Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Paulaa_ schreef:Leuk dat je een eigen paardje mag! Trouwens wat is er mis mee?
Ik neem aan daat ze ervaring heeft, en begelijding (les ectr) krijgt.. Als ik jou was zou ik een wat ouder paardje doen
Ik gok dat de kosten per maand 200 euro zijn. Trouwens ik vind het wel goed dat je vader je alles zelf laat betalen, zo leer je met geld om te gaan
JENNx schreef:Ik denk dat 200,- per maand wel heel laaggegrepen is.

JENNx schreef:Op die manier wel.
Denk ook aan verzekering, kosten voor de veearts (kunnen érg hoog oplopen!!), kosten voor entingen, kosten voor de hoefsmid.
Dat alles bij elkaar kan per maand écht wel boven de 200,- uitkomen.

Hiddex schreef:esther jy ook bedankt
esthertjuh_ schreef:Betaling
Zakgeld
Per maand:14,00
Per jaar:168,00
Boterhammen smeren
Per maand:12,00
Per jaar:144,00
Klusjes thuis
Per maand:64
Per jaar:768
Ouders
Per maand:
Per jaar:200
Totaal per jaar :1280
Ouders betalen alles bij inclusief D.A kosten.
esthertjuh_ schreef:Entingen :
Per maand
Per jaar +27,00
Wormenkuur:
Per maand
Per jaar +40,00
Hoefsmid
- Bekappen
Per 3 maanden +25,00
Per jaar +100,00
-Beslaan
Hoeft niet altijd +70,00 per x
Anders om de +140 ,00 per zomer (bij goede hoeven,per jaar dus + kalkoenen)
6 weken
Hooi
Per maand +16,00
Per jaar +192,00
Weidegang
Per jaar +250,00
Extra
25 euro de maand
per jaar dus 300-
Nienke89 schreef:weetje wat ik vind, buiten dat je er volgensmij nog niet helemaal klaar voor bent. Ik vind dat jij een beetje te veel op je roze wolk blijft hangen, je kijk hier in je topic alleen maar naar de positieve reacties en de negatieve die negeer je. Stel dat je straks je pony hebt en je krijgt advies van die vriendinnen (waar je het een paar pagina's terug over had) luister je dan ook alleen maar naar de positieve dingen die ze zeggen? Nou dan kom je met het trainen ook niet echt ver.....
Nikka schreef:esthertjuh_ schreef:
Ik denk dat je het wel krap begroot hebt. Voor enting heb je geen voorrijdkosten begroot. Ik zie niks staan van brok of zo. Als jij een draver neemt van 400-500 kg moet je rekenen dat zij 5-10kg hooi eet, dus 16 euro is wat krap bemeten.
Met die 25 euro geef je jezelf maar heel weinig ruimte, dat is een paar goede handschoenen en voor een paar peesbeschermers ben je minimaal 2 maanden verder.
Hoe kom je daar in vredesnaam bij?Cayenne schreef:Hoe kom je daar in vredesnaam bij?
We proberen je alleen een teleurstelling te besparen. Waarom zouden we jaloers moeten zijn?
Jammer dat je het zo op vat.