Haflingerhengst gekocht en na aankoop veel problemen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:11

Wat ik dan weer raar vind, wat heeft het haflinger stamboek er mee te doen en waarom zouden ze uberhaupt de moeite nemen een aantekening in het paspoort te maken terwijl we hier te maken hebben met een papierloze hengst?

GabberGill schreef:
Leuke hengst, geen papier, daar 15 merrie's gedekt en in een grote koeienstal tegenover deze merrie's gezet.

GabberGill

Re: Haflingerhengst gekocht en na aankoop veel problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 12:14

Hij is papierloos maar heeft wel een haflingerstamboek. Hoe dat kan weet ik niet.

Ik heb hem gisteren via google ingetikt en kom ook qua geboortedatum op 01-01-2010 dus dat is gewoon de standaard datum van onbekende paarden.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:15

Hij heeft gewoon een paspoort van het haflinger stamboek had net zo goed van het KWPN kunnen zijn of shetlander.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:16

Stamboek is in dit geval inderdaad slechts de paspoort uitgevende instantie.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 12:17

2011 bedoel ik maar via zijn levensnummer vind ik dan weer helemaal niks.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:19

WiancaR schreef:
Ik lees hier al mee vanaf het begin, maar hoe kunnen ze in vredesnaam bewijzen dat zijn achterbenen stuk zijn als hij niet eens op de foto is gezet 8)7 Ik neem aan dat ze geen dierenarts hebben met magische toverkrachten of rontgenogen.

En dat dan over de telefoon in stamboek op laten nemen? Heel vaag...iedereen kan wel van alles telefonisch beweren?!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 12:28

Ik ben ff aan het kijken of ik precies hetgeen is dat gedaan is en hoe er gehandeld is.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:33

Dus eigenlijk staat het hele verhaal nu gewoon op losse schroeven aangezien de benen niet op de foto geweest zijn en er geen enkele DA dergelijke blessures kan vaststellen door "handoplegging"...

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 12:36

Ja denk het wel. Alleen de verkopers zijn zich er wel echt bewust van dat dit paard in een dusdanige staat verkeerd ander zouden ze denk ik wel meer willen dan alleen dit keuringsrapport. Ik ben zelf ook ff bepaalde dingen kwijt en kan ze niet meer aan elkaar koppelen zeg maar. Dit is totaal nieuw voor mij. Ik heb best wel wat meegemaakt en echt wel wat verkeerde aankopen en blessures gezien en gehoord waarop er in verschillende mogelijkheden gehandeld werd. Alleen is dit mij totaal vreemd op het moment.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:37

TS, hoe betrouwbaar zie jij je vriendin eigenlijk? Of wellicht haar man?

Want je verhaal of wellicht hun verhaal is nog veranderlijker dan het weer. En moet heel eerlijk zeggen, dat gedrag ken ik niet van mijn vrienden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:38

GabberGill schreef:
Ik ben ff aan het kijken of ik precies hetgeen is dat gedaan is en hoe er gehandeld is.

Dus het paspoort ligt continue bij jou?? Volgens mij verzin je er gewoon van alles bij en hebben jij en je vriendin dit dier iig samen gekocht om even een paar honderd snel te scoren. Valt dat vies tegen maar alla, wij hebben wel lol in deze vervolg soap want hij word steeds ongeloofwaardiger. Behalve voor het dier natuurlijk want die is echt de sjaak dat hij bij jullie terecht is gekomen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:42

Ik begrijp er steeds minder van..

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 12:43

waar haal jij nou weer uit dat het paspoort bij mij ligt?
Ik zeg net ik zie haar straks. Ze neemt het paspoort mee. Zo had ik ook gezegd dat het paspoort bij de veearts lag en die is zij vanmorgen gaan halen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 12:44

Onze paarden staan op 1 en dezelfde stal. Ik zie haar dus elke dag en heb eigenlijk constant contact wanneer ze iets heeft gedaan. We gaan ook altijd dezelfde tijd naar stal.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:45

En op basis van deze dubieuze gegevens gaan jullie even vrolijk een paard laten inslapen???

