Crematie of Rendac?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linnietje

Re: Crematie of Rendac?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 01:01

Denk ik niet.. Zijn ze te groot voor. ;)

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:44

ja klopt. al denk ik dat de meeste mensen er niet voor zouden kiezen. en massagraven zoals in de 2e WO lijken me ook niet zon fijne oplossing. :(

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 12:10

Ik zou mijn paard heel graag laten cremeren als de tijd daar is. Maar ik ben bang dat ik daar de financiële middelen niet voor heb. Dus tijd zal uitwijzen hoe rijk ik op dat moment ben. Dan word het of de rendac of crematie...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 16:59

Totaal onverwacht heb ik vandaag moeten besluiten over mijn Falco. Morgen wordt hij in Roermond gecremeerd.
Hoe ze hem kwamen ophalen alleen al, zo respectvol.

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 19:54

Jeetje.. Heel veel sterkte! Ook morgen en de komende tijd..

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:31

Tieneke, heb je hem door het crematorium op laten halen ? Wat ging er mis bij het ophalen?
Sterkte met het verlies van het maatje....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:34

er is toch niks misgegaan? Er staat toch dat het heel respectvol ging :)

Sterkte tieneke!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:38

Er is idd niks misgegaan. Ik zou het zo opnieuw doen. Intussen heb ik bericht gekregen dat de crematie bezig is, dat duurt toch gemakkelijk 6-8 uur.

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 10:45

Ik keek vanmorgen naar discovery. Toevallig waren ze met 'Dirty jobs' ook bij een distructie bedrijf.. Heb het niet afgekeken..
Ik weet niet of het daar net zo gaat als hier, maar ik vond het naar om te zien..

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:47

Owww SORRY helemaal verkeer gelezen... ik dacht respectloos.... oeps.....
Nogmaals sterkte !!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:40

Destructiebedrijf in Amerika zeker ?

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:57

Voor mij ten alle tijde cremeren.
Toen mijn merrie plots stierf aan koliek met inwendige bloedingen.
Toen is ze gecremeerd bij het stichting huisdieren crematorium Nederland in Roermond.
Je kunt ook betalen in termijnen en of kiezen voor een uitspaarregeling.
En hun prijzen vallen beslist mee echt een aanrader ik heb al besloten dat mocht 1van onze paardjes gaan dan gaan ze naar het shcn geen rendac afgrijselijk gewoon het idee alleen al.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 00:00

Inderdaad Loveskary, ik heb Falco gisteren ook door SHCN laten ophalen, prachtige aanpak en de prijs valt idd goed mee in vergelijking met andere crematoria. Donderdag haal ik Falco z'n assen op.

Wat ook zo mooi is, kan belachelijk klinken, eens als je de naam hebt gezegd van je paard, noemt men hem ook altijd bij z'n naam. Ze spreken niet over 'uw paard', maar over 'Falco'.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 00:14

@Tieneke allereerst heel veel sterkte met het verlies van je prachtige paard.
Je mooie sprookjes paard hij heeft een mooie naam.
Weet je Jasmien mijn schat mijn alles is naar Karel gegaan de beheerder jawel op 3maart 2008.
Hij zei we zullen Jasmien er morgen netjes bijleggen en ik zal je bellen
als ze de oven ingaat ik heb haar zelf met Henry Stork gebracht een ras echte begrafenis ondernemer.
Maar goed ik heb een stukje staart mee gehad en toen ze daar lag waren haar manen gevlochten met roosjes er door heen.
En daar binnen is het zo ongelofelijke mooi aangekleed en ingericht.
En ze zijn daar zo meelevend en nemen alle tijd voor je.
Het is nu alweer wat jaren geleden heb nu een nieuwe liefde mijn ijsje Skary maar Jasmien zal ik nooit vergeten.
En Tieneke hoe zwaar het ook is of het duur het ook is je zult er nooit spijt van krijgen.
Wees juist trots op jezelf dat je dit voor Falco hebt willen doen.
Echt je bent een topper en trek je niks aan van mensen die zeggen het was maar een paard jij en ik weten wel beter.
Wens je ontzettend veel sterkte met het verlies van je maatje.
Koester de mooie tijden met je maatje ook ik denk nog dagelijks terug aan mijn Jasmien.
Haar as heb ik nog steeds omdat ik haar bij me wil houden.
Maar boven al als je het echt wilt ook al heb je even geen geld voor de crematie.
Ga gewoon naar Karel van der Sluizen in Roermond en leg het uit hij zal je altijd helpen.
Rendac is voor mij zoiets van hup gooi maar bij het vuil als een oud bankstel.
Maar voor mij nooit rendac bleeh.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:13

Sterkte Tieneke!

Binnenkort komt er op TV een nieuw programma met de Nederlandse versie van Dirty Jobs waarbij ze ook langs een destructiebedrijf gaan. Hoe het in Amerika gaat weet ik niet, maar in NL is het iig geen fijn gezicht.

