[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nomes

Berichten: 281
Geregistreerd: 14-02-06

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 16:59

En heb je al eens contact opgenomen met Peugeot Nederland? Er moeten daar mensen werken die je dit precies kunnen vertellen lijkt me... (technische dienst)

Paul11

Berichten: 589
Geregistreerd: 02-08-04
Woonplaats: Acquoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:16

Yep, heb al een mail gestuurd, maar wacht nog op antwoord.

Resfeber
Berichten: 4167
Geregistreerd: 24-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:18

Heeft hier iemand toevallig z'n trailer achter een Ford C-Max? ;)
Lukt dat een beetje?

ikke

Berichten: 38641
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:15

winny66 schreef:
jongens even serieus de ideale trekauto is een land rover ik heb een freelander benzine mag max 2000kg trekken en bij gewoon gebruik zonder trailer loopt hij 1. op 12 dus ik vind dat netjes! nou zweer ik zowie zo bij de land rover,is ook de eerste terrein wagen de rest is allemaal nagemaakt.
En de kia rot onder je kont weg,dus kortom eens een land rover altijd :+:

Sorry, correctie, de Freebee is slechts een afgeleide van de enige echt serieuze trailertrekker: de Range Rover }:) Bij 4050kg toegestaan trekgewicht bij 250kg kogeldruk hoef je nergens naar te kijken. Je knoopt het erachter en rijdt weg.......

GamblersCup schreef:
Van kogeldruk heb ik geen idee, ik heb ook verschillende trailers en aanhangers staan die er wisselend achter komen te hangen, dus dan zou ik het bij alle aanhangers na moeten kijken.... weten jullie allemaal de kogeldruk en houden jullie daar allemaal rekening mee? Heb er nog nooit van gehoord eerlijk gezegd, ik krijg tot nu toe andere auto's mee met verschillende trailers en aanhangers, ik denk niet dat iemand ooit naar die kogeldruk heeft gekeken...

Zoals je ziet weet ik de kogeldruk en nee, ik kijk er voor de rest niet naar. Ik rijd gewoon met auto's waarbij je er niet naar om hoeft te kijken.

Voor degenen die het allemaal niet meer snappen; het hele kogeldrukverhaal bestaat uit drie posten:
1) de toegestane kogeldruk van de auto, volgens het instructieboekje;
2) de toegestane kogeldruk van de trekhaak;
3) de toegestane koppelingsdruk van de trailerkoppeling.

De laagste waarde is leidend, punt, uit! Elke andere uitleg is een zwamverhaal!

LET OP! Het gaat hier om de statisch (stilstaande) waarneembare waardes!! Een bewegende auto zal steeds wisselende waardes hebben; daar is echter in het ontwerp rekening mee gehouden!!!

Trekazam

Berichten: 22
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:22

Ik had een vraagje...
Wij zijn nu druk aan het zoeken naar een auto om onze 1,5 paardtrailer met paardje (kwpn, ong. 600/650 kg) te trekken.
Ons oog was gevallen op een Kia Sorento uit 2005 met een 2,4 liter motor en 139 pk.
Nou is mijn vader aan het twijfelen geslaan, omdat hij bang is dat wanneer het paard een keer zijn evenwicht verliest ofzo, zijstap maakt, noem maar op, hij niet stevig op de weg zal liggen.
Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met deze auto? En of het een verstandige keus is om deze wel te nemen? Auto is verder prima onderhouden en heeft geen mankementen.

Alvast bedankt :o

ikke

Berichten: 38641
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:48

Trekazam schreef:
Ik had een vraagje...
Wij zijn nu druk aan het zoeken naar een auto om onze 1,5 paardtrailer met paardje (kwpn, ong. 600/650 kg) te trekken.
Ons oog was gevallen op een Kia Sorento uit 2005 met een 2,4 liter motor en 139 pk.
Nou is mijn vader aan het twijfelen geslaan, omdat hij bang is dat wanneer het paard een keer zijn evenwicht verliest ofzo, zijstap maakt, noem maar op, hij niet stevig op de weg zal liggen.
Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met deze auto? En of het een verstandige keus is om deze wel te nemen? Auto is verder prima onderhouden en heeft geen mankementen.

