Paard gekocht onder valse voorwendselen !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:31

Ik denk dat je dat eens gezien of zelf ervaren moet hebben Jolien.

Iedereen zegt en roept maar dat met veel rust en geduld alle problemen op te lossen zijn bij paarden en veel problemen zullen dat ook wel en ik ben van mening dat ook heel veel problemen te voorkomen zijn door een rustige en geduldige aanpak en werkt het niet dan heeft het paard pijn of mankeert er medisch wat anders word er gezegd. Alleen er zullen altijd paarden blijven die toch een andere aanpak vragen (door ervaringen uit het verleden..) of paarden die gewoon absoluut nooit een ruiter zullen accepteren. Is het dan gelijk paardonwaardig of moet je het paard dan maar af laten maken? Nee lang niet altijd, alleen echte paardenmensen zullen weten en zien wat een paard nodig heeft. Echter zijn er meer mensen met paarden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:38

Ik heb er eentje in training gehad die hetzelfde soort gedrag vertoonde..ook een hele sensibele merrie waarbij het met niet goed was gegaan met zadelmak maken. Kwam ook uit het niets omhoog, ook met losse teugel..ook met bijna achterover klappen. Paard leek echt een soort black out te krijgen van paniek op die momenten..enige manier om die te rijden was rond aan de voorkant, goed over de rug met veel been en dan inderdaad ook geen moment je aandacht laten verslappen. Maar dat gedrag zat er bij deze ook al zolang in dat het ook weer ineens uit het niets terug kon komen.. Paard is ook niet meer geschikt als rijpaard.

Ik denk dat paarden ook weleens bad clusters kunnen hebben in hun hoofd, en om zoiets op te lossen..{als het al op te lossen is} vergt een hele hoop deskundigheid en geduld.

Voor degene die zeggen dat het paard niet goed loopt op het filmpje..dat komt puur door het vasthouden en de spanning.

In dit geval is het gewoon heel erg naar dat de koper het paard door verkocht heeft als rijpaard en zich niet aan zijn woord gehouden heeft. Het paard is hier de dupe van geworden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:39

Gewoon al 12 pagina's lang alleen maar mensen die het wel beter weten en beter kunnen... Goh, zullen we eens een trainingsstal gaan oprichten waar jullie allemaal kunnen gaan werken?!

Houd er ajb mee op! TS heeft zijn best gedaan voor het beestje!

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:42

:evaw: (berichten verwijderd)
Laatst bijgewerkt door Isaboy op 07-11-14 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:47

NikkiTazz schreef:
Gewoon al 12 pagina's lang alleen maar mensen die het wel beter weten en beter kunnen... Goh, zullen we eens een trainingsstal gaan oprichten waar jullie allemaal kunnen gaan werken?!

Er schuilt nog altijd die dromerige Penny in het onbewuste van menig Bokker. De droom om de heldhaftige ruiter te zijn die met liefde en geduld het vertrouwen van het paard kan winnen, een onbreekbare band op kan bouwen en het wilde paard kan temmen. En die droom eindigt steevast met een zadelloze galop op het strand, met wapperende manen en ondergaande zon. Of een gouden medaille op de olympische spelen. En natuurlijk vooral de verslagen blikken van al die mensen die het bij het verkeerde eind hadden en niet in dit bijzondere paard geloofden. :D

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:49

Alleen maar mensen die het beter weten hoe kom je erbij.
Triest is het diep triest.
het beestje is hiervan de dupe omdat mensen alleen maar paarden willen hebben om op te rijden en er handelaren zijn die het met de normen en waarden niet zo nauw nemen daar is dit dier de dupe van.
Of er nu wel of niet mee gereden kan worden doet niet af aan het feit dat dit nooit had mogen gebeuren.
Geld verdienen dat is de paarden wereld over de rug van zo'n lief dier.
Sorry het is om te huilen.
Wie kun je nog vertrouwen.

