld en trek je de midden weg.

Een broodfokker zal misschien niet zoveel interesse hebben een hobby fokker die goed bezig is misschien wel.

Maar bij die groep heb ik de ervaring dat zij niet zo heel goed kunnen rijden. Wat wel belangrijk is voor een relatief groen paard.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:33

Dat is een beetje alles over 1 kam scheren vindt ik. In beide groepen heb je slechte en goede ruiters. Ook bij de recreatieruiters zijn er die nog wekelijks lessen al jaren lang. Tenminste ik ken hier een groep vrouwen van 35 t/m 50 ongeveer en dat zijn recreatieruiters ook al heel lang en doen niets op wedstrijdgebied maar lessen al jaren iedere week trouw. En als je ze vraagt waarom, zoals ik toen deed Bloos , was het antwoord. Omdat je goed en correct wil blijven rijden ook al is het recreatie. Ze zeiden je leert jezelf toch door de jaren heen ongemerkt fouten dingen aan en we willen het wel goed blijven doen. En ook op bokt hoor ik dat zeer regelmatig dat men daarom nog trouw lest. Maar de neiging overal is toch een beetje neer te kijken op de recreatieruiter wat niet terecht is naar mijn mening. Ook ik ga weer lessen van de winter met een klein groepje op een paard waar je een klein kind op kan laten hobbelen en die je al je foute handelingen vergeeft. Dus dan zou deze recreatieruiter moeten zeggen, nee hoor hier hoef ik niet op te leren rijden en vervolgens verder hobbelen maar,dat is dus niet zo. Ik mis nu eenmaal het competitieve gevoel zeg maar, hou niet van wedstrijden op welk gebied dan ook of ben gewoon niet sportief genoeg... Bloos
Ieder zijn ding maar niet op elkaar neerkijken.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:12

Nee, dat is niet alles over 1 kam scheren, dat is mijn ervaring. Mocht je op mijn reactie reageren Tong uitsteken Knipoog Het gaat hierbij dus niet over alle recreatie- ruiters, maar over degene die alleen kijken naar het hoofd.

Het gaat imo niet over neerkijken op recreatie-ruiters,volgens mij is dat meer jouw gevoel...
Recreatie-ruiters hebben gewoon een ander doel (bijv buiten-ritten of dressuur ruiters zonder wedstrijd"drang" etc) Zoas ik al zei, denk ik dat de fanatieke/serieuze recreatie-ruiters eerder een paard kopen met meer toekomsmogelijkheden.

Ik rij wedstrijden maar niet omdat ik zo graag wil winnen... winnen is natuurlijk leuk, maar ik rij wedstrijden om verder te komen. Door de wedstrijden heb ik veel geleerd. Je krijgt een oordeel over je rijden van een jury. (dus les) Daarvoor heb ik járen gereden met les en zonder wedstrijden (serieuze recreatie-ruiter)

Hoe groot denk jij dat de groep is die een groen,onbespierd recreatie paard van 14 willen kopen en die dat aan kan? (dan heb ik het nog niet eens over het spronggewricht, wat voor sommige echt wel en probleem kan zijn, want niemand wil een grote kans op hoge d.a kosten en een paard met pijn )

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:33

Ik geloof gerust dat er recreatieruiters zijn zoals die zich hier ook gemeld heeft, die het juist een uitdaging vinden om hier mee aan de gang te gaan. Het paard leert ervan en de recreatieruiter leert er ook van, dus ook les. Ik persoonlijk als recreatieruiter had meer plezier op een moeilijker paard dan nu op een enorm makkelijk paardje wat ook zijn voordelen heeft natuurlijk.... Ik weet niet hoe groot de groep is maar ik denk als ik hier lees dat er genoeg zijn die er van genieten als recreatieruiter met een paard wat niet alles al kent. Ook als recreatieruiter leg je samen met je paard de weg af om te leren goed te kunnen rijden. Uitzonderingen daargelaten....die zijn er altijd en overal.
En nee, het is juist niet mijn gevoel want zoals je leest wordt het hier heel serieus genomen in mijn omgeving. Echter in voorgaande reacties en ook in jouw reacties stel je dat het niveau van een recreatieruiter wel degelijk lager is als dat van een sportruiter. Dat is jouw gevoel, ik vind dat je het per ruiter moet beoordelen en niet over een hele groep.
En ik voel mezelf dus ook niet aangeproken want ik zie mezelf dus nog lang niet als een goede ruiter dus ik val wel onder jouw stelling en werk daaraan... Haha!
Als je mij met jou zou vergelijken weet ik wel zeker wie de goede ruiter is, ik niet iig maar dat betekent voor mij niet automatisch dat jij dan op mij neerkijkt. Maar dat betekent niet dat iedereen zo is als ik ben.