Alvast bedankt :o

Dat ding weegt in de meest simpele versie al 1840kg!!
Die toptrekauto waar ik in mijn vorige post naar verwijs, weegt leeg 1920kg; wat denk je nu zelf..........

Weet je, die bak zuipt net zo hard als die genoemde 3,9 8-pitter, weegt net zo veel (kost dus ook evenveel wegenbelasting) maar heeft minder vermogen (140 om 185pk) en koppel (196Nm om 313Nm) en dat alles heeft die 8-pitter ook nog eens bij gunstigere motortoerentallen......... Have fun.

Limonade

Berichten: 634
Geregistreerd: 02-01-11
Woonplaats: In de schappen bij je plaatstelijke supermarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:02

Tsjah, maar een Range Rover of een Sorento is gewoon een groot verschil in prijsklasse.
Voor een Sorento uit 2005 betaal je max. 10.000 euro, voor een Range Rover uit dat jaartal betaal je veel meer. Dan moet je naar een wat ouder model, maar dat wil lang niet iedereen.
Daarnaast, ik persoonlijk vind de ( oudere ) Range Rover verschrikkelijk lelijk. En het oog wil ook wat ;)

En ik denk dat een Sorento prima geschikt is om een trailer te trekken. Maar nu maken mij de maandlasten ook niet zo bar veel uit :)

Paul11

Berichten: 589
Geregistreerd: 02-08-04
Woonplaats: Acquoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:15

@ikke, klopt helemaal

Alleen in mijn instructie boekje staat aanbevolen kogel druk en in mijn beleving is dat wat anders als de toegestane kogeldruk.

Vandaar dat ik voor mijn peugeot probeer te achterhalen, wat die toegestane kogeldruk is.
Lijkt me ook onzinnig om een trekhaak te monteren die een max kogeldruk heeft van 75 kg als de constuctie van de auto slechts 60 kg toestaat. ( als die 60 kg aanbevolen, wordt gelezen als 60 kg toegestane ).
Ik hoop snel antwoord van peugeot nederland te krijgen.

De wet houdt geen rekening met de aanbeveling, maar met de toegestane, daar zit dus het verschil in.

En wat jij je kan permiteren, heb ik eigenlijk geen boodschap aan, dat is fijn voor jou, maar ik trek mijn eigen plan, waarbij ik wel binnen de wettelijke regels wil blijven.
Die regels zijn helder, alleen de opgave van peugeot is dubieus en daar probeer ik helderheid in te krijgen.

ikke

Berichten: 38641
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:42

Paul11 schreef:
@ikke, klopt helemaal

Alleen in mijn instructie boekje staat aanbevolen kogel druk en in mijn beleving is dat wat anders als de toegestane kogeldruk.

Vandaar dat ik voor mijn peugeot probeer te achterhalen, wat die toegestane kogeldruk is.
Lijkt me ook onzinnig om een trekhaak te monteren die een max kogeldruk heeft van 75 kg als de constuctie van de auto slechts 60 kg toestaat. ( als die 60 kg aanbevolen, wordt gelezen als 60 kg toegestane ).
Ik hoop snel antwoord van peugeot nederland te krijgen.

De wet houdt geen rekening met de aanbeveling, maar met de toegestane, daar zit dus het verschil in.

En wat jij je kan permiteren, heb ik eigenlijk geen boodschap aan, dat is fijn voor jou, maar ik trek mijn eigen plan, waarbij ik wel binnen de wettelijke regels wil blijven.
Die regels zijn helder, alleen de opgave van peugeot is dubieus en daar probeer ik helderheid in te krijgen.

Wanneer die aanbevolen waarde de enige waarde is, IS dat de toegestane kogeldruk, punt. Je hebt namelijk niks anders.
Of die trekhaak met 60kg kogeldruk leverbaar is, weet ik niet maar anders zul je toch die haak met 75kg kogeldruk moeten monteren. Trekhaakfabrikanten houden ook van standarisatie.......

