pony kwijt, en nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JessicaOlga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:44

jes_sira schreef:
Volgens mij zet deze manege zichzelf alleen maar meer in kwaad daglicht.
Hoe dom zijn ze om dit minderjarige meisje op te sluiten, terwijl ze weten dat ze deze zotte situatie al "wereldkundig" heeft gemaakt.

Daarbij, als je zo met je klanten en leenpaarden omgaat, mag (of moet zelfs) iedereen dit weten.

Geen medelijden dus voor die manege eigenaren.

Sterkte TS!!

Ik geloof dat ik ergens overheen gelezen heb. Als er iemand echt opgesloten is dan lijkt het me langzaam tijd voor politie!.. Schandalig dit! Sterkte met deze rotte situatie TS!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:47

JessicaOlga

Katjekat schreef:
Hallo bokkers ! Velen vragen zich af wat er allemaal aan de hand is met ts en de pony lissie ..... Dit meisje heeft afspraken gemaakt zoals jullie allemaal al weten! Ga daar nu niet op in omdat ze het zelf al heeft uitgelegd ! Wel wil ik kwijt dat ikzelf vorige week vrijdag mee ben geweest met ts naar de desbetreffende manege! En dat er redelijke afspraken zijn gemaakt onderandere dat het elastiek wat om lissie der koppie zit tijdens Alle lessen eraf moet omdat het niet nodig is en omdat de lesklantjes ze zo strak aantrekken dat lissie letterlijk met haar neus tegen haar borst loopt ! Met die afspraak is de manege akkoord gegaan! Waarop ts akkoord is gegaan lissie daar te laten staan totdat het caroussel seizoen afgelopen is ! Echter is de mange haar afspraak niet nagekomen en liep lissie nog die zelfde avond vrolijk met elastiek op der koppie mee in de les ;( dus ts heeft alle recht om lissie op te halen wat ze ook daadwerkelijk heeft geprobeerd vandaag !! Het is echter niet gelukt lissie weg te krijgen van de manege en waarom niet ?? Omdat ze ts samen met lissie hebben opgesloten in de box van lissie en vervolgens ook nog een hangslot erop gedaan hebben !!! Dit maakt mij heel boos !! Morgen ga ik samen met haar aangifte doen en desnoods hoger op ik ga tot het eind !! Ik weet dat de manege op de hoogte is van deze topic _/-\o_ laat ze dan ook maar op de hoogte zijn van het feit dat er meerdere getuigen bij waren bij de laatste afspraken die gemaakt zijn ! Ik ben overigens wel meerderjarig !

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:50

Politie is er geweest, TS heeft 112 gebeld. Ben benieuwd wanneer we lezen gelezen dat er een manege-eigenaar is/wordt vastgezet op basis van vrijheidsberoving van een minderjarige.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:51

Cardy schreef:
Enige reden van de hangslot lijkt mij, om te voorkomen dat TS de pony meenam. Ik denk ook dat er iets gebeurd is waardoor de manege zich "bedreigd" voelde en aangezien TS bij haar pony was (die ze mist, dus waarschijnlijk nu nooit ziet). Ze waren denk ik bang dat TS de pony mee zou nemen.

Ik geloof direct dat er wel wat aan vooraf is gegaan.
Maar je sluit niet iemand op.

Rocamor, ik neem aan dat er dan wel aangifte gedaan moet worden.

Rocamor

Re: pony kwijt, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:57

Mag toch aannemen dat de agenten die TS hebben moeten bevrijden toch op zijn minst een leuk babbeltje hebben gemaakt met de dader?

