Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ilsje_007 schreef:Ik heb een Mitsubishi Pajero Pinin gezien uit 2001: 1.8L en 4WD, 120pk. Bij mijn zoektocht op bokt, bleek dat bokkers dit een prettige auto vonden voor de trailer (dit was wel een poosje geleden). Mijn vader zegt echter dan 120pk niet echt over houdt en een 1.8L motor ook net een slag te klein is.
Wat vinden jullie hiervan, is deze auto (na al die jaren) nog een veilige trekauto?
Ilsje_007 schreef:Ik heb een Mitsubishi Pajero Pinin gezien uit 2001: 1.8L en 4WD, 120pk. Bij mijn zoektocht op bokt, bleek dat bokkers dit een prettige auto vonden voor de trailer (dit was wel een poosje geleden). Mijn vader zegt echter dan 120pk niet echt over houdt en een 1.8L motor ook net een slag te klein is.
Wat vinden jullie hiervan, is deze auto (na al die jaren) nog een veilige trekauto?
Shanti_ schreef:Hoi,
Ik heb een vraagje waar ik al heel het internet voor heb afgespeurd maar niet echt op een antwoord kom.
Ik heb een tweepaards trailer met een gewicht van 899 kilo. Het laadvermogen is 1501 kg en de massa 2400 kg. Hoeveel moet een auto minimaal kunnen trekken om deze trailer met twee paarden te vervoeren?
malih schreef:Nee dat is fout.
Op het moment dat jij met een trailer rijd. En deze weegt 900 kilo en hij mag beladen worden tot 1000. Dan kom je samen op een gewicht van 1900 kilo.
Al rij jij op dat moment met een lege trailer. Dan nog geeft oom agent jou een bon. Hij kijkt namelijk naar wat er op papier staat en niet dat wat er achter je auto hangt. En je auto mag maar 1800 trekken.
Je kan je trailer wel laten terug keuren naar een laad gewicht van bijv 900 kilo. Dan zou je wel uit komen.