paard doorverkocht met gebrekken

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:29

RandyOrton25 schreef:
dit heeft dus totaal niets te maken met verborgen gebreken.
Of de kreupelheid nou wel of niet door de gebreken komt die verzwegen zijn, feit blijft dat een verkoper meldingsplicht heeft, deze plicht zijn ze niet nagekomen (volgens koper, verkoper spreekt dit niet tegen, maar spreekt eromheen!). Dus heeft de verkoper de boel opgelicht, of het nou bewust of onbewust was.

De kopers zijn gaan zoeken naar de geschiedenis van dit paard, nadat het op dag 1 al kreupel bleek te zijn. Of deze kreupelheid nou wel of niet door de al aanwezige gebreken komt, feit is dat de kopers er via dit forum achter moesten komen dat het paard met de Antoine de Bodt methode gereden werd wegens HKO 3, en een jaar heeft stilgestaan om een chronische peesblessure te verlichten!

RandyOrton25

Berichten: 1286
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Brielle

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:43

ja maar ik snap niet wat er dan niet gemeld is.
die mensen wisten dat ze iets heeft gehad
even voor de duidelijkheid we staan op een manege iedereen roddelt daar.
dus geloof niet helemaal dat er niets over gezegd is.

ik heb mijn jazz merrie niet laten keuren heb ik zo gekocht.
ik kan als mijn paard wat gaat mankeren ook niet naar de oude eigenaar gaan en zeggen ik wil me geld terug want je heb iets niet verteld.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:45

in je eerste post zeg je dat als het paard goed gekeurd zou zijn, dat ze hem dan meteen mee hadden genomen...

mijn vraag: hebben ze dan bij het paard een klinische (aankoop)keuring uitgevoerd?

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:46

het paard kreeg 1 dag NA aankoop wat....

tis wat anders naar x maanden!!

zowiezo een HKO3 of een chronische ontsteking die een dik jaar heeft geduurt noem ik niet zomaar een GRIEPJE!!!!
tis verdorrie hartstikke ernstig bij een sportpaard

RandyOrton25

Berichten: 1286
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Brielle

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:48

ja dat hebben ze laten doen.
en je maak mij niet wijs dat het paard van de dag van de keuring goed loop en een dag later op de nieuwe stal ineens wat mankeerd.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:49

ok, als de kopers dus een klinische aankoopkeuring hebben uitgevoertd, valt hen níets te verwijten!
zij hebben dan aan hun onderzoeksplicht voldaan...

alleen de verkopers niet aan hun meldingsplicht...

RandyOrton25

Berichten: 1286
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Brielle

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:50

studiemiep schreef:
het paard kreeg 1 dag NA aankoop wat....

tis wat anders naar x maanden!!

zowiezo een HKO3 of een chronische ontsteking die een dik jaar heeft geduurt noem ik niet zomaar een GRIEPJE!!!!
tis verdorrie hartstikke ernstig bij een sportpaard



ik snap je frustratie het enige wat me nu niet helemaal duidelijk is is of het een medische misser is geweest van de DA

want later werd bij de second opinion geen hko geconstateerd

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:52

dat van die HKO 3 snap ik gewoon niet!! dat is een ernstig gebrek! een goede DA die goede foto's maakt moet dat toch kunnen zien op een foto....

hebben de kopers in eerste instantie wel geloofd in dat verhaal? volgens mij wel, want ze hebben de merrie op speciaal beslag gezet en hebben een andere trainingsmethode gebruikt....

RandyOrton25

Berichten: 1286
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Brielle

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:54

studiemiep schreef:
het paard kreeg 1 dag NA aankoop wat....

tis wat anders naar x maanden!!

zowiezo een HKO3 of een chronische ontsteking die een dik jaar heeft geduurt noem ik niet zomaar een GRIEPJE!!!!
tis verdorrie hartstikke ernstig bij een sportpaard


ik geloof ook niet dat ik het na een x maanden heb gehad.

RandyOrton25

Berichten: 1286
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Brielle

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 16:00

Liezel1 schreef:
dat van die HKO 3 snap ik gewoon niet!! dat is een ernstig gebrek! een goede DA die goede foto's maakt moet dat toch kunnen zien op een foto....

hebben de kopers in eerste instantie wel geloofd in dat verhaal? volgens mij wel, want ze hebben de merrie op speciaal beslag gezet en hebben een andere trainingsmethode gebruikt....



ik weet niet wat er met het paard verder is gebeurd toen het bij de kopers kwam.
ik weet alleen wel dat ik het heel vaag vind dat het paard goed gekeurd is en dan 1dag later wat mankeerd dat gaat er bij mij gewoon niet in.
mischien heeft dat paard ook wel een klap gehad op de wei van een ander paard.
het gaat mij er gewoon om dat als er al hko geconstateerd is dat het dan in ieder geval rechts voor had moeten zitten en niet rechts achter.

