Super brave pony gekocht maar al vanaf trailerladen steigeren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 15:17

Zonnetje81 schreef:
AppleSter schreef:
Dank voor deze niets toevoegende en totaal niet inhoudelijke reactie. Graag op de inhoud van de oorspronkelijke vraag en anders liever niet. Geen insinuaties, spanning, sensatie, roddel of achterklap van deze kant. Helaas.
En weer door!

Jij bent degen die zichzelf het meest onvolwassen opstelt van iedereen in dit topic. Ik zie wel hoe de communicatie zou kunnen zijn met de verkoper.

_/-\o_

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 15:26

Zonnetje81 schreef:
AppleSter schreef:
Dank voor deze niets toevoegende en totaal niet inhoudelijke reactie. Graag op de inhoud van de oorspronkelijke vraag en anders liever niet. Geen insinuaties, spanning, sensatie, roddel of achterklap van deze kant. Helaas.
En weer door!

Jij bent degene die zichzelf het meest onvolwassen opstelt van iedereen in dit topic. Ik zie wel hoe de communicatie zou kunnen zijn met de verkoper.

Misschien moet je even je eigen berichten teruglezen: ik heb nergens beweerd dat ik de pony niet heb gezien. Ik wissel niet van kennen en niet kennen. Ik ben er nauw bij betrokken maar het betreft niet mijn eigen pony.

Ik ben erg klaar met al die insinuaties en onzin van mensen die dingen beweren die ik nooit heb geschreven. En ik heb meermaals gevraagd gewoon on topic te gaan ipv te blijven insinueren en vissen naar details en privé informatie.

En for your information; Juristen denken anders over deze situatie dan jij, terwijl ze het volledige verhaal kennen. Dus bedankt voor je advies, maar er wordt juridisch aan gewerkt.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 15:33

AppleSter schreef:
karuna schreef:
Oh ik proef een beetje hetzelfde als wat ik heb meegemaakt met een pony merrie, gekocht als maatje voor mijn tinker. Doodbraaf diertje, bij gaan kijken ook rustig en makkelijk meewerkend. Maar eenmaal thuis veranderde ze binnen een paar dagen in een levensgevaarlijk niet te handelen merrie die alles en iedereen aanvloog inclusief mijn tinker die echt doodsbang werd van haar ondanks haar 1.05 m. En uiteindelijk vloog ze mij ook aan, gewoon levensgevaarlijk in de omgang, maar soms was ze volstrekt kalm en lief maar kon zonder aanleiding omslaan in aanvallen om te doden. %)

Vorige eigenaar gebeld en hoewel oh mijn schatje liefste ik wil haar eigenlijk niet kwijt enz... wilde ze het diertje niet terug hebben. Ook niet na een week al (proeftijd was afgesproken voor geval geen klik met mijn tinker). Beestje laten nakijken. Zo op het oog niks mee aan de hand. En na wat rondbellen (inslapen of een zeer ervaren plek zoeken) wilde een handelaar haar hebben als menpony in een span. ondanks mijn melding weet je dat zeker ze vertoont link gedrag. Dat kon hij wel aan.

Nou 2 weken later wordt ik gebeld dat hij haar naar de slager ging brengen ivm extreem gevaarlijk gedrag. Zo verdrietig en ook nooit kunnen achterhalen wat er nu loos was. Maar had ik dat geweten was ze nooit naar de handelaar gegaan maar hadden wij haar laten inslapen. Was het echt door de verhuizing of was er vooraf al wat mis en zijn we gewoon keihard bedonderd ondanks dat ik nu niet bepaald een groentje was met paarden? En ook beste rotzakken in handen gehad ook.

We zullen het nooit weten maar ondanks dat het al best een hele tijd geleden is vergeten doe ik het nooit meer. En ik weet echt nog steeds niet wat dergelijk gedrag heeft kunnen veroorzaken?

Met dat in mijn achterhoofd zou ik het diertje zelf niet meer in bezit willen hebben. En als de oude eigenaar weigert terug te nemen zou ik of een zeer ervaren nieuwe baas zoeken met het verhaal erachter (desnoods gratis) of zelf besluiten het dier te laten inslapen. Niemand zit te wachten op een heel gevaarlijk linke kleine pony.

