Verkoper haalt paard niet op

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1Jarig

Re: Verkoper haalt paard niet op

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 09:27

Dit maakt het verhaal idd alleen maar ingewikkelder...
Zorg dat je een DA verklaring krijgt, waar met geen mogelijkheid een speld tussen te krijgen is.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 09:29

Ik hoop dat de TS in dit geval niet zo laks is als voorheen en zoals ik eerder aangaf, een uitgebreide verklaring op papier krijgt van de DA. Ik zie het al voor me dat de handelaar uiteindelijk toch om z'n centen komt ( en mogelijk wordt hier zelfs meegelezen, de TS staat nu wel héél erg zwak) en te horen krijgt: ja sorry meneer maar het paard is dood. Als zij niet kan aantonen dat het een natuurlijke dood is geweest en geen kwestie van slechte verzorging of euthanasie, dan garandeer ik je dat de rapen dan gaar zijn en de TS nog wel eens in zwaar weer terecht kan komen.

Maar TS... ga je nu de handelaar wel op de hoogte stellen? Je kunt niet opnieuw je kop in het zand steken en het lijkt me dat je de afspraak met je advocaat die je zei te hebben, toch maar even moet aanhouden voor overleg. Aan de situatie op zich is namelijk niks veranderd.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 09:45

Wat een bizar verhaal. Wedden dat die handelaar haar nu wel weet te vinden? Voor het paardje is dit beter, maar ik hoop niet dat dit voor TS een vervelende nasleep krijgt.
Ik wens haar heel veel sterkte.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 09:51

Wat een verhaal

sterkte met dit verlies!
ik hoop dat het nu allemaal goed komt met de handelaar denk dat hij dit niet over een dag zal laten gaan dat hij nog een vies spelletje gaat spelen

suc6

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 09:59

Heel veel sterkte met het verlies. Wat zal dit een wrange herrinnering worden. Moet wel zeggen dat ik hoop dat je het goed kunt afronden met de handelaar en dat je niet verder in de problemen raakt.
Vraag desnoods iemand anders om dit voor je op te pakken, maar zorg dat het wel goed afgerond wordt.
Nogmaals sterkte.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 10:02

Jeetje wat een verhaal...
TS heel veel sterkte!

Soms kun je niet weten hoe je precies moet handelen en geloof je op de goedheid van de mens...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 10:08

tjonge, heel veel sterkte!

Als je er aan toe bent, zou ik graag de naam van de handelstal willen via pb.
Voor deze stal moeten mensen worden gewaarschuwd.

BTW die handelstal kan je imo niks maken zeker door de nieuwe info (paard zonder chip etc)
Een onderneming wordt via de rechtbank altijd zwaarder op zijn verantwoordelijkheid gewezen.

Ik vraag me af of jij zelf nog wat van plan bent of dat jij er nu klaar mee bent?
Laatst bijgewerkt door superwoman op 01-12-09 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 10:09

Tjeej heb even alles doorgelezen!
Sterkte TS!

Nickyu toch super dat je hebt geholpen!!

Maar nu... hoe gaat het verder aflopen met de handelaar?

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 10:19

Ts heel veel sterkte en ben ook wel erg benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Jammer dat het paardje na alle goede zorgen het niet gered heeft. Gelukkig heeft hij wel de laatste maanden lekker kunnen genieten, want denk dat hij het op de handelsstal misschien wel niet zolang had uitgehouden.

anjore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 10:22

Mij lijkt dat topicstarter nog steeds erg gebaat is bij een goed juridisch advies.
Want wat is wijsheid?
A)Hopen dat de handelaar het er nu bij laat zitten. Omdat het paard niet gechipt is kan hij toch niet bewijzen dat het van hem afkomstig is.
En er zouden best eens dingen kunnen spelen die er voor zorgen dat hij blij is dat hij er van af is en inderdaad niks meer laat horen. Hij was tot nu toe ook niet zo fanatiek met terugkrijgen van t paard.
Maar dat houdt dan wel in dat TS met een flinke schadepost blijft zitten. (stallingskosten, dierenartskosten, etc) hoewel dat ook wel een beetje eigen risico is , ze heeft dat immers niet in overleg met de handelaar gedaan. Althans dat heb ik niet meegekregen in dit verhaal.

B)De handelaar op de hoogte brengen en proberen haar kosten daar te verhalen. Maar dat zou ook uit kunnen pakken in een vies spelletje waarbij de handelaar haar aansprakelijk gaat stelllen en haar de vraagprijs laat betalen. Hij heeft ws nog wel ergens dat briefje waar op ze getekend heeft dat ze hem op proef nam...
Nu wel.

Anyway, die verklaring van de dierenarts lijkt me sowieso een must. Een verklarig dat hij een ernstig hartprobleem had zal wel lukken.
Een verklaring waarin de doodsoorzaak onomstotelijk vast staat, en waar zoals hierboven genoemd geen speld tussen te krijgen is, dan kom je al aan een autopsierapport denk ik. En aan dus nog meer kosten.

Het blijft moeilijk hoor... in mijn ogen nog niet opgelost inderdaad. Eerder wat gecompliceerd geworden. Behalve voor het paard dan.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:00

en daarbij gelijk erbij laten zetten dat het paard niet gechipt was... anders gaat de handelaar misschien zeggen dat zij niet kan aantonen dat het paard niet gechipt was. Als hij door de rendac opgehaald wordt, dan is er niks meer van over dus ook niet te bewijzen dat hij geen chip had... dan kan hij dus wel gaan dreigen dat het een kostbaar paard was, dus goed opletten TS!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:03

SjilliejJj schreef:
Probleem is opgelost. Slotje

Zoals de TS het aangeeft, dat het probleem is opgelost, en om moddergooien te voorkomen wordt dit topic gesloten.