[WIP] opknappen paardentrailer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emiliee_8

Re: [WIP] opknappen paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 14:43

Afbeelding
de scheur, lijkt op de foto precies wel langer als in het echt

Tuihanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:24

lammineren van scheuren:

1. eind van de scheur een gat boren om doorscheuring te voorkomen.
2. scheur in een zo vlak mogelijke v-vorm uitslijpen, gaat het makkelijkste met een slijpschijf
3. rond de scheur goed het materiaal opruwen.
4. bij het aanmengen van hars ca 1% verharder (norpol) toevoegen
5. Breng een laag hars, als eerste laag, aan. Leg er een glasmat op en impregneer deze met
hars. Herhaal deze procedure totdat er voldoende lagen zijn opgebracht. goed de lucht uit de hars drukken m.b.v. een harde roller.
6. kleine haarscheurtjes in de gelcoat-laag ook geheel wegschuren tot het polyester en repareren met plamuur of gelcoat.
7. strak maken en spuiten.

het klinkt best eenvoudig maar is wel knoeiwerk :) handschoenen aan en masker op. (bij het uitharden van polyseter-hars komt styreen vrij, zeer giftig!

Emiliee_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 17:02

oo dat helpt mij al een heel stuk vooruit, mijn vader heeft een verfwinkel en van dat soort materialen maar we hadden er nooit echt aandacht aan besteed, maar hiermee kom ik al een heel eind.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:21

pfff. ik zie door het bomen het bos niet meer... :o
Opknappen van onze trailer is erg tegenvallend qua kosten en tijd. Nu ruim week verder en de opbouw is nog niet klaar en heb de trailer binnen een week nodig omdat we naar de brabantse kampioenschappen gaan.
Tevens krijg ik zoveel aanbiediingen en heb ik zelf ook al veel informatie ingewonnen mbt verlijmen van rubber vloer op bodem.
De prijzen verschillen enorm; ik wil goede kwaliteit en natuurlijk de beste prijs. Ook omdat de begroting die we hadden nu al ruim dubbel overschreden is door alle bijkomende kosten. Goedkoopste is het zelf te doen maar mijn schoonvader die de trailer zelf opknapt durft dat klusje niet aan.
En daarbij komt dan nog de tijdsdruk.. is nu al zaterdag en heb de trailer binnen week nodig en is nu nog enkele dagen werk.

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:26

Wat leuk, mijn man is, ook bezig met het opknappen van een wesco. Zal hem dit vanavond even laten zien

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:31

tamaramt schreef:
pfff. ik zie door het bomen het bos niet meer... :o
Opknappen van onze trailer is erg tegenvallend qua kosten en tijd. Nu ruim week verder en de opbouw is nog niet klaar en heb de trailer binnen een week nodig omdat we naar de brabantse kampioenschappen gaan.
Tevens krijg ik zoveel aanbiediingen en heb ik zelf ook al veel informatie ingewonnen mbt verlijmen van rubber vloer op bodem.
De prijzen verschillen enorm; ik wil goede kwaliteit en natuurlijk de beste prijs. Ook omdat de begroting die we hadden nu al ruim dubbel overschreden is door alle bijkomende kosten. Goedkoopste is het zelf te doen maar mijn schoonvader die de trailer zelf opknapt durft dat klusje niet aan.
En daarbij komt dan nog de tijdsdruk.. is nu al zaterdag en heb de trailer binnen week nodig en is nu nog enkele dagen werk.

Je zou er natuurlijk voor kunnen kiezen om voor de gelegenheid een trailer te huren?
Haastwerk levert altijd ellende op........

Tuihanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:21

ikke schreef:
Je zou er natuurlijk voor kunnen kiezen om voor de gelegenheid een trailer te huren?
Haastwerk levert altijd ellende op........

in de carrosseriebouw wordt wel vaker verteld:

Als je met oliebol begint en geen tijd hebt is het beste wat je kunt berijken gedroogde oliebol. Als je tijd hebt dan doe je het in de grond, doet er een zaadje bij en langzaam krijg je een mooie bloem.
Tijd is een zeer belangrijke factor in kwaliteit. Dit is dan ook de reden dat kwaliteit duurder is.