en dat paard had dan niet al die tijd dat er weer op gereden werd goed gelopen dat snap je zelf wel.
want een paard met hko loopt niet prettig en al helemaal niet als het in dat stadium loopt.
ik heb die vrouw er op zien rijden en er mankeerde niets aan.

en al die tijd dat jorinda er op heeft gereden mankeerde die ook niets.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 16:03

sommige paarden zijn echt bikkels en lopen ook gewoon met HKO braaf hun rondjes.... paard stond blijkbaar ook speciaal beslag etc... daarom zou het paard in principe ook een klinische keuring door kunnen komen...
paard valt dan pas door de mand met foto's...

kan iemand mij uitleggen waarom een een DA foto's van HKO 3 zou verwarren met peesonsteking die niet eens op dezelfde plek zit!

RandyOrton25

Berichten: 1286
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Brielle

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 16:14

nee dat kan ik je helaas niet.

ik hoop alleen wel dat het met het paard goed komt.
verder is dit gewoon getouw trek en eigenlijk schieten we er niets mee op.
ik heb ook niets meer gelezen over hoe het nu met het paard gaat.

Anoniem

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:18

Er zijn genoeg paarden die een dag na hun keuring niet meer goed lopen, laten we daar nu niet raar over doen.

Wat was het speciale beslag? En dat er geroddeld wordt op stallen, klopt als een bus, maar als ik als vreemde ergens binnen kom voor een paard ga ik niet in de kantine zitten en "hoor" dan toevallig de laatste roddels.

Ik ken een paard met ernstige hoefkatrol met speciaal beslag. Wordt om de dag in de bossen gereden, vnl gestapt en tussendoor kleine drafjes. Dit paard laat niets zien, maar de eigenaar weet het en houdt er rekening mee. Dit is een sportpaard geweest en heeft zwaar werk gedaan. Hij is nu 5 jaar bij die man en nog nooit een dag kreupel geweest. Je ziet wel dat hij op stal raar kan gaan staan.

Dus niets is gewoon zwart/wit. Het is beroerd voor de vorige eigenaars, maar WAT is er dan precies verteld aan de nieuwe eigenaars? Dat men dacht dat het HKO3 was en dat het uiteindelijk maar een chronische peesontsteking is? Dat er speciaal beslag onder zit omdat het paard anders niet meer rad is? Gaat iemand zo een sportpaard kopen? Zo ja, ben je gewoon dom.

Anoniem

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:35

Misschien was de pijn stilling uitgewerkt toen het paard bij de nieuwe eigenaar stond? Want daar gaat het toch wel verdacht veel op lijken......

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 19:03

Liezel1 schreef:
dat van die HKO 3 snap ik gewoon niet!! dat is een ernstig gebrek! een goede DA die goede foto's maakt moet dat toch kunnen zien op een foto....

hebben de kopers in eerste instantie wel geloofd in dat verhaal? volgens mij wel, want ze hebben de merrie op speciaal beslag gezet en hebben een andere trainingsmethode gebruikt....




even voor de duidelijkheid!!!! IK dacht dat ze HKO 3 had... toen hebben we dr op de foto laten zetten, en de veearts zei dat het geen HKO was, maar een ontsteking.
dus dit verhaal is ook gelijk uit de wereld geholpen!!!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 19:04

faye schreef:
Misschien was de pijn stilling uitgewerkt toen het paard bij de nieuwe eigenaar stond? Want daar gaat het toch wel verdacht veel op lijken......


dit vind ik echt niet eerlijk. de week voordat de nieuwe eigenaar haar kocht, heeft ze de hele week met haar mogen rijden, longeren, buiten rijden enz. ze was helemaal alleen met dr!
en wij hebben echt geen verdoving of pijnstillers gegeven!!! echt heel erg dat je dat denkt!

ikke

Berichten: 37735
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 19:22

xcynthiax schreef:
faye schreef:
Misschien was de pijn stilling uitgewerkt toen het paard bij de nieuwe eigenaar stond? Want daar gaat het toch wel verdacht veel op lijken......


dit vind ik echt niet eerlijk. de week voordat de nieuwe eigenaar haar kocht, heeft ze de hele week met haar mogen rijden, longeren, buiten rijden enz. ze was helemaal alleen met dr!
en wij hebben echt geen verdoving of pijnstillers gegeven!!! echt heel erg dat je dat denkt!

