Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frank

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:00

Een Skoda Yeti is best een leuke auto hoor! Zeker voor een 1,5 paards.
Is de moeite van een proefritje waard.
Mag 2 ton aan het haakje, weet niet bij welke kogeldruk.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:18

_San87_ schreef:
Nou, dat gaat dus binnenkort een Skoda Yeti worden :r

als echt goedkoop wil doe dan een duster[/quote]

Jij hebt geen verstand van auto's of wel?

Een Dacia :r Duster :r is nog 300x erger dan een Skoda Yeti. Een Yeti zou ook mijn keuze niet zijn, maar pa krijgt hem van de zaak en wie zegt dan nee? Ook al is het een ronduit lelijk en slap aftreksel van een Volkswagen, hij doet het lang niet zo slecht in de tests en heeft een goed trek vermogen voor een redelijke prijs.[/quote]
Ik zeg niet dat ie goed is ik zeg dat ie goedkoop is

kamoesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:35

volkswagen passat station

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:42

Wij hebben sindskort een Landrover Freelander voor de gehuurde trailer :D
Tevens een leuke gezinsauto voor de toekomst en genoeg plek voor de honden :P

roosje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:23

een mercedes combi e220 cdi met een goeie wegligging voor een trailer.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:40

Nissan Terrano 4x4

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 10:02

cissy schreef:
de verzekering kan moeilijk doen als je combi trailer/auto niet klopt en je komt in een ongeluk terecht, dan zouden ze zomaar eens niet kunnen willen uitbetalen.... beetje vervelend als er dan slachtoffers zijn te betreuren en jij niet verzekerd bent omdat je kogeldruk niet klopte.

De feitcode bij de Politie voor een te hoge kogeldruk is P070 g, dan krijg je dus een boete maar kon niet terugvinden hoe hoog die is.

nou nou, wat een stemmingmakerij..... als ik dat te hard rij en ik krijg een ongeval was ik ook in overtreding en moet ik dan de uitgekeerde schadepenningen terug betalen? Achterop mijn voorganger rijde mag ook niet.....iemand aanrijden die geparkeerd staat.... ook terug betalen????

Nee natuurlijk niet, dit soort indianen verhalen komen iedere keer weer boven borrelen. Pas als je aan opzet grenzende nalatigheid of schuld kan worden verweten kan je maatschappij moeilijk doen.
Bij normale fouten komen je uitkering en al helemaal die van een slachtoffer, niet in gevaar.

Of jij een combinatie op de weg wil rijden die niet in orde is... dat is een ander verhaal, maar laat de verzekering maatschappij ierbuiten!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 10:12

Frantic schreef:
cissy schreef:
de verzekering kan moeilijk doen als je combi trailer/auto niet klopt en je komt in een ongeluk terecht, dan zouden ze zomaar eens niet kunnen willen uitbetalen.... beetje vervelend als er dan slachtoffers zijn te betreuren en jij niet verzekerd bent omdat je kogeldruk niet klopte.

De feitcode bij de Politie voor een te hoge kogeldruk is P070 g, dan krijg je dus een boete maar kon niet terugvinden hoe hoog die is.

nou nou, wat een stemmingmakerij..... als ik dat te hard rij en ik krijg een ongeval was ik ook in overtreding en moet ik dan de uitgekeerde schadepenningen terug betalen? Achterop mijn voorganger rijde mag ook niet.....iemand aanrijden die geparkeerd staat.... ook terug betalen????

Nee natuurlijk niet, dit soort indianen verhalen komen iedere keer weer boven borrelen. Pas als je aan opzet grenzende nalatigheid of schuld kan worden verweten kan je maatschappij moeilijk doen.
Bij normale fouten komen je uitkering en al helemaal die van een slachtoffer, niet in gevaar.

Of jij een combinatie op de weg wil rijden die niet in orde is... dat is een ander verhaal, maar laat de verzekering maatschappij ierbuiten!

Je vergeet het onderscheid te maken tussen onhandig gedrag en overtredingen.
Met te veel drank op rijden levert je ook een boete op; echter wanneer je brokken maakt met teveel drank op, komt de verzekering de kosten mooi bij jouw persoonlijk verhalen! Eerstelijns ervaring, een ex-collega is dit overkomen met 0,6promille alcohol in het bloed!!! gelukkig voor hem alleen materiele schade, maar naast een total-loss auto kon ie 20.000euri's ophoesten voor de aangerichte schade!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 10:15

alcohol is aan opzet grenzende nalatigheid en staat vaak apart in een clausule op je polis genoemd als uitsluiting!

Ik heb expres alcohol niet genoemd in mijn rij van overtredingen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 10:17

Frantic schreef:
alcohol is aan opzet grenzende nalatigheid en staat vaak apart in een clausule op je polis genoemd als uitsluiting!

Overbelading ook, dat is geen overtreding maar een misdrijf, net als alcoholgebruik!!!

