Is het redelijk om stal halve dag dicht te gooien?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 16:57

Deeskuh88 schreef:
Ik denk dat de opmerking naar mij toe ook niet te letterlijk genomen moet worden als in: Doe er direct maar 10 nieuwe bij. Zo werkt het nu eenmaal niet. Ik zou bij een eventuele nieuwe ook goed op papier zetten in contractvorm wat jij van hen verwacht en andersom. Daar hoeven echt geen gekke dingen in te staan, maar het schept veel duidelijkheid. Ik had toen op de manege ook met regels te maken en nu weer. En dat vind ik niet meer dan normaal. Zoals opruimen, zorgvuldig omgaan met geleende spullen, openingstijden, niet rijden zonder cap, etc. Imo hele normale en logische regels. Als ze niet op papier stonden, waren dat voor mij persoonlijk ook de normale dingen waar ik mij aan zou houden. Dat is echter helaas wel waar het vaak bij anderen op misgaat, omdat mensen vaak zodanig veranderen dat ze voor veel minder veel meer eisen. Reëel nadenken is er niet meer bij. En dat verpest veel. Helaas.

Nee klopt idd.

Cococo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:45

Hier staan wel heel wat mooie tips voor als je een pensionstal wil openen.

TS, ik wil je op je hart drukken, voldoende ervoor te vragen, dus dat je echt wel wat overhoud.
Want vergeet niet dat je toch de verantwoordelijkheid hebt op het erf, straks als er meer komen, er voldoende hooi is, de paardjes beetje in het vizier houden. Ongemerkt steek je er vast een hele hoop tijd in ( zelfs als je geen gelazer hebt )
Ga de uurtjes maar eens tellen, en bedenk je dat degene die de paardjes bij je stalt een x aantal uren die jij nu wel wat doet, mooi zijn eigen ding kan doen.
Dus zorg dat je er in ieder geval 50 euro per paard aan over houd per maand.
Stop ze in een spaarpot en ga sparen voor iets wat je graag wilt doen of hebben.

IHN

Re: Is het redelijk om stal halve dag dicht te gooien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 19:11

Idd..cococo...dat ga ik ook zeker doen..heb nu ad op mp met zomers 2x per dag hooi, s winters 4x, altijd weidegang, volpension voor 150 p.m. denk dat dat een redelijke prijs is. En ben kritisch...geen water meer bij de wijn..want bedacht me dat de 1e zaadjes voor nieuwe ergernis alweer gelegd zijn..mijn bijrijdster (is hier 2 weken nu) was hier gisteren met hele familie (2 mannen 2 kids). Prima. Maar ik had wel gezegd toen ze schreef dat ze kwam dat ze zichzelf moesten redden want ik had het druk met paasvoorbereiding...eerst dochter van 7: belbelbel..ik doe open. Mag ik wat drinken? Kind glas ranja gegeven. Vervolgens moeders met 40 of 80 cent weet ik veel: mag ik wat drinken van je kopen? Ik verdorst. Haar glas water gegeven (ze had ook wat anders kunnen krijgen hoor) en natuurlijk geen geld aangenomen....helemaal niet bij stilgestaan..maakt me ook niet uit maar vriendin die er bij was zei al: ze kunnen toch zelf drinken meenemen? En ze gaan nu al over je grenzen heen want je had gezegd dat ze zichzelf moesten redden en toch bellen ze steeds aan. Tja...zit ook wat in maar jeetje...je kunt toch mensen niet een glas drinken weigeren? Ik weet echt niet hoe ik dat kan doen op een fatsoenlijke manier hoor...(het ergert me nu trouwens niet hoor....maar ja..vriendin zei die verwachten dalijk dat je een picknickmand voor ze klaarzet en dan wordt het wel een issue natuurlijk).

