Wat kan ik hiermee doen? Schoenmaker heeft laarzen verpest

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xFioon

Re: Wat kan ik hiermee doen? Schoenmaker heeft laarzen verpest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 21:56

Even een snelle update, want ik moet eigenlijk nu weg.

De beste man had mij vandaag gebeld, mn telefoon lag te laden dus ik had hem gemist;
Hij wist wel dat ik op geld uit was, vanaf het begin al, ja het was mijn eigen probleem dat mijn laarzen mij gewoon niet meer passen (ze pasten wel?), en nu wilde ik van mijn probleem zijn probleem maken, nou weet je wat hij ging doen, hij ging mijn laarzen lekker niks meer mee doen. Hij gaat ze herstellen in de originele staat (ik heb gezegd dat ik dat knap vindt en dat ik benieuwd ben, want ik zei je heb er een gat in gemaakt, ik ben heel benieuwd hoe je dat gaat oplossen), en geen rits meer in zetten. En toen zei hij ja ik denk dat je ze zaterdag kan komen hale... nee weet je wat, ik zet ze gewoon voor je deur neer! (hij weet niet eens waar ik woont, en hij weet natuurlijk ook al dat ik ze lelijk blijf vinden met die snee aan de binnenkant). Hij was echt superboos enzo en mij de schuld geven en ik heb dus teruggebeld, met mijn uitleg, dat ik hem best de kans wilde geven om het te herstellen, maar of hij zelf ook niet doorhad dat het ondertussen wel heeeel lang duurde allemaal, dus dat ik hem met deze brief 2 opties wilde geven: 1. makkelijk, geef me een schadevergoeding, kan ik echt geen nieuwe laarzen van kopen hoor. 2. spreek een datum af dat je ze eindelijk een keer klaar heb. Maar nee, ik mocht niet eens uitpraten, hij probeerde me echt af te kappen en ik moest mn laarzen maar verkopen, dan had ik mn geld ook waar ik naar op uit was (ehh, denk je dat iemand deze laarzen nog koopt?)
Enz. Oh ja, en toen ging hij er bij halen dat hij wettelijk ook de laarzen dus gewoon terug mocht geven in originele staat. Toen heb ik gezegd dat ze nooit meer in originele staat zouden komen en hij was niet voor reden vatbaar, liet me niet eens zeggen wat ik wilde zeggen en hing boos op.

Wat nou vriendelijk zijn tegen de klant????

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:00

wat een eikel, ik zou echt je rechtsbijstand inschakelen...

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:04

SSSOWWWWWW -:(- weet je wat ik zou doen ts!ik zou daar heen gaan,die laarzen aantrekken en met die laarzen hem zo'n schop onder zn hol verkopen dat die rits zn reet deed schuren! }:)

is die nou helemaal gek geworden _-:( ?Dat noemt zich schoenmaker?Praatjesmaker dat is ie maar schoenmaker daar valt ie niet onder.
Laat je niet op je kop zitten hoor :(:) je staat volledig in je recht,dit kan hij echt niet maken!!! >;)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:10

Dit had voor mij een startsein geweest om mijn rechtsbijstand met hem te laten afrekenen :D

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:16

zijn reactie zegt toch al mee dan genoeg, hij weet dondersgoed dat hij fout zit,

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 22:21

Mijn moeder gaat morgen voor mij de rechtsbijstand weer bellen en als het dan nog nodig is komt ze langs (nogal ver weg), ik ga ze niet accepteren, het kan nooit meer wat worden...

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:21

Zo, ik ben ook wel van de vriendelijke aanpak, maar hier vind ik je toch wat soft geweest. Je had hem niet terug hoeven bellen voor een uitleg, die brief was duidelijk genoeg. Nu heb je je twee keer uit laten foeteren en denkt hij misschien ook nog dat je je wat van hem aantrekt.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:37

Jeetje wat een verhaal!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:43

Als het moet Fioon dan ga ik zo met je mee, ik ben zeker niet op m'n mondje gevallen en weet me zeer goed te redden in dat soort situaties zonder asociaal te worden.. wat denkt die man wel niet :\

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:05

Jeetje wat een verhaal! Dat mensen tegenwoordig zo met hun klanten om kunnen gaan, belachelijk! Zeker even naar de rechtsbijstand gaan dit slaat echt alles vind ik!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:41

Nu komt de in gebreke stelling aan de orde.
Wat wil je moeder komen doen?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:49

Ts, heb je deze'site al gezien?

http://www.schoenmaker.nl/pages/13/Consument.html

Je kunt er vinden of je schoenmaker bij de branchevereniging is aangesloten (zie ledenzoeker links).
Verder vind je er de algemene voorwaarden met daarin info over schadegevallen en oplossingen/vergoedingen en info over de geschillencommissie.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 06:57

POEHHH... Je zal der s'nachts maar naast moeten liggen!!

