Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tenerife schreef:@ikke en @ariebren 7500 kWh wek je op met een installatie van 8.800 Wp vermogen. Dit zijn 35 zonnepanelen met het aantal wp's dat een zonnepaneel op het moment heeft en een oppervlakte van ca. 50 vierkante meter. Dus het is niet zo moeilijk, snap ook niet hoe jullie rekenen dat je op dat soort getallen uitkomt.
tenerife schreef:@ikke en @ariebren 7500 kWh wek je op met een installatie van 8.800 Wp vermogen. Dit zijn 35 zonnepanelen met het aantal wp's dat een zonnepaneel op het moment heeft en een oppervlakte van ca. 50 vierkante meter. Dus het is niet zo moeilijk, snap ook niet hoe jullie rekenen dat je op dat soort getallen uitkomt.
Ariebren schreef:Hij bedoelt gewoon 7,5 kWh en dat klopt wel met de 50m2
En zou het 7,5 mW zijn ??, dan moet hij wel een hele dikke kabel rechtstreeks op het netwerk van Stedin of die andere hebben.
Dat loopt niet meer over de meterkast, maar trafootje ertussen van een paar honderduizend euro, enz, enz.
Kirrr schreef:Misschien moeten jullie die discussie verder zetten via pb... Dit heeft totaal niets meer met dit topic te maken...
tenerife schreef:Ah, octavia is geen kleine auto. Met voldoende pk's. Doet niet onder voor een passat of dergelijke auto's. Ik denk trouwens dat die octavia 1400 mag trekken met de kleinste dieselmotor. Ik verwacht dat die met een slag zwaardere motor wel 1500 of 1600 mag trekken. Het gaat bij ons ook om een 1,5 paards.
Ariebren schreef:tenerife schreef:@ikke en @ariebren 7500 kWh wek je op met een installatie van 8.800 Wp vermogen. Dit zijn 35 zonnepanelen met het aantal wp's dat een zonnepaneel op het moment heeft en een oppervlakte van ca. 50 vierkante meter. Dus het is niet zo moeilijk, snap ook niet hoe jullie rekenen dat je op dat soort getallen uitkomt.
kwh is kilo watt uur.
of bedoel je met de 7500 kWh de jaar opbrengst ??
tenerife schreef:@ikke en @ariebren 7500 kWh wek je op met een installatie van 8.800 Wp vermogen. Dit zijn 35 zonnepanelen met het aantal wp's dat een zonnepaneel op het moment heeft en een oppervlakte van ca. 50 vierkante meter. Dus het is niet zo moeilijk, snap ook niet hoe jullie rekenen dat je op dat soort getallen uitkomt.
Kirrr schreef:Om in moeilijke situaties goed te handelen is het wel een noodzaak en zeker om je wagen te sparen. Gewicht trekken is zwaar werk, zelfs voor een jeep, kan je je wel bedenken wat schade dat het aanricht bij een gewone wagen. Dan spreek ik niet over enkele keren per jaar een trailer trekken.
Wij (daar bedoel ik een hele groep mee) gaan vaak op pad met paard, iedereen, stuk voor stuk heeft een jeep en die krijg je echt niet overtuigd om een trailer te gaan trekken met een gewone wagen.
Rij maar eens met een Ram, f150, ... of elke andere zware jeep voor de trailer. Ik ben benieuwd of je dan nog zegt dat een passat ed een goede wagen vr de trailer is.
Een zware wagen kost veel geld, maar een nieuw paard, nieuwe trailer en BM stijging kost veel meer.
Ik heb al in situaties gezeten waarbij ik durf veel geld te verwedden dat het slecht zou hebben afgelopen indien er een gewone wagen voor de trailer stond.
Het cijfer dat bij trekkracht staat op het papier van de wagen, is geen garantie voor veilig en comfortabel levend (!!) gewicht te trekken.
Ik vind de examens van de BE rijbewijzen dan ook helemaal fout, maar dat is nog een andere discussie natuurlijk.
Kirrr schreef:Natuurlijk is de bestuurder enorm belangrijk.
Maar ga er vanuit dat zowel in de passat als in de F250 kundige mensen met ervaring zitten. Wie heeft de meeste kans in een noodgeval?
Misschien is dat in Nederland anders, maar wat je hier op de baan ziet... Ongelofelijk. Mensen houden geen rekening met wagens met gewicht achter en gaan er vanuit dat er zomaar gestopt en gereageerd kan worden.
En eerlijk, als je een F250 op de oprit hebt staan, kies je dan echt de Opel om met de trailer op pad te gaan?
Het verschil in comfort vr de bestuurder is immens.
En geloof me, heb gng km en wagens vr de trailer en paarden in de trailer gehad om te WETEN waarover ik spreek.
Ariebren schreef:In dit geval moet ik Kirrr wel gelijk geven.
In Belgie, bijvoorbeeld, kunnen ze niet vloeiend auto rijden zoals in Nederland.
Daar wordt met 40 km/h ingevoegd, pal voor je.
sflj schreef:Natuurlijk is een goede chauffeur in een lichtere auto voor de trailer beter dan een onervaren piloot in een dikke fourwheeldrive!
Maar dat is appels met peren vergelijken! Bovendien denkt iedereen dat ie een goede chauffeur is.
Voor de trailer geldt; hoe zwaarder / sterker, hoe beter! Dus natuurlijk maakt het voertuig verschil! Met deze gladde weersomstandigheden bijvoorbeeld, wil je zoveel mogelijk gewicht op de aangedreven- en gestuurde wielen! En dan maakt het niet uit wie er achter het stuur zit! De ervaren bestuurder wil dat juist!