Nieuwe trailer komt op de markt! Wat vinden jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:10

rina schreef:
Luz_ElenaE schreef:
laat je paarden maar genoeg schijten en plassen in de humbaur trailer en dan staat de halve trailer en je zadelkast lekker in de pis :) geen waterbak voor nodig

Weet niet welke Humbaur je hebt, maar daar heb ik echt nooit geen last van gehad. En ik heb ook een Humbaur met zadelkamer.

De humbaur trailer huren wij bij de pensionstal. Wij stonden anders ook raar te kijken toen de voorkant en de zadelkamer helemaal blank stonden gelukkig staan de trailers geparkeerd op een helling (met de achterkant naar beneden) en liep zo alle pis eruit. :D

Ariebren

Re: Nieuwe trailer komt op de markt! Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:17

Ik denk dat de kogel van de trekkende auto te laag zit.
Hierdoor kan de trailer wat naar voren gaan hangen.

En daarnaast een keer de vier bandjes op 2,8 bar zetten.
Ook een trailer band moet zo nu en dan opgepompt worden.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:43

O niemand blij met de voerbakken in de trailer? Ik vind ze juist super! Zou nooit meer zonder willen in ieder geval... Maar om er water in te doen, nee... Dat blijft er in staan, ook met een automatische drinkbak. Die gaat nooit helemaal leeg en staat ook zomaar eens een maandje stil (bv met vakantie...)

Ik ben het er ook niet mee eens dat 25 liter genoeg is voor iedereen. Het ligt er maar net aan naar wat voor cc je gaat. Dressuurwedstrijdje drinken die van mij ook niet, maar als ik een hele dag op een SGW ben, willen ze echt wel graag een beetje meer drinken dan 12,5 liter. Verder gebruik ik mijn water ook om mijn handen te wassen of om een lekker een klets water door mn gezicht te gooien. Dan moet ik alsnog een extra emmer met jerrycan meenemen. Niet praktisch...

Ariebren schreef:

Overigens is mij aangeraden (door een erkende trailer-boer) bij een 2 paards de banden op 4 bar te zetten... Bevalt mij super ten aanzien van het verbruik en de slijtage.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:59

4 bar is nog beter, daarom was ik alvast met 2,8 begonnen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 18:46

Loetie84 schreef:
O niemand blij met de voerbakken in de trailer? Ik vind ze juist super! Zou nooit meer zonder willen in ieder geval... Maar om er water in te doen, nee... Dat blijft er in staan, ook met een automatische drinkbak. Die gaat nooit helemaal leeg en staat ook zomaar eens een maandje stil (bv met vakantie...)

Ik ben het er ook niet mee eens dat 25 liter genoeg is voor iedereen. Het ligt er maar net aan naar wat voor cc je gaat. Dressuurwedstrijdje drinken die van mij ook niet, maar als ik een hele dag op een SGW ben, willen ze echt wel graag een beetje meer drinken dan 12,5 liter. Verder gebruik ik mijn water ook om mijn handen te wassen of om een lekker een klets water door mn gezicht te gooien. Dan moet ik alsnog een extra emmer met jerrycan meenemen. Niet praktisch...

Ariebren schreef:

Overigens is mij aangeraden (door een erkende trailer-boer) bij een 2 paards de banden op 4 bar te zetten... Bevalt mij super ten aanzien van het verbruik en de slijtage.

Op zich heeft die trailerboer wel gelijk, maar let erop dat de banden die druk ook mogen hebben.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 18:51

Wauw ik vind hem prachtig! Veel ruimte en licht. Zou ik zeker willen aanschaffen :j

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:01

ikke schreef:
Op zich heeft die trailerboer wel gelijk, maar let erop dat de banden die druk ook mogen hebben.

Dat heb ik idd aangegeven bij het boertje, omdat in de deur staat max 2,9 geloof ik... Maar kon geen kwaad zei hij. Weet m te vinden als het mis gaat in ieder geval :P

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:06

Op mijn trailer staat 2,0 bar.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:08

Loetie84 schreef:
ikke schreef:

Dat heb ik idd aangegeven bij het boertje, omdat in de deur staat max 2,9 geloof ik... Maar kon geen kwaad zei hij. Weet m te vinden als het mis gaat in ieder geval :P

Wat in het deurtje staat is maar betrekkelijk relevant. Het gaat erom dat de band die druk van 4 bar kan hebben bij de maximale belading van de trailer. Dat staat gewoon op de band. DAT moet je leidraad zijn!!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:13

o nou sorry hoor... bedoel alleen maar te zeggen dat die vent er vast meer verstand van heeft en ik me hardop het afgevraagd of het wel kan met mijn banden.

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:13

Mooi, maar niet helemaal mijn smaak :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:14

Loetie84 schreef:
o nou sorry hoor... bedoel alleen maar te zeggen dat die vent er vast meer verstand van heeft en ik me hardop het afgevraagd of het wel kan met mijn banden.

Maar JIJ bent uiteindelijk verantwoordelijk voor de staat van je trailer en dus ook de bandenspanning. Je hebt nu de tools om dat ook met onderbouwing te doen..........

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:20

Niet iedereen weet dat de maximale bandenspanning op de banden staat.

Maar iedereen moet weten dat je regelmatig de banden op spanning moet controleren.
Zo kom je er ook achter of er een stiekeme, langzame leegloper er tussen zit.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:19

ikke schreef:

Citaat:

Wat in het deurtje staat is maar betrekkelijk relevant. Het gaat erom dat de band die druk van 4 bar kan hebben bij de maximale belading van de trailer. Dat staat gewoon op de band. DAT moet je leidraad zijn!!

