Trailer Trekken met welke auto? Advies Gevraagd

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Revanches

Re: Trailer Trekken met welke auto? Advies Gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:48

Ik heb hier enkele reacties uit dit topic gelezen.
En zie dat men zich nogal druk maakt over trekkracht van de auto.
Ja I know het is ook wel van belang, maar kijk eens rond op een concours,en zie wat voor autos er voor de trailers hangen. Meeste auto's mogen niet eens de trailers trekken. Maar goed zolang er geen haan naar kraait en de auto prima blijft doen, kun je best wat overrulen met je gewicht. Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 23:08

Revanches schreef:
Ik heb hier enkele reacties uit dit topic gelezen.
En zie dat men zich nogal druk maakt over trekkracht van de auto.
Ja I know het is ook wel van belang, maar kijk eens rond op een concours,en zie wat voor autos er voor de trailers hangen. Meeste auto's mogen niet eens de trailers trekken. Maar goed zolang er geen haan naar kraait en de auto prima blijft doen, kun je best wat overrulen met je gewicht. Knipoog

Kijk en OMDAT er zulke randdebielen rondrijden, rijd ik Land Rover. Remember: YOU are my crumplezone.........

Dus als de buurman in de sloot springt, spring jij er ook maar in?
Dit getuigd van geen enkel idee hebben waar het over gaat. Als jij met die net-niet combi iemand invalide rijdt, kun je de rest van je leven dokken. Dan hoef je je nooit meer druk te maken over auto's of paarden, je kunt dat simpelweg nooit meer betalen..........

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 00:09

Heb ik het hier over mij zelf? Nee, ik ben voorzien van een goede trekauto. Do you remember? Knipoog
Ik wijs alleen enkelen erop dat er nog genoeg mensen zijn die dus niet met hun auto "legaal" de trailer mogen trekken.

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 08:30

En ik mag legaal met mijn auto rijden..... Maar omdat ik het niet durf ga ik aan een grotere Haha!

Ik zou echt niet met een auto durven rijden die het niet mag trekken

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 10:42

Revanches schreef:
Heb ik het hier over mij zelf? Nee, ik ben voorzien van een goede trekauto. Do you remember? Knipoog
Ik wijs alleen enkelen erop dat er nog genoeg mensen zijn die dus niet met hun auto "legaal" de trailer mogen trekken.

Gisteren nog achter zo'n combinatie gereden (kom deze combinatie helaas wekelijks tegen). Chauffeur reed met een oude Opel Astra, die volledig op zijn kont hing door het gewicht van de trailer. Chauffeur reed loeihard, afremmen op het laatste moment, drempels met hoog tempo waardoor de trailer onnodig hard klapte omdat bij de auto geen vering meer over was. Het paard was te groot voor de trailer, kon met zijn hoofd niet normaal omhoog staan en stond met zijn lijf in de vorm van banaan gedwongen.
En dan vinden die mensen het nog raar dat de kosten van het onderhoud zo hoog is aan de auto, al helemaal vinden ze het raar dat het paard op een gegeven moment niet meer wil laden.....

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:58

Oke met spoed jullie advies gevraagd!!!
Mijn vriend -die dus net nieuwe baan heeft- mag ook auto uitzoeken uit het wagenpark, die er dus al staat.
Wat zelfs boven budget gaat, maar voor een lagere bijtelling, ideaal.
Een BMW 318d, DRF executive. 90 KW en mag 1600 kg trekken, ben nu als een razende op zoek naar gegevens van koppel en kogeldruk. Is er iemand die mij kan helpen hierin?
Wat vinden jullie van deze auto?

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:28

Is er iemand die kan beoordelen aan de hand van de volgende specificaties, of met deze auto een 1,5 paards trailer getrokken kan en mag worden?
Beladen met een kwpn-er van 1.68, gewicht van hem niet bekend.

http://specificaties.autotrader.nl/verg ... ;5;2008;59

Alvast bedankt!
Graag met spoed, want dan krijgen we deze auto vandaag mee naar huis! Haha!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:00

Hm, ik kan de pagina niet zien.

Wij hebben ooit een 2 paards trailer met 1 paard van 700 kg getrokken met een BMW 320 uit '91. Hij trok hem als een tierelier, maar de snelweg zijn we er niet meer opgegaan, omdat de auto niet helemaal in orde meer was. Het was nu enkel een klein stukje binnendoor. Volgens mij zit de kogeldruk bij de BMW wel goed, maar pin me er niet op vast.