srsW

_O-

Anoniem

Isaboy schreef:
Niet de beste stuurlui staan op stal ;)

ware het niet dat ik ooit eens een 007 heb gereden die als ook gevaarlijk was bestempeld !
die op een inrijstal is ingereden, daar hadden ze het met hem opgegeven, paard is toen ergens anders geprobeerd gereden te worden door een zeer kundige ruiter die is er vanafgevallen klaplong + gebroken ribben, en zo zijn er vele gegaan,

Tot de eigenaarresse bij mij kwam hier veel plezier ermee ik zie wel hoe ver je komt ;)

Ik zal je vertellen... paard was doods angstig ging je erop zitten stond hij stijl omhoog moest zelfs zijn staart invlechten want er lagen allemaal plukken uit en vloog de bak door met 4 benen in de lucht hoofd tussen de benen en enkel maar gigantisch rennen

Ik zal je vertellen.... met bloed zweet en tranen veel geduld en rust heb ik m aardig goed gekregen en heeft hij uiteindelijk z gelopen met zijn eigenaaresse ik bedoel maar sommige kundige ruiters zijn niet kundig ;)

oh met dat paard was trouwens medisch ook niets mis ;) wat er mis was gegaan?
gewoon verkeerd ingereden door een (kundige) trainingstal -O-

Maar ik heb inderdaad gelezen dat het paard is doorgelicht door de da,

zonde dat het dier nu van hot naar her gaat

Waarom koop jij dit paard dan niet? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:54

safina schreef:
NikkiTazz schreef:

Er schuilt nog altijd die dromerige Penny in het onbewuste van menig Bokker. De droom om de heldhaftige ruiter te zijn die met liefde en geduld het vertrouwen van het paard kan winnen, een onbreekbare band op kan bouwen en het wilde paard kan temmen. En die droom eindigt steevast met een zadelloze galop op het strand, met wapperende manen en ondergaande zon. Of een gouden medaille op de olympische spelen. En natuurlijk vooral de verslagen blikken van al die mensen die het bij het verkeerde eind hadden en niet in dit bijzondere paard geloofden. :D

_/-\o_

Dat is het dus... snap werkelijk waar niet dat mensen zo zijn en zo doen....
Nogmaals, TS Heeft zijn best gedaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:56

safina schreef:
NikkiTazz schreef:

*\o/* :')

https://www.youtube.com/watch?v=BkQnVJz5y6c

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:15

Ondergaande zon, Joolien. Geen ondergaande ruiter. :') _O-

Anoniem

Re: Paard gekocht onder valse voorwendselen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:16

:') _O- :')

Ik kan niet meer!

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:53

Ts is mijn ex-man, paard hebben wij gezamenlijk aangeschaft. Ik gaf les op een manege, eigenaresse had weinig tijd voor dit paard, paard was heel sensibel, mij is gevraagd dit paard te rijden. Opstappen was al een hele kunst, ik ben heel veel stappen met haar terug gegaan, en ben begonnen dat ik zonder ongelukken op kon stappen. Na een maand hebben wij haar gekocht. Thuis alles heel rustig opgepakt, 1 stap vooruit, 2 achteruit, 3 vooruit, 1 achteruit..Na een jaar ups en downs sprong ik met haar, ging ik met haar op buitenrit, nam haar mee naar clubles en heb meegedaan met springclinic Lammert Laseur. De down momenten zijn echt de momenten die TS eerder benoemde, vanuit de ontspanning gooide ze haar rug eruit en hoofd omhoog en was er niks met haar te beginnen, enige wat ik kon doen en wat werkte, was rustig en ontspannen blijven (wat niet altijd meeviel), iets in verlichte zit gaan zitten (oppassen voor kopstoten) en dan kwam ze weer terug, en liep weer alsof er niks was gebeurd. Na een goed jaar was dit er zo goed als uit. Totdat TS en ik op vakantie gingen en heeellll stom, haar geen 1.5 week stil wilden zetten (domste besluit ooit geweest van mij). Ik heb een ruiter gevraagd, die ik goed dacht te kennen, gevraagd haar een paar x op te pakken in mijn vakantie, heb haar heel duidelijk gezegd: Niet te springen en niet naar buiten te gaan. Eenmaal terug van vakantie, was ze helemaal terug bij af, nee ze was helemaal niet meer de ontspannen te krijgen, ook niet aan de longe, heb zelfs bitloos geprobeerd te rijden, maar ook dit maakte geen verschil. Volgens de ruiter is er in de vakantie NIKS gebeurd en heeft ze niks met haar gedaan wat niet mocht. In de periode dat ze ook nog van mij was, is ze gecontroleerd door osteopaat, zijn naar Lammert Haanstra geweest, fysio, tandarts en zadelmaker zijn regelmatig geweest, niks en niemand kon haar gedrag verklaren. Ik weet 99% zeker dat dit niet aangeboren is, maar er moet iets gebeurd zijn voordat ze van ons was, wat altijd in haar systeem blijft.

