En toen wou de oude eigenaresse van je paard je paard terug.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: En toen wou de oude eigenaresse van je paard je paard terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:10

waar is TS eigenlijk?Heeft ze nog iets gehoord van de vorige eigenaar?
(Ik ben blij dat ik met mijzelf heb afgesproken nooit een paard weg te doen....ze blijven tot hun dood,net als mijn andere dieren.)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:16

Marion71 schreef:
Ben ik de enige die het heel bijzonder vind, dat TS sind 6 december niet meer heeft gereageerd in haar topic van 11 pagina's. Het verhaal vind ik bijzonder, de discussie boeiend, maar aan de geloofwaardigheid van dit specifieke verhaal twijfel ik ernstig.

Nu je het zegt heb even gauw gespiekt op haar profiel ze is vanmorgen nog wel online geweest. Ik ben ook wel benieuwd hoe het er nu voorstaat.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:21

Lusitana schreef:
Ze leggen zich neer bij hoe het is, maar ze hebben wel tijd nodig om zich aan te passen! Kijk naar bv afspenen van veulens, dat is het meest intense voorbeeld. In die begintijd is er verwarring (stress) tot het gewend is.
In deze periode zie je vaak ook nieuwe eigenaren schrijven over zogenaamd uitproberen en gedragsprobelemen/veranderingen vergeleken toen ze het paard in eigen omgeving uitprobeerden.
Dezelfde verwarring ervaren ze op concours of in een kliniek, echter ze keren dan weer naar huis terug en na een paar keer hebben ze het vertrouwen dat ze altijd wel weer terugkeren en neemt de stress af.

Niets van gemerkt bij mijn veulen afgelopen jaar :D . Niet een keer geroepen of onrustig geweest. Gewoon een week van tevoren met moeders en haar twee nieuwe (jaarling) vriendinnetjes in het land gedaan. Na een week moeder eruit en voila ;) Geen enkel probleem.

Waarom is het per definitie erg dat een paard verwarrend kan zijn? Zou het echt zo slecht zijn?
Vergelijk het altijd graag met een 4- jarige die voor het eerst naar de basisschool gaat. De een huilt net zolang totdat moeders weer terug is en de ander kan s'avonds niet wachten totdat het weer naar school mag.
Moeten dan alle kinderen maar thuis blijven omdat het voor sommige verwarrend kan zijn, zo in een vreemde omgeving?
Weer terug naar de paarden;
wellicht heeft het paard van ts het inmiddels zo naar het zin, dat het juist verwarrend is voor het dier dat ze alweer moet verhuizen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:46

geerke schreef:
(Ik ben blij dat ik met mijzelf heb afgesproken nooit een paard weg te doen....ze blijven tot hun dood,net als mijn andere dieren.)

En wat als je het niet meer kan betalen?
Offtopic, maar ik raak dan nieuwsgierig door dat soort uitspraken

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:32

Ojajoh schreef:
geerke schreef:

idd :j ookal heb je in je hoofd je paard nooit weg te doen, als er dingen in je leven gebeuren, baan kwijt, ziekte, scheiding, stalling of weide kwijt, dan kies je er niet voor, als er dan ineens een oplossing komt mag je dan ook je paard niet terug vragen? T is niet zo zwart wit van weg is weg.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:54

Als je uit eindelijk je paard terug wilt, moet je hem verleasen of iemand vinden waarmee je duidelijke afspraken kunt maken.
Je verkoopt het paard niet om na een maand weer zelf terug te nemen bij de nieuwe eigenaar die helemaal blij is met zijn/haar nieuwe aankoop.
Dat is toch geen gang van zaken om zo te handelen.
Als koper kun je makkelijker afspraken maken voor terug nemen van het paard door de vorige eigenaar.
Ik ben van mening dat zulke dingen zwart op wit op papier moeten staan wil je het kenbaar maken.