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:01

Achterwielaandrijving, voldoende vermogen en mag 1600kg achter hangen. Paard zal misschien 700kg wegen, trailer ook. Alleen kogeldruk onbekend?
No problemo denk ik zo.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:08

Dank jullie wel! Mooie auto als ik hem zo zie, en inderdaad vermogen genoeg. Koppel zit ook goed? Alleen kogeldruk, iemand enig idee waar ik dat vinden kan..?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:15

Even bellen naar de dealer, en vragen of ze even op de trekhaak willen kijken Knipoog

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:24

De trekhaak zit er nog niet onder, die wordt er later opgeplaatst.
Het gaat om een leaseauto, dus de auto wordt straks even weggebracht.

Edit: ik vind net op een site, bij vergelijkbare bmw 318d met minder pk, een kogeldruk van 75 kg.
Dus dat zit wel goed.
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 4459&vpos=

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:30

Dan moet hij even in het boekje kijken.

Maar ik gok ook dat het wel ok is hoor.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:12

Even een klein vraagje.
Als ik een 2 paardstrailer wil trekken, met merenzen; zeg 1000 kilo samen. totaal trekken = +/- 1800 kg?

Rekening houdend met niet al te groot budget, en liefst geen grote slurper omdat er ook woon/werk verkeer mee gereden moet worden. Het liefst benzine, omdat het verschil met diesel toch minimaal is geworden en bij de wegenbelastig is het verschil nog steeds even groot en ivm een toekomstige verhuizing naar duitsland (waar de diesel een stuk duurder is).

Welke auto raden jullie aan? Ik heb er geen haast bij, maar zou het wel fijn vinden om rond te kunnen kijken, waarbij ik weet waarna ik moet kijken.

Bij voorbaat... ik hou niet van Franse auto's Bloos
Er is mij de Nissan Partol aangeraden, door iemand in Frankrijk, die rijdt ermee door de pyrineën met 2 kwpn'ers erachter. Maar ik hoor steeds dat deze erg duur zijn.
En de vervoerder van mijn paardjes had een Mitsubisi L200... leuke wagen... maar zal ook wel prijzig zijn? (en is overgedimensioneerd?)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:37

Ik heb een Daihatsu Rocky 2.8 DX/EX Diesel gekocht. Voldoet niet aan alle 'eisen' van het lijstje van Ikke zag ik:
54 kW (73 pk)
Max koppel: 170 Nm bij 2200tpm
Maar mag wel 3500kg geremd trekken.
Achteraf was een TD misschien beter geweest ivm meer vermogen, maar ik denk dus dat hij het er wel mee redt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:40

Djilan schreef:
Ik heb een Daihatsu Rocky 2.8 DX/EX Diesel gekocht. Voldoet niet aan alle 'eisen' van het lijstje van Ikke zag ik:
54 kW (73 pk)
Max koppel: 170 Nm bij 2200tpm
Maar mag wel 3500kg geremd trekken.
Achteraf was een TD misschien beter geweest ivm meer vermogen, maar ik denk dus dat hij het er wel mee redt.

Die cijfers heb ik ook uit het PC Hoofttrekkertje, maar daar zou ik nooit 3500kg aan durven hangen. Dat mag ook niet, maar als het wel zou mogen, zou ik het nog steeds niet doen. Je krijgt het namelijk niet meer van z'n plek af, zeker niet op een hellinkje of op minder vaste ondergrond.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:45

Ik was ook niet van plan er 3500kg achter te hangen hoor Ikke *LOL* Auto heeft tenslotte zelf 'maar' een mtm van 2085kg. Maar een 2 paards met een arabier, een aantal met water gevulde jerycans en een baaltje hooi zal geen moeite kosten Knipoog

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:23

manishdra schreef:
Even een klein vraagje.
Als ik een 2 paardstrailer wil trekken, met merenzen; zeg 1000 kilo samen. totaal trekken = +/- 1800 kg?

Rekening houdend met niet al te groot budget, en liefst geen grote slurper omdat er ook woon/werk verkeer mee gereden moet worden. Het liefst benzine, omdat het verschil met diesel toch minimaal is geworden en bij de wegenbelastig is het verschil nog steeds even groot en ivm een toekomstige verhuizing naar duitsland (waar de diesel een stuk duurder is).

