Mijn moeder heeft mijn paard meegenomen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xsophiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 17:16

Dankjewel!

Anoniem

Re: Mijn moeder heeft mijn paard meegenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:17

Meid, ga gewoon lekker rijden. Concentreer je lekker even daarop, ontspan en je hoeft geen tijd aan de vriend van je moeder te besteden :)

xsophiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 17:19

Rowdine schreef:
Meid, ga gewoon lekker rijden. Concentreer je lekker even daarop, ontspan en je hoeft geen tijd aan de vriend van je moeder te besteden :)

Dat zou ik graag willen maar het probleem is dat ik niet naar Simson kan zonder mijn moeder en haar vriend te zien en te spreken. Zo simpel is het niet.

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:20

Zeg anders haar dat je even wat tijd nodig hebt en dat je na een rustig ritje misschien alles wat beter op een rijtje hebt, misschien luistert ze daarna? En X? Wat vind die ervan?

xsophiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 17:27

HoresesLover schreef:
Zeg anders haar dat je even wat tijd nodig hebt en dat je na een rustig ritje misschien alles wat beter op een rijtje hebt, misschien luistert ze daarna? En X? Wat vind die ervan?

Ik praat niet met X, hij wordt sowieso ook beinvloed door mijn moeder dus veel zin heeft het niet en ik kan niet gaan rijden met Simson omdat die 2 ook op stal zijn. Ik mag een uurtje in de piste onder toezicht van die 2 op voorwaarde dat ik happy family speel en dan moet ik hem weer inleveren en wordt hij weer meegenomen op 1,5 uur rij-afstand van mij.. Ik heb al duizend keer gezegd dat ik tijd nodig heb en dan zegt ze dat ze mij begrijpt maar een week later komt ze weer aan met haar voorstellen om X te ontmoeten enzovoort. Ik ben er nog niet aan toe om ze samen te zien dus nee, dan maar niet rijden. ;(

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:29

Dat is echt stom zeg.. ;(
Dan zou ik het niet doen. Laat ze maar eens duidelijk zijn dat jij niet zomaar te saboteren bent! Als ze dat niet begrijpen.. ;(
Wat raar zeg dat alles eigenlijk zo is gelopen!

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:44

vind het echt super kinderachtig hoe jou moeder het paard gebruikt als lok middel echt belachelijk!
sterkte ts! :(:)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:57

Vervelend om te zien dat het allemaal nog niet soepeltjes verloopt.

Heb je enig idee hoe X zich zal gedragen tov jou? Wat wil hij zelf? Moet je echt met elkaar praten of kan je hem negeren en gewoon lekker van je paard genieten?

Veel plezier in Marokko. Relax! ;)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:14

HoresesLover schreef:
Dat is echt stom zeg.. ;(
Dan zou ik het niet doen. Laat ze maar eens duidelijk zijn dat jij niet zomaar te saboteren bent! Als ze dat niet begrijpen.. ;(
Wat raar zeg dat alles eigenlijk zo is gelopen!

Der moeder en der vriend snappen de gevoelens niet van de ts . ik verwacht dat ze niet eens begrijpen hoe ze over komen naar de ts. Dan kun je opatandig doen, maar de ts zal er geen voordeel van hebben. (Wsl wel nadelen)

Ts , wat rot dat je moeder echt geen idee heeft wat ze je aan doet met deze manier van het opdringen van haar vriend.
Als je het niet aan kan dan ook niet gaan. Maar als je alleen niet wil vanwege de rottige manier van je moeder dan heb je jezelf ermee als je niet gaat.
En schijnheilig doen is ook heilig ;-)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:30

Ik begrijp wel dat je ze niet samen wil zien... maar misschien is het een idee om dat tegen X te zeggen. Hem ken je wel en misschien begrijpt hij het wel en kan hij dan weer je moeder een beetje verstand aan praten. Hij is toch oud eigenaar van Simson en je kent hem al wel... is toch geen onaardige man.. hem samen met je moeder zien doet natuurlijk pijn maar dat is niet volledig zijn schuld (je kiest niet op wie je verliefd wordt) en het is vooral je moeder die dingen van jou verwacht waar je niet aan toe bent... misschien is X het helemaal met je eens en wil hij prima een stapje terug doen. (gewoon een gedachte spinsel... ik ken X natuurlijk niet maar misschien een poging waard... van je moeder is wel duidelijk dat jullie nog niet goed naar elkaar luisteren)

Kimmm_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:55

Ik zou nu even voor jezelf kiezen.
wat voelt goed voor jou zodat je jezelf niet kapot maakt.
Je moeder wil dat jij het goed/leuk vind dat ze was met X heeft, daar ben jij dus nog niet aan toe.
Geef dit aan dat je het dus niet wil (zoals je nu doet) maar ook op het moment dat je het wel wil.

Misschien kun je met iemand vragen die ook enig invloed kan hebben op je moeder of X zonder met 1 van hun zelf te hoeven praten?

chantaleddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:01

heb alleen TS haar reacties gelezen anders was het zoveel..

waarom wil je niet met X praten? hij kan er niks aan doen dat hij verliefd word op je moeder. dat ligt aan jouw moeder. zou je niet met X kunnen praten en aan hem vertellen waarom je eerst nog zonder hem wil afspreken. dan praat hij daar weer op in bij je moeder als t goed is.

zeg gewoon X ik weet dat jij er niks aan kan doen dat mijn moeder verliefd is geworden op jou maar het doet mij nu nog wel enorm veel pijn om jou te zien. dan denk ik gewoon direct terug naar de scheiding van mama en papa. in de loop van de tijd zal dat wel minder worden maar nu doet het gewoon teveel pijn om je te zien. zoiets

denk ik maar zo ben ik en ieder persoon is anders..

camille_J_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:18

ik zou voor jezelf kiezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 22:05

TS, Kan het ook niet zo zijn dat je moeder je wel begrijpt maar gewoon telkens probeert te kijken of je er wel aan toe bent? Heb je haar al eens voorgesteld dat je even de tijd neemt om alles te verwerken en dat JIJ zelf wel aangeeft wanneer je er aan toe bent? Op deze manier krijgen zowel jij en je moeder hier alleen maar frustraties over lijkt me.