Veelzijdigheid is hier ook een sport.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:40

Nou sorry dan dat ik nog even mee ga richting off-topic, er is uiteraard wel een nivoverschil tussen recreatieruiters en wedstrijdruiters, ook als een recreatieruiter eens per week lest. Er zit zowiezo al een wereld van nivoverschil in de lessen zelf, dat ziet iedereen die bij een les voor recreanten kijkt en gaat vergelijken met een lesje op minimaal M-nivo.
Maar je kunt niet stellen dat een recreatieruiter die verder erg netjes rijdt, niet in staat is om een paard als deze verder door te rijden en klaar te stomen voor heerlijke buitenritten.
Ik zie hier verder geen neerhalende posts, alleen de stelling dat een wedstrijdruiter beter rijdt klopt deels wel weer. Hoewel dat ook weer twee kanten heeft, neem nou de bijrijdster van mijn paard, super-amazone, maar ze vindt het gewoon doodeng om met paarden langs de weg te rijden. En dat merkt paardlief vervolgens weer heel scherp op en neemt een loopje met haar, waar hij bij mij nog wel eens even goed over na zal denken.
Ik ben geen serieuze wedstrijdruiter, ook niet echt heel recreatief bezig maar bevind me in het grijze gebied daartussen in.
Mijn kick is om jonge paarden zadelmak te maken, de basis er in te rijden en ze verkeersmak te maken. En de ervaring heeft geleerd dat ze dan ook ongeveer B-klaar zijn en fijn te rijden.
Aan mijn rijkunst valt nog wel wat te sleutelen, maar ik ben nog niet veel paarden tegengekomen waar ik niet op durf. Met lef kom je ook een heel eind, en rust bewaren...

Oh en Superwoman, een dik spronggewricht is geen garantie voor hoge dierenartsrekeningen en een paard met pijn, dat hoeft echt niet zo uit te pakken.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 07:46

superwoman schreef:
Maar bij die groep heb ik de ervaring dat zij niet zo heel goed kunnen rijden. Wat wel belangrijk is voor een relatief groen paard.

Klopt dat is zeker zo. maar ik denk dat je die groep toch in 2en kan delen:
1. groep mensen die iedere week lessen serieus bezig zijn maar geen sport rijden rijden ook regelmatig buiten.
2. groep mensen die niets geven om een bak liever buiten in het bos rijden en af en toe wat rondjes in de bak.

Ik denk dat dit paard zeker geschrikt kan zijn voor de 1ste groep en misschien met een hoop geduld en tijd een fijn paard kan worden.
Voor de 2de groep is het denk ik moeilijker en zullen hem misschien ook wel niet nemen. Tenzij ze verliefd worden op het hoofd en niet echt verder kijkt.

Zijn er nu al mensen echt geweest?.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 07:54

suleilitha schreef:
Oh en Superwoman, een dik spronggewricht is geen garantie voor hoge dierenartsrekeningen en een paard met pijn, dat hoeft echt niet zo uit te pakken.

pff, zou je eens willen lezen?
->er staat een grote kans op. De kans dat het paard er last van kan krijgen = aanzienlijk groter dan bij een ander paard zonder dikke sprong.

Perrokai schreef:
ik vind dat je het per ruiter moet beoordelen en niet over een hele groep.

Dan verschillen we hier in qua mening.
Als je een marktonderzoek gaat doen kijk je ook naar het gemiddelde. Hier wordt de vraag gesteld of er markt voor is, dan kijk ik naar de gemiddelde recreatie-ruiter.
Onder die recreatie-ruiters zijn beginnende ruiters, gemiddelde ruiters en een groepje goede ruiters.
imo is het groepje goede ruiters niet de markt voor dit paard, omdat zij graag en paard met meer toekomstmogelijkheden zoekt. Het groepje gemiddelde rectreatie-ruiter moet het willen en aan kunnen. Dat groepje is volgens mij vrij klein, wil niet zeggen dat er niet 1 is! Als verkoper heb je maar 1 koper nodig. Echter DENK IK dat er geen grote markt voor dit paard is.

daarbij kijk ik niet neer op recreatie-ruiters. Ik ben het járen lang ook geweest.

idd Prisca, die groep 1 is idd wel geschikt voor het paard, echter zien zij het zitten? Want die ruiter is best intensief met z'n paard bezig en eigenlijk heeft het paard imo nog 2 jaar nodig op rustig aan opgepakt te worden. Bespiering "maken", daar moet je tijd voor nemen. Doe je dit snel, zeker bij zo'n paard als dit, heb je meer kans op blesures