Ik weet niet welk "erkend" trailerbedrijf dat heeft gezegd tegen je, doet er ook eigenlijk niet toe ;)
Maar het is ALTIJD je eigen verantwoording, ben het compleet met Ikke eens......wat op de band staat moet je leidraad zijn!!!!
En dat geef ik je aan als erkend bedrijf :D , maar even serieus..............volg nooit zomaar advies op zeker niet als je zelf al ziet dat er op de deur van de trailer 2.9 staat, zoek het dan eerst goed uit voor je ermee op pad gaat, het is idd lekker zuinig zo (een band slijt echter het minst snel bij de aangegeven druk,staat op de band) maar wijs is anders ;)
Laatst bijgewerkt door gap op 30-08-12 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:19

Ariebren schreef:
Niet iedereen weet dat de maximale bandenspanning op de banden staat.

Maar iedereen moet weten dat je regelmatig de banden op spanning moet controleren.
Zo kom je er ook achter of er een stiekeme, langzame leegloper er tussen zit.

Nogmaals mee eens :D

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 22:25

Esperanza schreef:
Wat doe voerbakken betreft ben ik ook niet blij met die in mijn trailer. Om de simpele reden dat je ze er niet uit kunt halen om schoon te maken. Of leeg te gooien of wat dan ook. Ik heb er eens voer in gegooid, mijn paard at het niet op en het werd een ranzige smeerboel. Ook blijft er bij het schoonspuiten van de trailer water in staan. Is echt waardeloos. Ik heb dan liever een paar haakjes waar je zo'n voerbak aan kunt hangen op een handige plaats.

Hooizak/net moet kunnen hangen, ik gooi sowieso geen los hooi in de voerbakken, daar zijn ze dan weer te ondiep voor. Nee, er moet wel een oog in voor de hooizak.

Nou het grappig is, dat er bij deze trailer afvoer in de vloerbakken zit, kijk maar op de foto, je kunt het water zo laten weg lopen. Ik zag de functie er zelf niet zo van in, maar nu je het zegt..

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:37

Geef mij maar een paarden trailer die vlak van vloer is, geen toestanden voorin, zoals zadelkamer en voerbakken.
Gewoon recht toe en recht aan.
Een trailer die voldoet aan de Bovac en de wettelijke eisen op het gebied van vee transport.

Elke keer schoonmaken na transport.
Eens in de tijd de karcher pakken en de boel schoonspuiten.
Binnen en buiten en onderkant.

En zo nu en dan (jaarlijks) naar de expert met die trailer, voor de Bovac keuring. :7

Dklein94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:39

mooie trailer ook erg handig dat er een automatische drinkbak in zit!

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:41

pff waar mensen zich al druk om kunnen maken. wat is er gebeurd met niet zo moeilijk doen?

waterbakje, zie het nog niet echt werken in de praktijk, paard drinkt baasje rijd over een drempel spetter spatter spater paard schrikt zich de pleurus.. leuk hé die optie's

zadelkamer en voerbakken oké, maar al die andere onzin :n begint te triest voor woorden te worden.
Tevens heb je voor dat geld ook een leuk vrachtwagentje voor 2 of 3 paarden, zou ik nog eerder voor gaan als dit spacy geval.

Tuihanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:47

F_Orumster schreef:
@ Colway, het is iig geen allemans trailer, er zullen weinig mensen meer geld aan een trailer uitgeven dan aan wat het paard heeft gekost.

vraagt zich af wat mensen met een shet achter de auto hebben :D

F_OrumsterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:50

Die past toch op de achterbank :D

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:52

Tuihanti schreef:
F_Orumster schreef:
@ Colway, het is iig geen allemans trailer, er zullen weinig mensen meer geld aan een trailer uitgeven dan aan wat het paard heeft gekost.

vraagt zich af wat mensen met een shet achter de auto hebben :D

Die hoeven toch niet vervoerd te worden? Zijn toch enkel voor het gras kort houden?
In geval van nood, leen je de schapenkar van de buurman. Goedkoper kan niet

Tuihanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:54

of zo'n koeienmeeloopgeval voor achter de trekker :)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 01:01

Vind deze trailer ontzettend onhandig.
Mijn paard zou zich een ongeluk schrikken van het uitzicht op de snelweg en voor mijn ponies moet ik een andere trailer kopen omdat deze niet of nauwelijks bij de voerbak kunnen.

Ik zou hem alleen gebruiken als ik op meerdaags concour zou moeten en er zou geen stal meer vrij zijn, dan zou mijn paard in zijn caravan mogen slapen. :')

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:45

CK88 schreef:
Nou het grappig is, dat er bij deze trailer afvoer in de vloerbakken zit, kijk maar op de foto, je kunt het water zo laten weg lopen. Ik zag de functie er zelf niet zo van in, maar nu je het zegt..

Ik zie ze! Maar nu het volgende, deze komen uit in de zadelkamer. Dan moet je er dus een emmer onder zetten ofzo, want de zadelkamer kun je niet schoonspuiten omdat het water er niet uit kan. (Dat is bij mijn trailer ook al zo onhandig) Nu kan je er natuurlijk gewoon een sopje doorhalen maar ik als luilak vind alles in 1x schoonspuiten wel handig := Even met je had het zand er uit vergen kan ook al niet.

Maar goed dat is spijkers op laag water zoeken.

Nog even over die bandenspanning... is zo veel echt nodig? Die 4 bar? Ik heb er dacht ik 2,6 in ofzo....