Wat nu? 2 vraagjes. Rechten in deze situatie.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 15:21

koenlover schreef:
yeye schreef:
hallo, ik heb eigenlijk heel erg slechte verbinding en telkens dat ik een hele lange teks typ, kan ik weer opnieuw beginnen :(. Ik heb nog niets gehoord op brief of sms. Morgen ga ik bellen naar het juridisch loket om even raad te vragen en dan post ik het meteen hier neer.

Ik ben wel benieuwd, al iets gehoord?
De 21ste komt nu ook al in de buurt.. :)

Nee nog steeds niets gehoord :(

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 15:53

Misschien word het dan tijd dat je gericht actie gaat ondernemen wat betreft het ophalen van je pony......

Tamadine

Re: Wat nu? 2 vraagjes. Rechten in deze situatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 15:55

nog 3 dagen en dan is de datum om de pony op te halen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:06

Tamadine schreef:

de 21e was de uiterste ophaal datum toch?

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 16:08

Lotus83 schreef:
Tamadine schreef:

de 21e was de uiterste ophaal datum toch?

Ja. ik heb net gebeld naar juridisch loket en ze zeiden dat ik best woensdag in de voormiddag een sms stuur dat ik hem kom halen. Als ze weigert hem mee te geven moet ik meteen politie bellen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:45

En heb je woensdag vervoer dan?

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:11

stuur gewoon nu een sms ik kom hem halen het is mijn pony klaar.dit duurt echt zo lang misschien staat die pony daar al niet eens meer?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:26

Ik begrijp het niet zo.....

Waarom wil je per se wachten tot de uiterste datum die je hebt gesteld?

Toen ik mijn pony wilde verhuizen omdat hij het op zijn plekkie niet goed (genoeg) had zijn we een nieuw onderkomen gaan regelen en 2 dagen later is hij verhuist, is ook niet zonder slag of stoot gegaan maar dat was niet belangrijk, het ging om de pony

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:35

Lotus83 schreef:
Ik begrijp het niet zo.....

Waarom wil je per se wachten tot de uiterste datum die je hebt gesteld?

Toen ik mijn pony wilde verhuizen omdat hij het op zijn plekkie niet goed (genoeg) had zijn we een nieuw onderkomen gaan regelen en 2 dagen later is hij verhuist, is ook niet zonder slag of stoot gegaan maar dat was niet belangrijk, het ging om de pony

Amen

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:45

Misschien omdat ze op deze manier haar zaken juridisch gezien net iets beter geregeld heeft ;) Mocht het dan op een rechtzaak o.i.d. uitdraaien heeft ze tenminste nog een poot om op te staan. Zo kan ze ook niet voor verassingen komen te staan als torenhoge dierenartskosten of stallingskosten van het afgelopen jaar o.i.d. Sommige mensen hebben nu eenmaal niet het geld om zulke verassingen voorgeschoteld te krijgen. Dan is het verstandiger om het op een manier aan te pakken waarin je zelf sterker staat. Klakkeloos actie ondernemen is ook niet altijd de juiste oplossing.
Die 2 dagen kunnen er voor die pony ook nog wel bij! Als hij er zo slecht bij stond dat die extra dag uit had gemaakt, dan had de dierenbescherming waarschijnlijk al wel op de stoep gestaan!

Zillah_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 19:26

AndreaB schreef:
Misschien omdat ze op deze manier haar zaken juridisch gezien net iets beter geregeld heeft ;) Mocht het dan op een rechtzaak o.i.d. uitdraaien heeft ze tenminste nog een poot om op te staan. Zo kan ze ook niet voor verassingen komen te staan als torenhoge dierenartskosten of stallingskosten van het afgelopen jaar o.i.d. Sommige mensen hebben nu eenmaal niet het geld om zulke verassingen voorgeschoteld te krijgen. Dan is het verstandiger om het op een manier aan te pakken waarin je zelf sterker staat. Klakkeloos actie ondernemen is ook niet altijd de juiste oplossing.
Die 2 dagen kunnen er voor die pony ook nog wel bij! Als hij er zo slecht bij stond dat die extra dag uit had gemaakt, dan had de dierenbescherming waarschijnlijk al wel op de stoep gestaan!

En daar zeg ik dan weer amen op! :D

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 19:28

Maar wat nou als ze gewoon niets laten horen? Dus geen brief of wat dan ook terug sturen (want als ze dat van plan was had ze dat waarschijnlijk allang gedaan). Wat is dan het verschil met ophalen op de uiterste termijn of iets daarvoor?

Zillah_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 19:36

liefhelietje schreef:
Maar wat nou als ze gewoon niets laten horen? Dus geen brief of wat dan ook terug sturen (want als ze dat van plan was had ze dat waarschijnlijk allang gedaan). Wat is dan het verschil met ophalen op de uiterste termijn of iets daarvoor?

Als je het op de uiterste termijn doet dan sta je juridisch sterk. Mocht je eerder gaan dan hou je je niet aan de door jou gestelde datum. Als je een rekening van de belastingdienst moet betalen dan komen ze toch ook niet met een deurwaarder als de uiterste betalingsdatum nog niet verstreken is......?