Ik vind het idee van Chantaleddie ook erg goed. Uiteindelijk is het de relatie van je vader en moeder en die zijn daar beiden bij geweest, X zal daar vast en zeker een rol in spelen maar je moeder is uiteindelijk degene die voor hem heeft gekozen ipv je vader voor zover ik begrepen heb. Dus misschien is het helemaal geen slecht plan om even met X alleen te praten, even uit te leggen wat er speelt, dat je er moeite mee hebt hoe alles is gelopen en dat je even moet herstellen en dat je daar graag tijd voor zou willen en dat je het gevoel hebt dat dat niet gerespecteerd wordt en dat het allemaal een beetje opdringerig over komt.

Ik zou idd proberen om opstandigheid tegenover X en je moeder te mijden, met rustig en genuanceerd praten bereik je echt meer.

xsophiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 07:45

Ik heb nu elke nacht nachtmerries over de situatie en wordt dan compleet bezweet wakker..
vanavond up to marokko! *\o/*

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:22

Nou nou meisje, overdrijf je nu niet een beetje? Natuurlijk is het een rot situatie, maar je doet over alsof hij een moordenaar is.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:45

santie schreef:
Nou nou meisje, overdrijf je nu niet een beetje? Natuurlijk is het een rot situatie, maar je doet over alsof hij een moordenaar is.

Iedereen gaat anders om met een bepaalde situatie.

Dus vind eig ook wel dat je dat je geen begrip toont

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:51

Dan wil Santie ook vast wel vertellen hoe ze de nachtmerrie's kan voorkomen ? Voor zover ik weet kan dat niet dus als jij vind dat ze overdrijft dan graag de gouden tip.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:57

santie schreef:

Voor zover ik begrepen heb is het een vrij dominante kerel. Dat kan echt wel zo dreigend overkomen dat je er nachtmerries van krijgt.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 15:38

Mijn gouden tip is... LEZEN! Ik VRAAG of ze niet een beetje overdrijft, ik vind dit niet perse!
Wat voor nachtmerries heb je dan? Want ik heb nergens gelezen dat deze man haar ook maar iets heeft misdaan en kon zij het eerst prima met hem vinden. Bij een scheiding zijn de kinderen al snel geneigt om de nieuwe partner allerlei "akelige" kwaliteiten toe te schuiven. Dat word hier wel erg makkelijk over het hoofd gezien, moeder en X zijn gruwelijk bezig en verder word er niet gekeken. Elk verhaal heeft 2 kanten, zo ook dit verhaal.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 15:59

Je gaat hier nogal op de stoel van een hulpverlener zitten (althans een soort poging daartoe).
Invulkunde zonder kennis van zaken.
En daarbij hoeft TS haar nachtmerries niet uit te leggen aan wildvreemden op Bokt.

Een beetje begrip van mede-bokkers heeft zij veel meer aan.
Heel veel sterkte, TS.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:08

Heel veel plezier in Marokko! :D

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:41

Wellicht zijn er veel misverstanden in het spel en je moeder lijkt momenteel niet met beide benen op de grond te staan. Ze gebruikt het paard als machtsmiddel om jou te chanteren en dat is niet fraai. Daar gaat ze vroeg of laat spijt van krijgen! Neem haar de macht tot emotionele chantage uit handen door afstand van haar en het paard te nemen. Maak haar kenbaar dat dit zo niet werkt en kies voor je rust. Luister in de tussentijd niet teveel naar de emotioneel gekleurde verhalen van andere betrokkenen. Denk er zelf even in alle rust over na en laat haar dat ook doen. Ze zal een andere weg moeten vinden om op eerlijke wijze met jou tot een dialoog te komen. Zo zou ik het doen.. In elk geval veel sterkte!

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 22:26

Als ik jou was zou ik emotioneel afstand nemen van zowel je moeder als van dit paard. Het is een moeilijke kwestie maar laat je niet gek maken door deze praktijken van je moeder. Heel veel sterkte in ieder geval.

EvaTommie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 22:48

Jezus wat een verhaal! Zo te zien heb je veel steun van de bokkers met allemaal hun eigen mening. Heb een aantal reacties gelezen. Ik vindt het een vuile rotstreek! Een moeder zou altijd eerst voor haar kinderen moeten kiezen, vind ik. En om dan het ding dat je het liefste doet aftepakken is een kinderachtige lage rot streek ( vind ik) maar je moet toch wel onthouden het is en blijft je moeder en daar hou ( op dit moment wss eventjes niet maar dat komt) je ongetwijfeld heel veel van ( ik weet niet hoe jullie relatie eerst was maar ik neem aan normaal?:) ) zelf zit ik ook in een scheiding met mn ouders waar ook soortgelijke streken zijn. Maar ik heb gepraat met mn half broer (30) en zus (34) die het zelfde hebben mee gemaakt met mn vader en uiteindelijk vind je je weg. ( en anders ga je lekker naar een maatschappelijk werker of andere mensen die je moeder een stop op roepen ) maar laat je niet gek maken jij heb dit niet verdiend! Evenals je vader zus en paarden heeeel veel sterkte!( en sorry als je helemaal nix aan dit bericht heb)