Da zijn is tegenwoordig '
handel ' (ook voor kleine huisdieren) Bij mijn paard komt een DA van een dorp 20 km verderop, een stuk goedkoper en prima.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
russel schreef:Dus jij werkt voor 14 euro bruto per uur als gediplomeerde DA bij een kliniek?????
beantsje schreef:Ik snap het!!
Ik kan beter voortaan de huisarts bellen dan ben ik goedkoper uit!!
godzijdank kosten haar allergiepillen vrij weinig.. Indra schreef:En daarbij heeft de huisarts tegenwoordig ook maar een baantje van (hier tenminste) 9 tot 5, daarna komt de HAP in actie waar ze maar eens in de zoveel tijd een nachtje dienst moeten draaien. En over huisartsen gesproken 'Neem maar een asperintje' terwijl het over een beroerte gaat. Nee geef me dan maar een dierenarts die gewoon komt als ik er om vraag. Die ik dag en nacht kan bellen en altijd voor me klaar staan.
AngelofLove schreef:@ beantsje, vind het wel belachelijk dat jouw dierenarts én kosten rekent voor de producten zelf én kosten rekent voor het inspuiten daarvan!!!
Rapperijder schreef:Dierenartsen werken hard en mogen daar van mij gerust eerlijk voor vergoed worden.
Maar als je 250 euro kwijt bent voor één enkel huisbezoek, waarbij er enkel wat metacam is toegediend, dan is dat toch extreem. Een DA die zulke prijzen rekent zou bij mij toch maar één keer gevraagd worden.

[/quote]Monica_1987 schreef:beantsje schreef:Ik snap het!!
Ik kan beter voortaan de huisarts bellen dan ben ik goedkoper uit!!
Wat grappig hier kun je beter met een DA te doen hebben dan met een huisarts dan wel niet om de kosten.
Maar dierenarts staat teminste binnen 15 min op de stoep. Huisarts mag je blij zijn dat je over een paar uur nog zelf langs ken komen.
Maar goed ik betaal graag extra als ze er zo snel staan en hier is de dierenarts van de paarden een stuk goedkoper als die van onze hond en die van de paarden komt dan nog wel aan huis en met de hond moet je zelf langskomen. Maar goed voor een goede dierenarts betaal je nu eenmaal wat meer.
JaBa schreef:AngelofLove schreef:@ beantsje, vind het wel belachelijk dat jouw dierenarts én kosten rekent voor de producten zelf én kosten rekent voor het inspuiten daarvan!!!
En waarom is dit zo raar? Een loodgieter bijvoorbeeld rekent toch ook zijn materiaal aan en dan nog eens het werk dat hij doet? Dat is toch gewoon hetzelfde als een uurloon rekenen voor de tijd die je bezig bent? Voor jou zou een DA dus mogen een visite aanrekenen, maar als hij vervolgens dan twee uur bezig is, dan zou hij alleen maar mogen de producten aanrekenen? Wat een onzin is dat. Jij werkt toch ook niet voor niets? Dat is bij de DA net hetzelfde, zoals reeds gezegd, het is geen liefdadigheidsinstelling! Hij moet er zijn brood mee verdienen en een gezin onderhouden.