Opgelicht, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:02

Liannetje86 schreef:
Je kan het ook omdraaien, ik kan ook mezelf spullen laten toesturen en dan zeggen "nee, wil het toch niet" en dan 1 onredelijke optie aanbieden en geld vragen voor de verzendkosten.

Dat kan. Dat zou dan totaal iets anders zijn dan de situatie die nu speelt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:03

Tcm62 schreef:
Tieneke schreef:
Tcm, je post slaat totaal nergens op. Ik sluit me aan bij Shadow. Vraag me af wat je gezegd zou hebben tegen je dochter als zij de verkoopster in dit verhaal geweest was.

Dan had ze op haar flikker gehad, maar een hoofdstel van 24 euro zonder verzendkosten, wat verwacht je daarvan?

Sommige hoofdstellen kosten nieuw 50 euro, dan is de helft toch mooi voor tweedehands.
Ik ga er inderdaad niet vanuit dat het een passier is.

Maar geen steentjes uit de frontriem is geen steentjes.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:05

Shadow0 schreef:
Tcm, ik snap echt niet waarom je het logisch vindt dat de TS op moet draaien voor kosten om iets te herstellen dat niet haar fout is.

Ik snap ook niet wat je bedoelt met 'voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.' Daar is helemaal geen sprake van. De verkoopster heeft gelogen. De TS heeft expliciet gevraagd of de steentjes er allemaal nog op zaten, het antwoord was 'ja', de werkelijkheid blijkt 'nee.'
Waarom zou de TS ook maar een stuiver moeten uitgeven om die opzettelijke fout van de verkoopster goed te maken?

Het is al erg genoeg dat de TS er uberhaupt tijd aan moet verspillen. Maar ook nog geld? Ik zou niet weten waarom. De verkoopster heeft een prima mogelijkheid om het op te lossen: verzendkosten overmaken. Wil ze dat niet... tsja, dan niet.
Mocht de TS de verzendkosten ontvangen en het hoofdstel toch niet terugsturen, dan is er sprake van onethisch handelen. Eerder niet wat mij betreft.

Wat mij verbaast dat iemand die oneerlijk is en liegt zomaar een hoofdstel op eigen kosten verstuurd zonder dat het betaald is....dus voor mij reden genoeg dat verhaal gekleurd is...kennelijk vertrouwde koper het al niet en heeft voorelkaar gekregen dat het zomaar werd opgestuurd en nu is ze niet tevreden .... We vinden nu allemaal dat ze het maar in haar la mag laten liggen...

Rossner hoofdstellen erg duur en de frontriemen met strass ook niet mals...vandaar dat 24 e maar een heel zacht prijsje is. En 47 steentjes? Hoeveel zitten er op zo een frontriem?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:16

Ik verbaas me echt over bepaalde reacties hier :') :')

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:17

Tcm62 schreef:
Snollygoster schreef:
Wat maakt die foto nu in godsnaam uit? Het gaat er gewoon om dat de verkoper gelogen heeft over de staat van de frontriem, ik denk dat iedereen zich wel min of meer kan voorstellen hoe een frontriem die 47 steentjes mist eruit ziet.

Ha, nou dat lijkt mij stug zeg..

Iedereen hobbelt achter een verhaal aan en geloofd elke letter..nou kennelijk zijn er ook mensen in het topic die toch niet alles zomaar aannemen..

Wat mij betreft houdt ze het...geen hand vol met oneerlijke mensen, maar een land vol, blijkt al weer...

Juist ook daarom dat ik altijd mijn spullen ophaal van marktplaats..

En als ik iets bij een webshop koop en het is niet naar mijn zin, moet ik ook retourneren op eigen kosten.....mij ook wel overkomen dat de kwaliteit op plaatje beter toonde dan in werkelijkheid...tant pis, produkt was dan ook niet duur.

Jij wilt het echt niet snappen he? Het gaat er niet om of het product naar haar zin is, het hele punt is dat de verkoper gelogen heeft.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:20

En mijn punt is dat we dat allemaal maar voor zoete koek aannemen.....feit is nl wel dat koper nog geen cent betaald heeft en voelt zich opgelicht....hoe zit dat? Is ze wel koper dan? Lijkt mij meer op zicht...

Je bent koper als je hebt betaald...

Jet4You

Re: Opgelicht, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:23

Afbeelding

Bijv deze. Ik kan me voorstellen dat hier meer dan 47 steentjes in de frontriem zitten. Kost 80 euro. Dan vind ik 24 euro een redelijke prijs hoor.