Roy

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 12:49

ik zou ook een trailer huren, dat voorkomt je ook een hoop stress.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 12:51

en vergeet niet te onderhandelen als je onderdelen bestelt ;)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:56

ik zou ook een trailer huren hoor.
de mijne zijn we 9 maand (!!!) aan bezig geweest voor die min of meer rijklaar was, en nu zijn we een jaar verder (volgende maand naar de keuring) en moeten er nog altijd details afgewerkt worden (verlichting werkt, maar moet nog herlegd worden, nog een stuk plexiglas erin vanvoor, een aanbindring aan de buitenkant, metalen delen nog eens herschilderen, scharnieren van de klep doen, zouden eigenlijk nog gasklepveren op moeten, etc)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 15:33

vanmiddag zijn mijn vriend en schoonvader gelukkig al een heel eind gekomen ;)
wanden zaten er al in en vloer en vandaag hebben ze de kap gemonteerd en de toegangsdeur en de bedrading vd binnenlamp al doorgetrokken.
Nu nog alles schilderen voor dubbele bescherming; achterklep monteren en beugels vd touwen en borststang monteren; maandag gaan we de onderdelen ophalen vd veiligheidsbeugels vd borststang en dan nog een rubbermat bestellen en laten lijmen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 15:36

succes, hopelijk krijg je alles op tijd af dan.

maak je nog wel ff een fotootje voor ons *-:)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 15:41

heb al een paar fotos op mijn gsm; zal ze vd week plaatsen; helaas geen fotos tijdens het opbouwen zelf was toen ik aan het werk

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:50

Knap hoor wat jullie allemaal doen, maar wat ben ik blij met mijn bijna nieuwe trailer. Ik kan er gewoon weer jaren tegen. ;)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:46

iemand nog tips van een bedrijf in omgeving eindhoven die rubbervloeren kan leveren en verlijmen?
Ben al met meerdere mensen in contact maar nog niks concreets uitgekomen. Of te ver weg of niet juiste materiaal of te duur of nog geen reactie terug gehad.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 08:08

jury schreef:
Knap hoor wat jullie allemaal doen, maar wat ben ik blij met mijn bijna nieuwe trailer. Ik kan er gewoon weer jaren tegen. ;)

ik ook ;) :D

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 08:09

ik hopelijk ook een jaar of 8 a 10 minstens; alles is nu nieuw en vervangen; behalve de kap en de achterklep.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 08:18

misschien leuk om er ook aan toe te voegen, dit was mijn wesco-opknap verhaal: [TAO] spoedvraagjes verven/opknappen trailer (foto's staan op pagina 2)
Wij willen dit jaar de laadklep nog gaan veranderen. Er zit nu geen rubber op de klep en dat wil wel eens glad worden wanneer het regent.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 08:24

dat ziet er netjes uit leorah

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 07:08

ondertussen zijn we al een heel eind met mijn trailer opknappen.
De rubbermat die er in moet komen is besteld en word er over 2 weken ingelijmd; de buitenkant moet nog geschilderd worden maar dat dan doen we dan ook in die week.
Voor nu moeten er nog wat kitranden aangebracht worden; de achterklep moet nog gemonteerd worden en alle haken en de veiligheidssluiting van de borststang moet nog gemonteerd worden.
De trailer kan ik gelukkig wel dit weekend gaan gebruiken want het bedrijf wat over 2 weken de mat gaan monteren heeft een leenmat ter beschikking gesteld zodat ik dit weekend gewoon veilig op pad kan naar de brabantse kampioenschappen.
Al het houtwerk hebben we vervangen behalve achterklep en toegangsdeur; alle bouten en schroeven waren doorgeroest dus ook dit allemaal vervangen.
Alles word opnieuw(2x ) geschilderd en er komt een veiligheidssluiting in zodat in geval van nood met een simpele handeling de borst stang eruit valt. Er komt een goede kwalitatieve rubbermat in en waarschijnlijk ook rubber trapbescherming.

Hieronder wat fotos; helaas geen fotos van het opbouwen of van de oude trailer toen die nog intact was aangezien ik toen zelf aan het werk was.

Ik heb trouwens geen idee waarom de fotos gedraaid staan; bij mij in mijn afbeeldingen staan ze wel goed :o

de oude wanden en vloer die rot waren;
Afbeelding

alle oude bouten en schroeven ; alles is vervangen door de beste kwaliteit welke van roestvrij materiaal zijn
Afbeelding

dit is een voorbeeld van de veiligheidssluiting die er inkomt bij de borststang
Afbeelding

