Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Marion71 schreef:Ben ik de enige die het heel bijzonder vind, dat TS sind 6 december niet meer heeft gereageerd in haar topic van 11 pagina's. Het verhaal vind ik bijzonder, de discussie boeiend, maar aan de geloofwaardigheid van dit specifieke verhaal twijfel ik ernstig.
Lusitana schreef:Ze leggen zich neer bij hoe het is, maar ze hebben wel tijd nodig om zich aan te passen! Kijk naar bv afspenen van veulens, dat is het meest intense voorbeeld. In die begintijd is er verwarring (stress) tot het gewend is.
In deze periode zie je vaak ook nieuwe eigenaren schrijven over zogenaamd uitproberen en gedragsprobelemen/veranderingen vergeleken toen ze het paard in eigen omgeving uitprobeerden.
Dezelfde verwarring ervaren ze op concours of in een kliniek, echter ze keren dan weer naar huis terug en na een paar keer hebben ze het vertrouwen dat ze altijd wel weer terugkeren en neemt de stress af.
. Niet een keer geroepen of onrustig geweest. Gewoon een week van tevoren met moeders en haar twee nieuwe (jaarling) vriendinnetjes in het land gedaan. Na een week moeder eruit en voila
Geen enkel probleem.geerke schreef:waar is TS eigenlijk?Heeft ze nog iets gehoord van de vorige eigenaar?
(Ik ben blij dat ik met mijzelf heb afgesproken nooit een paard weg te doen....ze blijven tot hun dood,net als mijn andere dieren.)
Ojajoh schreef:geerke schreef:waar is TS eigenlijk?Heeft ze nog iets gehoord van de vorige eigenaar?
(Ik ben blij dat ik met mijzelf heb afgesproken nooit een paard weg te doen....ze blijven tot hun dood,net als mijn andere dieren.)
En wat als je het niet meer kan betalen?
Offtopic, maar ik raak dan nieuwsgierig door dat soort uitspraken
ookal heb je in je hoofd je paard nooit weg te doen, als er dingen in je leven gebeuren, baan kwijt, ziekte, scheiding, stalling of weide kwijt, dan kies je er niet voor, als er dan ineens een oplossing komt mag je dan ook je paard niet terug vragen? T is niet zo zwart wit van weg is weg. Miepie77 schreef:iddookal heb je in je hoofd je paard nooit weg te doen, als er dingen in je leven gebeuren, baan kwijt, ziekte, scheiding, stalling of weide kwijt, dan kies je er niet voor, als er dan ineens een oplossing komt mag je dan ook je paard niet terug vragen? T is niet zo zwart wit van weg is weg.
Ojajoh schreef:geerke schreef:waar is TS eigenlijk?Heeft ze nog iets gehoord van de vorige eigenaar?
En wat als je het niet meer kan betalen?
Offtopic, maar ik raak dan nieuwsgierig door dat soort uitspraken

Roane schreef:Ze zegt toch dat dat paard 25 is en 100 euro per maand kost aan medicijnen?wie wil zo'n paard nou, cru gezegd
ik zou hetzelfde doen. Als zo'n paard in het circuit komt weet je niet waar het terecht komt, en de enige die er blij mee is ben je zelf...
uryanne schreef:geerke schreef:als ik ze niet meer kan betalen laat ik ze inslapen.
Nou nou. Dat is een fijne gedachte voor het paard. 'als ik je niet kan hebben, dan niemand!'
Sleeper schreef:Sleeper schreef:Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten, en jammer genoeg lijkt het alsof deze herberg vol wantrouwen zit.
Ik weet niet meer wie het zei in dit topic 'goedheid is voor de domme' (of zoiets) in mijn ogen is dat een verbitterde opmerking. Ik geloof in 'Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet'
En hiermee leg je het bij een ander en het gaat om jezelf
uryanne schreef:NienSCHaap schreef:alhoewel er is altijd wel vast iemand voor te vinden die toch een oudje van 25 jaar en 100euro medicijn kosten nog een fijn leven zou willen bieden tot het einde
inderdaad. Bedankt voor je steun
Citaat:Je gaat toch als vreemde geen paard van 25 kopen en waar je 100 euro per maand aan medicijnen aan moet in stoppen. Beetje onrealistisch om te denken dat iemand zo een paard wil hebben. Daar stop je alleen maar geld in en krijg je niks voor terug. Het is wat anders als je het paard al in je bezit hebt. Ik ben het met Geerke eens. Ik zou het mijn 25 jarige paard ook niet aan willen doen.

Sleeper schreef:NienSCHaap schreef:alhoewel er is altijd wel vast iemand voor te vinden die toch een oudje van 25 jaar en 100euro medicijn kosten nog een fijn leven zou willen bieden tot het einde
Je gaat toch als vreemde geen paard van 25 kopen en waar je 100 euro per maand aan medicijnen aan moet in stoppen. Beetje onrealistisch om te denken dat iemand zo een paard wil hebben. Daar stop je alleen maar geld in en krijg je niks voor terug. Het is wat anders als je het paard al in je bezit hebt. Ik ben het met Geerke eens. Ik zou het mijn 25 jarige paard ook niet aan willen doen.