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:17

sorry hoor ik begrijp dat soort dingen echt niet ... ik heb het in al die jaren nooit in mijn hoofd gehaald om bij de stalbaas/eigenaresse aan te bellen voor wat te drinken... neem zelf mee of drink wat water in de stal (ik neem aan dat er ergens wel een kraan zit).
Ik zou echt melden dat er ook niet aangebeld mag worden tenzij er iets aan de hand is met de paarden.
Al snap ik niet dat dat een regel zou moeten zijn, maar dat blijkt nu wel in de praktijk...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:23

Huh?
En jij geeft die wat drinken?
Natuurlijk kun je die weigeren.

Ik heb zelf nooit ergens aangebeld toen ik nog elders gestald stond maar zou dat dus ook niet tolereren.
Ze nemen maar een flesje drinken mee en anders hangen ze maar aan de tuinslang of zo.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:23

IHN schreef:
...je kunt toch mensen niet een glas drinken weigeren? Ik weet echt niet hoe ik dat kan doen op een fatsoenlijke manier hoor...(het ergert me nu trouwens niet hoor....maar ja..vriendin zei die verwachten dalijk dat je een picknickmand voor ze klaarzet en dan wordt het wel een issue natuurlijk).

Tuurlijk wel. Anders bestellen ze morgen een gebakken eitje voor 2 euro...
Water komt gewoon uit de kraan en anders neem je zelf maar een flesje mee...

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:27

Je kan ook aangeven waar de dichtstbijzijnde supermarkt of benzinepomp is.. :)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:29

Jeetje ik zou echt niet op mijn gemak zijn als ik thuis (binnen, in mijn huis) zou zijn en zou weten dat ik ieder moment geroepen kan worden omdat men iets nodig heeft van me. Ik ben héél erg gesteld op rust, en het idee 'nu ben ik even zonder andere mensen'. Ik moet echt kunnen opladen en als echte introvert doe ik dat bij voorkeur alleen of met mn man. Ik zou dan ook met een eventuele pensionklant echt de afspraak maken dat als ons poortje open is, diegene aan mag kloppen, maar als het poortje dicht is, ze alleen bij uiterste nood mogen komen. Anders kunnen ze appen en dan antwoord ik als ik daaraan toe ben. Ik loop ook niet ieder moment bij hun naar binnen en zij moeten snappen dat dit mijn thuis is. Je leest, ik twijfel nog :')

Het is echter écht aan jou om hier grenzen in te stellen. Want nu doe je alsof er niets aan de hand is, dus vinden die mensen het normaal en doen ze het de volgende keer weer. Jij pikt en beloont het, dus kunnen zij niet weten dat het over jouw grens gaat. En uiteraard ben jij niet verantwoordelijk om ze drinken te geven, wtf, het zijn toch volwassenen? Dit vind ik bizar. Ik heb zelf ook een paar jaar bij mensen aan huis gestaan, en zelfs nog nooit aangeklopt voor de wc :o laat staan voor drinken (aangezien ik dus zelf ook zo op mijn privacy ben).
Laatst bijgewerkt door VogeltjeM op 16-04-17 19:36, in het totaal 2 keer bewerkt

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 19:29

Niet aan gedacht..tuurlijk zit er een kraan buiten. Gebeurd het nog een keer dan geef ik ze wel en zeg ik dat ik graag wil dat ze de volgende keer zelf meenemen. Als ik jullie hoor ben ik dan dus echt niet zwaar onbeleefd ofzo :D

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:33

Ik ben daar heel makkelijk in, er is een kraan in de stal, daar komt ook water uit..
Ranja en weet ik wat voor de kinderen daar zou ik ook nee tegen zeggen, als ik jou was zou ik dus ook aan de bijrijdster heel duidelijk maken dat er niet aangebeld wordt.. zoweiso, niet.. punt.
Ze kan appen/sms-en, en bij spoedgeval (paard koliek, bloedende wonden etc) uitzonderingen, maar verder lekker bij het huis vandaan blijven tenzij jij uitnodigt.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:35

Nee, het gaat namelijk niet om het drinken an sich, maar om het continu jou roepen. Het zou veel leefbaarder zijn als jij kan beslissen of je je onder de mensen mengt of niet. Als jij vrijwillig buiten bent en met hen kletst, vind ik het al heel anders als ze dan om drinken zouden vragen (dan nog mag je weigeren natuurlijk). Maar niet als jij binnen bent. Kun je niet een teken met ze afspreken? Bijv.: poort open = je mag aankloppen/kletsen/overleggen/hulp vragen, poort dicht = privacy?

