Ik mag een pony/paard maar....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hiddex

Re: Ik mag een pony/paard maar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:02

Ik kijk ff in me mail of ik een mailtje heb tot zo Lachen

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:03

Ik denk dat 200,- per maand wel heel laaggegrepen is.

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 16:03

Paulaa_ schreef:
Leuk dat je een eigen paardje mag! Trouwens wat is er mis mee?
Ik neem aan daat ze ervaring heeft, en begelijding (les ectr) krijgt.. Als ik jou was zou ik een wat ouder paardje doen Lachen
Ik gok dat de kosten per maand 200 euro zijn. Trouwens ik vind het wel goed dat je vader je alles zelf laat betalen, zo leer je met geld om te gaan Haha!

Dankjewel , inderdaad Haha!

Hiddex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:04

JENNx schreef:
Ik denk dat 200,- per maand wel heel laaggegrepen is.

Hoeveel denk jij dan

ik heb plek bij kennis in een wei met stal voor 65 euro dn lijkt 200 euro tog genoeg

Hiddex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:06

Wie woont er in nieuwegein ijselstein mag ik dat vrage xD ^^ Haha!

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:07

Op die manier wel.

Denk ook aan verzekering, kosten voor de veearts (kunnen érg hoog oplopen!!), kosten voor entingen, kosten voor de hoefsmid.

Dat alles bij elkaar kan per maand écht wel boven de 200,- uitkomen.

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 16:08

Entingen :
Per maand
Per jaar +27,00

Wormenkuur:
Per maand
Per jaar +40,00

Hoefsmid

- Bekappen
Per 3 maanden +25,00
Per jaar +100,00

-Beslaan
Hoeft niet altijd +70,00 per x
Anders om de +140 ,00 per zomer (bij goede hoeven,per jaar dus + kalkoenen)
6 weken

Hooi
Per maand +16,00
Per jaar +192,00

Weidegang
Per jaar +250,00

Extra
25 euro de maand
per jaar dus 300-
Laatst bijgewerkt door esthertjuh_ op 04-01-08 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Hiddex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:08

JENNx schreef:
Op die manier wel.

Denk ook aan verzekering, kosten voor de veearts (kunnen érg hoog oplopen!!), kosten voor entingen, kosten voor de hoefsmid.

Dat alles bij elkaar kan per maand écht wel boven de 200,- uitkomen.

JY heb gelijk ik w8 ff tot ik wat ouder ben xD ik ben nu ook pas 12
bedankt Lachen

Hiddex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:09

ester jy ook bedankt Lachen

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:11

nou, super die nieuwe afspraak!
succes met het waarmaken van de voorwaardes, want daar begint het nu mee.
nog niet echt op pony's gaan reageren hoor,
ik had dat ook toen ik mn veulen te koop had, van die meisjes die interesse toonden en na veel heen en weer mailen kon het niet of mocht niet van de ouders ofzo Knipoog
beetje frustrerend he voor de eigenaar, zoiets Tong uitsteken
nee, je hebt nu alle tijd om de zaken goed op een rijtje te zetten, weiland te regelen (ook echt afspreken),
en je te oriënteren op wat voor pony je wilt.
en nogmaals, richt je nu eerst op de kant van het waarmaken van je beloftes!

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:12

weetje wat ik vind, buiten dat je er volgensmij nog niet helemaal klaar voor bent. Ik vind dat jij een beetje te veel op je roze wolk blijft hangen, je kijk hier in je topic alleen maar naar de positieve reacties en de negatieve die negeer je. Stel dat je straks je pony hebt en je krijgt advies van die vriendinnen (waar je het een paar pagina's terug over had) luister je dan ook alleen maar naar de positieve dingen die ze zeggen? Nou dan kom je met het trainen ook niet echt ver.....

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 16:12

Betaling

Zakgeld

Per maand:14,00
Per jaar:168,00

Boterhammen smeren

Per maand:12,00
Per jaar:144,00

Klusjes thuis

Per maand:64
Per jaar:768

Ouders

Per maand:
Per jaar:200

Totaal per jaar :1280

Ouders betalen alles bij inclusief D.A kosten.
Haha!

_LoutJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:13

Ik zou zowiezo nog een halfjaar wachten, gewoon veel werken, veel geld verdienen en dan kijken hoeveel geld je hebt.
En dan kun je er alsnog over na denken! Lachen

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 16:14

Hiddex schreef:
esther jy ook bedankt Lachen

Ik weet niet wat ik heb gedaan , maar graag gedaan Haha!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:14

komt toch helemaal goed dan,
kan je van jou geld leuk spullen kopen enzo voor je pony,
en er echt van genieten, want de totale last nu al op je schouders vind ik echt te zwaar voor iemand van jou leeftijd.
vind het mooi dat het nu duidelijker is geregeld allemaal.