Welke auto raden jullie aan? Ik heb er geen haast bij, maar zou het wel fijn vinden om rond te kunnen kijken, waarbij ik weet waarna ik moet kijken.

Er is mij de Nissan Partol aangeraden, door iemand in Frankrijk, die rijdt ermee door de pyrineën met 2 kwpn'ers erachter. Maar ik hoor steeds dat deze erg duur zijn.
En de vervoerder van mijn paardjes had een Mitsubisi L200... leuke wagen... maar zal ook wel prijzig zijn? (en is overgedimensioneerd?)

Wat is je budget??

Geen diesel, en wel in staat om 1800kg te kunnen trekken. Terreinwagens/ busjes zijn eigenlijk de enige wagens die 2000kg (enige marge) fatsoenlijk kunnen trekken. Helaas zijn deze niet/ nooit zuinig met brandstof en de onderhoudskosten zijn hoger.
Busjes op benzine, dat is in Nederland zoeken naar een speld in een hooiberg. Die zijn er vrijwel niet.

Terreinwagens op benzine, zijn er wel, maar er is ook niet zoveel keus en ze zuipen allemaal.
- Opel Frontera 2.2 benzine of V6, goedkoop te koop.
- Jeep (diverse modellen) vaak met dikke benzine motor, niet erg betrouwbaar
- Ford Maverick/ Nissan Terranno 2.4 benzine
- Landrovers discovery benzine

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:25

sdi schreef:
manishdra schreef:
Even een klein vraagje.

Wat is je budget??

Geen diesel, en wel in staat om 1800kg te kunnen trekken. Terreinwagens/ busjes zijn eigenlijk de enige wagens die 2000kg (enige marge) fatsoenlijk kunnen trekken. Helaas zijn deze niet/ nooit zuinig met brandstof en de onderhoudskosten zijn hoger.
Busjes op benzine, dat is in Nederland zoeken naar een speld in een hooiberg. Die zijn er vrijwel niet.

Terreinwagens op benzine, zijn er wel, maar er is ook niet zoveel keus en ze zuipen allemaal.
- Opel Frontera 2.2 benzine of V6, goedkoop te koop.
- Jeep (diverse modellen) vaak met dikke benzine motor, niet erg betrouwbaar
- Ford Maverick/ Nissan Terranno 2.4 benzine
- Landrovers discovery benzine

- Land Rover freelander, met V6 en steptronic automaat!!! Als je dat eenmaal gereden hebt is de rest voor mindere goden Haha!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 19:34

Onze auto (mercedes E-klasse) heeft afgelopen weekend een tweepaardstrailer getrokken met twee arabieren erin rond de 400 kilo en dat heeft hij zonder moeite gedaan!!

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:15

Ik heb vorige week een nieuwe auto gekocht Lachen

Een volkswagen Caddy 1.9 TDI 105 pk
Kogeldruk 80 kg
Koppel 250 NM

Zondag gaat er voor het eerst een trailer achter.... ben benieuwd!!

Ik heb er ook lekker veel ruimte in voor mn zadel e.d. Haha!

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:30

Wij hebben gister een nieuwe auto gekocht, een Jeep Compass.
Daar gaat volgende maand voor het eerst een trailer achter. Ben benieuwd

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:50

ik heb me een audi quatro gekocht
2,3 liter benzine 4 x 4 aandrijving

kogeldruk van 80 kg
en mag 1450 kg trekken

volgend weekend ga ik me trailer ophalen 1,5 paards met een leeg gewicht van 540 kg Lachen

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:19

Oh gaaf een Audi! Een A4?

Ik heb mijn mooie mooie A3 ingeruild voor een bedrijfswagen Clown
Maarja je wilt trailerrijden of je wilt het niet Haha!

Mijn Caddy mag trouwens 1500 kg trekken Lachen

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 13:59

joepie.. vandaag het rijbewijs gehaald.. nu nog een kar en een auto haha.;

nou is het zo. dat als je je rijbewijs hebt, de maximale lading niet meer telt toch?

dus als mijn auto 1200 mag trekken, en ik heb een trailler van 600 en een paard van 600 dan kan dat toch? (ook al heeft de kar een totaal laadvermogen van 700 (is 1300 totaam)