Ik vind het alsnog een raar idee dat als ik mijn paard verkoop en vervolgens weer terug vraag. Raar verhaal.
Maar goed zo zou ik handelen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:08

Miepie77 schreef:
idd :j ookal heb je in je hoofd je paard nooit weg te doen, als er dingen in je leven gebeuren, baan kwijt, ziekte, scheiding, stalling of weide kwijt, dan kies je er niet voor, als er dan ineens een oplossing komt mag je dan ook je paard niet terug vragen? T is niet zo zwart wit van weg is weg.

ja maar dan kan je ook je paard niet terug vragen na twee dagen want je hebt nog steeds die reden waarom je hem weg gedaan hebt
En ja tuurlijk vragen mag altijd, nee heb je ja kun je krijgen
Maar zegt ts nee dan zal ze het wel moeten accepteren

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:11

Ojajoh schreef:
geerke schreef:

als ik ze niet meer kan betalen laat ik ze inslapen...niemand wil overigens een paard van 25 hebben die 100 euro aan medicijnen kost per maand.
Een scheiding heb ik al achter de rug...mijn koelkast was leeg maar de paarden hadden volop te eten.
Ik leg mijn prioriteiten bij mijn dieren.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:15

Als die verkoper zegt: "We hebben hem weggedaan om financiële redenen en nu hebben we vandaag de loterij gewonnen" dan vind ik het nog iets anders. Dan zou ik als koper zo'n paard eerder terug doen.

Maar spijt vind ik zo'n vaag iets. Het zal wel net zo voelen als liefdesverdriet. Je kan je er behoorlijk beroerd door voelen, maar het hoort erbij en het leven gaat verder.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:18

geerke schreef:
als ik ze niet meer kan betalen laat ik ze inslapen.

Nou nou. Dat is een fijne gedachte voor het paard. 'als ik je niet kan hebben, dan niemand!'

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:25

Ze zegt toch dat dat paard 25 is en 100 euro per maand kost aan medicijnen? :+ wie wil zo'n paard nou, cru gezegd :') ik zou hetzelfde doen. Als zo'n paard in het circuit komt weet je niet waar het terecht komt, en de enige die er blij mee is ben je zelf...

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:26

Roane schreef:
Ze zegt toch dat dat paard 25 is en 100 euro per maand kost aan medicijnen? :+ wie wil zo'n paard nou, cru gezegd :') ik zou hetzelfde doen. Als zo'n paard in het circuit komt weet je niet waar het terecht komt, en de enige die er blij mee is ben je zelf...

als jij hetzelfde zou doen dan weet ik al een nieuwe eigenaar voor het paard van geerke :D

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:28

uryanne schreef:
geerke schreef:
als ik ze niet meer kan betalen laat ik ze inslapen.

Nou nou. Dat is een fijne gedachte voor het paard. 'als ik je niet kan hebben, dan niemand!'

Dan moet je ook wel veder lezen dat het paard dus ziek is en 100 euro aan medicijnen gebruikt.
Bij een normaal gezond paard zou ik er ook een beetje raar bij opgegeken hebben.
alhoewel er is altijd wel vast iemand voor te vinden die toch een oudje van 25 jaar en 100euro medicijn kosten nog een fijn leven zou willen bieden tot het einde :D
Maar daarin tegen loopt het vaak met dat soort paarden ook niet lekker af en gaan van handel naar handel, denk dat ik dan toch ook gewoon vredig een einde had aangemaakt.
Maar ik weet natuurlijk ook niet wat het paard mankeerd ;)

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:28

Sleeper schreef:
Sleeper schreef:
Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten, en jammer genoeg lijkt het alsof deze herberg vol wantrouwen zit.