Hiddex

esthertjuh_ schreef:
Betaling

Zakgeld

Per maand:14,00
Per jaar:168,00

Boterhammen smeren

Per maand:12,00
Per jaar:144,00

Klusjes thuis

Per maand:64
Per jaar:768

Ouders

Per maand:
Per jaar:200

Totaal per jaar :1280

Ouders betalen alles bij inclusief D.A kosten.
Haha!

Dt is leukk ja Lachen

___Sanne

Ik vind dat je inderdaad niet luistert naar de "negatievere reacties" (als je ze al negatief mag noemen tenminste). net als studiemiep al postte. Ik heb net een heel verhaal getyped en lang over nagedacht hoe ik het zal brengen zegmaar, en je doet er niks mee! Volgens mij luister je alleen maar naar wat je wil horen. Ja, zo kan ik ook wel door het leven gaan. Ik hoop alleen niet dat de pony de dupe ervan wordt als je het later toch allemaal niet meer aankan. En dan niet de pony of iemand anders de schuld geven, want jij hebt dan een fout gemaakt! Nors opkijken
Laatst bijgewerkt door ___Sanne op 04-01-08 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:15

esthertjuh_ schreef:
Entingen :
Per maand
Per jaar +27,00

Wormenkuur:
Per maand
Per jaar +40,00

Hoefsmid

- Bekappen
Per 3 maanden +25,00
Per jaar +100,00

-Beslaan
Hoeft niet altijd +70,00 per x
Anders om de +140 ,00 per zomer (bij goede hoeven,per jaar dus + kalkoenen)
6 weken

Hooi
Per maand +16,00
Per jaar +192,00

Weidegang
Per jaar +250,00

Extra
25 euro de maand
per jaar dus 300-

Ik denk dat je het wel krap begroot hebt. Voor enting heb je geen voorrijdkosten begroot. Ik zie niks staan van brok of zo. Als jij een draver neemt van 400-500 kg moet je rekenen dat zij 5-10kg hooi eet, dus 16 euro is wat krap bemeten.

Met die 25 euro geef je jezelf maar heel weinig ruimte, dat is een paar goede handschoenen en voor een paar peesbeschermers ben je minimaal 2 maanden verder.

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 16:17

Nienke89 schreef:
weetje wat ik vind, buiten dat je er volgensmij nog niet helemaal klaar voor bent. Ik vind dat jij een beetje te veel op je roze wolk blijft hangen, je kijk hier in je topic alleen maar naar de positieve reacties en de negatieve die negeer je. Stel dat je straks je pony hebt en je krijgt advies van die vriendinnen (waar je het een paar pagina's terug over had) luister je dan ook alleen maar naar de positieve dingen die ze zeggen? Nou dan kom je met het trainen ook niet echt ver.....

Omdat veel van die negatieve dus gewoon door de mand vallen.
Ze zijn jaloers , of ze gunnen me het gewoon niet terwijl ze zelf wel een pony of paard hebben.
Het is niet zo dat alleen de beste een paard of pony mogen hebben.
Als ik dit topic niet had gestart , en ik had gewoon over een half jaar foto's op bokt gepleurd , dan hadden mensen wel iets anders gezegt. Knipoog

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 16:18

Nikka schreef:
esthertjuh_ schreef:

Ik denk dat je het wel krap begroot hebt. Voor enting heb je geen voorrijdkosten begroot. Ik zie niks staan van brok of zo. Als jij een draver neemt van 400-500 kg moet je rekenen dat zij 5-10kg hooi eet, dus 16 euro is wat krap bemeten.

Met die 25 euro geef je jezelf maar heel weinig ruimte, dat is een paar goede handschoenen en voor een paar peesbeschermers ben je minimaal 2 maanden verder.

Dat zijn de échte extra's Haha!
zoals snoepjes , die zijn niet echt nodig snapje ?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:18

Verward Hoe kom je daar in vredesnaam bij?
We proberen je alleen een teleurstelling te besparen. Waarom zouden we jaloers moeten zijn?
Jammer dat je het zo op vat.

