Hoeveel vragen aan bijrijder?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:56

Ik blijf het gek vinden hoe jullie dat daar doen
Bij ons ( belgie - schilde en omstreken ) is een bijrijder een halve stal of kwart stal , wat wil zeggen is je betaalt de helft van het stalgeld mee of een kwart. Afspraken kunnen nog extra gemaakt worden in verband met hoefsmid en dierenarts

Mijn 'bijrijder' / halve stal betaalt de helft van het stalgeld. Ik betaal alles wat erbij komt zien tenzij zij de pony door een of ander ongeluk mank rijd.

Wendy1978

Re: Hoeveel vragen aan bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:56

maar even vraag aan de eigenaren..
Wat wil je liever
50 euro in je zak per maand?
Of dat ze voor bv 40 euro aan lessen investeerd per maand?
Of gewoon allebei eisen?

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 16:57

Lolacabana schreef:
Wat is daar makkelijk aan? Je mag blij zijn dat iemand je paard voor je wilt rijden als jij minder tijd hebt. Als ik zou moeten betalen voor een bijrijdpaard zouden ze van mij echt niet hoeven te verwachten dat ik ging mesten o.i.d.! Doen ze maar lekker zelf.

Dat doe ik ook gewoon zelf. Moeilijk he lezen?

En ik hoef niet perse een bijrijder. Ze staat nu gewoon een paar dagen per week stil en als ik dan iemand blij kan maken die graag een paar dagen per week wil rijden vind ik dat prima. Is er niemand dan is het ook prima.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:57

hier in de buurt vragen ze rustig 150 euro per maand.
zijn weinig verzorgpaarden en de locatie waar de paarden staan zijn best prijzig.
dus de meeste mensen die een verzorgster zoeken kunnen het in hun eentje niet meer betalen en zoeken gewoon iemand die de helft van het stal geld betalen en daar mag je dan 2x voor rijden

LrssRwnkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:58

xxappiexx schreef:
LrssRwnkl schreef:

in dit geval wel, alle paarden staan te koop, maar niet zodra deze een verzorgster/bijrijdster hebben.
deze mogen dan wel alles doen, buiten rijden, wedstrijden ed.

Daar gaat het in dit topic toch helemaal niet over?

ow op die maniet bedoel je! nouja, in wezen gaat het erom dat ik vind dat je best een bijdrage mag leveren, als je een eigen paard hebt betaal je ook alles, en als je een verzorgpaard hebt, die je als eigen paard mag beschouwen, er wedstrijden ed mee mag doen, kun je best mee betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:58

Ze helpt je niet????????????????????

Tuurlijk toch wel ze helpt je toh om je paard beweging te geven? ;) :Z

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 16:58

Wendy1978 schreef:
maar even vraag aan de eigenaren..
Wat wil je liever
50 euro in je zak per maand?
Of dat ze voor bv 40 euro aan lessen investeerd per maand?
Of gewoon allebei eisen?

In lessen hoeft niet geinvesteerd te worden. Ik heb zelf les, het gaat me alleen om de beweging die mijn paard dan wat extra krijgt. En mocht het nodig zijn om te lessen dan betaal ik dat of dan gaat het van de bijdrage af.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:00

volbloedfan schreef:

_O- :') ik vind dit wel leuke reacties

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 17:00

volbloedfan schreef:

Maar het is niet perse nodig. Het gaat me er meer om dat ik misschien iemand goedkoop een aantal dagen per week kan laten rijden als diegene dat graag wil. Mijn paard heeft die extra beweging echt niet perse nodig.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:01

xxappiexx schreef:
Ik betaal inderdaad gewoon ja. Maar als iemand anders gebruik maakt van mijn paard mag diegene daar toch ook wel een kleine bijdrage voor geven nietwaar? Lekker makkelijk, gratis rijden.
Voor 50 pm zou een bijrijder bij mij niet alle rechten krijgen op die dagen. Dan moet ze eerst ook maar even de helft van wat mijn paard me gekost heeft ophoesten.

Maar dan verhuur je toch in feite je paard?

Een bijrijder is iemand die je paard bij rijdt omdat jij daar geen mogelijkheid voor hebt. Dan lever je dus elkaar een dienst en dat gebeurt in de regel met gesloten beurs.

Je mag het bijrijden noemen wat je wil maar ik vind het erg verwarrend.

Er zitten hier allemaal mensen die helemaal geen nood hebben aan een bijrijder en praten over hordes meisjes aan de deur die dankbaar moeten zijn en best wat mogen betalen etc. Ze hoeven ook niet goed te kunnen rijden of een lange termijn verbintenis aan te gaan.
Dat is in mijn ervaring geen bijrijden maar per uur verhuren.
Laatst bijgewerkt door Waves op 01-06-10 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

LrssRwnkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:01

ik zou juist wel willen dat ze les nemen, van mezelf haha :Y)

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 17:02

Waves schreef:
xxappiexx schreef:
Ik betaal inderdaad gewoon ja. Maar als iemand anders gebruik maakt van mijn paard mag diegene daar toch ook wel een kleine bijdrage voor geven nietwaar? Lekker makkelijk, gratis rijden.
Voor 50 pm zou een bijrijder bij mij niet alle rechten krijgen op die dagen. Dan moet ze eerst ook maar even de helft van wat mijn paard me gekost heeft ophoesten.