alle oude wanden gedemonteerd; de oude vloer ligt er hier nog in
Afbeelding

nieuwe wanden al weer gemonteerd en polyester kap er terug op
Afbeelding

Afbeelding

de binnenkant geverfd;
Afbeelding

Afbeelding

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 07:08

ondertussen zijn we al een heel eind met mijn trailer opknappen.
De rubbermat die er in moet komen is besteld en word er over 2 weken ingelijmd; de buitenkant moet nog geschilderd worden maar dat dan doen we dan ook in die week.
Voor nu moeten er nog wat kitranden aangebracht worden; de achterklep moet nog gemonteerd worden en alle haken en de veiligheidssluiting van de borststang moet nog gemonteerd worden.
De trailer kan ik gelukkig wel dit weekend gaan gebruiken want het bedrijf wat over 2 weken de mat gaan monteren heeft een leenmat ter beschikking gesteld zodat ik dit weekend gewoon veilig op pad kan naar de brabantse kampioenschappen.
Al het houtwerk hebben we vervangen behalve achterklep en toegangsdeur; alle bouten en schroeven waren doorgeroest dus ook dit allemaal vervangen.
Alles word opnieuw(2x ) geschilderd en er komt een veiligheidssluiting in zodat in geval van nood met een simpele handeling de borst stang eruit valt. Er komt een goede kwalitatieve rubbermat in en waarschijnlijk ook rubber trapbescherming.

Hieronder wat fotos; helaas geen fotos van het opbouwen of van de oude trailer toen die nog intact was aangezien ik toen zelf aan het werk was.

Ik heb trouwens geen idee waarom de fotos gedraaid staan; bij mij in mijn afbeeldingen staan ze wel goed :o

de oude wanden en vloer die rot waren;
Afbeelding

alle oude bouten en schroeven ; alles is vervangen door de beste kwaliteit welke van roestvrij materiaal zijn
Afbeelding

dit is een voorbeeld van de veiligheidssluiting die er inkomt bij de borststang
Afbeelding

alle oude wanden gedemonteerd; de oude vloer ligt er hier nog in
Afbeelding

nieuwe wanden al weer gemonteerd en polyester kap er terug op
Afbeelding

Afbeelding

de binnenkant geverfd;
Afbeelding

Afbeelding

gentleman1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:49

Zelf heb ik mijn trailer ook opgeknapt! Heb hem geschilderd met alle kleuren van de regenboog.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 09:44

ziet er netjes uit tamarant. ik hoop dat de verf goed blijft zitten. ik ben benieuwd naar het eindresultaat, is hij al af?

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:02

Misschien is het hier in het topic als is verteld maar daar heb ik dan overheen gelezen(a).

Ik heb een 2 paards böckmann gekocht uit 94. Nu laten de kit naden wat los en wil ik eigenlijk alles opnieuw gaan kitten. Welke kit kan ik het beste nemen ?
Ook had ik laats mijn paard aan de trailer vast gezet (handrem stond er bij de trailer op) en mijn paard ging hangen en trok de trailer zo een paar cm naar achteren is dit normaal of moet ik echt heel nodig de remmen na laten kijken? En is daar niet een makkelijk trucje voor om zo dit te controleren?

Groetjes Christel

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 20:44

chrispy schreef:
Misschien is het hier in het topic als is verteld maar daar heb ik dan overheen gelezen(a).

Ik heb een 2 paards böckmann gekocht uit 94. Nu laten de kit naden wat los en wil ik eigenlijk alles opnieuw gaan kitten. Welke kit kan ik het beste nemen ?
Ook had ik laats mijn paard aan de trailer vast gezet (handrem stond er bij de trailer op) en mijn paard ging hangen en trok de trailer zo een paar cm naar achteren is dit normaal of moet ik echt heel nodig de remmen na laten kijken? En is daar niet een makkelijk trucje voor om zo dit te controleren?

Groetjes Christel

De kit kun je evt bij ons bestellen, wij versturen ook pakketjes, een tube kost € 11.90

In principe kan het wel dat de trailer een paar cm naar achteren gaat, maar uit jouw verhaal blijkt dat het onderhoud lang geleden is, dan raad ik je ZEKER aan een onderhoudsbeurt door een erkend en gespecialliseerd bedrijf te laten uitvoeren, waarom risico's nemen?? Je paard staat er wel in en jijzelf rijd ervoor en dan laten we de mede weggebruikers nog even achterwege.................er gebeuren TEVEEL ongelukken op de weg door achterstalllig onderhoud, ikzelf zou voor veiligheid gaan, en nee............niet om je als klant binnen te halen, maar ik rijd zelf ook met een trailer en ik wil gewoon geen risico's lopen!!! Voor het geld hoef je het niet te laten, bij ons kost een onderhoudsbeurt € 100,- incl btw. Maar dan weet je wel of je veilig rijd ;).............en ja deze laatste regel is wel een beetje reclame :D