Dit klinkt erg vergelijkbaar.De hoogte idem, alleen een jonge pony nog. Vriendin is echt wel wat gewend met paarden en pony’s, dit gedrag (hij gaat echt in de aanval -en lang) is echter anders. Omdat hij dit al op het erf liet zien (terwijl hij echt als allemansvriendje /super super makke pony is verkocht) kan ik me niet voorstellen dat hij dit gedrag bij de verkoper niet vertoond zou hebben.
Ik hoop voor deze pony dat het beter af gaat lopen, maar het vertrouwen van vriendin is dusdanig weg dat deze pony toch nog geschikt gaat worden voor haar gebruiksdoel dat ze hem echt niet wil en kan houden. Bovendien komen er ook kinderen bij haar op het erf. Hoewel onder begeleiding wil je zo’n situatie niet.

Hier staat hoe groot hij ongeveer is :D

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 15:35

Woooooow wat een aanvallen en ellende weer. Zonde dat er weer een topic strand door deze dingen.

Ik snap een heleboel maar heel veel ook gewoon niet. Ook snap ik dat je na 12 pagina's aanvallen en jezelf verdedigen niet meer zo leuk en geïnteresseerd reageert als de eerste 3 bladzijdes.

1 tip houdt het juridisch en laat het hier varen. Vaak worden verhalen hier anders bekeken omdat mensen er niet met hun neus bovenop zitten en dus niet alle ins en outs kennen.

Aangezien jij die ook niet kan geven zou ik het lekker loslaten en dit topic gedag zeggen.
Ik hoop in ieder geval op een positieve en goede afloop!

isamelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 15:40

GabberGill schreef:
Woooooow wat een aanvallen en ellende weer. Zonde dat er weer een topic strand door deze dingen.

Ik snap een heleboel maar heel veel ook gewoon niet. Ook snap ik dat je na 12 pagina's aanvallen en jezelf verdedigen niet meer zo leuk en geïnteresseerd reageert als de eerste 3 bladzijdes.

1 tip houdt het juridisch en laat het hier varen. Vaak worden verhalen hier anders bekeken omdat mensen er niet met hun neus bovenop zitten en dus niet alle ins en outs kennen.

Aangezien jij die ook niet kan geven zou ik het lekker loslaten en dit topic gedag zeggen.

en doorrrr! _/-\o_

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 15:42

Dank je wel! Het is best vermoeiend en het wordt nogal eentonig maar ik vind het wel heel belangrijk dat mensen hier niet massaal gaan insinueren en daarmee op de hobbel gaan. Ik kreeg zelfs al beschuldigingen van het openbaar delen van whatsapp gesprekken en daar ben ik niet van gediend.

Er is ook geen ruzie of rottigheid naar verkoper toe, we zijn geen kleuters meer. Er is een geschil en dat moet worden opgelost. Daar ging mijn vraag over.

Daarom blijf ik, want gister ontspoorde het volledig zonder dat er actie kwam van een andere kant. En dus moet ik het maar doen

isamelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 15:44

AppleSter schreef:
Dank je wel! Het is best vermoeiend en het wordt nogal eentonig maar ik vind het wel heel belangrijk dat mensen hier niet massaal gaan insinueren en daarmee op de hobbel gaan. Ik kreeg zelfs al beschuldigingen van het openbaar delen van whatsapp gesprekken en daar ben ik niet van gediend.

Er is ook geen ruzie of rottigheid naar verkoper toe, we zijn geen kleuters meer. Er is een geschil en dat moet worden opgelost. Daar ging mijn vraag over.

Daarom blijf ik, want gister ontspoorde het volledig zonder dat er actie kwam van een andere kant. En dus moet ik het maar doen

Wat is precies het geschil dan? waar gaat het mis ?

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 15:44

isamelle schreef:
GabberGill schreef:

en doorrrr! _/-\o_

Exact! *\o/* _O-

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 15:48

isamelle schreef:
AppleSter schreef:

Het geschil is de aangekochte pony. Niets vijandigs richting verkoper zelf; het contact was prima tot het qua inzicht over en weer zoveel verschilde dat er een juridische patstelling ontstond. Dat is mijn interpretatie van het geheel.
Het had als beide partijen evenveel water bij de wijn hadden gedaan prima onderling opgelost kunnen worden. Beiden even groot deel van het verlies pakken en samen zorgen dat de pony het goed heeft op een plek dat wel passend is voor hem.
Laatst bijgewerkt door AppleSter op 05-04-24 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

tengeltje11

Re: Super brave pony gekocht maar al vanaf trailerladen steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 15:55

Dus de verkoper moet opdraaien voor de onkunde van de koper?