Limonade schreef:
Tsjah, maar een Range Rover of een Sorento is gewoon een groot verschil in prijsklasse.
Voor een Sorento uit 2005 betaal je max. 10.000 euro, voor een Range Rover uit dat jaartal betaal je veel meer. Dan moet je naar een wat ouder model, maar dat wil lang niet iedereen.
Daarnaast, ik persoonlijk vind de ( oudere ) Range Rover verschrikkelijk lelijk. En het oog wil ook wat ;)

En ik denk dat een Sorento prima geschikt is om een trailer te trekken. Maar nu maken mij de maandlasten ook niet zo bar veel uit :)

Ik vergelijk een classic Range Rover (model 1990-1994) met die Sorento. als ik de huidige L322 (vanaf 2003) zou nemen, is de Sorento cijfermatig maar een zielig hoopje blik. Echter komen ook andere zaken in een ander daglicht te staan (eigen gewicht van 2600kg, bijvoorbeeld).

hoeno
Berichten: 14
Geregistreerd: 28-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:30

Wie word hier nou wijzer van weer zo'n eeeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiindeloze discussie. Er zijn nu eenmaal meerdere wegen die naar Rome leiden en je altijd hebt personen die per se het laatste woord willen hebben.Kijk maar naar het aantal berichten wat ze neerzetten.
Irritant !

cissy

Berichten: 20245
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:46

dat is nou eenmaal het nadeel van discussies, er komt nooit een eind aan, je blijft altijd bezig. ;) Als je je er aan irriteert dan lees je toch niet? Ik heb anders een hoop geleerd van dit soort toch wel nuttige discussies.

Paul11

Berichten: 589
Geregistreerd: 02-08-04
Woonplaats: Acquoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:22

@hoeno, ik kan me niet voorstellen, dat iemand veel wijzer wordt van het alleen maar vermelden van merkauto en type trailer, met als enig commentaar het rijdt goed,zoiets als, ik heb een fiat panda en heb er een tweepaards trailer achter en het rijd ;)

@cissy, je hebt helemaal gelijk hoor, overigens leer je meer van dit soort eiiiiiiiiiiiiiiiindeloze discussies dan van het alleen maar vermelden van wat voor auto je hebt enzo, en niemand is verplicht het te lezen en het gaat niet om het gelijk krijgen, het gaat om het uitwisselen van relevante informatie en de interpretatie daarvan.

@ Ikke, het punt hier is, is die 60 kg wel de enige waarde ?, de rdw houdt heel wat meer gegevens van jouw auto bij dan jij op je kenteken hebt staan, waaronder die kogel druk en totaal treingewicht ect.
Daarbij komt nog, dat hoewel trekhaakfabricanten graag van standaardisatie houden, ze natuurlijk wel voor een bepaald merk/type auto zich naar de specificaties van de autofabricant moeten richten en het komt me vreemd voor, dat een autofabricant toestaat dat een trekhaakfabricant een trekhaak levert voor een merk/type auto die niet aan hun specificaties voldoet en ik kan m.b.t. peugeot geen enkele zinnige reden verzinnen om een veel zwaardere trekhaak te accepteren, dan dat hun type auto toestaat.

Daarbij is het volgens mij ook nog eens niet toegestaan om een trekhaak te monteren, die niet aan de specificatie van de autoconstructeur voldoet, dus als dat zo is, geven de specificaties van peugeot aan, dat er een trekhaak van max75 kg kogeldruk gemonteerd mag worden en dan komt het nog vreemder over, dat ze dan de maximale kogeldruk maar zetten op 60 kg.

