Paard particulier verkocht, plots een hele hoop klachten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:54

Sumxpeja schreef:
Furst schreef:
@Nyaleti, Duhelo heeft bevestigd dat het paard in de advertentie dat ik vond het paard is waarover dit hele topic gaat. Zij heeft het paard in november 2023 dus gezien.

@Lieser, maand half geleden zal wel maand en half geleden moeten zijn. Anderhalve maand dus. Dus paard is begin april gekocht geweest door Sum vermoed ik.

Wat ik zo kan zien is dat het zoekertje al is weggehaald door Sum

Klopt! Ik kocht hem op het t’koolhof in nieuwpoort van een jonge dame met een dochtertje

Dat is idd dezelfde locatie waar ik gaan kijken ben.

Dus ts heeft aan sumxpeja verkocht blijkbaar, voor zo te zien de volle pot en als rijpaard …

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:55

Fokker321 schreef:
BeFunny schreef:
Ik zie nu in bericht van sumxpeja dat zij hem idd te koop hadden aangeboden.
Maar dat ze toen niet wisten dat hij hun hart zou stelen. Dus misschien zijn ze van gedachten veranderd. Maar ja toch ook e.a wat vaag hier.

Maar de advertentie was van vandaag...

Ik heb heel die advertentie niet gezien. Maar blijkbaar is die ook verwijderd.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:55

Lieser schreef:
BeFunny schreef:
Is dat echt zo of is dat een oude advertentie? Van een tussenpersoon bijvoorbeeld.

Anders heb je helemaal gelijk hoor.

Geen advertentie, ze schrijft het zelf in de lap tekst, onderaan: "had ik dit geweten hadden we hem al zeker niet te koop aangeboden!! "

Ben ik benieuwd waarom in eerste instantie je hem wel te koop hebt aangeboden?

Als jou goed begrijp heb je hem als "rijpaard" gekocht, maar nu zegt verkoper dat hij daar niet geschikt voor is, dus paard voldoet eigenlijk niet aan jou verwachtingen?

Vind het een beetje warrig verhaal, erg sneu voor het dier.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:56

Goh ts.. Reageer je nog even over de vertelde gebreken en het weg geven?

:+

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:56

Terwijl TS/verkoper vertelt dat ze weldegelijk het paard heeft verkocht als weidemaatje.. Dat vind ik nog raarder!

JameyDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:57

wat appart allemaal, hele sherlock holmes onderzoek going on :o
Laatst bijgewerkt door JameyDL op 21-05-24 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:58

Ik ben ook wel benieuwd waarom dit zeer lieve en ondertussen niet meer kreupele paard weer te koop stond.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:59

Nee ts zei dat ze het paard had weg gegeven als weidemaatje.
Maar ts heeft haar verhaal steeds bijgesteld. Dus daar klopt eigenlijk vanaf begin niks van.

Het verhaal nu verduidelijkt het e.a maar ook weer niet want als ik een klik had met een paard dan ging dat paard gewoon niet meer weg. Dus ook ik ben daar wel nieuwsgierig naar..

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 17:01

Duhelo schreef:

Dus ts heeft aan sumxpeja verkocht blijkbaar, voor zo te zien de volle pot en als rijpaard …

Manman wat een soap dus er zit niet nog iemand tussen dus dan zou sumx koper a en b zijn .....

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 17:06

StalNollie schreef:
Duhelo schreef:

Manman wat een soap dus er zit niet nog iemand tussen dus dan zou sumx koper a en b zijn .....

Ja TS zou haar kreupele paard aan Sumx hebben verkocht die hem nu zgn niet meer kreupel weer te koop aanbiedt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 17:11

TS zegt op 17 mei: "op zaterdag 2 weken geleden zijn ze hem komen halen". Dat ze alle info er bij gegeven heeft.