Ik denk dat je nog een aardige robbeltje moet vechten..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 08:25

Nou zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten zullen we maar zeggen :o

Wel heel vervelend TS, hoop echt dat hij zelf tot inkeer komt en gewoon de vergoeding betaald. Misschien kun je de branche organisatie eens bellen? Wellicht dat druk van hen voldoende is (mits hij is aangesloten) om het op te lossen.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 08:51

xFioon schreef:
Mijn moeder gaat morgen voor mij de rechtsbijstand weer bellen en als het dan nog nodig is komt ze langs (nogal ver weg), ik ga ze niet accepteren, het kan nooit meer wat worden...

Heel erg terecht, ik vind dat je nog lang netjes bent gebleven, maar blijkbaar kan hij dat niet waarderen en niet fastoenlijk terug doen. Over respect voor elkaar gesproken.. Tijd voor grove maatregels lijkt mij.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:20

Wat een hork!! _-:(

Die mag je best op zijn donder geven nu inderdaad >;)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:42

ohhhh kl*te zeg!!!
ik zou inderdaad ook een slechte reclame voor hem maken, dit is echt bizar!

wat fijn dat er mensen om je heen zijn die je willen helpen.

zo'n gezeik... en dat eigenlijk om een paar laarzen! :?

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:16

Was een stille meelezer, maar wil nu toch even reageren.
Ik zou er niet meer heen gaan, rechtsbijstand gewoon het bedrag laten claimen voor nieuwe laarzen, hij heeft zijn kans gehad, wat denkt hij wel niet.
Hij wil het niet normaal oplossen, dan kan hij het krijgen ook hoor. Je hebt je netjes gedragen en hem continue de kans gegeven het op te lossen op en tot een compromis te komen. Als hij het hard gaat spelen, kun jij dat ook.
Laat de rechtsbijstand het verder uitzoeken met hem, daar ben je voor verzekerd.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:22

bewaar de voicemail ;)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:43

cheyentic schreef:
Was een stille meelezer, maar wil nu toch even reageren.
Ik zou er niet meer heen gaan, rechtsbijstand gewoon het bedrag laten claimen voor nieuwe laarzen, hij heeft zijn kans gehad, wat denkt hij wel niet.
Hij wil het niet normaal oplossen, dan kan hij het krijgen ook hoor. Je hebt je netjes gedragen en hem continue de kans gegeven het op te lossen op en tot een compromis te komen. Als hij het hard gaat spelen, kun jij dat ook.
Laat de rechtsbijstand het verder uitzoeken met hem, daar ben je voor verzekerd.

Helemaal mee eens.

En hij wist van te voren al dat je op geld uit was.
Zorg nu ook maar dat je dat bent!
Hij heeft het zelf verkloot, heeft het nog fijn op kunnen lossen door jou goede wil.
Nee die verdient geen credits meer.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:27

Wat een *PIEEEEEP* *PIEEEEEP* *PIEEEEP* banketstaaf zeg! :O
Echt niet normaal! Als deze zaak afgerond is hem maar even goed zwart maken!! }:) ~~}>
Ik hoop dat het helemaal goed komt!!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 12:41

Aan zwartmaken heb je helemaal niets. Heb je dadelijk een proces aan je broek hangen.
Laat je rechtsbijstand het uitzoeken met deze onaardige man, hier kun je helemaal niets mee.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 12:55

Ik ben benieuwd of deze schoenmaker lid is van de branchevereniging en of de algemene voorwaarden daarvan van toepassing zijn. Zo ja, zie artikel vier.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 12:58

Klopt Pieteritus...gewoon zakelijk afhandelen,in dit geval via de rechtsbijstand.(Let erop dat ook je eventuele eigen bijdrage door de beste man vergoed gaat worden).
Zo behandel je geen klanten...uitkomen voor je fouten is blijkbaar enorm moeilijk voor de beste man.
Handen verder niet meer aan vuil maken,laat dat de advocaat maar doen ;)

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:13

Dit is echt niet normaal :oo

Ik ben het eens met de reacties hierboven. Je bent al die tijd vriendelijk geweest en hebt hem ondertussen kansen genoeg te geven, laat het hem nu maar uitvechten met de rechtsbijstand. Zo ga je niet met klanten om.