Er wordt niet betaald!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 16:43

In de praktijk is de gerechtsdeurwaarder, naast openbaar ambtenaar, een uitstekende (juridische) adviseur op het gebied van incasso opdrachten.
Indien een onbetaalde vordering bij een schuldenaar moeten worden geïncasseerd kan een gerechtsdeurwaarder alle stappen in deze procedure zelf nemen.
Dit in tegenstelling tot een incassobureau, die voor het uitbrengen van de dagvaarding en eventuele executiemaatregelen te allen tijde een gerechtsdeurwaarder moet inschakelen.

Liezel1

Re: Er wordt niet betaald!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 16:45

Dat klopt, Kriel, maar een deurwaarder zal dus wel moeten dagvaarden etc... en met de titel (het vonnis) kan hij dan afgifte gaan vorderen.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 16:46

Dat klopt...maar dat is niet wat je net zei ;)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 16:49

Voor de duidelijkheid: TS heeft het over een advocaat.
Dan is het nu helemaal niet van belang of ze een incassobureau of een deurwaarder inschakelt. Als ze die advocaat (wellicht op basis van toevoeging) al heeft ingeschakeld, heeft ze nl geen van beiden nodig. Ze heeft pas een deurwaarder nodig, op het moment dat ze het vonnis heeft (in de procedure waarin die advocaat haar bijstaat).
Het heeft dus totaal geen zin om dat in die brief te zetten. Die extra kosten kan een incassobureau nl helemaal niet gaan verhalen, als de zaak niet eerst voor de rechter is geweest.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 16:59

Pff wat een ingewikkeld gedoe allemaal.
Ik kan er net zo goed heen gaan en mijn geld gaan halen haha.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:01

Eigen adres

Hun adres

Plaatsnaam, 09-12-2009

Betreft: ontbinding koopovereenkomst Romy

Geachte heer/mevrouw,(evt heer/mevrouw vervangen voor titel en achternaam koper)

Aangezien u tot op heden het resterende bedrag van € 400-, (vierhonderd euro) voor de koop van de pony Romy niet heeft voldaan ben ik helaas genoodzaakt de koopovereenkomst te ontbinden op grond van punt tien in het door u getekende koopcontract d.d. 05-07-09.
Op 27 oktober 2009 heb ik u reeds een aangetekende brief gezonden waarin ik u heb gesommeerd het resterende bedrag van € 400-, (vierhonderd euro) te voldoen.

Is het resterende bedrag van € 400-, (vierhonderd euro) niet voor 15 december 2009 bijgeschreven op onderstaand rekeningnummer dan de hieronder beschreven regeling.

U bent er verantwoordelijk voor om Romy inclusief haar eczeemdeken vóór 1 januari 2010 af te leveren op onderstaand adres.
De pony dient in goede conditie te verkeren, evenals haar toebehoren. Is dit niet het geval worden eventuele reparatie– en dierenartskosten op u verhaald.

Voor het maken van een telefonische afspraak betreffende het terugbrengen van Romy kunt verwijs ik u naar de contactgegevens in deze brief. Bij aflevering van Romy zal het reeds betaalde bedrag van € () aan u gerestitueerd worden. Mocht u niet bij machte zijn Romy zelf terug te brengen zullen wij haar zelf komen ophalen en zijn de kosten voor het transport voor uw rekening.

Mocht Romy op 1 januari 2010 niet reeds in ons bezit zijn, zien wij onszelf genoodzaakt een incassobureau in te schakelen. Hiernaast zal aangifte van diefstal gedaan worden en zal onze advocaat deze zaak in actieve behandeling nemen. [size=9](denk niet dat je dat van de kosten incasso enz erbij moet zetten, zou eerst ff uitpluizen of je ze idd kan verhalen op ze)[/size]

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Op deze brief alsmede op het originele koopcontract van 05 juli 2009 zijn de regels van het Nederlands Wetboek van toepassing.

Mochten er nog vragen zijn dan kunt u contact opnemen met Dhr/Mevr. (zelf naam en tel nummer invullen) op nummer……………………………………………..