En SumX zegt dat ze al "heel lang" op zoek is naar info over het dier.
Vervolgens dat ze het (pas) anderhalve maand hebben.
Maar dat is ook niet de 2 weken waar TS het over heeft :?

En Sum zegt ook niks over geld (terug) vragen van TS?

Het blijft een vaag verhaal? Het "leest" of het om een ander paard gaat maar dat is niet zo blijkbaar...?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 17:13

Misschien leest dat zo omdat beide een compleet andere versie hebben. En die niet op een tijdlijn te plaatsen is.
Maar ook niet op lijn waarvan je denkt:logisch.
Nu nog net zoveel vragen als voorheen.

anjali

Maar- ts had het paard toch tegen transportkosten weggegeven als weidemaatje? En nu zegt deze nieuwe dame dat ze het paard heeft gekocht voor 4700 euro. Dat is wel veel voor transportkosten. Het goede nieuws is dat het paard aardig opgeknapt lijkt te zijn.

Furst

Of TS verbloemt het verhaal een beetje, dat ze zeker onder de radar bleef/blijf en het is gewoon inderdaad al van begin april geleden?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 17:15

En mogelijk ligt de waarheid in het midden. Dat beide verhalen met een korreltje zout genomen moet worden. :o

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 17:15

anjali schreef:
Maar- ts had het paard toch tegen transportkosten weggegeven als weidemaatje? En nu zegt deze nieuwe dame dat ze het paard heeft gekocht voor 4700 euro. Dat is wel veel voor transportkosten. Het goede nieuws is dat het paard aardig opgeknapt lijkt te zijn.

En volgens beginpost van TS was het in de buurt :

Citaat:
Uiteindelijk, na een half jaar te zoeken, vond ik iemands vraag naar een weidemaatje online en heb ik gereageerd. Het was niet ver uit de buurt en ik zou hem nog mogen bezoeken, etc. dus het leek mij perfect!

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 17:16

Dus op dit moment hebben we kort samengevat:
- Een AllStar veilingpaard dat ts had gekregen van haar partner
- TS heeft geen klik met het paard dat daarnaast gebreken heeft
- TS zet het paard te koop en na bezichtiging van een geïnteresseerde bokker gaat het paard kreupel uit de verkoop
- Paard gaat een landje op, maar gaat niet goed met ander paard van ts dus mag weg als weidemaatje
- TS geeft paard weg tegen transportkosten aan koper die op zoek was naar weidemaatje waar niet op gereden hoefde te worden
- Koper vergoed €4.700 aan transportkosten aan ts voor haar gratis weidepaard
- Paard is lief maar blijkt minder mak dan verteld en is meer kreupel dan slechts stijf
- Koper maakt DA kosten en zoekt contact met ts
- TS zegt paard dan wel terug te willen nemen, koper is te gek op het dier en wil DA kosten vergoed zien.
- TS zit op van de zenuwen en stress achter haar pc en maakt een topic aan
- Bokt gaat alle kanten op en al snel volgen er 10 pagina’s vol speurwerk, aannames en enkele eigen ervaringen van een bokker met TS
- Dan wordt er een advertentie gevonden dat het paard na een halve maand (paard was volgens ts zaterdag 2 weekjes geleden opgehaald met een wagentje dat ts had betaald?) alweer op facebook wordt aangeboden.
- Koper is zo gek op het paard dat hij niet terug naar TS mag, maar staat wel op facebook aangeboden
- Koper duikt zelf op in het topic met haar verhaal erachter, waarin het paard binnen 2 weken van schrikachtig en kopschuw naar lief stapritjes paard van 1.83 gaat voor zeer kleine kinderen
- Koper geeft aan dat haar DA nog wat nader onderzoek heeft gedaan, het paard in de tussentijd is behandeld door een peut, dat hij een paar daagjes op het land heeft mogen wennen en dat koper al heel lang op zoek is naar zijn achtergrondverhaal
- Koper geeft aan de advertentie op facebook maar weer verwijderd te hebben

Schiet mij maar lek… ik ga ff een pannetje groentesoep koken

Suzanne F.