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:38

TS; volgens mij ga je weer in een kuil vallen als je pensionklanten aanneemt, ze zien/ruiken gewoon aan je dat ze over je grenzen heen kunnen. Je bent gewoon te vriendelijk, begripvol, enz. Hooischuur op slot, huis wordt alleen in noodgevallen aangebeld, verder niet, zelf voor eten en drinken zorgen, enz. Echt dit is al weer een begin van......... Sterkte en assertiviteit toegewenst!

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 19:38

VogeltjeM schreef:
Jeetje ik zou echt niet op mijn gemak zijn als ik thuis (binnen, in mijn huis) zou zijn en zou weten dat ik ieder moment geroepen kan worden omdat men iets nodig heeft van me. Ik ben héél erg gesteld op rust, en het idee 'nu ben ik even op mijn eigen plekje'. Zelfs al was het mijn beste vriendin bij wijze van spreken. Ik moet echt kunnen opladen. Ik zou dan ook met een eventuele pensionklant echt de afspraak maken dat als ons poortje open is, diegene aan mag kloppen, maar als het poortje dicht is, ze alleen bij uiterste nood mogen komen. Anders kunnen ze appen en dan antwoord ik als ik daaraan toe ben. Ik loop ook niet ieder moment bij hun naar binnen en zij moeten snappen dat dit mijn thuis is. Je leest, ik twijfel nog :')

Het is echter écht aan jou om hier grenzen in te stellen. Want nu doe je alsof er niets aan de hand is, dus vinden die mensen het normaal en doen ze het de volgende keer weer. Jij pikt en beloont het, dus kunnen zij niet weten dat het over jouw grens gaat. En uiteraard ben jij niet verantwoordelijk om hun drinken te geven, wtf, het zijn toch volwassenen? Dit vind ik bizar. Ik heb zelf ook een paar jaar bij mensen aan huis gestaan, en zelfs nog nooit aangeklopt voor de wc :o laat staan voor drinken (aangezien ik dus zelf ook zo op mijn privacy ben).

Ja..is ook zo...het stomme is..ik besef pas dat het me stoort als het leed al geschied is. 1x drinken stoort me niet. Laatst bijv. was ik in mijn tuin aan het werk en ff uitrusten op mijn terras (geheel aan de andere kant van het huis)..kwam ze ook aanlopen..ploft naast me op het terras en steekt een peuk op...haar verzocht om ff andere kant op te blazen omdat ik astmatisch ben..o ja...sorry. maar goed...dat is idd echt mijn prive..maar ik vind het dan ook wel weer gezellig want ik banketstaaf.zelf ook graag en veel..alleen naderhand denk ik:oliebol..weer mijn werk niet af. Enfin...das het lastige...vrienden hebben vaak toch beetje dezelfde normen en waarden. Maar mensen die reageren op een advertentie kunnen heel andere normen en waarden hebben. Bedoelen er niks verkeerd mee alleen voor hun is het kennelijk heel normaal. Zo lastig.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 19:40

VogeltjeM schreef:
Nee, het gaat namelijk niet om het drinken an sich, maar om het continu jou roepen. Het zou veel leefbaarder zijn als jij kan beslissen of je je onder de mensen mengt of niet. Als jij vrijwillig buiten bent en met hen kletst, vind ik het al heel anders als ze dan om drinken zouden vragen (dan nog mag je weigeren natuurlijk). Maar niet als jij binnen bent. Kun je niet een teken met ze afspreken? Bijv.: poort open = je mag aankloppen/kletsen/overleggen/hulp vragen, poort dicht = privacy?