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:58

Dat zal vast, maar zonder aangifte blijft het bij dat babbeltje :)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 15:03

Jeetje, ik schrik eigenlijk een beetje van deze berichten allemaal. Ik ben er nu dan wel maar 1x geweest maar toen kwam de eigenaresse als een zeer hartelijke vrouw over en dit soort acties zou ik nooit achter haar gezocht hebben. Al snap ik wel dat mensen feller worden als er een dit soort situaties zich voordoen.. Maar ik ben toch echt heel erg nieuwsgierig naar de andere kant van het verhaal. Want dit verwacht ik persoonlijk bij de minder goede maneges sneller dan bij deze manege met 4 sterren.. Want wees nou eerlijk, als het JOUW paard is en jij geeft aan zoals de afspraak was een maand van te voren dus, dat je je paard weer mee wil nemen.. Dan kan dat toch gewoon? Het is JOUW paard. En je houdt je dan aan de afspraak. Is dan heel jammer voor de ruiter die er caroussel op rijdt maar ze hebben daar zat andere paarden waar de ruiter op zou kunnen. Is dan wel even wennen maar goed... Ik snap dus niet waar nou het hele probleem vandaan komt.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 15:07

moyra schreef:
Cardy schreef:
Enige reden van de hangslot lijkt mij, om te voorkomen dat TS de pony meenam. Ik denk ook dat er iets gebeurd is waardoor de manege zich "bedreigd" voelde en aangezien TS bij haar pony was (die ze mist, dus waarschijnlijk nu nooit ziet). Ze waren denk ik bang dat TS de pony mee zou nemen.

Dus zetten ze TS + haar eigendom maar achter slot en grendel ?
Als dit een rechtszaak word ben ik heel benieuwd naar de uitspraak.

Als ik de berichten van TS moet geloven blijkbaar wel :). Ik had meer het idee dat ze klem zat tussen pony en muur door de te kleine stal en daardoor niet eruit kon. Ondanks het slot op de deur, kon ze wel via de hoofdopening volgens mij.
We horen het alleen maar van 1 kant en denk echt wel dat de waarheid ergens in het midden ligt :) .

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 15:14

friendly schreef:
Jeetje, ik schrik eigenlijk een beetje van deze berichten allemaal. Ik ben er nu dan wel maar 1x geweest maar toen kwam de eigenaresse als een zeer hartelijke vrouw over en dit soort acties zou ik nooit achter haar gezocht hebben. Al snap ik wel dat mensen feller worden als er een dit soort situaties zich voordoen.. Maar ik ben toch echt heel erg nieuwsgierig naar de andere kant van het verhaal. Want dit verwacht ik persoonlijk bij de minder goede maneges sneller dan bij deze manege met 4 sterren.. Want wees nou eerlijk, als het JOUW paard is en jij geeft aan zoals de afspraak was een maand van te voren dus, dat je je paard weer mee wil nemen.. Dan kan dat toch gewoon? Het is JOUW paard. En je houdt je dan aan de afspraak. Is dan heel jammer voor de ruiter die er caroussel op rijdt maar ze hebben daar zat andere paarden waar de ruiter op zou kunnen. Is dan wel even wennen maar goed... Ik snap dus niet waar nou het hele probleem vandaan komt.

Ik volg dit topic en heb dezelfde vragen als jij. Het lijkt alsof de manege haar pony wil inpikken en zo een gratis pony weet te verkrijgen. Als het echt zo is wat de TS hier verteld dan lijkt me dat een kwalijke zaak en zou ik er zeker snel aktie op ondernemen. Jammer dat de ouders haar hiermee laten aan modderen. Het zou wel helpen als die zich er me gingen bemoeien denk ik. Tenminste als het mijn pony en dochter waren dan zou ik dit absoluut niet pikken van deze manegehouder.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 15:39

Eerlijk? Ik snap niet waarom TS niet gewoon als de donder haar pony daar weg haalt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 15:41

Er moet meer zijn anders had ze dat toch allang gedaan?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 15:44

marleen_usar schreef:
Er moet meer zijn anders had ze dat toch allang gedaan?

Dat is dus ook wat ik denk. Iedereen met gezond verstand had die pony al lang op gehaald.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 15:45

Dat riep ik al een paar pagina,s eerder, maar TS is minderjarig bla bla bla.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 15:48

marleen_usar schreef:
Dat riep ik al een paar pagina,s eerder, maar TS is minderjarig bla bla bla.