Wat ik voor 200% zeker weet is dat TS het beste voor de merrie heeft voorgehad. Ook weet ik zeker als hij dit allemaal had geweten, dus dat ze van handelaar naar handelaar zou gaan, hier nooit voor had gekozen en haar alsnog naar de eeuwige weides had gestuurd. Jullie kunnen hem naief noemen dat hij dacht dat ze niet de handel in zou gaan. Nee, hij was te goed van vertrouwen, en als hij dit zou kunnen terugdraaien zou hij dit zeker doen!

Echt typisch bokt weer al die zinloze opmerkingen in dit topic, iedereen weet het beter, kan het beter en zou wel het "goeie" besluit hebben genomen!

Wat de filmpjes betreft, ik snap de reacties hiervan wel, dat het lijkt alsof ze meevalt en dat de ruiter heel onrustig is en lijkt of ze haar heel kort houdt. Maar omdat ik het paard ken, en de ruiter herken ik ook (zijn al vele positieve over deze geweest op bokt), weet ik dat het een heel vertekend beeld geeft.

Ook snap ik, wanneer je zo'n topic plaatst op bokt, je kan verwachten dat niet iedereen het er mee eens is. Maar vind dat er wel heel veel Anky's en paardenfluisteraars op bokt ronddwalen, die alles het beste weten en het altijd goed doen!

srsW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:02

Denk dat TS en jij het paard al heel veel kansen hebben gegeven.... en dat het zo gelopen is is alleen maar spijtig en helaas een bevestiging dat niet iedereen te vertrouwen is....
Helaas hebben we allemaal geen glazen bol waarin we de toekomst kunnen zien en onze keuzes daardoor van te voren kunnen aanpassen....

En wbt de filmpjes.... vind het zogenaamde "trekwerk"wel mee vallen..... heb van mijn eigen merrie twee jaar geleden een fikse kopstoot gehad en sindsdien heb ik mijn teugels echt wel aan als ze weer in zo'n bui is.....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:02

Jouw post geeft imo weer dat het dier O der voorwaarde dus best wil werken. Maar dat iets rerug mis gegaan is toen. Heb jij haar toen ook niet meer goed gekregen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:10

Ts en ex, jullie geven aan dat er alles wat medisch mogelijk was is gedaan om lichamelijk ongemak uit te sluiten, hebben jullie daarbij ook foto's laten maken van atlas en alle wervels??

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:14

bigone schreef:
Ts en ex, jullie geven aan dat er alles wat medisch mogelijk was is gedaan om lichamelijk ongemak uit te sluiten, hebben jullie daarbij ook foto's laten maken van atlas en alle wervels??