Maar dan verhuur je toch in feite je paard?

Een bijrijder is iemand die je paard bij rijdt omdat jij daar geen mogelijkheid voor hebt. Dan lever je dus elkaar een dienst en dat gebeurt in de regel met gesloten beurs.

Je mag het bijrijden noemen wat je wil maar ik vind het erg verwarrend.

Er zitten hier allemaal mensen die helemaal geen nood hebben aan een bijrijder en praten over hordes meisjes aan de deur die dankbaar moeten zijn en best wat mogen betalen etc. Ze hoeven ook niet goed te kunnen rijden of een lange termijn verbintenis aan te gaan.
Dat is in mijn ervaring geen bijrijden maar verhuren.

Dan noem je het verhuren, mij best.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:03

Nou als dat niet nodig is.. Ging ik er al helemaaaal niet voor betalen?
Denk dat je gewoon wel wat extra centen kan gebruiken in de maand.

Want in je OP leg je uit dat het wel nodig is en nu helemaal neit meer?? pfff.. Snap echt nooit wat van zulke TopicStarters??

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:04

xxappiexx schreef:

:D Nou, het verandert de discussie nogal als iedereen een totaal andere definitie heeft van bijrijden.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:04

ik heb ook altijd betaald voor verzorgpaarden, vind dat niet meer dan normaal.
het is al duur zat allemaal hier in de randstad :+

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:07

vind een kleine bijdrage prima maar 150 euro is echt veel te veel

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 17:07

volbloedfan schreef:
Nou als dat niet nodig is.. Ging ik er al helemaaaal niet voor betalen?
Denk dat je gewoon wel wat extra centen kan gebruiken in de maand.

Want in je OP leg je uit dat het wel nodig is en nu helemaal neit meer?? pfff.. Snap echt nooit wat van zulke TopicStarters??

Hou je vooroordelen aub bij je, ik ga van jou ook niet roepen dat je geen geld hebt omdat je niet wilt betalen nietwaar?

Ik heb gezegd dat mijn paard veel stil staat, ik heb geen tijd om haar 6-7 dagen per week te rijden. Omdat mijn paard dat wel aan zou kunnen en ook leuk zou vinden dacht ik dat ik misschien iemand een paard aan kan bieden om een paar dagen per week op te mogen rijden.

Ik snap nooit zoveel van mensen die niet lezen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:07

LrssRwnkl schreef:
ik zou juist wel willen dat ze les nemen, van mezelf haha :Y)

Tsja maar dan heb je dus wel de tijd om daar te zijn, kun je net zo goed zelf rijden :D

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 17:08

dipstaartje schreef:

Ik vraag ook geen 150 euro maar 25 :+

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:08

Ik zou een evt bijrijder niet laten betalen ;)
En wil zelf ook niet betalen om een paard te rijden, je helpt diegene er mee.

Ts als je echt wat wilt vragen is 25 euro een mooi bedrag denk ik, als je het vergelijkt met een manege

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 17:10

Waves schreef:
xxappiexx schreef:

:D Nou, het verandert de discussie nogal als iedereen een totaal andere definitie heeft van bijrijden.

Tja, een paard verhuren is in mijn ogen steeds aan een ander persoon. En omdat ik gewoon altijd dezelfde persoon op mijn paard zou willen laten rijden zie ik het niet als verhuren.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:12

xxappiexx schreef:
dipstaartje schreef:

Ik vraag ook geen 150 euro maar 25 :+

das een mooi bedrag dat zouden ze hier in de buurt ook eens moeten vragen

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:14

Angeliekje schreef:
Ik heb een aantal bijrijders gehad, en ik vroeg er helemaal niets voor. Het is dat ze mij uit de brand helpen door het te laten bewegen van mijn paard en verdere verzorging als ik zelf niet kan. Daar laat ik geen mensen voor betalen. Ik wou zelf een paard, dus voor de kosten draai ik dan ook zelf op.

Maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend ;)

Ben ik het helemaal mee eens.

Je wilt een verzorger omdat je die dagen niet kan, en dan moeten ze ervoor betalen? vind ik een beetje raar maargoed..

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 17:16

Lui_ schreef:
Angeliekje schreef:
Ik heb een aantal bijrijders gehad, en ik vroeg er helemaal niets voor. Het is dat ze mij uit de brand helpen door het te laten bewegen van mijn paard en verdere verzorging als ik zelf niet kan. Daar laat ik geen mensen voor betalen. Ik wou zelf een paard, dus voor de kosten draai ik dan ook zelf op.

Maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend ;)

Ben ik het helemaal mee eens.

Je wilt een verzorger omdat je die dagen niet kan, en dan moeten ze ervoor betalen? vind ik een beetje raar maargoed..

Het is toch geen ramp dat ze die dagen niet bereden wordt wel dan? Alle andere dingen kan ik wel gewoon doen die dagen dus ik hoef niet uit de brand geholpen te worden.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:21

Wie wilt er 1 a 2 dagen per week een paar uur op mijn kind passen.? Maar ik vraag wel 50 euro per maand hier voor.!! Wie heeft er intresse.?