Re: Paard particulier verkocht, plots een hele hoop klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 17:19

Ik snap er echt geen hol meer van.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 17:20

Een correcte samenvatting lijkt me inderdaad.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 17:23

Misschien even een gek scenario, maar wat nou als het paard wat hier aangehaald word helemaal niet het paard van TS blijkt te zijn en er toevallige overeenkomsten zijn? Heeft TS bevestigd dat dit hetzelfde paard was als Duhelo bekeken had? Of heb ik er over heen gelezen?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 17:25

Ik denk dat de nieuwe koper het paard te koop heeft gezet omdat deze niet geschikt is als rijpaard en deze kennelijk wel zo gekocht is. In de advertentie stond ook eerlijk dat hij maar beperkt belastbaar is en lage prijsklasse. Ik heb niet het idee dat de nieuwe eigenaresse er een slaatje probeert uit te slaan. Paard is nu uit de verkoop gehaald en ze gaat samen met de dierenarts beraadslagen wat het beste is om te doen nu. Paard zag er op de foto,s erg goed uit gelukkig.

Libera

Maar het klinkt alsof de veearts een verbening had gevonden die waarschijnlijk de oorzaak van de kreupelheid is, en dat is met een eenmalige dosis onstekingsremmer opgelost?

Dat is ook best ongeloofwaardig… daarnaast heeft het paard ook nog shivers. Dus als gezond verkopen kon sowieso al niet…

Furst

Dan zou het wel allemaal toevallig zijn. Het paard van de TS is gekocht op de ESHA in augustus 2023. Een paard wat ook in de koets liep. Daar is maar 1 paard tussen die ook aan de leeftijd voldoet en de grootte. Het profiel van TS werd ook gemaakt op de dag dat ze dit plaatste. En het paard wat Duhelo gezien heeft, is wel degelijk het paard van SumxPeja. Dat heb ik net bevestigd gekregen met de naam.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 17:26

Rennie89 schreef:
Misschien even een gek scenario, maar wat nou als het paard wat hier aangehaald word helemaal niet het paard van TS blijkt te zijn en er toevallige overeenkomsten zijn? Heeft TS bevestigd dat dit hetzelfde paard was als Duhelo bekeken had? Of heb ik er over heen gelezen?

Het is 100% hetzelfde paard, te zien aan oude Bokt advertentie van TS waar deze als rij/ sportpaard werd aangeboden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 17:30

Furst schreef:
Dan zou het wel allemaal toevallig zijn. Het paard van de TS is gekocht op de ESHA in augustus 2023. Een paard wat ook in de koets liep. Daar is maar 1 paard tussen die ook aan de leeftijd voldoet en de grootte. Het profiel van TS werd ook gemaakt op de dag dat ze dit plaatste. En het paard wat Duhelo gezien heeft, is wel degelijk het paard van SumxPeja. Dat heb ik net bevestigd gekregen met de naam.

Maar dan klopt er een hele hoop niet aan het verhaal, de tijdlijn, de onkosten/vergoeding/aankoopbedrag en dat het als weidemaatje vergeven zou zijn. Paard zou 2 weken geleden vergeven zijn tegen transportkosten als weide maatje en de nu gemelde koper bevestigd helemaal niks hiervan. Zowel andere tijdlijn, aankoopbedrag en het verkoopdoel. Wat zou het doel van TS zijn met een compleet ander verhaal dan het werkelijk zou zijn met alle gegeven informatie? Als zij daadwerkelijk nalatig was geweest en dingen verzwegen had en dit paard gewoon verkocht had met verzwijging van de problemen, dan klopt het topic toch niet? Wat nou als de koper degene is die hier niet helemaal eerlijk is? Ik zeg niet dat het zo is maar het is een zeer vreemde situatie.