na 10 u trailerladen paard nog niet in de trailer... Tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ATE

Re: na 10 u trailerladen paard nog niet in de trailer... Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:15

waarom nu een rot paard ??
ik snap mensen soms niet hoor
blij dat ze weer thuis is en lekker gaan oefenen thuis wens je in iedergeval veel sucses

yip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:24

ben blij dat het toch gelukt is, wij zijn verhuist en onze merrie hebben we een tijdje geleden naar het nieuwe huis gehaald, dat ging ook niet zo soepel, ze bleef heel rustig staan net voor de klep, geen been verzette ze meer, wij rustig praten en brokjes erbij, net na 3 kwartier toen wij het even wilden opgeven om een andere oplossing te zoeken zucht ze eens diep en loopt er zo op, als ze de blik van mij en mijn man hadden opgenomen waren we zeker bij de grappigste thuis videos terecht gekomen

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 23:17

wat een domme lui idd die k*-paard zeggen.. pfff welkom op stal en bedankt!
ik vind bij trailerladen trouwens belangrijk dat je het gewoon regelmatig ff oefend, dat is met alles zo maar vooral met trailerladen
het is niet gek dat een paard of pony er niet in wil als het nooit voorkomt.. zou jij in een donkere smalle ruimte gaan een trappetje op??denk het niet hoor!!!

Tonidressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 15:44

Die van mij ging er vanzelf op, tot een stom voorval, waarbij we moesten remmen en het paard met het hoofd tegen de trailer knalde. Toen wilde hij dus niet meer. Gelukkig kreeg ik een hele goede tip van mijn instructrice, en ik moet zeggen, je moet geduld hebben, maar het werkte tot nu toe telkens weer, en ook met andere paarden.

Je zet je paard rustig voor de trailer, vraagt of hij erop wilt door gewoon met hem mee te lopen, het enige dat je vraagt is dat het paard zijn aandacht bij de trailer houdt (hij mag dus niet grazen, oid) maar voor de rest geen druk. Als je merkt dat het paard zoiets heeft van... ik slaap hier wel gewoon, dan longeer je hem, na enkele minuten terug richting trailer, wil hij niet, terug longeren... Je maakt je niet druk, maar je paard heeft de keuze, of in de trailer waar hij rust krijgt en iets lekker, of gewoon op je gemak aan het werk met longeren. Mijn paard heeft het de eerste keer anderhalfuur vol gehouden. De tweede keer had ik maar een kwartier nodig, de derde keer vijf minuten en nu probeert hij zelfs niet meer. En het voordeel is, geen stress en je kan het zelfs op je eentje doen! :-)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 16:26

topic is van een dik jaar geleden, mag toch hopen dat het laadprobleem inmiddels wel is opgelost?!

Die dikke rode letters als je een reactie plaatst in een topic staan er niet voor niks he..... :D

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 10:33

Nee, het probleem is nog niet opgelost helaas.
We hebben een cursus gedaan waarna het paard te laden was, maar het moet regelmatig geoefend worden en dat kan helaas niet. Dus die een of twee keer per jaar dat er geladen moet worden, is het een drama...

LiesjeEZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 10:39

Ai, dat is niet leuk!
Kan je aan niemand vragen om tussenin eens een paar keer te oefenen?
Ik denk als je dat regelmatiger kan doen, het vertrouwen er wat meer komt!

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 10:42

Arianna1983 schreef:
We hebben een cursus gedaan waarna het paard te laden was, maar het moet regelmatig geoefend worden en dat kan helaas niet. Dus die een of twee keer per jaar dat er geladen moet worden, is het een drama...