Hoogachtend,

(handtekening)

(eigen naam)

(telefoonnummer )

Aflever adres:
(aflever adres)

heb m een beetje aangepast, issie nog ff wat zakelijker :P moet zelf maar kijken welke van al die versies je het mooiste vindt hihi :p
wat een gedoe allemaal.. hopen dat het goed afloopt!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:02

Dan wel met extra's, voor de gemaakte reiskosten en tijd e.d..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:04

jah pcies... ff kijken wat je allemaal kunt verhalen.. moet wel reeel blijven anders geef je hun weer wat om over te zeuren ;P als jij t volgens t boekje doet, kunnen ze helemaal niks meer :D

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:05

Als ze die 400 al niet kunnen/willen betalen, kun je echt fluiten naar dit soort dingen hoor.
Zou rap zorgen dat die pony terug komt.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:06

amyz schreef:
Eigen adres

Hun adres

Plaatsnaam, 09-12-2009

Betreft: ontbinding koopovereenkomst Romy

Geachte heer/mevrouw,(evt heer/mevrouw vervangen voor titel en achternaam koper)

Aangezien u tot op heden het resterende bedrag van € 400-, (vierhonderd euro) voor de koop van de pony Romy niet heeft voldaan ben ik helaas genoodzaakt de koopovereenkomst te ontbinden op grond van punt tien in het door u getekende koopcontract d.d. 05-07-09.
Op 27 oktober 2009 heb ik u reeds een aangetekende brief gezonden waarin ik u heb gesommeerd het resterende bedrag van € 400-, (vierhonderd euro) te voldoen.

Is het resterende bedrag van € 400-, (vierhonderd euro) niet voor 15 december 2009 bijgeschreven op onderstaand rekeningnummer, dan geldt de hieronder beschreven regeling.

U bent er verantwoordelijk voor om Romy, inclusief haar eczeemdeken, vóór 1 januari 2010 af te leveren op onderstaand adres, wel na het maken van een afspraak hierover.
De pony dient in goede conditie te verkeren, evenals haar toebehoren. Is dit niet het geval worden eventuele reparatie– en dierenartskosten op u verhaald.

Voor het maken van een telefonische afspraak, dan wel een schriftelijke afspraak, betreffende het terugbrengen van Romy kunt verwijs ik u naar de contactgegevens in deze brief.
Bij aflevering van Romy zal het reeds betaalde bedrag van € () aan u gerestitueerd worden.
Mocht u niet bij machte zijn Romy zelf terug te brengen, zullen wij haar zelf komen ophalen en zijn de kosten voor het transport voor uw rekening.

Mocht Romy op 1 januari 2010 niet in ons bezit zijn, dan zien wij onszelf genoodzaakt een incassobureau in te schakelen. (niet nodig bij inschakeling advocaat)
Hiernaast zal aangifte van diefstal gedaan worden en zal onze advocaat deze zaak in actieve behandeling nemen. [size=9](denk niet dat je dat van de kosten incasso enz erbij moet zetten, zou eerst ff uitpluizen of je ze idd kan verhalen op ze)[/size]

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Op deze brief alsmede op het originele koopcontract van 05 juli 2009 zijn de regels van het Nederlands Wetboek van toepassing.

Mochten er nog vragen zijn dan kunt u contact opnemen met Dhr/Mevr. (zelf naam en tel nummer invullen) op nummer…………………………………………….., adres e.d.

Hoogachtend,

(handtekening)

(eigen naam)

(telefoonnummer )

Aflever adres:
(aflever adres)

heb m een beetje aangepast, issie nog ff wat zakelijker :P moet zelf maar kijken welke van al die versies je het mooiste vindt hihi :p
wat een gedoe allemaal.. hopen dat het goed afloopt!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:07

jah maar als je Romy gaat halen kan je de kosten aftrekken van t geld wat ze terugkrijgen :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:08

oww die is nog netter :) was idd ''geldt'' vergeten, over het hoofd gezien :) nou laura, nog ff een je hebt een pracht van een brief geschreven door een stuk of 20 mensen hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:14

Voor hoeveel verkochten jullie de pony in totaal?

Want jullie spenderen nu tijd, in de tijd van advocaten en bokken hadden jullie ook kunnen werken dus verliezen jullie weer inkomen. Jullie versturen aangetekende brieven, dat kost ook geld. Daarbij hebben jullie contact met een advocaat wat ook geld kost ( van die schoonfamilie hoeven ze niets te weten). En jullie moeten Romy gaan ophalen dat betekend weer benzine en trailerhuur ( want zelf hebben jullie geen trailer natuurlijk) dus waarom zouden jullie hun het geld terugggeven wat wel is betaald?

Zie het als huur. Hun hebben Romy een tijdje gehad en mogen rijden etc...