AppleSter

Re: Super brave pony gekocht maar al vanaf trailerladen steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 15:58

Nee hoor, dit is enkel een visie op het geschil: De koper en verkoper kunnen/konden er ONDERLING (dus zonder Bokt) ook uitkomen als beiden (BEIDEN) een deel van de mismatch pakken.
En uiteindelijk is het belangrijkste dat de pony op een goede plek komt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 15:59

AppleSter schreef:
Kirrietje schreef:
Dat is aan TS om te bepalen welke info ze wel en niet wilt delen toch?
Als ze daardoor maar een half antwoord krijgt dan is dat aan haar lijkt me. Er werd gezegd jonge pony in de OP al. Dus dat mensen het gaan vergelijken met een 10 jarig paard is gewoon een kwestie van niet goedlezen :')

Inderdaad. Er wordt vanaf deze kant geen enkele informatie verstrekt; ik maak niemand zwart en wil niemand te kakken zetten of insinueren dat verkoper helemaal fout is. Want dat is niet zo. Ieder mag zn eigen verhaal maken en/of geloven.
En doorrrrrrr!

Maar waarom gooi je het dan steeds op "juridisch" als de verkoper niet fout is zoals je hier nu schrijft?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 16:01

AppleSter schreef:
Miran schreef:
Bij een jurist hoef je de vragen niet in het openbaar te beantwoorden.
Ik vind dat TS netjes discreet blijft. Hopelijk lost deze situatie zich op. TS, kun je nog wat met de vraag van Caira mbt het gedrag?

Dank je wel! Het probleem wordt eerst juridisch opgepakt voor er andere beslissingen worden genomen

Daar heb je dus niet heel veel van te verwachten als ik FloortjeM haar post zo lees.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 16:03

Waarschijnlijk is er gisteravond bedacht dat hier meer info vandaan gehaald kon worden toen alles een beetje uit de hand leek te lopen. Hele logische gedachte eigenlijk want ik denk dat vele onder ons dit meegemaakt hebben.

Iedereen wilt volle informatie en ik heb zelfs dingen gelezen die werkelijkwaar niks meer met de vraagstelling van Ts te maken hebben.

Het bereik wat dit topic kreeg is overweldigend waardoor je soms niet meer correct kan antwoorden op de bokkers die graag doorvragen.

Besef dat de TS 1 persoon is die dit als 3e tikt en niet precies weet wat ze wel en niet kan zeggen en eigenlijk iets probeert te formuleren wat uit een 3e persoon onmogelijk is.

Dan de aanvallen naar de TS zelf vind ik ronduit schandalig. Iets met door de bomen het bos niet meer zien en toch iedereen te woord willen blijven staan en het dan gek vinden dat TS een nare houding krijgt of afkapt.

Ik heb dit topic werkelijkwaar weer met een hoop irritatie zitten lezen.

Ik heb ooit een topic voor een vriendin geplaatst wat betreft een kreupel gekocht paard 2x trouwens en ik kreeg ook zoveel nare berichten dat ik dit in het vervolg wel laat. Je kan mensen niet te woord staan in die situatie en er worden verhalen gecreëerd rondom een dier die helemaal niet nodig zouden moeten zijn.

Nogmaals hoop ik dat jullie hieruit gaan komen en dat de pony weer de vrolijke pony wordt die hij blijkbaar was en dat je vriendin veel plezier van hem kan beleven. Echter kan ik mij niet voorstellen dat als ik een geweldige en lieve pony verkoop en ik krijg de mededeling dat hij zulk gedrag vertoont dat ik dan ook maar zou durven roepen dat ik hem niet terug hoef.

Vind het oprecht lastig. Iemand die beweerd zoveel liefde voor deze makke pony te voelen die zo de deur dicht gooit zonder overwegingen hem terug te nemen of te helpen bij het probleem te vinden.

