Paard gekocht bij handelsstal met onzichtbare gebreken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Re: Paard gekocht bij handelsstal met onzichtbare gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 23:44

He, ineens heeft TS naamsverandering zonder dat het in het profiel staat, dat is ook wel raar?

maargoed, ben benieuwd wat er gaat gebeuren nu allemaal, beetje onduidelijk dit hoor, als er nou gewoon kort maar krachtige antwoorden op alle vragen gegeven worden..

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 00:30

Oei Stef, ineens is de naam van TS gewijzigd en het profiel gewijzigd...

Hoop dat we de afloop hiervan nog eens te horen krijgen...

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 07:26

Ook een geslachtsverandering ondergaan....... :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 08:21

tones schreef:
Ook een geslachtsverandering ondergaan....... :')

Nee hoor, het was vanaf t begin al een man :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 08:37

Electra63 schreef:
Ik vind het altijd vervelend als topics op deze manier verlopen/eindigen.
Ik ben benieuwd wat het paard precies mankeert en wat er met het paardje gebeurt?
Terug naar de handelaar en dan weer naar een andere "koper"?
Er is altijd maar 1 de dupe van deze ellende: het paard.

Jahaha eerst hulp vragen en ons ten slotte met vragen laten zitten. Niet zo netjes. Ben ook best benieuwd naar de afloop.

Dus de DA had geconstateerd dat het dier niet kreupel was wegens rotstraal, maar op de buigproef. In het hoefkatrolgebied (let wel, dat hoeft niet de klassieke HKO te zijn door botafbraak van de hoefkatrol, maar kan ook gewoon een steriele ontsteking zijn in datzelfde gebied door overbelasting). Dan kan dat met rust en eventueel ontstekingsremmers inspuiten gewoon over gaan. Jammer dat TS niet toch gewoon dat fotootje heeft laten maken. Wat kan dat nou kosten?
Vervelender is natuurlijk het foute chipnummer en niet verzonden paspoort. Ook raar, wan hoe komt TS nu aan het chipnummer zonder paspoort? Of heeft ie een kopietje van de papieren meegekregen?

En i.d.d. wel raar zo'n (geslachts)verandering. Is TS misschien veranderd in de handelaar die nu graag wil dat het topic wordt gesloten????? :D :D :D Dan weet ie in ieder geval nu wel wat m te wachten kan staan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:31

mailtje van de handelaar gehad. Paard kostte 1300 euro, mocht gekeurd maar dit wilde TS niet. Handelaar heeft aangeboden dat het paard terug mag en dat ze een ander paard mag, dit wil TS niet, die wil dr geld terug + een schadevergoeding :?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:33

stef schreef:
mailtje van de handelaar gehad. Paard kostte 1300 euro, mocht gekeurd maar dit wilde TS niet. Handelaar heeft aangeboden dat het paard terug mag en dat ze een ander paard mag, dit wil TS niet, die wil dr geld terug + een schadevergoeding :?

dat lijkt meer aannemelijk.... :D

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:44

Valt me nog mee dat de handelaar inmiddels op de hoogte is :P

Kijk, ik snap best dat je een paard niet wilt ruilen. Het is geen automaat die je zomaar inruilt, je hebt voor dat ene paard gekozen vanwege de klik. Hoeveel kans is er dat de handelaar nog een paard heeft staan waarvan je helemaal wild bent? Maar die schadevergoeding.. voor de gemaakte DA-kosten oid?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:12

stef schreef:

Ik geloof dit zo. Typisch gevalletje van voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, geen verstand van paarden hebben en gaan mauwen als het dan tegenvalt.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:15

Mailtje van de handelaar klinkt idd veel aannemelijker. Wel raar de DA constateert hko op basis van een buigproef dus het dier gaat de wei op. Misschien handig om eerst eens foto's te maken? :\ de diagnose hko kan alleen zo gesteld worden. Het kan ook een ontsteking zijn die met een ab kuur te behandelen is. Komt op mij over alsof ts dus gewoon geen geld aan het dier uit wil geven. Arm dier :n

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:31

Narya schreef:
Valt me nog mee dat de handelaar inmiddels op de hoogte is :P

Kijk, ik snap best dat je een paard niet wilt ruilen. Het is geen automaat die je zomaar inruilt, je hebt voor dat ene paard gekozen vanwege de klik. Hoeveel kans is er dat de handelaar nog een paard heeft staan waarvan je helemaal wild bent? Maar die schadevergoeding.. voor de gemaakte DA-kosten oid?