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:33

breezy302 schreef:
Voor hoeveel verkochten jullie de pony in totaal?

Want jullie spenderen nu tijd, in de tijd van advocaten en bokken hadden jullie ook kunnen werken dus verliezen jullie weer inkomen. Jullie versturen aangetekende brieven, dat kost ook geld. Daarbij hebben jullie contact met een advocaat wat ook geld kost ( van die schoonfamilie hoeven ze niets te weten). En jullie moeten Romy gaan ophalen dat betekend weer benzine en trailerhuur ( want zelf hebben jullie geen trailer natuurlijk) dus waarom zouden jullie hun het geld terugggeven wat wel is betaald?

Zie het als huur. Hun hebben Romy een tijdje gehad en mogen rijden etc...

Zo zie ik het ook ze hebben je een hoop ellende frustratie en stress bezorgt

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:44

bij ontbinding wordt de koop in principe ongedaan gemaakt en er is een bepaling in de wet dat de verkoper door ontbinding niet in betere vermogenstoestand mag komen.. denk dat je de gemaakte kosten voor transport ed prima kunt inhouden, maar voor alle ellende krijg je helaas geen vergoeding :(

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:33

Is de brief al op de bus? Succes!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 21:47

ik zou dus ook echt geen geld teruggeven.
Jij hebt inmiddels een hoop kosten gemaakt (ja ook je tijd wordt gewoon doorberekend).
Dus binnen 2 weken staat je paardje weer op stal (ga ik van uit).

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:14

Hallo,

Nou er breekt een spannende tijd aan
Romy's aflever adres is bij mij....
dit is ook alleen maar voordelig voor hun scheelt ruim 2 uur rijden
maargoed ik ben alleen bang dat ik een hartstikke verwaarloosd half dood paard hier krijg.....

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:29

pfft zeker spannend! als ze verwaarloosd is gewoon een aanklacht indienen! ze zijn wettelijk verplicht zich als een goed houder te gedragen (beetje rot geformuleerd, maar komt erop neer, ze moeten goed voor de spulletjes, en in dit geval Romy, zorgen). hoewel je je misschien beter kunt concentreren op het dat weer oplappen van Romy... nou, eerst maar eens afwachten wat je zometeen in stal hebt staan..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:31

Kun je niet als ze in slechte staat aankomt het al betaalde bedrag houden en dat voor de opknap kosten gebruiken? Of mag dat wettelijk gezien niet?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:31

ja das ook wel weer waar....

nou het is ook even afwachten of ze uberhoupt komen....
ik hoop dat ze er gewoon normaal uit ziet en is want ik heb de afgelopen maand heel wat DA bezoeken gehad voor mijn shetlander en denk dat dat wel in de 1000 den euro's gaat lopen....

maargoed we zullen zien...

+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:32

mag niet meteen.. moet echt eerst juridisch geregeld worden.. maar de kans is dan ook heel gigantisch groot dat je in het gelijk gesteld wordt en alsnog die kosten kunt vorderen. hoewel het dan natuurlijk de vraag is of ze ook inderdaad betalen...

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:33

haha voor 400 euro op knappen denk dat ik dat alleen al kwijt ben voor een consult aangezien ik niet een goedkope DA heb
ik betaal al 27,50 aan reis kosten laatstaan de rest maar daar moetten we maar niet vanuit gaan...

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 18:13

Nou de advocaat van mijn schoonvaders werk zegt dat we erheen moeten en met hun om de tafel moeten wat nou de reden is dat ze niet betalen. Proberen om het toch nog op de nette manier rond te krijgen ipv direct met ontbindingen van koopcontracten rond te slingeren.
Pff weet niet of ik dat geduld nog wel op kan brengen. Hij had gezegd dat we er wel een advocaat op kunnen zetten maar dat gaat aardig oplopen. Aangezien ik maar €400,- van ze moet hebben.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:17

weet ook niet of je wel een advocaat moet gaan inschakelen aangezien het inderdaad 'maar'' 400 euro is..

tsja, ontbinden is natuurlijk niet de netste manier, maar ik geloof niet dat je nog wil dat Romy daar blijft staan en aangezien je volgens je contract in je recht staat om te ontbinden, zou ik dat gewoon lekker doen. anders loop je toch het risico dat ze alsnog gaan betalen en zit jij waarschijnlijk met een dubbel gevoel. je paardje staat daar dan wel na alle nare ervaringen en wie weet wat ze nog meer niet kunnen betalen...