Miss sla ik de plank volledig mis maar als ik alles zo lees zie ik niet alleen een probleem bij TS en haar vriendin.

isamelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 16:10

Wat is precies het geschil dan? waar gaat het mis ?[/quote]

Het geschil is de aangekochte pony. Niets vijandigs richting verkoper zelf; het contact was prima tot het qua inzicht over en weer zoveel verschilde dat er een juridische patstelling ontstond. Dat is mijn interpretatie van het geheel.
Het had als beide partijen evenveel water bij de wijn hadden gedaan prima onderling opgelost kunnen worden. Beiden even groot deel van het verlies pakken en samen zorgen dat de pony het goed heeft op een plek dat wel passend is voor hem.[/quote]

en verkopen kan niet ? het is een mooi paardje er is zeker wel iemand voor te vinden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 16:11

En wat kan jou het allemaal zoveel schelen als jij niet de koper bent? Laat het lekker aan je vriendin over en bemoei je er niet zoveel mee.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 16:14

GabberGill schreef:
Waarschijnlijk is er gisteravond bedacht dat hier meer info vandaan gehaald kon worden toen alles een beetje uit de hand leek te lopen. Hele logische gedachte eigenlijk want ik denk dat vele onder ons dit meegemaakt hebben.

Iedereen wilt volle informatie en ik heb zelfs dingen gelezen die werkelijkwaar niks meer met de vraagstelling van Ts te maken hebben.

Het bereik wat dit topic kreeg is overweldigend waardoor je soms niet meer correct kan antwoorden op de bokkers die graag doorvragen.

Besef dat de TS 1 persoon is die dit als 3e tikt en niet precies weet wat ze wel en niet kan zeggen en eigenlijk iets probeert te formuleren wat uit een 3e persoon onmogelijk is.

Dan de aanvallen naar de TS zelf vind ik ronduit schandalig. Iets met door de bomen het bos niet meer zien en toch iedereen te woord willen blijven staan en het dan gek vinden dat TS een nare houding krijgt of afkapt.

Ik heb dit topic werkelijkwaar weer met een hoop irritatie zitten lezen.

Ik heb ooit een topic voor een vriendin geplaatst wat betreft een kreupel gekocht paard 2x trouwens en ik kreeg ook zoveel nare berichten dat ik dit in het vervolg wel laat. Je kan mensen niet te woord staan in die situatie en er worden verhalen gecreëerd rondom een dier die helemaal niet nodig zouden moeten zijn.

Nogmaals hoop ik dat jullie hieruit gaan komen en dat de pony weer de vrolijke pony wordt die hij blijkbaar was en dat je vriendin veel plezier van hem kan beleven. Echter kan ik mij niet voorstellen dat als ik een geweldige en lieve pony verkoop en ik krijg de mededeling dat hij zulk gedrag vertoont dat ik dan ook maar zou durven roepen dat ik hem niet terug hoef.

Vind het oprecht lastig. Iemand die beweerd zoveel liefde voor deze makke pony te voelen die zo de deur dicht gooit zonder overwegingen hem terug te nemen of te helpen bij het probleem te vinden.

Miss sla ik de plank volledig mis maar als ik alles zo lees zie ik niet alleen een probleem bij TS en haar vriendin.

Dank voor deze inhoudelijke reactie. Ik heb hier ook van geleerd; mijn dagen op Bokt zijn geteld. Meelezen af en toe; leuk tot een topic verziekt wordt, ik plaats niets meer en reageer straks nergens meer.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 16:14

AppleSter schreef:
Nee hoor, dit is enkel een visie op het geschil: De koper en verkoper kunnen/konden er ONDERLING (dus zonder Bokt) ook uitkomen als beiden (BEIDEN) een deel van de mismatch pakken.

Lekker makkelijk, koper kan niet met betreffende paard overweg dus verkoper moet t oplossen.
Het is helaas een levend dier dat kan veranderen. Wil niet zeggen dat verkoper iets fout heeft gedaan. Ja een verkoper kan oplichten, maar dat is niet altijd maar zo. Lekker makkelijk wel..
Dat dat niet bij jou in wil lijkt er op dat je er gewoon iets uit wil halen. Geld? Of gewoon geen moeite in verkoop wil steken omdat het een miskoop is?
Het leek eerst op opgelichting maar hoe langer het loopt hoe minder het op oplichting lijkt..
En nogmaals als je zelf niks wil delen, moeten mensen wel invullen willen ze goed advies geven. Jij wil dat ze invullen dat je opgelicht bent en daarop advies. Terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. En dat laatste ben je niet van gediend? Het klinkt als onwetende personen die een paardje kochten...

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 16:16

Zonnetje81 schreef:
En wat kan jou het allemaal zoveel schelen als jij niet de koper bent? Laat het lekker aan je vriendin over en bemoei je er niet zoveel mee.