Je hebt duidelijk het topic niet gelezen. Als TS zo'n klik had met het paard, was hij niet zo wanhopig op zoek naar een reden op er vanaf te komen.
(Is hij nu ineens 2 jaar jonger geworden of verbeeld ik me dat?)

Als ik een paard te koop zou zetten en de koper wil niet keuren, hoeft hij/zij naderhand niet te komen zeuren over gemaakte da-kosten.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:37

Ik lees het topic al mee vanaf het begin, dus jouw reactie is - als ik dat mag zeggen - onzinnig en nergens op gebaseerd.

Ik ga ervanuit dat niemand een paard koopt zonder klik en dat nu lijkt dat er vanalles mis is met het paard, de koper er inderdaad vanaf wil, nu het nog kan. Dan kun je best een klik hebben met een paard, maar dan zit je gewoon niet te wachten op een ongezond paard waar je niet mee kan wat je voor ogen hebt. Zo'n vreemde redenatie is dat toch ook weer niet..?

Kijk, het verdient niet de schoonheidsprijs, de manier waarop er met dit paard omgegaan wordt.. maar het is niet het eerste noch het laatste paard dat om lichamelijke gebreken teruggedaan wordt. Het enige wat TS te verwijten valt imo, dat er geen gedegen onderzoek wordt gedaan naar het hoe en het wat.
Laatst bijgewerkt door Narya op 23-03-11 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:41

Nikka schreef:
stef schreef:

Ik geloof dit zo. Typisch gevalletje van voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, geen verstand van paarden hebben en gaan mauwen als het dan tegenvalt.

Hier ga ik ook vanuit.....gewoon heel erg dom en naief gehandeld van TS!
En daarna een potje zitten janken en zeuren en stampvoetend je gelijk proberen te halen :roll:
Had ze beter van te voren kunnen bedenken, nul verstand van paarden, € 1300 en geen keuring...
Ik kan er geen medelijden mee hebben, internet staat vol met informatie hierover!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:52

jeetje wat word er weer hard gereageerd :j

misschien is dit TS eerste paard en geloofd ze de handelaar die het paard aangeprezen heeft.
ik ken helaas veel mensen waarbij het eerste paard dat ze kopen er geen keuring plaats vind omdat de verkoper zegt dat het paard goed is.

ik vind wel dat de handelaar erg goed reageert om het paard terug nemen ,maar dan idd wel 1300 euro terug geven en niet omruilen.
dat TS de extra kosten ook terug wil ,is in mijn ogen niet terecht dat is nu haar risico.

en ik wil ook nog melden dat ook al laat je een paard keuren het daarna ook helemaal mis kan zijn
en zo`n geval heb ik :+
helemaal gekeurd waar ik bij geweest ben en alles op film heb staan, paard was goed! :j
3 weken bij mij en hij blijkt ineens van alles te mankeren,ik ben nu na bijna 2 jr nog bezig
maar paard was goed bij aankoop en had nooit iets gehad bij vorige eigenaar.

wil daarmee zeggen dat ook keuren maar een moment opname is.

ik hoop voor TS dat ze eruit komt met de handelaar.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:54

Zo Steff.
Ik vind het persoonlijk wel ver gaan om als buitenstaander een handelaar te gaan mailen.
Maar voor € 1300 kan je niet veel verwachten en dan niet keuren.
Ik ben benieuwd of paard echt in de wei staat, dan is dat nl. wel een hele ommezwaai van TS.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:57

Narya schreef:
Kijk, het verdient niet de schoonheidsprijs, de manier waarop er met dit paard omgegaan wordt.. maar het is niet het eerste noch het laatste paard dat om lichamelijke gebreken teruggedaan wordt. Het enige wat TS te verwijten valt imo, dat er geen gedegen onderzoek wordt gedaan naar het hoe en het wat.

1)Het niet onderzoeken van de zogenaamde "lichamelijke gebreken", want tot nu toe is het helemaal niet duidelijk waarom dit paard kreupel is.
Dit paard is pas na 3 weken kreupel geworden, dus dat lijkt mij niet iets wat de handelaar had kunnen weten. Beetje voorbarig om het paard terug te willen geven op lichamelijke gebreken.
2)niet voldaan hebben aan het onderzoeksplicht
3)handelaar uitmaken voor oplichter terwijl hier geen bewijs voor is en zelfs geen aanleiding :n
4)schadevergoeding vragen???? 8)7

kan er denk nog wel wat vinden waarbij de ts wat te verwijten valt...