EDIT: Oh, ik bedoel geen nieuw programma maar nieuwe afleveringen. Drekwerk heet het programma :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:45

Loveskary schreef:
@Tieneke allereerst heel veel sterkte met het verlies van je prachtige paard.
Je mooie sprookjes paard hij heeft een mooie naam.
Weet je Jasmien mijn schat mijn alles is naar Karel gegaan de beheerder jawel op 3maart 2008.
Hij zei we zullen Jasmien er morgen netjes bijleggen en ik zal je bellen
als ze de oven ingaat ik heb haar zelf met Henry Stork gebracht een ras echte begrafenis ondernemer.
Maar goed ik heb een stukje staart mee gehad en toen ze daar lag waren haar manen gevlochten met roosjes er door heen.
En daar binnen is het zo ongelofelijke mooi aangekleed en ingericht.
En ze zijn daar zo meelevend en nemen alle tijd voor je.
Het is nu alweer wat jaren geleden heb nu een nieuwe liefde mijn ijsje Skary maar Jasmien zal ik nooit vergeten.
En Tieneke hoe zwaar het ook is of het duur het ook is je zult er nooit spijt van krijgen.
Wees juist trots op jezelf dat je dit voor Falco hebt willen doen.
Echt je bent een topper en trek je niks aan van mensen die zeggen het was maar een paard jij en ik weten wel beter.
Wens je ontzettend veel sterkte met het verlies van je maatje.
Koester de mooie tijden met je maatje ook ik denk nog dagelijks terug aan mijn Jasmien.
Haar as heb ik nog steeds omdat ik haar bij me wil houden.
Maar boven al als je het echt wilt ook al heb je even geen geld voor de crematie.
Ga gewoon naar Karel van der Sluizen in Roermond en leg het uit hij zal je altijd helpen.
Rendac is voor mij zoiets van hup gooi maar bij het vuil als een oud bankstel.Maar voor mij nooit rendac bleeh.

Cremeren is echt niet dierwaardiger dan de rendac of slager. Dit is puur en alleen voor het geweten van de mens. Een crematie ziet er ook niet lekker uit hoor een lichaam dat steeds wat verder wegbrand iek jak nee dát is weer niks voor mij.

Het dierwaardige zit hem in de verzorging van het paard en het eventuele verlossen uit hun lijden. Maar dit zit hem niet in de wijze van verwerking van het lichaam. Het lichaam... want het paard is er al niet meer :n

En of dit lichaam nu verwerkt wordt tot vlees wat nuttig is, of tot meel waarmee groene stroom wordt opgewekt of tot een grote emmer as. Dat maakt niet uit en heeft zeker niks te maken met het als een oud bankstel bij het vuil zetten...

En geen geld voor een crematie... het zou toch niet moeten zijn dat je een lening aan moet gaan, want dat is in termijnen betalen natuurlijk gewoon, om je paard te laten cremeren. Maargoed dat is mijn mening ik vind niet dat je paard meegeven aan de rendac moet worden afgedaan als 'zo die zet hem bij het oud vuil lekker goedkoop kan ze mooi een nieuwe kopen' want daar krijg ik een beetje een rare nasmaak van.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:25

Paard is dood. Wat maakt het in hemelsnaam uit wat je met het karkas doet. Als het maar opgeruimd wordt.
Om een of ander nu waardiger of beter te noemen is gewoon onzin.
Het lijkt er nu op dat je moet cremeren om in de ogen van anderen te deugen. Dat kan toch niet zo zijn.

Ik heb twee paarden begraven en twee naar de slacht gebracht en drie dood af laten voeren.
Cremeren vind ik persoonlijk absurd, maar als dat de enige manier is waarop een eigenaar afscheid wil/kan nemen, moet die dat zelf weten.
Ik zie die eigenaar echt niet voor meer aan of iemand die het niet doet, voor minder.
Ik kijk naar wat hij/zij bij het leven van dat paard voor het paard heeft gedaan. Daar had het paard nl wel echt iets aan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:35

Ik kon het bericht van Loveskary best te volgen tot er een sneer volgde naar mensen die Rendac verkiezen boven crematie.. Beetje jammer.. Dergelijke opmerkingen zijn niet nodig. Het is ieders eigen keuze.

En bij het crematorium zijn ze commercieel genoeg, dus die weten heus wel hoe ze mensen moeten benaderen. Ook de mensen van rendac zijn aan de telefoon aardig en meelevend als het om het ophalen gaat.

Waar je ook voor kiest, laat het iets zijn waar je vrede mee kunt hebben. Maar wees wel realistisch genoeg dat een andere er mogelijk anders over denkt. :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:40

Ik heb er geen problemen mee als mensen voor Rendac kiezen, maar ik moest het nu gewoon zo doen.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:03

Nou okee dan ieder zijn ding.
Maar ik vind rendac echt walgelijk en de slager komt er zeker niet aan te pas.
Want daar houd ik echt niet van.
bij ons op stal overleden van daaruit naar het crematorium.
Toen ik daar was lag er een paard in de oven je kon zien hoe het ging ik vond het er vredig en netjes uit zien.
En dat weg branden viel echt wel mee om te zien.
Als een paard geslacht wordt daar kan ik niet tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:19

Maar dat jij daar niet tegen kan betekend niet dat het paardonwaardig is en dat je niks voor je paard over hebt.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:43

Yvank_ schreef:
Maar dat jij daar niet tegen kan betekend niet dat het paardonwaardig is en dat je niks voor je paard over hebt.

Die van mij wordt gewoon ingeslapen jij ivank kon toch ook niet tegen een brandend paard.
Ik kan niet er niet tegen dat een paard zo wordt verwerkt als bij de slacht.
Wat is daar dan mis mee dat ik er niet tegen kan.
Die van mij zullen echt nooit naar de slacht gaan hoor.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:46

Die van jouw niet, die van een ander wel. Daarmee hoef je nog niet te zeggen dat die persoon zijn paard(en) behandeld als een oud bankstel of oud vuil :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:54

Precies Sammie...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 23:02

Iedereen maakt zijn eigen keuze en iedereen bekijkt het op zijn manier. Het is ook eigenlijk imo ook helemaal niet belangrijk hoe een ander daarover denkt. Het gaat er om hoe je er zelf tegenover staat. Er is ook niks mis mee om ergens niet tegen te kunnen. Dit is echt een gevoelskwestie die iedereen voor zichzelf kan/mag maken en daarmee is alles gezegd.