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 19:44

Zillah_M schreef:
liefhelietje schreef:

Als je het op de uiterste termijn doet dan sta je juridisch sterk. Mocht je eerder gaan dan hou je je niet aan de door jou gestelde datum. Als je een rekening van de belastingdienst moet betalen dan komen ze toch ook niet met een deurwaarder als de uiterste betalingsdatum nog niet verstreken is......?

Ja daarom dus. Ik moest wachten tot de dag voor de datum of op de datum zelf. De kans zit erin dat de pony er dan niet meer staat maar dan is het dus officieel wel diefstal en nu niet.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 19:47

Ok duidelijk. Heb je het vervoer al wel geregeld voor woensdag?

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 19:48

liefhelietje schreef:
Ok duidelijk. Heb je het vervoer al wel geregeld voor woensdag?

Ja hoor :)

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 19:49

Ok! Nou succes dan! Hopelijk wordt het geen strijd en kun je je pony gewoon meenemen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:08

En wat als ze dalijk aangeeft dat ze woensdag niet 'kan' en jij bent niet eerder op komen dagen? Kun je hem dan 'zomaar' op komen halen met politie. Kan me voorstellen dat ze dit wel gaat gebruiken namelijk omdat je niet eerder bent gekomen en dat ze nou net eerder wel tijd had maar de woensdag niet? Wat dan :)

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:13

*ik volg dit even*
in ieder geval veel succes gewenst woensdag

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:19

ik volg ook even. heel veel succes gewenst. het is idd beter wachten tot uiterste datum. anders wordt je beschuldigt van diefstal terwijl het niet zo is.

lovelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:24

ChantalSmook schreef:
En wat als ze dalijk aangeeft dat ze woensdag niet 'kan' en jij bent niet eerder op komen dagen? Kun je hem dan 'zomaar' op komen halen met politie. Kan me voorstellen dat ze dit wel gaat gebruiken namelijk omdat je niet eerder bent gekomen en dat ze nou net eerder wel tijd had maar de woensdag niet? Wat dan :)

Ze heeft de vriendin een duidelijke brief geschreven en daarin een uiterste datum genoemd...dus pech gehad voor die vriendin als ze er niet is, maar ze wist dat ze zou komen en dus is de pony wel weg als ze weer terugkomt :D....als ze er niet is, wel even de politie bellen.
Laatst bijgewerkt door lovelietje op 18-01-10 20:29, in het totaal 2 keer bewerkt

lovelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:26

Trouwens nog even een tip! Neem het paspoort van de pony mee als je hem gaan ophalen (volgens mij moet dit zowieso voor het vervoer, maar dat je er wel om denkt!). Zodat je ten alle tijden (mocht politie erbij moeten komen) kunt aan tonen dat de pony op jouw naam staat en dus van jou is.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:32

lovelietje schreef:
ChantalSmook schreef:

Ze heeft de vriendin een duidelijke brief geschreven en daarin een uiterste datum genoemd...dus pech gehad voor die vriendin als ze er niet is, maar ze wist dat ze zou komen en dus is de pony wel weg als ze weer terugkomt :D....als ze er niet is, wel even de politie bellen.

Nougoed, ik kan me voorstellen, dat alls iemand mij een brief schrijft dat hij de pony op 30 januari uiterlijk komt halen, en je komt al die tijd niet eerder, dat ik niet ga zitten wachten totdat je wel langskomt en zomaar zonder dat ik het wil op mijn terrein komt. Kan ze dat niet tegen je gebruiken? Immers heeft ze niet bevestigd dat ze dan aanwezig is.

lovelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:41

ChantalSmook schreef:
lovelietje schreef:
Nougoed, ik kan me voorstellen, dat alls iemand mij een brief schrijft dat hij de pony op 30 januari uiterlijk komt halen, en je komt al die tijd niet eerder, dat ik niet ga zitten wachten totdat je wel langskomt en zomaar zonder dat ik het wil op mijn terrein komt. Kan ze dat niet tegen je gebruiken? Immers heeft ze niet bevestigd dat ze dan aanwezig is.

Naja, in principe mag ze de pony ook niet eerder ophalen want dan staat ze juridisch niet sterk meer. Daarom moet ze woensdag ook een berichtje sturen dat ze de pony donderdag komt ophalen. Donderdag is namelijk 'de redelijke termijn' verstreken en kan de vriendin er vanuit gaan dat ze de pony dan komt halen. Het daarom ook wel zo netjes om in het smsje dan even een tijd te noemen. Als de 'vriendin' er niet is, en TS gaat daar het erf op, kan de 'vriendin' dit inderdaad tegen haar gaan gebruiken en daarom zei ik; als ze er niet is, politie bellen. :D

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:51

jeetje wat een verhaal,

Ik volg dit ook even. Hoop voor je dat je je pony snel weer terug hebt
Succes woensdag