Ik heb laatst mijn complete Passier hoofdstel verkocht voor 35 euro. Ook niet veel, maar er is tegenwoordig zoveel aanbod dat je de hoofdprijs wel kunt vergeten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:27

Ts, nieuwe frontriem kost max dertig euro, mail de verkoper nogmaals dat je max 17,50 euro overmaakt.
Koop een nieuwe frontriem en dan houd je de beschadigde om steentjes te vervangen.
Heb je voor weinig toch een goed hoofdstel.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:28

Tcm62 schreef:
En mijn punt is dat we dat allemaal maar voor zoete koek aannemen.....feit is nl wel dat koper nog geen cent betaald heeft en voelt zich opgelicht....hoe zit dat? Is ze wel koper dan? Lijkt mij meer op zicht...

Feit is ook dat de TS (geen koper volgens jouw uitleg) niet om iets kapot gevraagd heeft en dus ook helemaal niet wilt kopen/betalen. Dus ze is geen koper, meer ongewild ontvanger.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:29

Tcm62 schreef:

Ik ben het dus met Tcm62 eens.

Voor de meeste die zeggen dat TS gelijk heeft,
Stel dat het andersom is, je hebt een hoofdstel naar iemand gestuurd en die is er niet mee eens, heeft hem niet eens betaald en er wordt gezegd: stuur maar geld of kom hem maar ophalen.
Wat zouden jullie doen? Je zegt dan toch ook niet: laat maar zitten?
Ik denk een topic openen met: Iemand een hoofdstel gestuurd, maar ze wil hem niet maar ik krijg hem ook niet terug.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:30

Potentiele koper :( :D noemen we het maar, ze heeft nog niets betaald....

Waarom mogen we geen foto zien? Want ook het type hoofdstel wordt nu gissen..

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:33

vrouwke schreef:
Tcm62 schreef:

Stel dat het andersom is, je hebt een hoofdstel naar iemand gestuurd en die is er niet mee eens, heeft hem niet eens betaald en er wordt gezegd: stuur maar geld of kom hem maar ophalen.
Ik denk een topic openen met: Iemand een hoofdstel gestuurd, maar ze wil hem niet maar ik krijg hem ook niet terug.

Serieus, de reacties beginnen nu toch echt belachelijk te worden, indien de verkoper niet gelogen had over de staat van het hoofdstel zou ik het hiermee eens kunnen zijn. Maar aangezien het er allemaal om draait dat er gelogen is geweest staat TS hier volledig in haar recht. Ze wacht ook antwoord van de verkoper af, en is ons ook niks meer verschuldigd.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:33

Ik zou niet zeggen dat het hoofdstel geel is terwijl het blauw is, dus die omgekeerde vergelijking is er geen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:34

vrouwke schreef:
Tcm62 schreef:

Wat zouden jullie doen?

Maar dat is het topic hier toch niet?

Er is gevraagd ontbreken er steentjes, met als antwoord nee.
Dat is een leugen en ja die leugen komt voor de verkoper de rekening. Dat klopt toch ook?
Moet ze ook maar niet liegen.

En ik ga voor het gemak uit dat ts zegt zoals het is.
Zo niet, dan kan je in geen een topic meer reageren :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:01

vrouwke schreef:
Stel dat het andersom is, je hebt een hoofdstel naar iemand gestuurd en die is er niet mee eens,

Ik zou niet liegen over de staat van een product. En als er een miscommunicatie was zou ik als verkoper mijn uiterste best doen het op te lossen, zoals het overmaken aan de TS en dan het hoofdstel terug ontvangen.

Kortom: ik zie nog steeds je punt niet :)

Zou de TS het hoofdstel dan niet terugsturen, dan zou ik wel heel erg balen, maar dat is nog niet aan de orde.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:21

Courses schreef:
shilady schreef:
Politie politie
Hebben jullie het nieuws vd afgelopen tijd gemist?
Ze komen niet eens op voor vrouwen die zwaar gestalked worden laat staan voor een hoofdstel :P

De politie doet niet eens wat met zedendelicten, dus weinig kans op dat gebied.

Nog erger :j

Ik zou zeggen geef de verkoopster de rembours optie
en anders is het wat mij betreft wel klaar

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:23

Lijkt nou net of het hoofdstel helemaal geen waarde meer heeft, maw waardeloos, dus in die la heeft het geen betekenis...terugsturen van het stukje afval zou dan zonde van het geld zijn. :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:45

HorseTopShop schreef:
waxmeltsenzo schreef:
Die ligt namelijk bij jou thuis. Als jij ervoor kiest niet terug te sturen en die vrouw is al boos kan zij aangiften doen.

Als ze aangifte gaat doen, lachen ze haar daar letterlijk uit.