Als ik de info van peugeot hebt, zal ik dat hier wel weergeven.
Laatst bijgewerkt door Paul11 op 18-03-11 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Berichten: 38641
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:40

Paul11 schreef:
@hoeno, ik kan me niet voorstellen, dat iemand veel wijzer wordt van het alleen maar vermelden van merkauto en type trailer, met als enig commentaar het rijdt goed,zoiets als, ik heb een fiat panda en heb er een tweepaards trailer achter en het rijd ;)

En ja, dat rijdt nog, ook! Ik kan het uit persoonlijke vaststelling bevestigen :D
Paul11 schreef:
@ Ikke, het punt hier is, is die 60 kg wel de enige waarde ?, de rdw houdt heel wat meer gegevens van jouw auto bij dan jij op je kenteken hebt staan, waaronder die kogel druk en totaal treingewicht ect.
Daarbij komt nog, dat hoewel trekhaakfabricanten graag van standaardisatie houden, ze natuurlijk wel voor een bepaald merk/type auto zich naar de specificaties van de autofabricant moeten richten en het komt me vreemd voor, dat een autofabricant toestaat dat een trekhaakfabricant een trekhaak levert voor een merk/type auto die niet aan hun specificaties voldoet en ik kan m.b.t. peugeot geen enkele zinnige reden verzinnen om een veel zwaardere trekhaak te accepteren, dan dat hun type auto toestaat.

Daarbij is het volgens mij ook nog eens niet toegestaan om een trekhaak te monteren, die niet aan de specificatie van de autoconstructeur voldoet, dus als dat zo is, geven de specificaties van peugeot aan, dat er een trekhaak van max75 kg gemonteerd mag worden en dan komt het nog vreemder over, dat ze dan de maximale kogeldruk maar zetten op 60 kg.

Als ik de info van peugeot hebt, zal ik dat hier wel weergeven.

Het punt is dat het de fabrikant worst zal wezen, al bouw je er een vangmuil onder. De fabrikant geeft aan dat de constructie van de auto is uitgelegd op, bijvoorbeeld, 60kg.
Monteer jij een trekhaak die constructief 75kg aan kan, dan mag je toch maar 60kg kogeldruk hebben, omdat de autofabrikant DAT opgeeft.
Andersom; monteer je een trekhaak met een toegestane kogeldruk van 50kg, dan mag je ook maar 50kg kogeldruk hebben, ondanks dat de constructie van de auto meer toestaat.
Voor de trailer geldt hetzelfde. De trekhaak mag mischien wel die 250kg hebben; wanneer de koppeling is opgegeven voor 100kg, dan mag de kogeldruk die 100kg niet overschrijden.

Moeilijker kan ik het helaas niet maken.

Wat de RDW weet van jouw auto, kun je heel simpel checken: https://ovi.rdw.nl/

Paul11

Berichten: 589
Geregistreerd: 02-08-04
Woonplaats: Acquoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 00:02

@ikke, die vangmuil heb ik al hoor, heb je al eens naar de voorkant van een peugeot 407 gekeken :D

Verders, je zou gelijk hebben, als de autofabricant aan de trekhaak fabricant zou opgeven, qua constructie minimaal 60 kg kogeldruk, dan mag je inderdaad een zwaardere trekhaak monteren, uiteraard kunnen ze dan nog aan de rdw opgeven dat de max kogeldruk van de auto 60 kg is. Maar als de autofabricant aan de trekhaak fabricant qua constructie op geeft maximale kogeldruk 60 kg, mag je wettelijk gezien volgens mij geen zwaardere trekhaak monteren.

De rest van je betoog snap ik echt wel hoor, ;)

ikke

Berichten: 38641
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 00:10

Paul11 schreef:
@ikke, die vangmuil heb ik al hoor, heb je al eens naar de voorkant van een peugeot 407 gekeken :D

Verders, je zou gelijk hebben, als de autofabricant aan de trekhaak fabricant zou opgeven, qua constructie minimaal 60 kg kogeldruk, dan mag je inderdaad een zwaardere trekhaak monteren, uiteraard kunnen ze dan nog aan de rdw opgeven dat de max kogeldruk van de auto 60 kg is. Maar als de autofabricant aan de trekhaak fabricant qua constructie op geeft maximale kogeldruk 60 kg, mag je wettelijk gezien volgens mij geen zwaardere trekhaak monteren.