Haha! Ik heb dit topic in overleg geopend. Dit is mijn topic :+

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 16:18

AppleSter schreef:

Ik denk dat een aantal bokkers de visie mismatch als mogelijkheid hadden, dan heb je juridisch geen poot om op te staan zoals Floortje al zo geweldig heeft uitgelegd. Om dat enigszins te kunnen inschatten zijn er vragen gesteld, logisch.

Indien dat het geval zou zijn, geven bokkers advies naar hun beste kunnen met de beschikbare info om de mogelijke mismatch "op te lossen". Ook logisch want het dier zal hier niet blij van worden en die willen we vaak helpen :')

Mijn "juridische" advies is, probeer het onderling te regelen of verkoop het dier. Wanneer er een rechtzaak gestart zal worden is de kans groot dat het dier tijdens de duur blijft en zoiets is toch vaak niet binnen een maand geregeld imo... Als zulk soort gedrag goed bevestigd wordt is het moeilijk weer te herstellen.
Dat is de reden dat er niet enkel juridisch advies komt.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 16:20

Ik vind wel dat een jong mini hengstje niet meteen eerste keus is als supermakkelijk pony. Had de verkoper dat niet moeten bedenken? De kopers vroegen er specifiek naar.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 16:22

isamelle schreef:

Het had als beide partijen evenveel water bij de wijn hadden gedaan prima onderling opgelost kunnen worden. Beiden even groot deel van het verlies pakken en samen zorgen dat de pony het goed heeft op een plek dat wel passend is voor hem.[/quote]

en verkopen kan niet ? het is een mooi paardje er is zeker wel iemand voor te vinden.[/quote]

Vast wel, maar wie? En hoe?
Het wordt dan voor bijna niets dumpen bij een handelaar (wat echt niet de bedoeling kan zijn, de verkoper was heel erg begaan met het dier en ook koper wil dat het paardje het juiste thuis krijgt en niet de handel in gaat) of iets. Dat is geen optie.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 16:24

Bielsje schreef:
AppleSter schreef:

Ik denk dat een aantal bokkers de visie mismatch als mogelijkheid hadden, dan heb je juridisch geen poot om op te staan zoals Floortje al zo geweldig heeft uitgelegd. Om dat enigszins te kunnen inschatten zijn er vragen gesteld, logisch.

Indien dat het geval zou zijn, geven bokkers advies naar hun beste kunnen met de beschikbare info om de mogelijke mismatch "op te lossen". Ook logisch want het dier zal hier niet blij van worden en die willen we vaak helpen :')

Mijn "juridische" advies is, probeer het onderling te regelen of verkoop het dier. Wanneer er een rechtzaak gestart zal worden is de kans groot dat het dier tijdens de duur blijft en zoiets is toch vaak niet binnen een maand geregeld imo... Als zulk soort gedrag goed bevestigd wordt is het moeilijk weer te herstellen.
Dat is de reden dat er niet enkel juridisch advies komt.

Dank voor deze visie. Een mismatch is het zeker, alleen niet op de manier die je schetst. Het gaat echt veel verder dan jong paard gedrag.

En dank voor de tip mbt samen uitkomen. Dat heeft vanuit kopers kant natuurlijk ook de voorkeur. Zeker omdat het een dier gaat. Niet om een fiets dat je kunt dumpen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 16:25

Gewoon aanhouden en opvoeden? Of ie nou anderhalf week bij je is of een maand, het is beide kort. Het is een ukkie en jong en jullie gooien nu al de handdoek in de ring? Als je niet wil dat ie de handel indraait, neem dan je verantwoordelijkheid zou ik zo zeggen. Voed hem op en zorg dat ie klaar is voor een goed huis ipv hem van de hand te doen na vier weken als ware het een fiets die niet voldoet ipv een levend wezen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 16:29

Waarom vind je het verdergaan dan jong paarden gedrag?

Heb hier zelf een jaarling gehad met hetzelfde gedrag. En wat ik dacht, die is harstikke onzeker en doet nu heel ruig omdat te verbloemen.

Het is maar net op welke manier je er naar wilt kijken.

En kan er nu zo een beginner op weg sturen.
ja heeft wel opvoeding nodig gehad.

Maar zeggen past niet bij een jonge hengst? Daarvan vraag ik me af waarom je dat vind.
Ik zou echt zeggen, stop er wat tijd in en je hebt straks een fijn paardje