Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_San87_ schreef:Nou, dat gaat dus binnenkort een Skoda Yeti worden
cissy schreef:de verzekering kan moeilijk doen als je combi trailer/auto niet klopt en je komt in een ongeluk terecht, dan zouden ze zomaar eens niet kunnen willen uitbetalen.... beetje vervelend als er dan slachtoffers zijn te betreuren en jij niet verzekerd bent omdat je kogeldruk niet klopte.
De feitcode bij de Politie voor een te hoge kogeldruk is P070 g, dan krijg je dus een boete maar kon niet terugvinden hoe hoog die is.
Frantic schreef:cissy schreef:de verzekering kan moeilijk doen als je combi trailer/auto niet klopt en je komt in een ongeluk terecht, dan zouden ze zomaar eens niet kunnen willen uitbetalen.... beetje vervelend als er dan slachtoffers zijn te betreuren en jij niet verzekerd bent omdat je kogeldruk niet klopte.
De feitcode bij de Politie voor een te hoge kogeldruk is P070 g, dan krijg je dus een boete maar kon niet terugvinden hoe hoog die is.
nou nou, wat een stemmingmakerij..... als ik dat te hard rij en ik krijg een ongeval was ik ook in overtreding en moet ik dan de uitgekeerde schadepenningen terug betalen? Achterop mijn voorganger rijde mag ook niet.....iemand aanrijden die geparkeerd staat.... ook terug betalen????
Nee natuurlijk niet, dit soort indianen verhalen komen iedere keer weer boven borrelen. Pas als je aan opzet grenzende nalatigheid of schuld kan worden verweten kan je maatschappij moeilijk doen.
Bij normale fouten komen je uitkering en al helemaal die van een slachtoffer, niet in gevaar.
Of jij een combinatie op de weg wil rijden die niet in orde is... dat is een ander verhaal, maar laat de verzekering maatschappij ierbuiten!
Valina schreef:Nog eens even een andere vraag:
als ik op het plaatje van mijn trekhaak kijk, welke afkorting of letter staat er dan voor het getal van de kogeldruk?
stefanvi schreef:Valina schreef:Nog eens even een andere vraag:
als ik op het plaatje van mijn trekhaak kijk, welke afkorting of letter staat er dan voor het getal van de kogeldruk?
Zo even uit mn hoofd de letter S. Maar dat kun je natuurlijk ook vrij snel afleiden uit de waarde die erachter staat, deze zal ergens tussen de 50 en 150 kg liggen afhankelijk van trekhaak en auto.
Valina schreef:Precies, de letter S, dat denk ik dus ook!
Want bij mijn trailer staat achter de letter S: 100 kg.
En op mijn trekhaak staat achter de letter S: 145 kg.
Maar het bedrijf wat de trekhaak eronder heeft gezet, zegt dat de kogeldruk maar 85 kg. is.
En die 85 kg. vind ik nergens op het plaatje vd trekhaak terug!!
Daarnaast zei hij me ook dat hij niet 1 personenauto weet, waarvan de kogeldruk 100 kg. of meer is.
Maar als ik mijn trekhaak bekijk, heeft hij er bij mij toch echt een met 145 kg. onder gebouwd!!
Ik denk dat ik morgen maar eens naar de fabriek vd trekhaak ga bellen, want volgens mij weet het inbouwstation zelf niet eens hoe het zit,...