ponny aan huis in rijtjes woning mag dat ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

love_kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 09:49

Maakt het uit dat je een koop of huurwoning hebt want wij hebben een huurwoning maar met een tuin van 25langx15breed meter en ook nog een stuk van bijna 4meter breed en 10meter lang zou het dan wel mogen. in Heteren tussen arnhem en nijmegen. :D

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:04

Maar zou je het willen?
Als je een paar euro's neerlegt per maand dan kun je gebruik maken van bak en weiland met een goede stal.
Er zijn niet niks voor niks pensioenstallen. Hier staat je paard ook samen met andere soortgenootje's.
Ik denk wel dat het uitmaakt, een huur of koopwoning. Een koopwoning is van jezelf en je mag zelf uitmaken wat jij met je huis en
tuin doet, al moet je voor veedieren wel toestemming vragen aan de gemeente. Bij een huurhuis moet je toestemming vragen een de eigenaar van het pand/grond en ook toestemming van de gemeente. Ik denk dat de huurbaas hier niet mee akkoord gaat..

gohya

Re: ponny aan huis in rijtjes woning mag dat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:12

Voorheen mocht je hier ook [na toestemming v.d. woningbouw] een pony in je achtertuin stallen.Nu is het verboden,ook mogen er geen rijbakken,paddocks en stallen meer gebouwd wordn binnen de bebouwde kom.De bestaande rijbakken,enz. mogen blijven als je er toendertijd ontheffing voor had gevraagd.
Ermelo is helemaal niet zo paard vriendelijk als het lijkt.Je mag bijna nix meer hier.Nog effe en ze gaan paarden belasting vragen.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:14

in onze gemeente is er zelfs een rechtzaak geweest tussen twee buren, de ene heeft een paard in de achtertuin staan en een buur was het daar absoluut niet mee eens....
degene met het paard heeft wel gewonnen en mag het paard thuis laten staan. dit is wel bij een koophuis.....
kennissen van mij hebben ook een stal aan huis en die hebben een huurhuis, die hebben ook altijd de paarden mogen houden. echter hebben ze nu een ander huurhuis toegewezen gekregen en daar staat in het huurcontract duidelijk vermeld dat het niet meer mag.
dus als je huurt dan moet je je huurcontract even goed doorlezen!

of het slim is om te doen laat ik me verder niet uit....

skyez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:26

ik zou dr toch echt niet in dr eentje in de achtertuin zetten!
Hoeveel m2 is de tuin van je rijtjeshuis?
En dan nog vind ik het niet kunnen dat ze in dr eentje staat.
Logisch dat ze naar het hek komt als dr mensen zijn!(eten/aandacht) Maar al die tijd dat jij dr niet bent staat ze toch wel bij die andere hoor!
Eigelijk maakt het niets uit wat we hier schrijven. Je doet je ding en trekt je er niets van aan WAAROM vraag je dr dan nog na??
X

xDeniiseex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:28

bij ons in de buurt is er zo'n mishandelaar actief geweest, en toen hebben we de politie gebeld of het mocht (woon ook in rijtjeshuizen) en die zei als de buren er geen probleem mee zouden hebben dat het mocht, en daar stond mijn c-pony dan onder de garage, was wel een mooi gezicht :P

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 08:17

Bij mij in heyt dorp hebben mensen ook hun pony's in de achtertuin staan. Ik moet wel zeggen dat ze aan een dijk wonen. Ze hebben een stuk van dat land gekocht en een brug over de sloot gebouwd. De paarden kunnen dus in de wei. Maar ze staan wel gewoon in de tuin :P

dirtchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 08:19

bij ons in de wijk heeft een vrouwtje 2 shetlanders in de tuin met goedkeuring van de gemeente en in een nieuwbouw wijk verderop staat een complete stal met paard.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 08:21

In Den Haag achter bij mijn nichtje, weet ik dat zij uitkijkt met haar balkon vanaf de 1e verdieping op een woning met een garagetje waar een c-pony in staat. Geen weiland, bak niks, alleen die garage. Die tevens niet eens helemaal voor het arme ding is. Hij wordt 3x per dag uitgelaten...
Laatst bijgewerkt door Revanches op 31-01-10 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten verwijderd. Het is een oud topic. Gelieve niet meer in reageren.