Jeetje ongelovelijk ik zou zeggen breng maar hier (maar dat gaat een beetje lastig met een niet te laden paard :D )

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 10:45

Waarom kan er niet geoefend worden?? er is toch wel iemand in de buurt met een trailer? ik heb er zelf ook geen een maar er wonen mensen genoeg in de buurt die er eentje hebben. Zet een advertentie op bokt...

fvdhaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 10:47

Gewoon even contact opnemen met http://www.2moons.nl Petra die doet wonderen met laden. Wij hebben ongeveer zelfde meegemaakt. Nu loopt hij er lachend in.

Succes

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 12:55

Mensen bij ons in de buurt lenen niet graag hun trailer uit (begrijpelijk). Als we gaan oefenen, moeten we er een huren en dat is best kostbaar...
Het paard heeft überhaupt claustrofobie, ze wil bepaalde boxen ook niet in (buitenboxen met een latje boven de ingang) Als ze haar kop kan stoten, wil ze er niet in. Gek dier! Maar verder is het wel een schatje hoor, haha!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:58

Arianna1983 schreef:
ze staat erin!! Een boer kwam langs en vroeg of hij haar mocht, en die gaf een brul en ze liep er zo in!! Rare dramaqueen...

Nou, dat is duidelijk! Vreemde ogen dwingen, zeggen ze wel eens. Denk dat er hier gewerkt moet worden aan leiderschap, want daar lijkt het nu heet meest op. Fijn dat paard weer eigen wei staat! mijn eerste paard vertoonde ook zulk gedrag, bij mij welteverstaan. De stalhouder zette hem zo in de trailer. Ik kon uren smeken en bidden. Lag echt aan mij.
Paard is dan geen dramaqueen, eigenaar is gewoon geen leider! Vind het wel top dat ze hun geduld hebben bewaard.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:15

Och....zie nu dat het topic al stokoud is....

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:05

Arianna1983 schreef:

het is vaak niet het fenomeen trailer maar het fenomeen leiderschap, dat ze claustrofobisch is kun je ook met die buitenbox oefenen, op dezelfde manier als je op die cursus trailerladen hebt geleerd. (Bij wie zijn jullie geweest eigenlijk?)
je kunt met allerlei hindernissen/ partytenten/ poetsplaatsen en noem het maar op gaan oefenen zodat het trailerladen ook geen probleem meer moet zijn.
Mits je weet hoe je moet oefenen en je leiderschap moet verkrijgen, anders schiet het nog niet op.

Zo gek is het niet dat ze er niet in wil als ze denkt dat ze dr kop kan stoten, dat zou jij nl ook niet doen als je haar was..... :+

tomason

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:55

Ik zit dit zo allemaal eens te lezen en ik denk niet dat ik echt de oplossing heb maar ik denk: als het angst is ( wat denk ik toch wel bij de meeste het geval is) rustig, blijven,niet slaan of met touwen gaan takelen maar rustig aan oefenen( ben verder helemaal niet van het natural horsemanship etc.) bedoel want dit paard is ook op deze plek gekomen maar hoe? ook met zo veel moeite ? kijk na een bepaald aantal uur is het ook klaar vindt ik want het wordt er over het algemeen niet beter op denk ik . kijk als het nou echt uit vervelendheid was dan ben ik echt niet tegen een keertje uithalen met een zweep. maar ja met een angstig paard doe je dat toch niet?

en zo heeft denk ik iedereen zijn of haar manieren en helaas denken sommige mensen dat ze het het beste weten en dat al het andere van andere maar onzin en flut is.

ik heb ook laatst van truckjes gehoord zoals: geen eten en geen drinken en dan tegen etens tijd het voer en/of water op de tralier zetten. maar ja is dat dan de manier?

maar ja voor je weet stink je erin want ik heb het ook vaak zat gezien dat mensen het opgaven en dan stonden ze in de stal en als ze konden lachten ze je keihard uit.

ohjah mischien nog een tip: het ene paard heeft veel ruimte nodig laat maar zeggen een 2 paards tralier zonder schot . en het andere paard juist een smalle 1paards.
zo kunnen ze beter hun steun/evenwicht vinden.

succsess er mee.