Wie weet..maar zeggen: ik wil niet gestoord worden werkt ook al niet :D :D

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 19:41

emil01 schreef:
TS; volgens mij ga je weer in een kuil vallen als je pensionklanten aanneemt, ze zien/ruiken gewoon aan je dat ze over je grenzen heen kunnen. Je bent gewoon te vriendelijk, begripvol, enz. Hooischuur op slot, huis wordt alleen in noodgevallen aangebeld, verder niet, zelf voor eten en drinken zorgen, enz. Echt dit is al weer een begin van......... Sterkte en assertiviteit toegewenst!

Dankje..vooral dat laatste idd kan ik gebruiken.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:43

IHN schreef:
Ja..is ook zo...het stomme is..ik besef pas dat het me stoort als het leed al geschied is. 1x drinken stoort me niet. Laatst bijv. was ik in mijn tuin aan het werk en ff uitrusten op mijn terras (geheel aan de andere kant van het huis)..kwam ze ook aanlopen..ploft naast me op het terras en steekt een peuk op...haar verzocht om ff andere kant op te blazen omdat ik astmatisch ben..o ja...sorry. maar goed...dat is idd echt mijn prive..maar ik vind het dan ook wel weer gezellig want ik banketstaaf.zelf ook graag en veel..alleen naderhand denk ik:oliebol..weer mijn werk niet af. Enfin...das het lastige...vrienden hebben vaak toch beetje dezelfde normen en waarden. Maar mensen die reageren op een advertentie kunnen heel andere normen en waarden hebben. Bedoelen er niks verkeerd mee alleen voor hun is het kennelijk heel normaal. Zo lastig.

Ja, blijkbaar missen ze het inzicht dat het om jouw thuis gaat/kunnen ze zich niet voldoende in jou verplaatsen. Ze zouden het zelf toch ook niet tof vinden als bijv. de buurvrouw/een andere vage kennis ineens naast ze komt zitten in hun eigen tuin als ze thuis bezig zijn, zonder dat ze die hebben uitgenodigd?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:43

ClauH schreef:
sorry hoor ik begrijp dat soort dingen echt niet ... ik heb het in al die jaren nooit in mijn hoofd gehaald om bij de stalbaas/eigenaresse aan te bellen voor wat te drinken... neem zelf mee of drink wat water in de stal (ik neem aan dat er ergens wel een kraan zit).
Ik zou echt melden dat er ook niet aangebeld mag worden tenzij er iets aan de hand is met de paarden.
Al snap ik niet dat dat een regel zou moeten zijn, maar dat blijkt nu wel in de praktijk...

Ja, mee eens hoor!
Mensen zijn echt brutaal zeg, dan nemen ze toch zelf wat te drinken mee pffff.
Ik snap dat ook echt niet, dat kunnen ze toch wel zelf bedenken dat het geen manege is.
En gaan plassen in de eigen paardenbox is heel goed te doen, om dan maar heel brutaal binnen te gaan lopen om dan gebruik te gaan maken van de W.C. :wow: , nul respect voor de staleigenaar.

Ik heb zelf ook ooit privé gestaan bij de mensen thuis compleet met weilanden, binnenbak en een buitenbak etc.

Nooit haalde ik het in mijn hoofd om aan te gaan bellen voor wat te drinken of wat dan ook. Er is altijd lekker koud water uit de kraan en dat voldeed prima en anders had ik wel zelf een flesje drinken meegenomen.

Ik denk er nog met veel plezier aan terug en heb nog contact met ze.

TS is echt veel te lief en te tolerant geweest, dat vind ik echt.
Bij mij waren ze er allang eruit gegaan, ik had echt zoiets niet gepikt.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 16-04-17 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Cococo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:46

Kennelijk moet je echt leren duidelijker zijn, meteen in de eerste zin al.
Je mag op stal zijn: zelf voor eten en drinken zorgen. PUNT.