Ik weet niet meer wie het zei in dit topic 'goedheid is voor de domme' (of zoiets) in mijn ogen is dat een verbitterde opmerking. Ik geloof in 'Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet'

En hiermee leg je het bij een ander en het gaat om jezelf :)*

Je kunt toch niet voor iedereen goed doen?
Ikzelf leef ook onder het motto 'ik doe een ander niet aan, wat ik niet zelf zou willen meemaken', maar.. de verkoopster heeft toch echt zelf haar paard verkocht hoor. Als we het dan zoals jij bekijken, komen op zoiets:
* verkoopster verkoopt paard, wilt paard terug, contacteert TS --> die moet nu denken 'ik zou dit zelf niet willen meemaken, dus verkoop ik hem terug aan haar'.
Het kan ook zo:
* verkoopster verkoopt paard, wilt paard terug, en concludeert dat haar beslissing fout was, en dat die fout aan HAARZELF ligt, en dat ze die niet bij een ander moet leggen.
Verkoopster heeft er voor gekozen haar paard te verkopen. Nu voelt ze zich rot, en dat wens ik echt niemand toe, ik heb ook mijn eerste paard verkocht en oef wat deed dat pijn! En o ik miste hem zo! Stiefpa was er zo het hart van in, dat ik nog meer spijt kreeg, en moest ik die beslissing kunnen terug draaien (zo dacht ik toen) zou ik dat zeker doen.

Maar weet je.. Ik heb mijn paard te koop gezet. Ik heb er maaaaaaanden over nagedacht vooraleer ik de eerste advertentie maakte, en nog weken vooraleer ik die ook daadwerkelijk postte. En dan duurde het nog 2-3 maanden eer ie verkocht was. Al die tijd had ik de verkoop kunnen tegen houden. Eén maal heb ik dat bijna gedaan, toen er na een boel mensen waren komen kijken er ook daadwerkelijk eentje geïnteresseerd was. Toen ben ik huilend en schreeuwend bij m'n ouders thuis binnen gestormd dat geen haar op m'n hoofd er aan dacht mijn mannetje te verkopen, wat dachten ze wel?! Puur egoïsme. Paard is nog nooit zo gelukkig geweest als nu, bij Evelien.

Dus hoewel ik naderhand spijt had, besefte ik wil 'dit is mijn eigen schuld'. En zoiets draai je niet terug, dat kan je niet maken. Als je de koekjes in de oven verbrandt, maak je nieuwe. Als je je auto totall-loss rijdt, koop je een nieuwe. Maar als je je paard verkoopt, dan kun je niet terug. Verkocht is nu eenmaal verkocht. En om dan op het schuldgevoel van TS in te spelen, door haar gevoelens te bewerken (die duidelijk geen onmens is, anders had ze er niet eens over gedacht dit topic te openen), onder het mom van 'dit zou jij toch ook niet willen meemaken..'

TS was op zoek naar een paard. Heeft waarschijnlijk een heleboel advertenties uitgepluist. Zo niet, is dit helemaal een wonder, dat ze meteen 'haar paard' vond. Heeft dit paard gezien, besproken, over gedroomd, naar uitgekeken. Stalletje geregeld, hardop gefantaseerd, plannen gemaakt. Paard betaald, opgehaald, voor het eerst 'haar stal!' zien inlopen, en voila: de basis van de band is gecreërd. De afgelopen dagen, uren, minuten, seconden, misschien wel wéken? was dit moment het enige waar TS aan kon denken.

En dat moet ze nu maar gewoon terug geven? Omdat de verkoopster SPIJT heeft? Sorry, maar had ze zich dit niet eerder kunnen bedenken? Ze moet zich er maar bij neerleggen dat de kans groot is dat TS nee zegt. Als je het mij vraagt, legt de verkoopster dit bij een ander, ipv dat de TS dat doet. Die heeft gewoon een paard gekocht, en daar absoluut geen spijt van.

Let wel; ik vind het sneu. Ik kan me dat gevoel héél goed voorstellen. Maar soms.. Moet je dingen los laten. De gevolgen dragen van je beslissingen. Zo is het leven nu eenmaal..