De rest van je betoog snap ik echt wel hoor, ;)

Jawel hoor. Jij mag trekhaken monteren waar je zin in hebt. Zolang de haak een type-goedkeuring van de RDW heeft bij de auto waar ie onder zit, is er niks aan de hand.
Kortweg: er is geen enkele (wettelijke) relatie tussen de opgegeven kogeldruk van de trekhaak en de opgegeven kogeldruk van de specifieke auto. De laagste waarde is leidend, meer niet.

Immers: er zijn trekhaken geweest voor diezelfde Range Rover die maar 75kg kogeldruk toestonden, terwijl de constructie van de auto 250kg toestaat.

Paul11

Berichten: 589
Geregistreerd: 02-08-04
Woonplaats: Acquoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 00:31

@ ikke, juist ja, en waar hangt die type goedkeuring dan vanaf, dat zal dan toch gebaseerd moeten zijn op de constructie informatie van de autofabricant, m.a.w. peugeot geeft aan dat er een 75 kg haak onder gehangen mag worden.
Wat ik dan weer niet zo slim zou vinden van peugeot, als de auto wellicht wel 75 kg zou kunnen hebben.
Als keurende instantie zou ik ook nog wel eens een hartig woordje met peugeot willen spreken, als ze 75 kg qua constructie toelaten, maar zelf 60 kg hanteren, komt mij net erg eenduidig over.

En waarom dan vermelden "aanbevolen" in plaats van "max" zoals de meeste autofabricanten doen ( bedenk me ineens het zijn wel Fransen natuurlijk :D :D :D )

nou ja, we zien het antwoord van peugeot met spanning tegemoet.

ikke schreef:
En ja, dat rijdt nog, ook! Ik kan het uit persoonlijke vaststelling bevestigen


Foei ikke toch mag niet hoor, alleen al vanwege de kogeldruk :+ :D :D
Laatst bijgewerkt door Paul11 op 19-03-11 00:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 00:38

Wij hebben er een Nissan X trail voor hangen :)
Trekt het met gemak :)

ikke

Berichten: 38641
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 00:40

Paul11 schreef:
J@ ikke, juist ja, en waar hangt die type goedkeuring dan vanaf, dat zal dan toch gebaseerd moeten zijn op de constructie informatie van de autofabricant, m.a.w. peugeot geeft aan dat er een 75 kg haak onder gehangen mag worden.
Wat ik dan weer niet zo slim zou vinden van peugeot, als de auto wellicht wel 75 kg zou kunnen hebben.
Als keurende instantie zou ik ook nog wel eens een hartig woordje met peugeot willen spreken, als ze 75 kg qua constructie toelaten, maar zelf 60 kg hanteren, komt mij net erg eenduidig over.

En waarom dan vermelden "aanbevolen" in plaats van "max" zoals de meeste autofabricanten doen ( bedenk me ineens het zijn wel Fransen natuurlijk :D :D :D )

nou ja, we zien het antwoord van peugeot met spanning tegemoet.

Inderdaad, de bekende franse slag :D
Het komt voor dat een type auto qua constructie 75kg kogeldruk kan hebben, maar dat de fabrikant van mening is dat sommige versies (bijvoorbeeld door het motorontwerp of zoiets) minder kogeldruk mogen hebben dan andere uitvoeringen. De RDW bekijkt alleen of de construtie van de trekhaak voldoet aan de opgegeven specificaties. Wanneer de fabrikant dan van mening is dat enkele modellen minder belast mogen worden, dan staat dat in de typegoedkeuring van dat model bij de RDW en die maken zich vervolgens niet meer druk om die trekhaak, die technisch verder voldoet. DAAR ligt het stukje eigen verantwoordelijkheid van de chauffeur!

Paul11

Berichten: 589
Geregistreerd: 02-08-04
Woonplaats: Acquoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 00:50

Mooi, dus als peugeot niet met een bevredigend antwoord komt, kan ik altijd nog vragen bij het RDW naar de typegoedkeuring van mjn model auto, met betrekking tot die kogeldruk, jammer dat ze dat niet vermelden in de standaard info, die je bij het RDW kunt inzien, net zo als de rest van de gewicht informatie.