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:19

Ik gun het je heus wel! En ik ben ook echt niet jaloers. Én ik val ook niet door de mand want mijn verhaal en de verhalen van de anderen waar je niks mee doet kloppen gewoon, dus bewijs me maar even het tegendeel.
Ik zeg óók niet dat alleen de besten een paard of pony mogen, het gaat niet over goed of fout zijn, want iedereen moet toch ergens beginnen. Het gaat erom of je het allemaal aankan que onderhoud (dus kosten én tijd) en dat kan gewoon niet iedereen!
Laatst bijgewerkt door ___Sanne op 04-01-08 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:19

Ik zie hier hele vreemde bedragen voorbij komen als kostenplaatje. Ik denk dat het wel een verkeerd beeld geeft. Ik denk dat je vele vragen voor jezelf moet beantwoorden, en dit zijn andere vragen dan je kamer opruimen etc...

Hier de vragen die ik graag aan je lijstje wil toevoegen:
- Bekappen (dus geen ijzers) is goedkoop. Wat doe je als jouw pony niet zonder ijzers kan? En 's zomers om de 5 wk nieuwe ijzers moet omdat de hoeven dan super hard groeien?
- Heb je al enig idee wat de kosten zijn als je een dierenarts wilt laten komen? Deze staan pas op je stoep voor 25 euro en dan hebben ze nog niets gedaan en heb je ook geen spoed. Een veearts bezoekje kost je zo 100.
- Een goed zadel heb je vandaag de dag ook niet meer goedkoop. Al kun je beter voor een goede 2de hands kiezen dan een goedkoop nieuw zadel.
- Als je pony naar de kliniek gestuurd wordt omdat ze het bij de gewone dierenarts niet kunnen vinden, enig idee wat de kosten daarvan zijn?
- Stel je moet met spoed weg naar de kliniek, heb je dan mogelijkheden voor vervoer?
- Wat als je pony speciaal voer nodig heeft om op het juiste gewicht te blijven, dit zijn ook hoge kosten...
- Ik neem aan dat je graag op een verzorgde pensionstal wilt staan met bak. Voor een weilandje zonder faciliteiten ben je niet veel kwijt, maar ik denk dat je dan niet met plezier iedere dag naar je paard gaat als je 2 wk niet kan rijden ivm weer.
- Tandartskosten worden niet genoemd maar kan wel degelijk nodig zijn (afhankelijk van je pony)

Volgens mij was je al overtuigd maar ik hoop hiermee te bewijzen dat je echt nog effe moet wachten. En geloof mij er zijn meer mensen die de foute beslissing maken dan netals jij de juiste.

Ik heb op dit moment 5 paarden (run een paardenrusthuis) dus weet alles van kosten af.

Verder heeft mijn eigen paard me in de afgelopen 5 jaar min. 10.000 euro gekost (alleen veearts kosten) om nu afgekeurd, pijnloos, op haar 12de van haar pensioen te genieten.

http://www.paardenrusthuisamon.nl

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:20

Cayenne schreef:
Verward Hoe kom je daar in vredesnaam bij?
We proberen je alleen een teleurstelling te besparen. Waarom zouden we jaloers moeten zijn?
Jammer dat je het zo op vat.

zeker jammer, helaas heb ik dus de ervaring mee mogen maken om me eigen paard te moeten verkopen omdat ik het financieel allemaal leuker inzag dan dat het werkelijk was en geloof me daar word je zeker niet vrolijk van.
Laatst bijgewerkt door swoeky op 04-01-08 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Juuud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:21

Echt natuurlijk super dat je van je ouders een paard mag.
tuurlijk wil je gelijk een paard nemen, maar echt geloof mij. sinds 10 maandjes heb ik nu mijn eigen lieverd gekregen (niks betaald) en iedereen waarschuwde van jaa dat gaat je best wel veel kosten, t maakte mij niks uit. Maar nu 5 dagen gelede is de dierenarts onverwachts erbij gehaald, 80 euro, hoefsmid komt maandag 80 euro en ik heb nog even voer gehaald net 30 euro.
nu is het begin januari en ben al 190 euro kwijt, terwijl de maand nog niet voorbij is. wat ik je probeer te zegge is dat jij met 13 jaar echt nog niet aanzooveel geld kan komen. en ook mijn ouders springen gerust af en toe bij. maar denk er goed overna!

persoonlijk vind ik t niet erg om veel uit te geven voor mijn paard, maar soms is het wel is jammer dat je opeens niet iets anders eluk kan gaan kopen opdat t geld op is! en laat je goed informeren! je kom ook op een leeftijd waarbij je uit wil gaan, vriendjes krijg en kan het weze dat je opeens minder oog heb voor jou toekomstige pony, mijn persoonlijke mening is dan ook, ga lekker sparen en koop over een paar jaartjes je eigen pony! maar anders wens ik je veel succes even goed ermee als alles door gaat! en veel plezier natuurlijk Knipoog