
Onderhoud status van de aanhanger / trailer
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kirrr schreef:Bij ons moet je met bijna elke combi een BE rijbewijs hebben, op enkele uitzonderingen na.
De fout vind ik dat je voor het examen met een klein gewicht maar moet rijden, niet te vergelijken met een volgeladen trailer.
Ik heb niet gezegd dat iedereen die een passat voor de trailer hangt gevaarlijk bezig is.
Maar wel dat er een merkbaar verschil is.
Ik blijf erbij in België heb je meer kans om zonder ongelukken de ring van Antwerpen door te komen met een zware auto dan met een gewone personenwagen.
En natuurlijk zijn die gekken die een F250 kopen omdat ze niet weten wat ze met hun geld moeten doen en er dan is een keertje een trailer achter hangen zonder de nodige kennis. Die vormen een gevaar op de weg.
Maar zo zijn er even goed gekken die een snelle sportwagen kopen met veel teveel pk en daarmee een familie de dood in jagen.
Er zijn veel meer factoren dan het hebben van een zware auto die bepalen of het een veilige combi is.
Kirrr schreef:En wat bewijst die test? Dat heeft toch alleen maar met de vering te maken. Ik ben zeker dat je in een Amerikaanse pick up sneller morst dan in een Toyota GT86. En toch hang ik geen trailer achter de GT...
Steefjevos schreef:Ik heb al het 1 en ander gelezen, maar ik heb een vraag over een combinatie..
Mijn vader heeft de volgende auto:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel ... -1997.html (maar dan op benzine) Hij is ook in het bezit van een BE-rijbewijs en heeft ervaring met trailers, maar nog niet met deze auto. Nou vroegen wij ons af of deze auto een simpele trailer kan trekken met een shetlander er in.
Waar moet ik op letten om dat te weten of waar kan ik dat opzoeken?
Hopelijk kan iemand dat mij uitleggen, dan kunnen we daarna de warme-chocomelk-met-slagroom-test uitvoeren
ikke schreef:Steefjevos schreef:Ik heb al het 1 en ander gelezen, maar ik heb een vraag over een combinatie..
Mijn vader heeft de volgende auto:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel ... -1997.html (maar dan op benzine) Hij is ook in het bezit van een BE-rijbewijs en heeft ervaring met trailers, maar nog niet met deze auto. Nou vroegen wij ons af of deze auto een simpele trailer kan trekken met een shetlander er in.
Waar moet ik op letten om dat te weten of waar kan ik dat opzoeken?
Hopelijk kan iemand dat mij uitleggen, dan kunnen we daarna de warme-chocomelk-met-slagroom-test uitvoeren
Even uitgaande van deze auto: http://www.autoweek.nl/auto/11786/opel-vectra-16i-gl
Dan zegt Autoweek.nl dat er 1000kg aan de haak mag hangen bij 75kg kogeldruk. Een simpele 1,5 paards met een Shetlander zal nog net kunnen, maar overhouden doet het al niet meer.
Om heel eerlijk te zijn, die getallen vallen mij erg tegen. Controleer dus even aan de hand van het kentekenbewijs of dat wel klopt.
Ariebren schreef:Ik denk dat we moeten wachten totdat die hybride auto's op de sloop terecht komen.
De motor met generator en accu's zullen dan weinig gaan kosten.
En met zo'n set kan je aardig stroom draaien voor je zelf.
Trouwens, hoe lang gaan die hybride auto accu's mee ??