We komen er wel uit op den duur :D

Paul11

Berichten: 589
Geregistreerd: 02-08-04
Woonplaats: Acquoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 00:59

Quebelle schreef:
Wij hebben er een Nissan X trail voor hangen :)
Trekt het met gemak :)


@hoeno, kijk hoeno, dat bedoel ik nou, informatief niet waar

@ Quebelle, mag ik u vragen, als ik u niet ontrief, waar u die X trail voor hebt hangen en wat hij dan met gemak trekt O:) :D :D

ikke

Berichten: 38641
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 09:53

Paul11 schreef:
Quebelle schreef:
Wij hebben er een Nissan X trail voor hangen :)
Trekt het met gemak :)


@ Quebelle, mag ik u vragen, als ik u niet ontrief, waar u die X trail voor hebt hangen en wat hij dan met gemak trekt O:) :D :D

_/-\o_ :D _/-\o_
*Ziet een beeld van en X-trail die met veel moeite een 1,5-paards voortzeult*

Ja, sorry, zat in beelddenkmodus :D

Maar zonder gekheid, een X-trail is min of meer vergelijkbaar met een Freebee, de Outlander en de late Forresters. Trekken het prima, zolng het allemaal niet exorbitant wordt, zoals die 4-paards Ifor die ik op de Equitana zag staan (1400kg leeg, 3500kg TMM, 150kg koppeling)

Paul11

Berichten: 589
Geregistreerd: 02-08-04
Woonplaats: Acquoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 19:18

ikke schreef:
zolang het allemaal niet exorbitant wordt, zoals die 4-paards Ifor die ik op de Equitana zag staan (1400kg leeg, 3500kg TMM, 150kg koppeling)


En dat zeg jij, die een tweepaards achter een fiat panda hangt, zaten er ook paarden in, ik vermoed van niet he. :D

ikke

Berichten: 38641
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 19:26

Paul11 schreef:
ikke schreef:
zolang het allemaal niet exorbitant wordt, zoals die 4-paards Ifor die ik op de Equitana zag staan (1400kg leeg, 3500kg TMM, 150kg koppeling)


En dat zeg jij, die een tweepaards achter een fiat panda hangt, zaten er ook paarden in, ik vermoed van niet he. :D

Zo'n koektrommel-Panda :D maar nee, er zaten geen paarden in; het was niet eens openbare weg :D

GamblersCup
Berichten: 13438
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:47

Argh! Ik had mijn Peugeot 308 besteld, nu blijkt dat Peugeot gaat verbeteren. Auto gaat er wat anders uitzien (meer chroom zei ie... :r ) en de hele "lijn" krijgt een make-over. Gaat dan ook anders heten. Ik ben dus benieuwd hoe deze auto er straks uitziet. Hoop niet dat ie spuuglelijk gaat zijn, want dan bestel ik toch een Ford Focus station!

Gelukkig ben ik er op tijd bij met bestellen, en is Peugeot flexibel. Ik heb een auto van de zaak en als de nieuwe Peugeot niet op tijd besteld kan worden ivm vernieuwing kan ik gewoon langer in mijn "oude" Peugeot blijven rijden.

Als het goed is veranderd er niets aan gewicht of trekkracht. Of is chroom erg zwaar? :D

Paul11

Berichten: 589
Geregistreerd: 02-08-04
Woonplaats: Acquoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:06

@Gamblerscup, ben je al wat wijzer geworden m.b.t. de kogeldruk ?

Ik heb inmiddels de vraag voor mijn auto bij Peugeot Nederland neergelegd, al de gegevens van mijn wagen opgegeven, maar blijkbaar kunnen ze die max kogeldruk niet gelijk ophoesten, want " ze beschikken niet direct over de betreffende informatie", volgens de email die ik van hun kreeg, of ik even geduld heb.
Vreemd eigenlijk, ik zou verwachten dat ze die gegevens zo konden opgeven.
We wachten maar even af.