Deed Bert al op de manege voor ik hem kocht.
En al haar verzorgpony's werden verkocht.
Ik was toen net 7 dus ik kon het nog niet alleen.
Ik heb Bert nu bij 7 jaar en zij doet hem ook al bijna 7 jaar.
Dus ik heb goeie vertrouwen in haar.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
rosa1970 schreef:Volgens mij willen mensen een paard bijrijden omdat ze dat ZELF leuk vinden en/of omdat ze zelf geen paard kunnen betalen.
rosa1970 schreef:Quote; "Ik zou er niks voor vragen? Ze doet jóu toch een plezier door je paard te rijden?"
Wat onnozel om te denken dat mensen paarden bijrijden om de eigenaar van het paard een plezier te doen!
Ze komen 1, 2 of 3 dagen zuchtend en steunend op het paard rijden omdat de eigenaar van het paard toch zo'n aardig mens is?
En zelf vinden ze er helemaal niks aan, maar die arme eigenaar is zo zielig, dus vooruit...
Volgens mij willen mensen een paard bijrijden omdat ze dat ZELF leuk vinden en/of omdat ze zelf geen paard kunnen betalen.
Ze zouden zelf eens een paard moeten onderhouden, dan weten ze meteen wat het kost (en dat is heel wat)
Ik heb zelf 2 paarden (en weet dus wat het kost) en het lijkt mij zeer reeel en terecht dat eventuele bijrijders een vergoeding moeten betalen (afhankelijk van de accomodatie en het paard uiteraard)
Je hoeft een ander zijn hobby toch niet te sponsoren zeker?
En betalen om een ander op jouw paard te laten rijden vind ik helemaal absurd (tenzij het Anky van Grunsven of een andere topruiter is natuurlijk)
lindsey schreef:rosa1970 schreef:Volgens mij willen mensen een paard bijrijden omdat ze dat ZELF leuk vinden en/of omdat ze zelf geen paard kunnen betalen.
Natuurlijk is dat de hoofdreden om aan een bijrijdpaard te beginnen.
Maar als je eenmaal bijrijder bent dan doe je ook vaak dingen die helemaal niet zo leuk zijn en die je helemaal niet voor je eigen plezier doet.
Zo sta ik echt niet voor mijn plezier een stal uit te mesten of tuig te poetsen. Dingen die op een manege nooit hoeft te doen. Dat doe ik dan dus puur voor het plezier van de eigenaar. En dan nog niet eens zo zeer voor de eigenaar maar voor het welzijn van het paard.
Ben ook wel eens 7 dagen per week 's ochtends vroeg naar een paard gefietst omdat hij medicijnen nodig had op dat moment. Doe ik ook om de eigenaar en het paard te helpen. Ga echt niet voor mijn lol extra vroeg mijn bed uit.
Soms had ik maar 3x per week zin om naar het paard te gaan maar ging dan toch 5 x omdat ik het zo sneu vond dat hij anders zijn stal niet uitkwam. Want ja de eigenaar had op dat moment geen zin of was te druk.
Tuurlijk ben ik heel blij met een leuk bijrijdpaard en wil ook absoluut niet klagen.
Maar ook voor bijrijders zitten er ook vaak lasten aan de lusten vast.
Bovendien kan je niet ontkennen dat het voor een eigenaar ook wel eens prettig is om een avond thuis te kunnen blijven terwijl ze weten dat hun knollie toch in vertrouwde handen is en goed verzorgd wordt.
Dus ja een bijrijdpaard heb je dan wel voor je eigen plezier maar je helpt de eigenaar er ook wel degelijk mee.

More schreef:Niks vragen. Zei moet toch eerder geld van jou hebben?
Ze helpt jou toch?
Als ze het echt alleen voor plezier doet oke..
Citaat:Als de persoon jouw paard echt traint vind ik het wat anders, dan zou je idd misschien de ruiter wel moeten betalen, dat ben ik met je eens RK.

We mesten ook zelf uit
runningkawa schreef:Je hoeft er niet perse een, je wilt er ook geen geld voor, gezien je eerste bericht
Maar zet wel huppel smilies neer bij reacties die zeggen dat de bijrijder moet betalen
Citaat:Als de persoon jouw paard echt traint vind ik het wat anders, dan zou je idd misschien de ruiter wel moeten betalen, dat ben ik met je eens RK.
Maar een ander zei dat betalen voor een ruiter absurd was
Daar zet je je huppel smiley onder
Ik zal persoonlijk dus ook geen paard van een ander meer rijden zonder er zelf beter van te worden.
Maar als ik een bijrijder wil voor Kawa, wat de reden ook is, zal ik daar geen geld voor vragen.
Ik ben toch opzoek naar die bijrijder.
En ik zou het dan juist leuk vinden als ik er iemand voor zou vinden waar ze thuis idd het geld niet hebben.
En die kan dan mooi wat leren van mijn Knollie met alle Z knopjes erop
Ik basseer het puur op mijzelf hoor, wat een ander doet moet hij zelf weten, maar zolang ik eigenaar ben bepaal ik in de laatste hand wat er gebeurd. Het komt wel voor dat een van de meiden een keer ergens anders wil rijden of elders met een vriendin een buitenrit wil maken. Zolang ik het verantwoordelijk acht mag dat. Maar als ik iets niet zie zitten gebeurd het gewoon echt niet, maar dat zijn dingen die we destijds gelijk al duidelijk hebben afgesproken en gelukkig zit ik met iedereen op 1 lijn.
Dat is idd aan geld niet alleen af te zien.
We kunnen idd niet iedereen over 1 kam scheren. Wendy schreef:Een betalende bijrijder is echt niet serieuzer hoor

Anderzijds, als je het direct inbind en er op toeziet hoe of wat en je ziet dat het echt niks is, dan kun je er even goed weer afscheid van nemen...en bij een volgende weer proberen, en wellicht weer, en weer en weer