Daar ben ik ook wel benieuwd naar of de
nek en rug en dergelijke ook op de foto zijn geweest destijds

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:43

jiperdepip schreef:
bigone schreef:

Daar ben ik ook wel benieuwd naar of de
nek en rug en dergelijke ook op de foto zijn geweest destijds

Banden in bijvoorbeeld hals of lendenen zijn niet te fotograferen terwijl juist daar heel veel mis kan zijn... Achterhoofdsknobbel, ook zo'n plek waar narigheid kan ontstaan terwijl niemand juist daar gaat zoeken.... Dat er geen lichamelijke oorzaak gevonden is wil nog niet zeggen dat er geen lichamelijke oorzaak is.
TS en ex hebben idd heel veel gedaan voor het paard en het blijft zuur dat het zo gelopen is.

Zweepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 16:09

bliver schreef:
zijn de filmpjes bij jou gemaakt ts of bij iemand anders?

Bij een ander! Maar thuis reageerde ze net zo, Met bit, zonder bit, Mexicaan, ga zo maar door...

Iedereen denk het beter te weten en nu ook weer commentaar op de ruiter!
Het maakt niet uit wie erop zit of je nu los rijdt of niet... Dit gedrag deed ze altijd met het hoofd slaan.
Ik heb nog wel meer filmpjes, ook van SAM98 maar ik heb geen zin om die erbij te plaatsen.
Ze kan rijden en heeft ook aardig wat paarden super lief en vriendelijk beleerd bij Stal Roelofs en heb geen zin dat er alleen maar commentaar wordt gegeven op hoe iemand erop zit.

Het ging mij meer om te laten zien hoe zij doet, al rij je met een halster dan doet ze nog zo!

Een andere paard vriendelijke africhter heeft haar ook 3 a 4 jaar geleden geprobeerd te benaderen meerdere malen, maar ook bij hem kon ze uit het niets ineens omhoog komen tot op het randje en heeft hij er een aantal keer er echt half naast gehangen uit angst om niet onder haar terecht te komen.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:13

Laat dat commentaar aub niet aan je hart komen TS. Filter eruit wat je nuttig acht, de rest: gewoon negeren :)

Zweepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 16:15

Cayenne schreef:
Waarom moet er met een paard dat niet te rijden is automatisch meteen maar gefokt worden? :?
Wie zegt dat ze daarvoor wel geschikt is?

Omdat de veearts en een aantal africhtstallen aangaven dat dat misschien een oplossing zou kunnen zijn voor haar gedrag. Hormonen-huishouding en daardoor wat rustig zou kunnen worden...
Tis en blijft gissen de ene zegt wel de ander zegt niet.... Ik heb geen glazenbol en kan niet in d'r hoofd kijken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:16

Ts, dat jullie er alles aan gedaan hebben staat buiten kijf, echter zijn bij de onderzoeken ook rontgen gemaakt van atlas en wervels. Niet om jullie met de vinger na te wijzen maar meer om het gedrag van het paard eventueel te kunnen begrijpen.

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:22

Ik denk dat we na deze berichten wel kunnen concluderen dat het paard toch hier of daar een trauma heeft opgelopen. Persoonlijk denk ik dat het staken getriggert wordt door iets en daardoor uit het niets lijkt te komen. Of het paard maakt zichzelf zo druk dat ze "er in blijft" Dat laatste denk ik ook te kunnen zien op de filmpjes. Hoe dan ook, paard is weg, niets aan te doen... @Ex van Ts. Jij woont zeker niet toevallig bij de huidige handelaar in de buurt en zou het 1 en ander toe kunnen lichten over het paard, mocht hij daarvoor open staan? Ts woont niet in de buurt meen ik begrepen te hebben?

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:27

Wat erg om te lezen dit. Ik hoop dat het goed komt met haar en hoop dat andere paarden dit lot bespaard blijven.

Zweepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 16:31

NikkiTazz schreef:
:') _O- :')

Ik kan niet meer!

Hij is leuk :j _O- _O-