en nu nog gaan vertellen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

natasja1991

Re: en nu nog gaan vertellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 14:54

mijn moeder zei; je mag hier zo lang blijven wonen als je wilt.
Dus, daar hoef ik mij geen zorgen om te maken... heb een supergoeie band met mijn moeder.

wij zijn, zolang ik al leef, nog nooit op vakantie geweest... mijn ouders houden niet van reizen.
dan wil ik iig dicht bij huis wonen, en bij de manege

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:55

Nou.. Tijd voor een vriendje heb je wel, geld om AF EN TOE eens uit je dak te gaan ook wel.. (dan moet je het gewoon een beetje goedkoop houden...)

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:56

ja okee heb je gelijk in maar goed ik ga even lekker naar me knulie nu dus spreek julie wel weer

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:56

Mijn ouders willen me ook niet á la minute het huis uit hoor, maar ik ben nu 19 en het kriebelt toch al een poosje. Ik moet nu nog 4 jaar HBO doen, en binnen die 4 jaar wil ik toch wel écht weg.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 14:59

ik ben heel zuinig in gebruik: drink geen alcohol, want ik lust het simpelweg niet Clown en ik rook ook niet.
Om hier uit te gaan, zal ik niemand aanraden.
Als ik dan eens uit mijn dak ga, dan wordt het ergens met kermis of op de dijk.
Ik zit voorlopig ook niet echt aan een vriendje te denken.

En is het niet makkelijker om in die 4 jaar nog thuis te wonen: dat bespaart weer kosten van op kamers wonen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:00

Dat wat je eerst zegt... dat kan nog zooo veranderen.. echt serieus..=) Dus ik denk wel dat je zowiso het geld en plek heel goed moet hebben geregeld.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 15:01

heb ik ook gedaan, mijn ouders gaan binnenkort op de manege met de eigenaar praten.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:01

hoezo wil je nooit op jezelf wonen? Zouden je ouders je niet eens het huis uit willen hebben als je ouder bent? Er zal toch echt wel een moment komen dat je uit huis wil of dat je een vriend krijgt o.i.d.
Het is geen verplichting voor een paar jaar maar voor heeel veel jaren, waarvan jij nog niet kan overzien hoe jij je gaat ontwikkelen.

Nu weet je nooit wat er in het leven gebeurt maar jij staat nog aan het begin van een eigen leven opbouwen. Om dat al met een grote financiele en emotionele verantwoordelijkheid te beginnen lijkt me heel zwaar.

Ondanks dat je ouders er misschien wel achter staan, als zij geen verstand hebben van paarden of de paardenwereld sta je er behoorlijk alleen voor.

Maar goed, je gaat het waarschijnlijk toch doen, dus ik wens je veel plezier en succes.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:02

nou dan ben je al op de goede weg toch?, hoop wel dat t door gaat hoor, als je zoiets zo graag wil..is het natuurlijk helemaal super..!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:07

natasja1991 schreef:
ik ben heel zuinig in gebruik: drink geen alcohol, want ik lust het simpelweg niet Clown en ik rook ook niet.
Om hier uit te gaan, zal ik niemand aanraden.
Als ik dan eens uit mijn dak ga, dan wordt het ergens met kermis of op de dijk.
Ik zit voorlopig ook niet echt aan een vriendje te denken.

En is het niet makkelijker om in die 4 jaar nog thuis te wonen: dat bespaart weer kosten van op kamers wonen

Ik wil ook weleens op mijzelf. Van eeuwig aan je ouders plakken is nog nooit iemand beter geworden IMO.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 15:09

ik wil niet veel zeggen, maar toch heb ik iets op te merken:
toen jullie een paard kochten wisten jullie dit ook, maar jullie wisten toch ook niet wat jullie 3 jaar daarna gingen doen en wat er zou gebeuren in die tijd.
De pensionstal sluit, dan moet je paard ergens anders heen
Als je vriend het uitmaakt, en je woont al samen, wie gaat eruit en wie blijft
Als je samen met je vriend gaat samenwonen. Alles moet mee

niemand weet wat er gaat gebeuren, over een paar maanden niet en over een paar jaar ook niet.

Als je overal over na moest denken wat er gebeurt kan niemand een paard onderhouden.
Laatst bijgewerkt door natasja1991 op 21-10-07 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:11

Nee, maar het zijn wel dingen om mee te nemen in je beslissing. Ik wilde op mijn 16e ook nog niet op kamers, maar ben nu 3 jaar verder, met paard, en wil wel op kamers.. Toch heb ik ervoor gekozen om wel een paard te kopen, daar heb ik nu de gevolgen van. Ik heb er destijds niet over nagedacht. Des te meer reden voor jou om dat wel te doen. Leer van de fouten van anderen, het is zonde om alle fouten zelf te maken.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 15:14

ik wil absoluut niet op kamers, ik hou er niet van om bij vreemde mensen in een huis te wonen, geen vrienden om je heen enzo.
Ben heel erg aan huis gehecht, en ik zou er niet aan moeten denken om zo ver bij mijn moeder te moeten zijn. (mijn moeder en ik hebben een moeilijke tijd achter de rug) dus ben echt een mama'skindje

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:16

Ook mama's kindjes zullen ooit op zichzelf moeten wonen..