Dus? Als ik naar mensen in mijn omgeving kijk, zijn er al een aantal die wel met trailer kunnen rijden. Dan ga ik naar de plaatselijke manege en huur ik voor 25,- een trailer. KLAAR.

Ik snap het echt niet hoor...
Als het nou om iets kleins ging, prima. Maar jij wilt je pony terug anders open je dit topic niet, en de oplossing is zo simpel...

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 15:52

Of is het een roep om aandacht?

Ik weet niet hoor.
Penny verhalen genoeg.
(Bokt stikt ervan ;) )

En wie weet is wel echt afgesproken dat de pony sowieso tot einde carrouselseizoen zou blijven.

Je kunt wel een hoop pony's hebben.
Niet alle pony's zijn geschikt voor carrousel kampioenschappen.

Maar aan de andere kant, misschien is het wel waar. Maar dan zou ik het niet gelaten hebben bij een babbeltje bij de politie.

Dan zou ik keiharde actie ondernomen hebben.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 15:57

Desnoods zou ik moeten gaan lopen! Ik nam hem mee hoor

MaddiHappy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 15:59

Ik heb dus geprobeerd die pony daar weg te halen, de eerste x eindigde het in een verhitte discussie, de 2e keer werd ik opgesloten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:02

Je moet dan ook niet zeggen dat je je pony weg gaat halen, maar gewoon uit d'r box halen en inladen (desnoods buiten het erf). Ik neem aan dat je nog wel zelf je pony mag poetsen en mee uit wandelen mag nemen?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:03

Hoezo eindigde? Ik was niet weg gegaan voordat ik MIJN pony terug had. Sterker nog, had er geen woorden aan vuil gemaakt... Verhitte discussie? Niks, pony opladen en weg wezen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:04

Dan neem je de volgende keer een betonschaar oid mee toch? Simpel opgelost dan. Jouw pony en als jij je aan de afspraken houdt dan kunnen ze niks lijkt mij. Maar aangezien er meerdere met vragen zitten waar je steeds niet op in gaat is het misschien handig als je deze gaat beantwoorden.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:10

Ik ken een eigenaar van een 4 sterren manege en dat is een grote hypocriet. Ik wil ook wel e andere kant weten, maar dat een eigenaar van een fnrs manege per definitie netjes is, is niet waar.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:14

Dat hoeft niet inderdaad maar de schijnheilige types herken je meestal wel. Daaraan zie je dat hun gedrag nep is. Dat kon ik niet aan het gedrag afleiden van deze manege eigenaresse. Daarom wil zou ik graag het hele verhaal wil weten omdat ik me het niet kan voorstellen. Ik snap gewoon NIET dat als jij je aan de afspraken houdt dat je je eigen paard niet mee mag nemen. Als de afspraak is dat je het een maand van te voren aangeeft dan moet je gewoon je paard mee kunnen nemen. Dan zou ik mij ook niet laten afschepen met een verhitte discussie of opgesloten worden. Dan wacht ik mooi tot ze het slot er af halen. Overigens heb ik altijd mijn mobiel bij me en bel ik gewoon iemand. Zijn ze helemaal gek.. Ik geloof best dat er veel dingen waar zijn van wat er gezegd wordt maar er zitten ook grote gaten in het verhaal.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:18

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het bij het juridisch loket is gegaan, maar kan ook begrijpen als je hierover nog geen uitspraken kan doen. ;)

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:20

TS : hoe was de afspraak bij het juridisch loket ? Wat hebben hun gezegd ? En heb je nu aangifte gedaan van wegen het opsluiten ?
Edit: Marcella was mij voor ...

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:23

Ik lees al de hele tijd mee, maar hmm dit verhaal is wel erg absurd aan het worden...
Ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden, en ik ben het er ook wel mee eens dat er gaten zitten in dit verhaal..
Opgelsloten worden in de stal met je paard, is wel heel erg extreem :oo
En als dat waar is, nou dan denk ik dat de manege ( nou denken, eerder weet ) heel erg fout bezig is.