Het gebeurt tè vaak om op voorhand uit te sluiten. Niet zonder reden roepen we hier dat je bij een keuring ALTIJD een bloedje moet trekken, juist om dit soort dingen uit te sluiten.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 19:42

xcynthiax schreef:
Liezel1 schreef:
dat van die HKO 3 snap ik gewoon niet!! dat is een ernstig gebrek! een goede DA die goede foto's maakt moet dat toch kunnen zien op een foto....

hebben de kopers in eerste instantie wel geloofd in dat verhaal? volgens mij wel, want ze hebben de merrie op speciaal beslag gezet en hebben een andere trainingsmethode gebruikt....




even voor de duidelijkheid!!!! IK dacht dat ze HKO 3 had... toen hebben we dr op de foto laten zetten, en de veearts zei dat het geen HKO was, maar een ontsteking.
dus dit verhaal is ook gelijk uit de wereld geholpen!!!


Jijzelf had de diagnose HKO3 bijna gesteld, vanwaar de 3 erbij?
Omdat je dit zelf zelf in een post zegt nl:

Citaat:
ik was al bij een andere veearts geweest, maar dat ging allemaal niet zo best. ze hadden gezegd dat romana hoefkatrol had (nummer 3) ik vond het al raar, omdat ze alleen een buigproef en fotos hadden gemaakt, maar hoe kan je nou een foto maken als je niet eens waar het zit dus ik dacht: laat maar gaan, het zal wel goed zijn, (dit was vorig jaar april.) paar maanden goed gelopen en daar kwam het weer, romana weer kreupel. ze heeft een spuit gekregen en liep daarna de sterren van de hemel. na een paar weken zelfs liep ze al weer slecht. nu was ik het echt zat en maakte een afspraak met een veterinaire kliniek.
Anderen hadden jou dat dus gezegd, niet jijzelf.

Wil hier wel bijzeggen, ik weet bijna zeker dat jullie er alles goeds aan hebben gedaan toen jullie Romana hadden en geen kalmeringsmiddelen oid en pijnstillers hebben gebruikt. Kan me voorstellen dat men dat denkt, maar daar geloof ik ook niet in. (mss wat naief van me)

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 20:01

huh? cynthia, uit je post blijkt dat de DA had bevestigd dat ze HKO had... omdat ze buigproeven en foto's hadden gemaakt.. daar hebben ze die conclusie uit getrokken... zoals in de quote die kimberly net geeft... De DA had dus HKO 3 gezegd zoals ik het hier lees....

nog een vraag: hoezo dacht jij dat ze HKO 3 had dan? waar was dat op gebaseerd?

in de quote staa nl letterlijk: "ze hadden gezegd dat romana hoefkatrol had (nummer 3) ik vond het al raar, omdat ze alleen een buigproef en fotos hadden gemaakt, maar hoe kan je nou een foto maken als je niet eens waar het zit dus ik dacht: laat maar gaan, het zal wel goed zijn"

Als een DA aan de hand van foto's al niet kan zien dat het een HKO stadium betreft zoals je nu beweert... hoe kan jij dat dan wél zonder foto;s....

Ilzas
Berichten: 3217
Geregistreerd: 30-05-04

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 21:50

Waarom ebt dit zo lang door allemaal?

Ik heb pagina 1tm 5 gelezen en toen was ik er zat van en heb ik 12 gelezen en tot mijn verbazing gaat het immer om hetzelfde: paard gekocht dat niet goed was en waarvan bekend was dat het niet goed was. Je wilt hem terug brengen, doe dat dat ook. Zo moeilijk is dat niet: je zet hem op de trailer en rijd erheen. Over het geld ga je desnoods procederen of een deurwaarder op af sturen.

RandyOrton25

Berichten: 1286
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Brielle

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:14

nou dat pijn stilling verhaal is ook wel wat ver gezocht hoor in dit verhaal.
verkopers waren er inderdaad niet altijd bij dus pijnstilling geven word dan echt moeilijk.

cynthia zou dat nooit doen en jullie oordelen alleen maar das wel duidelijk.
als je het paard nog nooit heb gezien of heb zien lopen vind ik niet dat je uit een verhaal een conclusie mag trekken.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:15