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:46

Breng gewoon het paard terug naar de verkopers, krijg je geld en ga niet lopen knoeien in het paspoort of bij het stamboek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:47

bigone schreef:
Ach, ze zeggen dat nu de kosten al 1200 zijn en dat de vorige eigenaresse die deeply in shock is over het arme paardje dat alleen maar een aantal maanden in een kudde heeft gelopen op de melkerij zonder haar medeweten is verkocht door een medewerker blablablabla, snap jij het nog?? Ik niet en doe ook geen moeite meer, ik pak mijn sf roman weer ter hand, geloofwaardiger dan dit hele verhaal.

Ligt toch echt aan jou, want het verhaal is heel helder

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:49

nou dan ben jij een betere lezer dan Bigone (en ik).

Er is zoveel gedraaid en verdraaid en aangepast in het gehele verhaal.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:49

Hoe kan nu oud littekenweefsel en slijtage vastgesteld worden zonder foto's/ scan en zelfs vaststellen dat inslapen enige optie is??En waar komt dan die 1200€ onkosten vandaan die zij via verzekering handelaar krijgen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:50

MariekeB schreef:
bigone schreef:
Ach, ze zeggen dat nu de kosten al 1200 zijn en dat de vorige eigenaresse die deeply in shock is over het arme paardje dat alleen maar een aantal maanden in een kudde heeft gelopen op de melkerij zonder haar medeweten is verkocht door een medewerker blablablabla, snap jij het nog?? Ik niet en doe ook geen moeite meer, ik pak mijn sf roman weer ter hand, geloofwaardiger dan dit hele verhaal.

Ligt toch echt aan jou, want het verhaal is heel helder

Is ook een helder verhaal alleen het gedeelte van vorige eigenaar die dit van de aansprakelijkheids verzekering terug krijgt is absolute bullshit. Dan kan elke handelaar die een rot paard verkoopt en terugneemt dit bij zijn a s verzekering claimen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:51

DatBenIkNou schreef:
Hoe kan nu oud littekenweefsel en slijtage vastgesteld worden zonder foto's/ scan en zelfs vaststellen dat inslapen enige optie is??En waar komt dan die 1200€ onkosten vandaan die zij via verzekering handelaar krijgen?

_/-\o_
De 1200, zal wel 500 aankoopbedrag zijn, 200 dierenartskosten en de rest stalgeld ed??

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 12:53

Ik zal je heel eerlijk vertellen dat ik dacht dat het paard van binnen naar buiten is nagekeken. Ik ga ook ff niks meer beantwoorden tot ik haar gesproken heb en precies weet wat er gebeurd is. Ik zie vanmiddag ook zijn keuringsrapport en paspoort eigenlijk voor het eerst. Dus misschien is het dan ook duidelijker voor mij.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:55

Je zou dit topic als voormalige eigenaar maar onder ogen krijgen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 12:56

Klopt de stallingskosten worden vergoed en de veearts en dan het aankoopbedrag.

Voor het aankoop bedrag hebben ze het paard wel nodig maar niet de verzekering en voor de onkosten vergoedingen is het paard en verzekering nodig.

Laurie bedoel je dan de verkoper of mijn vriendin. De verkopende partij heeft al bepaalde dingen laten vallen waar vele van ons niet gelukkig van zullen worden. Wil ik per pb best wel kwijt maar niet hier omdat ik weet dat daar een rel op komt.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:02

GabberGill schreef:
Ik zal je heel eerlijk vertellen dat ik dacht dat het paard van binnen naar buiten is nagekeken. Ik ga ook ff niks meer beantwoorden tot ik haar gesproken heb en precies weet wat er gebeurd is. Ik zie vanmiddag ook zijn keuringsrapport en paspoort eigenlijk voor het eerst. Dus misschien is het dan ook duidelijker voor mij.

Dus technisch gezien ben je hier een hele rel aan het ontketenen op basis van non-informatie?

En technisch gezien kan het dus nog best zo zijn dat het paard minder mankeert dan wat hier beweerd werd?

En heb je uberhaupt meegeluisterd met het gesprek tussen je vriendin en de vorige eigenaren? Want het zou zo maar kunnen dat ze dat ook naar haar hand heeft gezet en de boel heeft verdraaid?