Ik heb het al eerder gezegd... Toen mijn fiets uit de tuin werd gestolen en de dief op de bewakingsbeelden stond, deden ze al niks.

Wat voor aangifte wilt de verkoper dan doen?
"Ik heb gelogen over de staat en het opgestuurd voordat ik de betaling ontvangen had. Vervolgens wilt de verkoper het op mijn kosten terugsturen maar dat wil ik niet. En ik mag het hoofdstel ook op komen halen, maar dat wil ik niet. SLA HAAR IN DE BOEIEN!!!"

:') :') :')

Ik heb nog niet zo heel lang geleden zelf aangiften gedaan van fraude via marktpkaats en daar is daadwerkelijk wat aan gedaan en heb zelfs uiteindelijk de goederen mogen ontvangen. Dus dat ze niks doen zou ik niet gelijk aan nemen. Dan zou het voor iedereen echt heel makkelijk zijn de boel op te lichten wat voorheen ook zo was.
De verkoper staat in haar recht iig als ze aangiften doet. Ts heeft namelijk niets betaald en als ze ook niet retourneert blijft ze in gebreken.
Bij mij ging het slechts om een bedrag van 45 euro. Maar de verkoper mag niets meer plaatsen op marktplaats er was ook gebleken dat er vaker melding gedaan was zonder aangiften bij marktplaats vandaar dat ze haar account na de officiele aangiften hebben verwijderd. De politie had een dosier aangemaakt en in samenwerking met marktplaats haar opgespoord.
Marktplaats bemiddeld ook tussen kopers en verkopers als iemand bekend staat als niet betalend kan er een standaard mail gestuurd worden als deze persoon ergens op reageert dan krijgt de verkoper een mail om te letten op de betaling voordat hij of zij iets opstuurt. Dit wil je jezelf niet op de hals halen. Ja ts is bedonderd. Maar als ik ergens niet voor betaald heb neem ik dat niet aan aan de deur dan zeg ik niks besteld retour afzender. Ja de vrouw heeft gelogen dat is een feit maar daar betaald ze zelf de prijs voor omdat ze had kunnen bedenken dat als ze liegt en het product niet is zoals omschreven het terug gestuurd zou worden en haar verzendkosten naar ts toe is ze dan automatisch kwijt. Het gevoel komt dan in mij boven dat vrouw echt van mening was dat de steentjes erin gezeten hebben maar dat is altijd een welles niettus iig is de vrouw haar verzendkosten ook kwijt en is nog maar de vraag of ze haar hoofdstel nu nog kan verkopen. Ik denk dat een verlies van 3,95 niet op weegt tegen het gedoe en had het hoofdstel direct terug gestuurd en het erbij gelaten!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 15:42

Als de mensen die er zo moeilijknover doen en vinden dat de TS het hoofdstel maar gewoon even moet terug sturen voor die paar euro. Waarom makrn jullie zelf niet een paar euro over naar de TS zodat zij het terug kan sturen nar de kopen. Dat is iedereen Happy.

Wat een gezeik hier zeg... En wat trekken mensen hier onbehoorlijke conclusies...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 15:59

Tcm62 schreef:
Snollygoster schreef:
Wat maakt die foto nu in godsnaam uit? Het gaat er gewoon om dat de verkoper gelogen heeft over de staat van de frontriem, ik denk dat iedereen zich wel min of meer kan voorstellen hoe een frontriem die 47 steentjes mist eruit ziet.

Ha, nou dat lijkt mij stug zeg..

Iedereen hobbelt achter een verhaal aan en geloofd elke letter..nou kennelijk zijn er ook mensen in het topic die toch niet alles zomaar aannemen..

Wat mij betreft houdt ze het...geen hand vol met oneerlijke mensen, maar een land vol, blijkt al weer...

Juist ook daarom dat ik altijd mijn spullen ophaal van marktplaats..

En als ik iets bij een webshop koop en het is niet naar mijn zin, moet ik ook retourneren op eigen kosten.....mij ook wel overkomen dat de kwaliteit op plaatje beter toonde dan in werkelijkheid...tant pis, produkt was dan ook niet duur.
Tussen wel of niet geloven en verdraaien zit een groot verschil.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:01

Tcm62 schreef:
Shadow0 schreef:
Tcm, ik snap echt niet waarom je het logisch vindt dat de TS op moet draaien voor kosten om iets te herstellen dat niet haar fout is.

Ik snap ook niet wat je bedoelt met 'voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.' Daar is helemaal geen sprake van. De verkoopster heeft gelogen. De TS heeft expliciet gevraagd of de steentjes er allemaal nog op zaten, het antwoord was 'ja', de werkelijkheid blijkt 'nee.'
Waarom zou de TS ook maar een stuiver moeten uitgeven om die opzettelijke fout van de verkoopster goed te maken?