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:29

NienSCHaap schreef:
alhoewel er is altijd wel vast iemand voor te vinden die toch een oudje van 25 jaar en 100euro medicijn kosten nog een fijn leven zou willen bieden tot het einde

inderdaad. Bedankt voor je steun ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:41

Ho mensen,het gaat hier niet om geerke! Zullen we die discussie hier niet houden?
Ikbstelde alleen een vraag uit nieuwsgierigheid, misschien beter via pb kunnen doen :o

Disc0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 00:43

nee verkocht = verkocht. Maar omdat ik er niet aan gehecht zal zijn binnen een week mag het paard best terug plus de stallingkosten,vervoer (ophalen en wegbrengen)en een week verzorging!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 07:56

uryanne schreef:
NienSCHaap schreef:
alhoewel er is altijd wel vast iemand voor te vinden die toch een oudje van 25 jaar en 100euro medicijn kosten nog een fijn leven zou willen bieden tot het einde

inderdaad. Bedankt voor je steun ;)

Je gaat toch als vreemde geen paard van 25 kopen en waar je 100 euro per maand aan medicijnen aan moet in stoppen. Beetje onrealistisch om te denken dat iemand zo een paard wil hebben. Daar stop je alleen maar geld in en krijg je niks voor terug. Het is wat anders als je het paard al in je bezit hebt. Ik ben het met Geerke eens. Ik zou het mijn 25 jarige paard ook niet aan willen doen.

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 07:58

dan had ze hem niet moeten verkopen ,jij bent nu de eigenaar .
dus niet weg doen straks heb jij weer spijt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 08:11

Ik vind het onzin dat ts het paard terug zou moeten verkopen.
Als het goed is heeft de verkopende partij goed nagedacht over deze beslissing, maar ts als koper heeft ook een bewuste keuze gemaakt.
Hier energie in liefde en alles ingestopt, misschien zelfs al allerlei spullen gekocht.
Als ik een paard had gekocht, doe ik dit omdat dit paard me aanstaat en die ga ik niet kopen om hem na 2 dagen weer terug te geven.
Ook tegenover zo'n paard niet echt eerlijk.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 08:22

Citaat:
Je gaat toch als vreemde geen paard van 25 kopen en waar je 100 euro per maand aan medicijnen aan moet in stoppen. Beetje onrealistisch om te denken dat iemand zo een paard wil hebben. Daar stop je alleen maar geld in en krijg je niks voor terug. Het is wat anders als je het paard al in je bezit hebt. Ik ben het met Geerke eens. Ik zou het mijn 25 jarige paard ook niet aan willen doen.

Onzin. Niet iedereen is gedreven op voorwaardelijke liefde.

Ik ben erg nieuwsgierig hoe het nu met de TS gaat :)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 08:28

@TS, het paardje staat goed bij jou. dus ik zou ook zeggen "verkocht is verkocht".
Het is altijd moeilijk als je een paard verkoopt. Ik heb het nog steeds met eentje van een paar jaar geleden, dat ik spijt heb. Maar ze staat nu al jaren op dezelfde plek en is gelukkig.
Het enigste wat ik me kan bedenken is...Dat je het paard terug verkoopt en dat ze hem over twee maanden toch weer verkoopt, omdat het toch echt niet gaat.
Dan ben jij je droompaardje kwijt.
Laat haar weten dat ze hem altijd mag komen opzoeken ( opafspraak) en dat hij bij jouw een heel goede plek heeft gevonden. Moeilijk voor haar, maar het leven gaat door.
Als je je paard te koop zet, dan heb je hier echt we over nagedacht en als je dat niet hebt gedaan, dan ben je gewoon dom.
Ik zou dus zeggen, geniet lekker van je paardje meid, hij is nou van jou!

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 09:25

En heeft de ts nog een mening in dit verhaal ? Vind t wel erg stil nu van haar kant

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 09:30

Sleeper schreef:
NienSCHaap schreef:

Tja ik zou het ook niet doen begrijp me niet verkeerd, maar er zijn gekke mensen die dat wel zouden doen en het niet zo zeer zien dat ze er niks voor terug krijgen.
Iedereen heeft daar een eigen mening en gedachtengang bij.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 09:31

am_vanes schreef:
En heeft de ts nog een mening in dit verhaal ? Vind t wel erg stil nu van haar kant

Ik heb haar al een pb-tje gestuurd met het verzoek om een reactie