Opgelicht bij kopen paard in België: herkent iemand dit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Guess_NH

Re: Opgelicht bij kopen paard in België: herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:10

Ik heb haar foto's opgeslagen en die van haar man. Kan ik het privé verspreiden aan de mensen die erom vragen en haar misschien kennen

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 18:22

Ik heb ook van alle advertenties een foto gemaakt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:41

Moderatoropmerking:
Een aantal posts heb ik verwijderd. Ik wil iedereen vragen om respectvol met elkaar en over de persoon die het betreft te discussiëren. Volgens onze wetgeving is men pas schuldig als de rechter dat vindt. Ook al lopen de emoties hoog op en zijn er mensen boos, dat wil nog niet zeggen dat alles dan maar geschreven kan worden. Ik vraag jullie dus om geen persoonlijke gegevens te posten, en niet op de persoon te posten maar correct en respectvol te blijven!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:05

Dorine92 schreef:
Ik heb ook van alle advertenties een foto gemaakt

Ik heb alles van haar wat ik toen anderhalf jaar geleden kon vinden ook opgeslagen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:48

Wat goed dat er mensen dingen hebben opgeslagen.
Voelde me al schuldig dat ik zei over het misbruik melden |o

Hoop dat de mensen die opgelicht zijn nu samen hun kracht kunnen bundelen.
Dat snap ik nog niet zo goed uit dit topic.
Maken jullie er nu samen een zaak van?

En ja inderdaad het kan goed dat ze meeleest als ze eerder ook op bokt advertenties heeft gezet.

Misschien zo min mogelijk zeggen en als er nieuws is dit natuurlijk wel even melden.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 20-02-15 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 20:50

linnie050 schreef:

En ja inderdaad het kan goed dat ze meeleest als ze eerder ook op bokt advertenties heeft gezet.

Je hoeft je niet schuldig te voelen hoor... Ik gooi toch zelf de hele boel op internet? Haha

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:58

linnie050 schreef:

Misschien zo min mogelijk zeggen en als er nieuws is dit natuurlijk wel even melden.

waarschijnlijk heeft ze het er zelf af gehaald. ik heb het niet gemeld.

Rune_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 12:21

Als stille meelezer en juriste zou ik hier toch ook even graag te woord staan..

Eerst en vooral wil ik meegeven dat niemand de nieuwe eigenaar kan verplichtingen opleggen naargelang het (door)verkopen , slachten of houden van paarden.
Uiteraard is verkopen bij de wet van paarden met gebreken verboden zonder te vermelden:

- huidige eigenaar heeft meldingsplicht van de geweten problemen.
- nieuwe eigenaar heeft onderzoeksplicht.

Dan nog het kunnen bewijzen dat indien het paard gekocht is en gebreken vertoont de vorige eigenaar hiervan afwist , sommige gebreken komen pas voor bij één of andere keuring/training.

Tevens is het ook bij de wet verboden mensen openbaar te beschuldigen zonder enige bewijzen.

TS jij hebt dit paard aangekocht via 1 maand proefcontract en de goedkeuring het paard te keuren , wat al vreemd is indien je een paard met gebreken verkoopt.
Je zegt dat het paard na amper paar weken is doorverkocht (wat niet verboden is) en je het zelf pas wist na contact met de vorige eigenaar en je dus zelf niks hebt opgemerkt? Het kan dus gaan zoals eerder vermeldde reacties om een spier of gebruik van verkeerd zadel of dergelijke..
Heeft de verkoopster het paard laten keuren bij de vorige eigenaar?
Zoja dan heeft u bewijzen om mee verder te gaan.
ZoNee is het moeilijk te bewijzen dat zij hier zelf al dan niet van af wist tenzij vorige eigenaar mails of verkoopovereenkomst heeft waarin dit gemeld staat..

Zoals moderator zegt is iemand pas schuldig indien de rechter dit uitspreekt!

Guess tevens spreek je over paarden met gebreken die verkocht zijn als gezonde paarden , toch zie ik Je naar de paarden zoeken via internet. Dan ga ik ervan uit dat je zelf nt op de hoogte bent wat er met je paarden is en of ze deze al dan nt nog in bezit heeft?!?
Heb jij een overeenkomst met haar of enige bewijzen dat zij hiervan op de hoogte was indien ze verkocht zijn?
En indien ze nog bij haar zijn of naar de slacht zijn kan je er tevens ook niks aan doen!

Yontheke jij spreekt over een klacht bij de politie tevens word de tegenpartij hier altijd over gehoord, wat is daaruit gebleken?

Pat2 jij zegt dat je paard "dood" geregistreerd staat en hij was dus volgens jou wel gezond , dit kan allerhande oorzaken hebben. Tevens kan hij ook gwn ingeslapen zijn of naar de slager wat niet bij wet verboden is.

Ik ben mss heel kritisch maar zo gaat het er in de rechtbank aan toe!

En dan heb je nog het verschil Nederland-België!

Bij deze zou ik heel voorzichtig zijn met wat word neergeschreven en waarvan je deze persoon beschuldigd dit kan slechter voor jullie dan voor haar uitdraaien!

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 12:58

Ik weet niet waar de paarden zijn en hoop ze te vinden via deze weg en via mijn Facebook bericht.

Ze weet van de gebreken want ik heb haar ook uitslagen van de kliniek meegegeven waar alles in stond.

Rune_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:21

Guess_NH schreef:
Ik weet niet waar de paarden zijn en hoop ze te vinden via deze weg en via mijn Facebook bericht.

Ze weet van de gebreken want ik heb haar ook uitslagen van de kliniek meegegeven waar alles in stond.