( Als je zegt dat je het te druk hebt met Pasen, denken zij dat het op andere dagen wel mag )

Is wel een erg goede les voor jou hè.
Zeg maar iedere keer in jezelf, Dank je wel, ik leer het wel om duidelijk te zijn.

Ik kreeg eens de opdracht om op mijn werk na een half jaar aangeven dat ik niet wilde overwerken en steeds zowat dubbel werd ingepland: zeg het zo dat je er zelf van schrikt .

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:48

Wij mochten geen hooi of stro pakken. Niet naar het toilet. Vragen om drinken? Nooit over na gedacht. Warm water met waterkoker op stal.
Peuken op de grond vind ik ook echt slecht.
En toch heb ik hier bijna 20 met plezier gestaan.

Zo'n slechte stalbaas ben je mi niet ;-)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:49

Ik sta op een pensionstal met 40/50 man. Stal eigenaar ziet ons aankomen, aanbellen voor drinken....

Ik zou eerst met jezelf aan de slag gaan voor je nieuwe klanten aanneemt anders blijf je hetzelfde probleem houden.

Kan je je tuin ook iets afschermen misschien van de paarden? Misschien helpt dat ook zodat niet iedereen naar binnen loopt maar het duidelijk is wat gezamenlijk terrein is en privé...
Weet niet of dat haalbaar is hoor

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:58

Ik vind het wel een beetje vreemd dat als je bij mensen privé staat je jezelf niet als klant zou mogen zien en de eigenaar zomaar afspraken mag veranderen onder het mom "het is hier niet zo zakelijk".
Kan, maar verwacht dat dan ook niet van je "gasten".

Wees van t begin af aan duidelijk en daarin wèl zakelijk. Daar hebben beide partijen het meest aan.

Ik heb op zo'n privé stal gestaan en was voor de paarden perfect.
Maar de eigenaar die dan weer wel dan weer niet de paarden wil buiten zetten, dan weer twee van de vier paarden wel en de andere twee niet. En dit te pas en te onpas van de ene op de andere dag veranderde... geeft irritatie zeg maar.
Maar omdat je je plekje niet kwijt wil hou je je mond maar is mijn ervaring. Ik heb de eigenaar er wel op gewezen dat zijn zoon op de hooibalen zat te roken. Want dat ging me toch net ff te ver en toen heeft hij zijn zoon gelukkig wel tot de orde geroepen.

Normaal sociaal gedrag mag je van je klanten verwachten. En die bepalen niet waar en wanneer jouw kinderen spelen, dat is absurd.
Maar je constant aan de grillen van een eigenaar moeten aanpassen is ook echt geen pretje. En ja dan ben ik met mijn 275 pm (zelf uitmesten) een goed betalende klant en vind ik dat ik daar ook iets voor terug mag krijgen.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 20:01

Cococo..idd een goede les...had hem graag al geleerd, ik ben veij hopeloos wat dat aangaat...ok...ik gun jullie een lolletje :D

Nwe badkamer. De plee zit veel te laag (2mm boven de vloer). Badkamer zou klaar voor 2800 en week erop beginnen..dat werd 3 weken (en heeft 4 maanden geduurd). Wc zou 10 cm hoger dan dtandaard..ik: jongens...volgens mij komt dat niet goed als er nog beton ipkomt...welles..is nog nooit fout gegaan.tegels erin..plee erin..oliebol...beetje te laag..nou ja..niks meer aan te doen we tegelen niet opnieuw...en ja sorry...prijs is het dubbele..(meer nog)..en ik domme gans betaal zonder mokken.