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:04

Zoals ik het heb begrepen, is dat wanneer je "gewoon" een aanrijding krijgt met je trailer, en je kogeldruk is niet in orde, dan zal (bijvoorbeelde de deuk in je spatbord of iets dergelijks) gewoon vergoed worden.

Maar mocht je trailer losschieten van de auto, of je trekhaak breekt af omdat je kogeldruk niet klopt en er dus een ongeluk gebeurd omdat je kogeldruk niet in orde is, dan zal de verzekering (naar alle waarschijnlijkheid) niet uitkeren.

En m.b.t. wanneer je aangehouden wordt (dus zonder ongeval):
De politie heeft blijkbaar een gedoogmarge van zo'n 10%.
Ze kijken naar hoe de combinatie eruit ziet en hoe deze ge/beladen is.

Dit is wat mij verteld is, maar goed, je hebt natuurlijk altijd de wet.
Dus al men echt wil, dan krijg je gewoon een prent.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:06

Nog eens even een andere vraag:

als ik op het plaatje van mijn trekhaak kijk, welke afkorting of letter staat er dan voor het getal van de kogeldruk?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:12

Komt op hetzelfde neer als zonder rijbewijs rijden etc. ;) Ik zou er niet te licht over denken.

Lolali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:13

BMW 745i :)

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 14:24

Valina schreef:

als ik op het plaatje van mijn trekhaak kijk, welke afkorting of letter staat er dan voor het getal van de kogeldruk?

Zo even uit mn hoofd de letter S. Maar dat kun je natuurlijk ook vrij snel afleiden uit de waarde die erachter staat, deze zal ergens tussen de 50 en 150 kg liggen afhankelijk van trekhaak en auto.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:27

Santa Fé :D

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 22:36

stefanvi schreef:
Valina schreef:

Zo even uit mn hoofd de letter S. Maar dat kun je natuurlijk ook vrij snel afleiden uit de waarde die erachter staat, deze zal ergens tussen de 50 en 150 kg liggen afhankelijk van trekhaak en auto.

Precies, de letter S, dat denk ik dus ook!

Want bij mijn trailer staat achter de letter S: 100 kg.
En op mijn trekhaak staat achter de letter S: 145 kg.
Maar het bedrijf wat de trekhaak eronder heeft gezet, zegt dat de kogeldruk maar 85 kg. is.
En die 85 kg. vind ik nergens op het plaatje vd trekhaak terug!!

Daarnaast zei hij me ook dat hij niet 1 personenauto weet, waarvan de kogeldruk 100 kg. of meer is.
Maar als ik mijn trekhaak bekijk, heeft hij er bij mij toch echt een met 145 kg. onder gebouwd!!

Ik denk dat ik morgen maar eens naar de fabriek vd trekhaak ga bellen, want volgens mij weet het inbouwstation zelf niet eens hoe het zit,...

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 22:38

Lolali schreef:
BMW 745i :)

En wat is de kogeldruk vd trekhaak van deze auto?

Even puur nieuwsgierig, omdat het een zware auto is. ;)

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 22:39

sflj schreef:
Komt op hetzelfde neer als zonder rijbewijs rijden etc. ;) Ik zou er niet te licht over denken.

Op wie reageer jij met deze opmerking?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 07:28

Op de vraag/opmerking dat het 'wel meevalt' met het rijden met een te zware combinatie of trailer die niet achter de auto mag, qua gewicht e.d.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:35

Valina schreef:
Precies, de letter S, dat denk ik dus ook!

Want bij mijn trailer staat achter de letter S: 100 kg.
En op mijn trekhaak staat achter de letter S: 145 kg.
Maar het bedrijf wat de trekhaak eronder heeft gezet, zegt dat de kogeldruk maar 85 kg. is.
En die 85 kg. vind ik nergens op het plaatje vd trekhaak terug!!

Daarnaast zei hij me ook dat hij niet 1 personenauto weet, waarvan de kogeldruk 100 kg. of meer is.
Maar als ik mijn trekhaak bekijk, heeft hij er bij mij toch echt een met 145 kg. onder gebouwd!!

Ik denk dat ik morgen maar eens naar de fabriek vd trekhaak ga bellen, want volgens mij weet het inbouwstation zelf niet eens hoe het zit,...

Het is toch zo simpel!
De auto is de beperkende factor.
Die is gebouwd op een maximaal gewicht. Je kunt er dan nog zo'n hoog gekeurde trekhaak onder knopen, de max. van de auto is bepalend.

En is de max. van je trekhaak lager als die van de auto, dan moet je uiteraard die van de trekhaak aanhouden!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 14:26

Max kogeldruk van mijn Volkswagen Transporter T5 is 120 kg.

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:00

Ford Focus C max 1.6 Tdi

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 21:09

Maw: NIET op je trekhaak kijken voor de max kogeldruk, EERST naar de auto. De trekhaak is in 99% van de gevallen "meer waard" dan de auto.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:51

Mercedes viano busje