Heb je dit ook in een verkoopovereenkomst opgesteld?
Indien ze zonder gebreken blijken verkocht zijn kan je dit voorleggen INDIEN ze een verkoopovereenkomst heeft met de nieuwe eigenaar waarin ze gezond vermeld staan.
Uiteraard naar een handelaar of slager of weggegeven laat staan verkocht bekend met de problemen kan je ze niks maken.

Maar ze kan ze dus alsnog zelf in het bezit hebben?
Dan begrijp ik niet wrm je deze persoon mee slecht praat.

Yontheke is op haar paard uitgekomen dat is volgens mij dan ook de enige met bewijzen wat echt iets kan neerschrijven.

Wil je gwn waarschuwen indien ze zo sluw en slim is dit nt voor jou slecht uitdraait!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 13:34

Ik wil vooral haar waarschuwen voor wat haar te wachten staat

Rune_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:57

Dorine92 schreef:
Ik wil vooral haar waarschuwen voor wat haar te wachten staat

Dat begrijp ik en hoop ik dat je genoeg ten laste kunt leggen!

Een goede raad aan iedereen laat alles op papier zetten bij aan of verkoop , ook gebreken al dan nt zichtbaar waar wetende van zijn!

Pat2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 11:14

Idd wij hebben verkocht en koper kan doen wat hij wil, maar indien de koper ons wijsmaakt dat ze paard koopt voor weidemaatje en enkele dagen later hem toch weer verkoopt voor de slacht of voor goed sportpaard dan doet zij misbruik van vertrouwen! Wij zouden dat paard niet aan haar verkocht hebben indien we geweten hadden dat ze ze naar de slacht zou voeren of toch terug in de sport zou brengen! Want wij zochten voor ons paard een plek waar ze nog konden genieten van het leven zonder pijn door overbelasting, of gewoon genieten van hun oude dag.
Het is oplichterij! En ze doet het op grote schaal! En idd je mag niemand beschuldigen als je niet zeker bent, maar als je zoveel slachtoffers hoort met dezelfde verhalen bij dezelfde persoon, dan is ze toch schuldig!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 11:16

Bovendien ben ik het levende bewijs dat ze probleempaarden doorverkoopt...

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 11:28

Ook ik heb het levende bewijs terug in de weide staan :)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 11:31

Rune_14 schreef:
Yontheke jij spreekt over een klacht bij de politie tevens word de tegenpartij hier altijd over gehoord, wat is daaruit gebleken?

Geen idee. Toen we de zaak terug opgevraagd hebben voor onze rechtsbijstandverzekering hebben ze ons enkel meegedeeld dat de zaak geseponeerd werd omdat ze strafrechtelijk niets misdaan heeft.

Onze rechtsbijstand vergoed contractbreuk niet. Wat het in onze zaak initieel wel is. Dus moesten we het letterlijk op oplichting gooien.

Maar omdat de zaak geseponeerd wordt bij de politie wil onze rechtsbijstand dus ook niets vergoeden en zelf een advocaat inschakelen om mevrouw op het matje te roepen en niets terug te zien van het geld omdat je van een kale kip niet kan plukken werd mij wat te veel.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 11:32

Daarom vraag ik dus iedereen uit Nederland klacht in te dienen bij de politie in België en mij te pb'n voor mijn pv nummer zodat de aanklacht tegen haar groter wordt en ze niet anders kunnen dan een zaak te openen tegen haar.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 11:42

Jammer alleen dat ik daarvoor helemaal naar belgie moet...

BabFer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 12:04

Rune_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 12:05

Yontheke schreef:
Rune_14 schreef:

Geen idee. Toen we de zaak terug opgevraagd hebben voor onze rechtsbijstandverzekering hebben ze ons enkel meegedeeld dat de zaak geseponeerd werd omdat ze strafrechtelijk niets misdaan heeft.

Onze rechtsbijstand vergoed contractbreuk niet. Wat het in onze zaak initieel wel is. Dus moesten we het letterlijk op oplichting gooien.

Maar omdat de zaak geseponeerd wordt bij de politie wil onze rechtsbijstand dus ook niets vergoeden en zelf een advocaat inschakelen om mevrouw op het matje te roepen en niets terug te zien van het geld omdat je van een kale kip niet kan plukken werd mij wat te veel.

En alles behalve dat ze evenwel kan verklaren dat het paard is weggegeven of voor een symbolisch bedrag of nt als sportpaard is verkocht..

Rune_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 12:08

Dorine92 schreef:
Jammer alleen dat ik daarvoor helemaal naar belgie moet...

En dan nog de vraag of het iets opbrengt..
Aangezien ik hieruit kan opmakend dat er geen bewijs is dat Mevr. hiervan afwist.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 12:12

Rune_14 schreef:
Yontheke schreef:

En alles behalve dat ze evenwel kan verklaren dat het paard is weggegeven of voor een symbolisch bedrag of nt als sportpaard is verkocht..

Er stond in het contract dat wanneer zij het paard weg wilde geven, ik eerste keuze had om hem terug te nemen.

Dat is dus het hele punt. Zij had hem niet mogen weggeven/verkopen whatever. Zonder mij op de hoogte te brengen. En in mijn geval staat dit wel degelijk op papier.

Rune_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 12:13

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 12:13

Rune_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 12:15

Yontheke schreef:

En alles behalve dat ze evenwel kan verklaren dat het paard is weggegeven of voor een symbolisch bedrag of nt als sportpaard is verkocht..[/quote]

Er stond in het contract dat wanneer zij het paard weg wilde geven, ik eerste keuze had om hem terug te nemen.

Dat is dus het hele punt. Zij had hem niet mogen weggeven/verkopen whatever. Zonder mij op de hoogte te brengen. En in mijn geval staat dit wel degelijk op papier.[/quote]

En hier doet de politie selfs niks aan?!?
Laat staan indien je geen contract hebt opgemaakt.