Had een advertentie gezet: boomstronken uitfresen max 300 euro. Kwam iemand langs die het wilde doen..onder het maaiveld dus zou ze niet meer zien...afgesproken dat hij me zou bellen als ie klaar was dan kwam ik uit mijn werk om te betalen..werd 4 uur eerder dan verwacht gebeld ja niks meer te zien..geld kon ik wel overmaken..ik kom thuis: oerwoud van boomstronken. Ja sorry dit betaal ik niet..hoezo is dit onder maaiveld? Zegt ie: he gooit er toch zand overheen dus dan zie je het niet meer. Uhm..ok..toch geaag weg..komt ie met een zaag..zaagt wat weg en zegt: dit is de laatste zaag...ik koop niet nog een nieuw blad dus ik zaag zolang het gaat..ik heb gedaan wat ik kon voor dat geld. lang niet tot onder maaiveld ((wat ook niet gaat met zaag) maar ik braaf weer betalen. Achteraf dacht ik: hallo..dat is alsof ik iemand laat komen en zeg: ik wil graag een raam met glas voor die prijs. Kun je dat regelen? Persoon zegt ja kan ik...zet het kozijn er in maar geeft dan aan: ff betalen graag. Sorry het glas kan ik niet meer leveren voor die prijs.

Echt...moet er nu om lachen hoor...maar jeetje...iets met ezels en stenen enzo :D

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 20:02

XxLMMxX schreef:
Ik sta op een pensionstal met 40/50 man. Stal eigenaar ziet ons aankomen, aanbellen voor drinken....

Ik zou eerst met jezelf aan de slag gaan voor je nieuwe klanten aanneemt anders blijf je hetzelfde probleem houden.

Kan je je tuin ook iets afschermen misschien van de paarden? Misschien helpt dat ook zodat niet iedereen naar binnen loopt maar het duidelijk is wat gezamenlijk terrein is en privé...
Weet niet of dat haalbaar is hoor

Het is al afgeschermd.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 20:05

Nikass schreef:
Ik vind het wel een beetje vreemd dat als je bij mensen privé staat je jezelf niet als klant zou mogen zien en de eigenaar zomaar afspraken mag veranderen onder het mom "het is hier niet zo zakelijk".
Kan, maar verwacht dat dan ook niet van je "gasten".

Wees van t begin af aan duidelijk en daarin wèl zakelijk. Daar hebben beide partijen het meest aan.

Ik heb op zo'n privé stal gestaan en was voor de paarden perfect.
Maar de eigenaar die dan weer wel dan weer niet de paarden wil buiten zetten, dan weer twee van de vier paarden wel en de andere twee niet. En dit te pas en te onpas van de ene op de andere dag veranderde... geeft irritatie zeg maar.
Maar omdat je je plekje niet kwijt wil hou je je mond maar is mijn ervaring. Ik heb de eigenaar er wel op gewezen dat zijn zoon op de hooibalen zat te roken. Want dat ging me toch net ff te ver en toen heeft hij zijn zoon gelukkig wel tot de orde geroepen.

Normaal sociaal gedrag mag je van je klanten verwachten. En die bepalen niet waar en wanneer jouw kinderen spelen, dat is absurd.
Maar je constant aan de grillen van een eigenaar moeten aanpassen is ook echt geen pretje. En ja dan ben ik met mijn 275 pm (zelf uitmesten) een goed betalende klant en vind ik dat ik daar ook iets voor terug mag krijgen.

Je mag ook hier komen staan :D. Jeetje..wat een bedragen joh!! En idd...steeds veranderen kan ook niet. Maar was bij hun ook geen sprake van..ja..wel maar steeds omdat zij ergens niet tevreden over waren dat ik het aanpaste.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 20:11

IHN randstad tarief ;)

Was geen aanmerking op jou
Maar een reactie op een paar posts in dit topic waar letterlijk werd gezegd dat je jezelf niet als klant kan beschouwen als je privé staat. Dat vind ik onzin, tenzij je bij familie staat.

De prachtige authentieke stal bestaat helaas niet meer (platgegooid en dure lelijke huizen opgebouwd -:(- ) en ik zoek geen plekje want mijn paarden staan nu aan huis _/-\o_
Maar bedankt voor het aanbod. Het lijkt mij een hele fijne plek en zo weinig heb ik nog nooit betaald :D
Ik zou wel graag alle dagen willen komen maar op tijd iets afspreken over de feestdagen zou wel kunnen.