Als je de geschiedenis leest van cynthia (staat bij haar posten) kun je duidelijk lezen dat het paard eerst behandeld is voor HKO (injecties) en dat er door het nemen van foto's HKO3 is geconstateerd. Ze hebben Romana op speciale ijzers laten zetten en daar wordt meestal ook een pijnstiller bij gegeven. (weet dit uit eigen ervaring) voor langere tijd/of altijd!! Later zijn ze naar een andere veearts gegaan en die heeft die peesblessure gevonden. dit kan verband met elkaar houden, maar een HKO3 verdwijnt echt niet meer. Tijdens de verkoop hebben ze hem verkocht als SPORTPAARD!!! en hadden ze hem zelf al laten keuren met foto's. Het paard mocht verder wel gekeurd worden, dus zonder dat er foto's van mochten worden gemaakt. Dit staat duidelijk in de advertentie. Ik ga dan toch twijfelen aan die zogeheten foto's en daar komt bij dat je een paard makkelijk een pijnstiller kunt geven zodat zij door een klinische keuring kan komen. Ik weet natuurlijk niet hoeveel verstand de koper ervan heeft, maar ik had dit paard helemaal (met foto's) laten keuren door mijn eigen veearts + de bloedproef. Is helaas niet gebeurd, maar ik denk dat de verkopende partij hier toch niet mee had ingestemd. Ik hoop dat de kopende partij die zich nu stil houdt een goede advocaat in de hand heeft genomen en dat de verkopende partij alle gemaakte kosten terug moeten betalen en dat ze het paard terug moeten nemen. Ik blijf erbij. Dit kun je gewoonweg niet maken. Ik zou niet meer rustig kunnen slapen als ik zoiets zou doen!

RandyOrton25

Berichten: 1286
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Brielle

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:17

Ilzas schreef:
Waarom ebt dit zo lang door allemaal?

Ik heb pagina 1tm 5 gelezen en toen was ik er zat van en heb ik 12 gelezen en tot mijn verbazing gaat het immer om hetzelfde: paard gekocht dat niet goed was en waarvan bekend was dat het niet goed was. Je wilt hem terug brengen, doe dat dat ook. Zo moeilijk is dat niet: je zet hem op de trailer en rijd erheen. Over het geld ga je desnoods procederen of een deurwaarder op af sturen.



eigenlijk ben ik het wel met je eens als ze dat paard zo graag weer terug willen brengen.

maar volgens mij willen de kopers op deze manier gewoon der gelijk krijgen.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:19

RandyOrton25 schreef:
Ilzas schreef:
Waarom ebt dit zo lang door allemaal?

Ik heb pagina 1tm 5 gelezen en toen was ik er zat van en heb ik 12 gelezen en tot mijn verbazing gaat het immer om hetzelfde: paard gekocht dat niet goed was en waarvan bekend was dat het niet goed was. Je wilt hem terug brengen, doe dat dat ook. Zo moeilijk is dat niet: je zet hem op de trailer en rijd erheen. Over het geld ga je desnoods procederen of een deurwaarder op af sturen.



eigenlijk ben ik het wel met je eens als ze dat paard zo graag weer terug willen brengen.

maar volgens mij willen de kopers op deze manier gewoon der gelijk krijgen.

Ik denk eerder dat ze al een advocaat in de handen hebben genomen en helaas zal dit dus nog wel een poosje gaan duren als er een rechtzaak van gaat komen.

RandyOrton25

Berichten: 1286
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Brielle

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:19

Zammie schreef:
Als je de geschiedenis leest van cynthia (staat bij haar posten) kun je duidelijk lezen dat het paard eerst behandeld is voor HKO (injecties) en dat er door het nemen van foto's HKO3 is geconstateerd. Ze hebben Romana op speciale ijzers laten zetten en daar wordt meestal ook een pijnstiller bij gegeven. (weet dit uit eigen ervaring) voor langere tijd/of altijd!! Later zijn ze naar een andere veearts gegaan en die heeft die peesblessure gevonden. dit kan verband met elkaar houden, maar een HKO3 verdwijnt echt niet meer. Tijdens de verkoop hebben ze hem verkocht als SPORTPAARD!!! en hadden ze hem zelf al laten keuren met foto's. Het paard mocht verder wel gekeurd worden, dus zonder dat er foto's van mochten worden gemaakt. Dit staat duidelijk in de advertentie. Ik ga dan toch twijfelen aan die zogeheten foto's en daar komt bij dat je een paard makkelijk een pijnstiller kunt geven zodat zij door een klinische keuring kan komen. Ik weet natuurlijk niet hoeveel verstand de koper ervan heeft, maar ik had dit paard helemaal (met foto's) laten keuren door mijn eigen veearts + de bloedproef. Is helaas niet gebeurd, maar ik denk dat de verkopende partij hier toch niet mee had ingestemd. Ik hoop dat de kopende partij die zich nu stil houdt een goede advocaat in de hand heeft genomen en dat de verkopende partij alle gemaakte kosten terug moeten betalen en dat ze het paard terug moeten nemen. Ik blijf erbij. Dit kun je gewoonweg niet maken. Ik zou niet meer rustig kunnen slapen als ik zoiets zou doen!


je zegt het zelf al meestal dus niet altijd en wie heeft er gezegd dat er geen foto's meer gemaakt mochten worden
Laatst bijgewerkt door RandyOrton25 op 03-08-07 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt