Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
moet zelf maar kijken welke van al die versies je het mooiste vindt hihi :p
amyz schreef:Eigen adres
Hun adres
Plaatsnaam, 09-12-2009
Betreft: ontbinding koopovereenkomst Romy
Geachte heer/mevrouw,(evt heer/mevrouw vervangen voor titel en achternaam koper)
Aangezien u tot op heden het resterende bedrag van € 400-, (vierhonderd euro) voor de koop van de pony Romy niet heeft voldaan ben ik helaas genoodzaakt de koopovereenkomst te ontbinden op grond van punt tien in het door u getekende koopcontract d.d. 05-07-09.
Op 27 oktober 2009 heb ik u reeds een aangetekende brief gezonden waarin ik u heb gesommeerd het resterende bedrag van € 400-, (vierhonderd euro) te voldoen.
Is het resterende bedrag van € 400-, (vierhonderd euro) niet voor 15 december 2009 bijgeschreven op onderstaand rekeningnummer, dan geldt de hieronder beschreven regeling.
U bent er verantwoordelijk voor om Romy, inclusief haar eczeemdeken, vóór 1 januari 2010 af te leveren op onderstaand adres, wel na het maken van een afspraak hierover.
De pony dient in goede conditie te verkeren, evenals haar toebehoren. Is dit niet het geval worden eventuele reparatie– en dierenartskosten op u verhaald.
Voor het maken van een telefonische afspraak, dan wel een schriftelijke afspraak, betreffende het terugbrengen van Romy kunt verwijs ik u naar de contactgegevens in deze brief.
Bij aflevering van Romy zal het reeds betaalde bedrag van € () aan u gerestitueerd worden.
Mocht u niet bij machte zijn Romy zelf terug te brengen, zullen wij haar zelf komen ophalen en zijn de kosten voor het transport voor uw rekening.
Mocht Romy op 1 januari 2010 niet in ons bezit zijn, dan zien wij onszelf genoodzaakt een incassobureau in te schakelen. (niet nodig bij inschakeling advocaat)
Hiernaast zal aangifte van diefstal gedaan worden en zal onze advocaat deze zaak in actieve behandeling nemen. [size=9](denk niet dat je dat van de kosten incasso enz erbij moet zetten, zou eerst ff uitpluizen of je ze idd kan verhalen op ze)[/size]
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Op deze brief alsmede op het originele koopcontract van 05 juli 2009 zijn de regels van het Nederlands Wetboek van toepassing.
Mochten er nog vragen zijn dan kunt u contact opnemen met Dhr/Mevr. (zelf naam en tel nummer invullen) op nummer…………………………………………….., adres e.d.
Hoogachtend,
(handtekening)
(eigen naam)
(telefoonnummer )
Aflever adres:
(aflever adres)
heb m een beetje aangepast, issie nog ff wat zakelijkermoet zelf maar kijken welke van al die versies je het mooiste vindt hihi :p
wat een gedoe allemaal.. hopen dat het goed afloopt!
was idd ''geldt'' vergeten, over het hoofd gezien
nou laura, nog ff een je hebt een pracht van een brief geschreven door een stuk of 20 mensen hahaha breezy302 schreef:Voor hoeveel verkochten jullie de pony in totaal?
Want jullie spenderen nu tijd, in de tijd van advocaten en bokken hadden jullie ook kunnen werken dus verliezen jullie weer inkomen. Jullie versturen aangetekende brieven, dat kost ook geld. Daarbij hebben jullie contact met een advocaat wat ook geld kost ( van die schoonfamilie hoeven ze niets te weten). En jullie moeten Romy gaan ophalen dat betekend weer benzine en trailerhuur ( want zelf hebben jullie geen trailer natuurlijk) dus waarom zouden jullie hun het geld terugggeven wat wel is betaald?
Zie het als huur. Hun hebben Romy een tijdje gehad en mogen rijden etc...