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 15:17

Ja, maar dan wordt het in de buurt. En niet op kamers, 200 km verderop

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:18

Hahahaha, je kan toch ook in de buurt op kamers. Haha! Ik studeer gewoon in Leeuwarden, daar zou ik dan ook op kamers willen, daar hoef ik geen 200 km voor te reizen.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:20

Sorry als ik het zeg maar ik vind je behoorlijk naief overkomen en heb niet echt het idee dat jij heel goed weet waar je over praat.

Mag ik vragen hoeveel rij-ervaring je hebt?

Misschien is het handig om tot je een eigen paard kan kopen, (vrijwilligers)werk te doen op de manege. Zo leer je met verschillende paarden omgaan, longeren, dingen over ziektes enz.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:21

natasja1991 schreef:
ik wil niet veel zeggen, maar toch heb ik iets op te merken:
jullie wisten toch ook niet wat jullie 3 jaar daarna gingen doen en wat er zou gebeuren in die tijd.
De pensionstal sluit, dan moet je verhuizen.
Als je vriend het uitmaakt.
Als je samen met je vriend gaat samenwonen

niemand weet wat er gaat gebeuren, over een paar maanden niet en over een paar jaar ook niet

nee, klopt. Mijn vaders bedrijf ging failliet, pony werd te duur, met als gevolg dat ik mijn pony moest verkopen (op een hele rotte manier die ik niet goed in de hand had omdat ik zo jong was) wat me een enorme emotionele kauw heeft gegeven.

Wat er allemaal kan gebeuren heb je inderdaad niet in de hand. Hoe je met dit soort dingen omgaat wél. Als je wat ouder bent heb je wat meer levenservaring en kan je veel beter incalculeren wat er mis kan gaan en je kan veel beter een oplossing bedenken als er onverhoopt wat mis gaat.

Als je ouders of andere mensen dicht bij je hebt die je zeker zullen helpen en die je daarin kan vertrouwen dan kan het goed gaan. Maar die had ik niet, en op je 16e is het dan wel erg vroeg om moeilijke beslissingen te nemen over je beste vriendje.

Misschien is het een idee om te zorgen voor een persoon waarbij je terecht kan met vragen en moeilijkheden. Iemand die een beetje de verantwoordelijkheid met je deelt. Bijvoorbeeld je ouders als ze dat kunnen.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 15:28

dat doen mijn ouders ook.

als ik overal rekening mee hou dan komt er dit uit:
ik ga op kamers dus ik kan geen paard kopen, daana krijg ik een vriendje kan ik geen paard kopen, ik ga op mezelf wonen dus dan kan ik geen paard kopen, ik ga trouwen dus ik kan geen paard kopen, ik krijg een kind dus ik kan geen paard kopen. dan ben ik wel 20 jaar verder, dan ben ik bijna bejaard en kan ik alsnog geen paard kopen, omdat ik dan te oud ben
Laatst bijgewerkt door natasja1991 op 21-10-07 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:28

ik zit in groningen op school, heb soms lange dagen, moet reizen met het openbaar vervoer, en ben soms om half 6 thuis. toch heb ik elke dag tijd voor mijn paard! Om te rijden, te mesten, te longeren, en de overige verzorging! Dus als je op kamers zit, en er is een stal/manege oid in de buurt en je stalt je paard daar, kan je er MAKKELIJK zo goed voor zorgen als een ander persoon ook doet. de TS weet heus wel waar ze aan begint Knipoog

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 15:30

dat is het probleem: ik kan niet doorstuderen, want ik weet niet wat voor opleiding ik wil doen, want niks boeit mij. Ik kan niet zeggen van: ooo die opleiding vind ik leuk, of die opleiding wil ik doen... allemaal zo saai

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:31

ja inderdaad.. maar wat voor opleiding je ook doet, tijd heb je vast genoeg Knipoog ik heb ook lange dagen etc. jij weet wel wat je doet Lachen en wat die andere ook denken, hun weten niet hoe jij leeft etc. Knipoog dus laat ze zeuren.. je weet zelf wel beter Knipoog

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 15:34

juist, ik red het wel hoor.
Geen zorgen

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:35

daarom Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:38

ik vind je idd beetje naief overkomen met je toekomst, er kan nog zoveel gebeuren. Maar als jij nu op dit moment genoeg geld heb, en je weet zeker dat je het kan betalen, ook als het paard iets krijgt (DA kosten) En een goede vaste plek heb, dan is er niets aan de hand.