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:59

Narya, tuurlijk mag je dat zeggen :D.

Maar rotstraal gebruiken om hét paard terug te brengen gaat er bij mij niet in.
Daar begon het mee, daarna kwamen er nog andere op z'n minst vreemde redenen.
Hoe kun je nou door een buigproef bij een al kreupelend paard HKO diagnosticeren? How convenient voor de koper.
Dat verkeerde chipnummer kan een typfout zijn of vergeten het nummer te veranderen na het vorige verkoopcontract..
En voor de rest ga ik met Superwoman mee

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:08

stef schreef:

Schade vergoeding nog wel. :')

1: 1300 is niet veel
2: Hij probeert het netjes op te lossen wat zij niet wil.

mirgino schreef:
ik vind wel dat de handelaar erg goed reageert om het paard terug nemen ,maar dan idd wel 1300 euro terug geven en niet omruilen.

Maar bij de verkoop was het paard nog niet kreupel, heeft TS zelf gezegd. Moet de handelaar dan verlies draaien op een paard dat hij niet kreupel verkocht heeft, maar wel kreupel terug krijgt?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:38

Electra63 schreef:
Zo Steff.
Ik vind het persoonlijk wel ver gaan om als buitenstaander een handelaar te gaan mailen.
Maar voor € 1300 kan je niet veel verwachten en dan niet keuren.
Ik ben benieuwd of paard echt in de wei staat, dan is dat nl. wel een hele ommezwaai van TS.

Ik heb de handelaar gemailt met de intentie hem van dit topic op de hoogte te stellen, de handelaar kan nu ook de keuze maken om hier eventueel te reageren. Dat je met iemand een conflict hebt prima, maar geef een ander dan ook de kans zich te verdedigen :j
Dat ik een uitgebreid antwoord krijg kan ik dan weer niks aan doen ;)

Overigens staat bij de meeste handelaren in de voorwaarden dat je geen geld terug krijgt maar wel kan omruilen :j

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:39

Joscaa schreef:
stef schreef:

Schade vergoeding nog wel. :')

1: 1300 is niet veel
2: Hij probeert het netjes op te lossen wat zij niet wil.

mirgino schreef:

Maar bij de verkoop was het paard nog niet kreupel, heeft TS zelf gezegd. Moet de handelaar dan verlies draaien op een paard dat hij niet kreupel verkocht heeft, maar wel kreupel terug krijgt?

ik snap jouw antwoord niet helemaal.
de handelaar wil het paard toch terug nemen,of kan ze een minder duur paard terug krijgen bij omruilen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:40

Ik val jou niet daar op aan hoor, Stef.
Het verbaasde mij alleen. Ik vind het goed dat de handelaar je terug hebt gemaild.
Al is dat natuurlijk weer alleen zijn kant van het verhaal.
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen en het paard is de dupe.
O nee, die staat lekker in de wei, volgens TS.

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:41

Pff gaat weer lekker hier.

Wie zegt dat die handelaar niet liegt via een mailtje dan??
Die wil natuurlijk niet dat zijn naam in een verkeerd daglicht komt.
En waarom geloven jullie hem dan wel op zijn woord en niet op de TS??

Hoop voor het paard dat het allemaal goed afloopt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:42

TS op zijn woord geloven? Dan had ie van begin af aan duidelijkheid moeten scheppen en niet met allemaal vage verhalen komen. TS heeft zijn geloofwaardigheid bij mij iig verspeeld.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:43

irmalouise schreef:
Pff gaat weer lekker hier.

Wie zegt dat die handelaar niet liegt via een mailtje dan??
Die wil natuurlijk niet dat zijn naam in een verkeerd daglicht komt.
En waarom geloven jullie hem dan wel op zijn woord en niet op de TS??

Hoop voor het paard dat het allemaal goed afloopt.

Ik ga mee met Stef.
TS heeft het verhaal al een paar keer veranderd en is een volwassen vent van 35.

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:50

Ik zeg niet dat ik de TS geloof, maar ik kan ook niet geloven dat de handelaar de waarheid spreek.
De TS is altijd erg onduidelijk geweest en geeft ook niet echt antwoord op vragen van iedereen.

Maarre een vent volwassen hihi?? die lopen altijd een beetje achter he.

Het zo wel in het midden liggen wat jij al zei.
Paard is er gewoon weer de dupe van. Grr