Het is al erg genoeg dat de TS er uberhaupt tijd aan moet verspillen. Maar ook nog geld? Ik zou niet weten waarom. De verkoopster heeft een prima mogelijkheid om het op te lossen: verzendkosten overmaken. Wil ze dat niet... tsja, dan niet.
Mocht de TS de verzendkosten ontvangen en het hoofdstel toch niet terugsturen, dan is er sprake van onethisch handelen. Eerder niet wat mij betreft.

Wat mij verbaast dat iemand die oneerlijk is en liegt zomaar een hoofdstel op eigen kosten verstuurd zonder dat het betaald is....dus voor mij reden genoeg dat verhaal gekleurd is...kennelijk vertrouwde koper het al niet en heeft voorelkaar gekregen dat het zomaar werd opgestuurd en nu is ze niet tevreden .... We vinden nu allemaal dat ze het maar in haar la mag laten liggen...

Rossner hoofdstellen erg duur en de frontriemen met strass ook niet mals...vandaar dat 24 e maar een heel zacht prijsje is. En 47 steentjes? Hoeveel zitten er op zo een frontriem?
Weer een verdraaiing; we vinden helemaal niet allemaal dat TS het hoofdstel maar in haar la mag leggen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:03

vrouwke schreef:
Tcm62 schreef:

Indien ik bewust voor de verkoop heb gelogen over de staat/volledigheid van het hoofdstel zou ik hem niet eens opsturen. Ik zou er sowieso niet over liegen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:18

Peelie schreef:
Als de mensen die er zo moeilijknover doen en vinden dat de TS het hoofdstel maar gewoon even moet terug sturen voor die paar euro. Waarom makrn jullie zelf niet een paar euro over naar de TS zodat zij het terug kan sturen nar de kopen. Dat is iedereen Happy.

Wat een gezeik hier zeg... En wat trekken mensen hier onbehoorlijke conclusies...

Ik zou niet weten waarom? niemand anders dan ts heeft hier een aankoop gedaan via marktplaats.
Heeft erover een topic geplaatst, waarbij iemand uitgemaakt wordt voor oplichter. Terwijl er nog geen cent betaald is, en het verhaal uiteindelijk genuanceerder ligt. Maar er mag kennelijk alleen maar geroepen worden dat ts niks hoeft te doen want het probleem ligt volgens velen bij de verkoper. Ts had zoals beloofd het geld gewoon na twee dagen over moeten maken ;) want daar lees ik geen reacties over, Een afspraak via mail kan gezien worden als koop overeenkomst. ook ts heeft dus iets beloofd aan de verkoper en is dit niet na gekomen. Het verhaal vind ik dus van beide kanten vreemd en zou dus van beiden kanten snijden. En op nette wijze doe je dan beiden water bij de wijn.

Hier staan wat dingetjes waar ts wat aan kan hebben.
https://www.juridischloket.nl/consument ... rktplaats/

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:26

Maar de verkoper heeft al tegen TS gelogen. Dus wat was wel een goede optie geweest volgens jou? 25 euro overmaken plus de verzendkosten terug en dan hopen dat je iets terug krijgt? :o

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:30

waxmeltsenzo schreef:
Peelie schreef:

Ik zou niet weten waarom? niemand anders dan ts heeft hier een aankoop gedaan via marktplaats.
Heeft erover een topic geplaatst, waarbij iemand uitgemaakt wordt voor oplichter. Terwijl er nog geen cent betaald is, en het verhaal uiteindelijk genuanceerder ligt. Maar er mag kennelijk alleen maar geroepen worden dat ts niks hoeft te doen want het probleem ligt volgens velen bij de verkoper. Ts had zoals beloofd het geld gewoon na twee dagen over moeten maken ;) want daar lees ik geen reacties over, Een afspraak via mail kan gezien worden als koop overeenkomst. ook ts heeft dus iets beloofd aan de verkoper en is dit niet na gekomen. Het verhaal vind ik dus van beide kanten vreemd en zou dus van beiden kanten snijden. En op nette wijze doe je dan beiden water bij de wijn.

Hier staan wat dingetjes waar ts wat aan kan hebben.
https://www.juridischloket.nl/consument ... rktplaats/

En de verkoper had gewoon niet moeten liegen over de staat van het hoofdstel, punt. Ik begin te vermoeden dat jij de verkoper misschien persoonlijk kent of zo? Ik kan me anders echt niet voorstellen dat iemand zo zou blijven reageren.